TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΝΕΑ MOTOCROSS GASGAS 2024…ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ!

Το mxin.gr είχε την χαρά και την τιμή να βρίσκεται ανάμεσα στους κορυφαίους δημοσιογράφους του παγκόσμιου motocross, καλεσμένο στην επίσημη παρουσίαση των νέων χωμάτινων μοντέλων της GASGAS του 2024, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα Crossodromo G. Ceccarini “La Trogna” του Cita di Castello στην Ιταλία. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε, και να παρασυρθούμε από την ενέργεια του Spice it Up Festival 2023, που πραγματοποιήθηκε παράλληλα με την παρουσίαση για τους φίλους και τους συνεργάτες της εταιρείας, και φυσικά να δοκιμάσουμε τα ολοκαίνουργια μοντέλα της GASGAS.

Νοοτροπία “Spice it Up”
Από την στιγμή που πέρασε η GASGAS στα χέρια του ομίλου ΚΤΜ, έπρεπε να ακολουθήσει μια διαφορετική νοοτροπία από τις αδερφές της πλέον KTM-Husqvarna και η νέα κόκκινη εταιρεία αποφάσισε ότι ο δρόμος ήταν η χαλαρή διάθεση και η διασκεδαστική πλευρά του χωμάτινου τομέα της μοτοσυκλέτας. Στην ουσία είναι σαν να λέμε επιστροφή στις ρίζες αφού οι motocross και enduro μοτοσυκλέτες ξεκίνησαν σαν ενασχόληση αναψυχής, κάτι που κυριαρχούσε στις διαφημίσεις των εταιρειών μοτοσυκλετών 60 χρόνια πίσω, πριν αρχίσει η πιο σοβαρή και απαιτητική προσέγγιση στους αγώνες και τις επιδόσεις. Η GASGAS, μετά την “Ready to Race” νοοτροπία της ΚΤΜ και την ιστορική και πιο ποιοτική προσέγγιση της Husqvarna, ήρθε να παίξει στον όμιλο της ΚΤΜ, τον ρόλο της χαλαρής διάθεσης και της αναψυχής που μπορεί να προσφέρουν τα αθλήματα της χωμάτινης μοτοσυκλέτας φέρνοντας μια πικάντικη “Spice it Up” νοοτροπία, αποφεύγοντας την πίεση του ανταγωνισμού που επιβάλλουν οι αγώνες. Βέβαια δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η βάση των μοτοσυκλετών του ομίλου είναι κοινή για όλες τις μοτοσυκλέτες του, και η εξέλιξη και τεχνολογία που φέρουν δεν είναι σε καμία περίπτωση…χαλαρές!

GASGAS Motocross into 2024….!
Από την πρώτη χρονιά που η GASGAS πέρασε στα χέρια των Αυστριακών, δεν ξέραμε ακριβώς τι να περιμένουμε και το μόνο που ήταν ξεκάθαρο από την εταιρεία ήταν το γεγονός ότι η GASGAS θα αποτελούσε την οικονομικότερη πρόταση από τα KTM-Husqvarna. Η πρώτη εντύπωση ήταν ότι θα συνέχιζε την παραγωγή και διάθεση στην αγορά της προηγούμενης γενειάς της σειράς αλλά αυτό φέτος διαψεύστηκε πανηγυρικά καθώς η GASGAS παρουσίασε ολοκαίνουργια μοντέλα σε motocross και enduro μαζί, την ίδια χρονιά, που ειδικά στο enduro ακολουθεί την ίδια πολιτική με της αδερφές της, παρουσιάζοντας τα νέα τους μοντέλα μαζί, και αποτελούν τρεις διαφορετικές προτάσεις της ίδιας μοτοσυκλέτας. Στο motocross,η GASGAS έπρεπε να περιμένει ένα χρόνο για να δει τις νέες αναβαθμίσεις των KTM-Husqvarna στην γκάμα της, αλλά νομίζουμε ότι άξιζε η αναμονή καθώς κατάφεραν να προσφέρουν μια λίγο διαφορετική και ίσως πιο δελεαστική πρόταση στην αγορά.

Τι περιλαμβάνει αυτή η πρόταση; Ας ξεκινήσουμε πρώτα από αυτά που μοιράζεται η motocross γκάμα της GASGAS με τα αντίστοιχα περσινά-φετινά μοντέλα του ομίλου. H γκάμα περιλαμβάνει τα δίχρονα MC250 και MC125 χωρίς δυστυχώς το νέο 300άρι που έχουμε δει σε ΚΤΜ, και στα τετράχρονα τα MC250F, MC350F και MC450F. Ξεκινώντας από τους κινητήρες, είναι ολοκαίνουργοι έστω κι αν οι τετράχρονοι μοιάζουν πολύ με τους προηγούμενους. Οι νέοι κινητήρες μοιράζονται αρκετά κοινά ανταλλακτικά μεταξύ τους ενώ για να παραμείνει όμοια η συμπεριφορά τους ανεξαρτήτως κυβισμού, τα κάρτερ και οι άξονες των κινητήρων βρίσκονται στην ίδια διάταξη σε σχέση με το πλαίσιο όπως και οι βάσεις τους. Αυτή αποτέλεσε μια τεράστια πρόκληση για τους μηχανικούς καθώς οι δυνάμεις του κάθε κυβισμού διανέμονται διαφορετικά στον κάθε κινητήρα. Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι οι κινητήρες motocross και enduro μοιράζονται πολλά κοινά ανταλλακτικά αλλά όπως μας ενημέρωσαν είναι τελείως διαφορετικοί, κάτι που η εταιρεία θεωρεί απαραίτητο για να πετύχει την επιθυμητή απόδοση σε κάθε τομέα.

Οι τετράχρονοι κινητήρες είναι ελαφρύτεροι από τους προκατόχους τους ενώ οι δίχρονοι είναι πλέον injection με το καινούργιο σύστημα TBI διπλού ψεκασμού. Σε συνδυασμό με το καινούργιο πλαίσιο ο άξονας του γραναζιού κίνησης έχει μεταφερθεί πιο χαμηλά και οι κινητήρες έχουν μια κλήση προς τα πίσω, σχεδιασμός που περιορίζει το “squat” κατά την επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας. Για τον ίδιο σκοπό το πλαίσιο είναι καινούργιο με νέο σχεδιασμό στην βάση του πίσω αμορτισέρ τύπου “πύργου”, μια αλλαγή που παρέσυρε στην δημιουργία νέου μοχλικού και ψαλιδιού με νέο μικρότερο άξονα στον πίσω τροχό. Τέλος οι αναρτήσεις είναι WP XACT με ειδικές ρυθμίσεις GASGAS ενώ με την αγορά του ειδικού διακόπτη που μπορεί κανείς να προμηθευτεί από τα αξεσουάρ της εταιρείας η δίχρονη MC250 απολαμβάνει δύο χαρτογραφίσεις(στο MC125 είναι στον στάνταρντ εξοπλισμό) ενώ στα τετράχρονα υπάρχει επιπλέον το Traction Control, Laungh Control και το νέο Quick Shifter.

Στις διαφοροποιήσεις των GASGAS από τις αδερφές εταιρείες, είναι φυσικά τα χρώματα και τα γραφικά ενώ έχει αποκτήσει το δικό της κοστούμι πλαστικών, με ένα μεγάλο παράξενο καπάκι του φίλτρου αέρα σε ένα γενικότερα μαζεμένο και φιλικό cockpit. To υποπλαίσιο είναι αποκλειστικά φτιαγμένο από αλουμίνιο καθιστώντας το πιο ανθεκτικό και πιο εύκολο στις επισκευές ενώ και τις τιμονόπλακες της συναντάμε για πρώτη φορά στα GASGAS, με ειδική σχεδίαση κατασκευασμένες από σφυρήλατο αλουμίνιο. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω οι αναρτήσεις φέρουν ειδικές ρυθμίσεις ενώ επίσης το τιμόνι της Neken είναι αποκλειστικά σχεδιασμένο για τα μοντέλα της GASGAS με το κλασικό προστατευτικό κομψό μαξιλαράκι που πάντως μπορεί να αντικατασταθεί με μεγαλύτερο από την λίστα των αξεσουάρ. Το ντεπόζιτο είναι διαφορετικό με μια κομψή προσθήκη στην τάπα, που περισσότερο προσφέρει αισθητική λειτουργία παρά χρηστική, καλύπτοντας την βίδα της σέλας ενώ διατίθεται σε δύο χρώματα μαύρο(στάνταρντ) και κόκκινο(αξεσουάρ). Τα υδραυλικά της motocross γκάμας είναι για το 2024 αποκλειστικά συστήματα της Braktec ενώ οι εξατμίσεις είναι GASGAS σχεδίασης εκτός του MC250F που μοιράζεται τα συστήματα των KTM-Husqvarna. Στα τεχνικά σεμινάρια που παρακολουθήσαμε μας έγινε εκτεταμένη αναφορά για το πόσο μαζεμένες και λειτουργικές είναι αυτές οι μοτοσυκλέτες, ένας σχεδιασμός που σκοπό έχει την εύκολη πρόσβαση του μηχανικού αλλά και του αναβάτη σε λειτουργικά κομμάτια για τις αναγκαίες επισκευές Είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε σε ειδική επίδειξη που μας έγινε, λύνοντας και δένοντας τα περιφερειακά της μοτοσυκλέτας με λίγες βίδες εύκολα και γρήγορα. Ωστόσο με το καπάκι του φίλτρου αέρα τα πράγματα ήταν πιο εύκολα στο παρελθόν.

Η νέα θέση οδήγησης
Πριν περάσουμε στην κάθε μια μοτοσυκλέτα ξεχωριστά, ας ξεκινήσουμε από την θέση οδήγησης μια και είναι κοινή για όλες τις μοτοσυκλέτες με ελάχιστες διαφορές, κυρίως ανάμεσα στα δίχρονα και στα τετράχρονα. Όπως είχαμε αναφέρει και στην δοκιμή που είχαμε κάνει πέρσι στα ΚΤΜ-Husqvarna η θέση οδήγησης είναι διαφορετική αλλά γνώριμη ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες του ομίλου. Στα νέα GASGAS φαίνεται ότι υπάρχει περισσότερος χώρος για τα γόνατα σε όρθια και καθιστή οδήγηση, με εύκολη μετακίνηση εμπρός και πίσω. Τα νέα μεγαλύτερα μασπίε προσφέρουν περισσότερο πάτημα και άνεση κατά την όρθια οδήγηση ενώ το νέο τιμόνι που απολαμβάνουν μόνο τα GASGAS έχει τις σωστές γωνίες και διαστάσεις για μια ουδέτερη θέση, η οποία μας βόλεψε αρκετά. Οι μανέτες της Braktec προσφέρουν και αυτές μια ουδέτερη αίσθηση χωρίς να προβληματίζουν ή να εντυπωσιάζουν και διαθέτουν εφάμιλλες ρυθμίσεις με τα συστήματα των Brembo. Ο λεβιές των ταχυτήτων και ο μοχλός του πίσω φρένου είναι κλασικά ΚΤΜ, προσφέροντας γνώριμη αίσθηση και λειτουργία. Αν θα έπρεπε με λίγο λόγια να περιγράψουμε την νέα θέση οδήγησης των GASGAS MX 2024 θα λέγαμε ότι είναι φιλική, γρήγορα την συνηθίζεις τουλάχιστον στην δική μας περίπτωση πιο γρήγορα από την αντίστοιχη των ΚΤΜ.

Τα νέα υδραυλικά της Braktec
Με την GASGAS, γνωρίσαμε την Braktec στα υδραυλικά των χωμάτινων μοτοσυκλετών της εταιρείας, συστήματα που ειδικά στον τομέα του συμπλέκτη μας είχαν αφήσει πολύ θετικές εντυπώσεις στο παρελθόν. Το 2024 η νέα motocross και enduro γκάμα της GASGAS είναι εξοπλισμένη αποκλειστικά με αυτά τα συστήματα υδραυλικών σε φρένα και συμπλέκτη, τα οποία δοκιμάσαμε στα νέα μοντέλα. Επιλέξαμε να αναφερθούμε ξεχωριστά σε αυτά, για να αποφύγουμε να επαναλαμβανόμαστε σε κάθε μοντέλο παρακάτω. Όπως είπαμε το σύστημα του συμπλέκτη ήταν εντυπωσιακό στην πρώτη μας γνωριμία με την Braktec στις μοτοσυκλέτες της GASGAS και παραμένει να παρουσιάζει εξαιρετική λειτουργία και αίσθηση, προσφέροντας προβλέψιμη συμπεριφορά χωρίς να πέφτει η απόδοση τους. Στον τομέα των φρένων και κυρίως στο μπροστινό, οι τεχνικοί της GASGAS μας ανέφεραν ότι η δύναμη των Braktec και των Brembo, που διαθέτουν τα ΚΤΜ και τα περσινά GASGAS, είναι ίδια, στα σχεδιαγράμματα των δοκιμών που έχουν πραγματοποιήσει. Πράγματι δεν διαπιστώσαμε κάποια αδυναμία των φρένων. Παρουσιάζουν μια προοδευτική συμπεριφορά ενώ προς το τέλος της διαδρομής τους δίνουν την αίσθηση ότι χαλαρώνουν το “δάγκωμα” τους, ίσως για να αποτρέψουν το μπλοκάρισμα του εμπρός τροχού. Η μεγάλη διαφορά με το αντίστοιχο μπροστινό φρένο της Brembo που έχουμε γνωρίσει στα ΜΧ της ΚΤΜ, είναι η αίσθηση που σου δίνει στο τι θέλει να κάνει ο μπροστινός τροχός. Στο Brembo ξέρεις ακριβώς πότε θα μπλοκάρει, αίσθηση που ακόμα δεν την έχει ξεπεράσει κανείς. Το αντίστοιχο πίσω φρένο της Braktec δεν παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη λειτουργία, δεν προβληματίζει και δεν εντυπωσιάζει, σε έναν τομέα που έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχουν πολλές απαιτήσεις….εκτός κι αν βρίσκεστε σε μια μικρή ομάδα αναβατών που δουλεύουν εκτεταμένα το πίσω φρένο.

GASGAS MC450F 2024
Η πίστα Crossodromo G. Ceccarini “La Trogna” του Cita di Castello στην Ιταλία προσέφερε ίσως το ιδανικό σχεδιασμό για να έχουμε μια γενικότερη αίσθηση για το τι μπορούν να κάνουν οι νέες μοτοσυκλέτες της GASGAS, και φυσικά να εντοπίσουμε γρηγορότερα τις διαφορές μεταξύ τους. Η εναλλαγές του υψομετρικού της πίστας, τα εντυπωσιακά τεχνικά άλματα αλλά με υψηλό δείκτη ασφάλειας και ο έξυπνος σχεδιασμός που έκοβε τα πολλά χιλιόμετρα, έγινε σύντομα για εμάς μια παιδική χαρά που δύσκολα θέλαμε να βγούμε. Το μεγάλο 450 ήρθε σχετικά νωρίς στα χέρια καθώς, μάλλον είχε πέσει σύρμα στα σουαρέ πριν την οδήγηση για τα νέα εντυπωσιακά δίχρονα, τα οποία έγιναν ανάρπαστα κατά την διάρκεια της ημέρας οδήγησης. Κανένα πρόβλημα για εμάς, έτσι κι αλλιώς το μεγάλο 450 είναι η μοτοσυκλέτα της αρεσκείας μας οπότε είναι τα κυβικά που νοιώθουμε οικεία και ιδανικά για να κάνουμε ζέσταμα σε τέτοιες εκδηλώσεις. Με ελάχιστες παρεμβάσεις στις ρυθμίσεις στα χειριστήρια, μπήκαμε στην πίστα που είχε αρχίσει να στεγνώνει αλλά κρατούσε ορισμένα βαριά λασπωμένα σημεία όπου γρήγορα έγιναν λούκια προς κάθε κατεύθυνση. Το κλου της ημέρας, ήταν να βγει ένα ανηφορικό τραπέζι των περίπου 25 μέτρων, μαζεύοντας φόρα από το πιο λασπωμένο σημείο της πίστας που ήταν…ανηφορικό! Προηγουμένως με το ΜC350F, δεν υπήρχε που βοηθούσε να βρούμε την κατάλληλη φόρα, αλλά ΟΚ, για να μην μυθοποιούμε και την κατάσταση ο Justin Barcia που οδηγούσε μαζί μας, το πηδούσε σκραμπάρωντας με ένα βασιλίκό whip, με ότι μηχανάκι ήθελε…ακόμα και με το 125! Από τον πρώτο γύρο το 450, έδειξε ότι ήταν σαν το σπίτι μας και γρήγορα άρχισε με την δύναμη της να μας κάνει τα χατίρια βγάζοντας όλα τα άλματα από της ανειλημμένες υποχρεώσεις του προηγούμενου session με το 350. Παρότι με μια τρίτη, από το πεντάρι σασμάν που διαθέτουν πλέον όλες οι ΜΧ μοτοσυκλέτες του ομίλου, ήταν εφικτό να βγει όλη η πίστα ακόμα και οι έντονων κλήσεων ανηφόρες, το MC450F έδειχνε να μην μαζεύει αρκετή φόρα και χρειαζόντουσαν αρκετές διορθώσεις στον αέρα σε κάθε άλμα. Στο έδαφος η φιλική θέση οδήγησης επεκτεινόταν και σε όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες της μοτοσυκλέτας, με σχετικά μαλακή αίσθηση στις αναρτήσεις, χωρίς να χάνει την σταθερότητα που διακρίνει τις μοτοσυκλέτες του KTM Group. Οπότε το κλειδί ήταν η αναπροσαρμογή στον τρόπο οδήγησης και την εμπλοκή περισσότερων ταχυτήτων στο παιχνίδι. Με μεθοδευμένα κατεβάσματα και ανεβάσματα, και την χρησιμοποίηση ακόμα και της πέμπτη σε μια μεγάλη κατηφόρα, για να αμολήσει όπως λέμε η μοτοσυκλέτα, το MC450F έδειχνε να έχει μια πιο ισορροπημένη συμπεριφορά, διορθώνοντας την αίσθηση στα άλματα, καθώς πλέον διέθετε φόρα, περιορίζοντας αισθητά τις δυνάμεις που την έκαναν νευρική. Αυτό το χαρακτηριστικό, την διαφοροποιεί από την αντίστοιχη ΚΤΜ που οδηγήσαμε πέρσι που κάναμε τα πάντα με τρίτη στο σασμάν αλλά όχι σε πίστα ΜΧ, και είναι σίγουρο ότι οι χαρτογραφήσεις έχουν επηρεάσει την MC450F προς αυτή την κατεύθυνση επιβάλλοντας την χρήση περισσότερων ταχυτήτων σε μια δυνατή μοτοσυκλέτα. Στην MC450F που οδηγήσαμε υπήρχε και ο διακόπτης των χαρτογραφήσεων του Traction Control και του Quick Shifter, μείναμε όμως στην νορμάλ χαρτογράφηση(λευκή) χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα γιατί η πίστα παρουσίαζε δύο διαφορετικά τερέν(μαλακό και λάσπη) και δεν έχουμε συνηθίσει να πατάμε συνεχώς κουμπάκια κατά την οδήγηση.

Μια από τις λειτουργίες που μας εντυπωσίασε θετικά, είναι το πόσο προβλέψιμο και σταθερό είναι το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, κάτι που πιθανότατα οφείλεται στην “anti-squat” τεχνολογία που εφαρμόζει η εταιρεία σε αυτά τα νέα μοντέλα. Το πιρούνι με τις νέες τιμονόπλακες, δεν μπορούμε να πούμε ότι βοηθούσαν σε ένα ενιαίο σύνολο, χωρίς απαραίτητα να σημαίνει ότι ήταν αρνητική η συμπεριφορά τους. Απλά το πίσω αμορτισέρ και το πίσω σύνολο, ήταν πραγματικά ξεχωριστό σε ότι έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα και αυτή η λειτουργία φαινόταν εντονότερα στα μεγάλα κυβικά και δύναμη της MC450F. Στο τέλος της ημέρας, η MC450F έβαλε μια ισχυρή υποψηφιότητα για να κερδίσει τις εντυπώσεις στην νέα γκάμα της GASGAS, προβάλλοντας απεριόριστη προβλέψιμη δύναμη, σε ένα άνετο και λειτουργικό σύνολο, όμως…έχασε στα σημεία με το νέο σασμάν και την βαριά αίσθηση που έτσι κι αλλιώς διακρίνει όλες τα μοντέλα της κατηγορίας.

GASGAS MC350F 2024
Τα 350 κυβικά άργησαν λίγο να έρθουν στην γκάμα της GASGAS αλλά ήρθαν προσφέροντας ακόμα μια επιλογή για τους λάτρεις της κατηγορίας, αυτή τη φορά και σε κόκκινο χρώμα. To MC350F ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε αλλά και το μοντέλο που περάσαμε τον περισσότερο χρόνο μαζί του καθώς το ένα από τα δύο sessions που κάναμε μαζί της, ήταν με λάσπη. Αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να παίξουμε λίγο με τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας χρησιμοποιώντας τις δύο χαρτογραφήσεις και το traction control, βλέποντας σε μια πραγματική πίστα motocross τις δυνατότητες αυτών τον τεχνολογικών βοηθημάτων. To MC350F 2024 με την, όσο πρέπει δύναμη του και το σχετικά χαμηλό του βάρος, μας επέτρεψε να κινηθούμε στην απαιτητική πίστα χωρίς να σπαταλάμε δυνάμεις. Όπως και στο 450, οι εναλλαγές των ταχυτήτων ήταν απαραίτητες, δεν ήταν όμως κάτι που μας παραξένεψε στο 350. Στην εκπληκτική ιταλική πίστα, σχεδόν μετά από κάθε μεγάλη κατηφόρα ακολουθούσε μια ανηφόρα και ήταν βασικό να μπορέσεις να κρατήσεις μια σχετική φόρα μέσα στην στροφή για να βοηθήσεις την μοτοσυκλέτα να επιταχύνει. Φυσικά, αυτό δεν ήταν τόσο μεγάλο πρόβλημα με το δυνατό 450, στο 350 όμως, και ειδικά στις ανηφόρες με λάσπη, δεν είχε την ικανότητα να μαζέψει φόρα και να ξεκολλήσει εύκολα. Για αυτό τον λόγο, βάλαμε την δυνατή χαρτογράφηση(πράσινη) και για να περιορίσουμε το ανεπιθύμητο σπινάρισμα στα στεγνά σημεία, επιλέξαμε και το traction control. To MC350F 2024 μεταμορφώθηκε, ανέβαινε πλέον χωρίς να “λαχανιάζει” τις ανηφόρες και διατηρούσε προβλέψιμη συμπεριφορά μέσα στις στροφές κατά το άνοιγμα του γκαζιού.

Αφού καταφέραμε να ρυθμίσουμε τον κινητήρα επικεντρωθήκαμε στις αναρτήσεις που ήταν αρκετά νευρικές στα κατηφορικά σαμάρια της πίστας και γενικότερα είχαμε την αίσθηση ότι το πιρούνι δεν συνεργαζόταν με το πίσω αμορτισέρ. Όπως και στο 450, το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας δείχνει να πατάει καλά στο έδαφος και να έχει προβλέψιμη συμπεριφορά, μέχρι το σημείο που του επιτρέπει το μπροστινό σύστημα. Όταν το μπροστινό δεχτεί επιβάρυνση από μεγάλα σαμάρια ή συνεχόμενα σε κατάσταση φρεναρίσματος, αρχίζει και γίνεται ιδιαίτερα νευρικό, φέρνοντας το πρόβλημα και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας. Αντίθετα στα σαμάρια επιτάχυνσης στις εξόδους των στροφών, το πρόβλημα δεν ήταν τόσο έντονο. Προσπαθήσαμε να παίξουμε με τις ρυθμίσεις του πιρουνιού, που γίνονται πλέον χωρίς εργαλεία και στα GASGAS, για να ισορροπήσει η μοτοσυκλέτα. Βελτιώσαμε την κατάσταση αλλά θα θέλαμε περισσότερο χρόνο για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα.

Στο τέλος, απλά οδηγήσαμε και προσπαθήσαμε να προσαρμοστούμε σε αυτό που είχαμε, οδηγώντας την μοτοσυκλέτα χωρίς δεύτερες σκέψεις. Από εκεί και μετά καταφέραμε να απολαύσουμε την MC350F 2024 και να αναγνωρίσουμε για ακόμα μια φορά τα πλεονεκτήματα που έχουν φέρει στην αγορά τα 350 κυβικά. Είναι η μοτοσυκλέτα που καταναλώνει την λιγότερη ενέργεια του αναβάτη της, δεν τον τρομάζει και δεν τον κουράζει με πολλές απαιτήσεις κατά την οδήγηση, αλλά στον αντίποδα δεν είναι μια μοτοσυκλέτα που δεν προσφέρει πολλές συγκινήσεις, καθώς δεν έχει την εντυπωσιακή ιπποδύναμη του 450 και δύσκολα θα γίνει τόσο διασκεδαστική όσο το τετράχρονο 250. Το MC350F 2024 είναι μια μοτοσυκλέτα που κοιτάζει την ουσία, είναι εύκολη στην οδήγηση και φιλική ενώ στα κατάλληλα χέρια μπορεί να γίνει απειλητικά γρήγορη. Δεν είναι τυχαίο που ο Justin Barcia είχε ζητήσει να του ετοιμάσουν μια ειδική MC350F για να οδηγήσει στο Spice it Up Festival.

GASGAS MC250F 2024
Η πρώτη μας επαφή με το νέο MC250F 2024 ξεκίνησε με μια συζήτηση πάνω από την μοτοσυκλέτα πριν την οδηγήσουμε με τους ανθρώπους του marketing αλλά και της εξέλιξης των κινητήρων της GASGAS, και ο λόγος που είχαν επικεντρωθεί τόσο πολύ σε αυτή την μοτοσυκλέτα ήταν σχετικά απλός. Στο MC250F η GASGAS αποφάσισε ότι δεν θα έκανε περικοπές στην απόδοση της μοτοσυκλέτας για να προσφέρει μια οικονομικότερη λύση από αυτή των KTM-Husqvarna. Για τον λόγο αυτό το μπροστινό τμήμα της εξάτμισης περιλαμβάνει την γνωστή “φούσκα” αντήχησης που διαθέτουν και τα υπόλοιπα αντίστοιχα μοντέλα του ομίλου καθώς όπως μας ανέφεραν, το θεωρούσαν σημαντικό κομμάτι λειτουργίας και συμπεριφοράς του κινητήρα. Μετά από αυτή την ωραία συζήτηση πήραμε το MC250F 2024 και μπήκαμε στην πίστα με την ήπια(λευκή) χαρτογράφηση, όπου το πρώτο πράγμα που μας έγινε γρήγορα ξεκάθαρο μετά τα μεγάλα κυβικά που είχαμε οδηγήσει πρωτίστως, ήταν η ελαφριά αίσθηση και ευκολία κινήσεων στην θέση οδήγησης. Η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει και διαθέταμε πλέον περισσότερη φόρα μέσα στις στροφές αλλά και πάλι κάτι μας έλειπε στις ανηφόρες για να κινηθούμε άνετα. Η λευκή χαρτογράφηση έδινε στο MC250F 2024 γραμμικότερη απόδοση σε μεγαλύτερο εύρος στροφών μια λειτουργία που θα μας βοηθούσε αν η πίστα ήταν ξερή και γλιστρούσε, όμως πότε δεν την οδηγήσαμε σε τέτοιες συνθήκες. Αναγκαστικά αλλάξαμε χαρτογράφηση(πήγαμε στην πράσινη) και όπως στο 350 η μοτοσυκλέτα μεταμορφώθηκε, ξύπνησε και τα πράγματα άρχισαν να γίνονται πιο εύκολα, ειδικά στις ανηφόρες. Στιγμιαία επιλέξαμε και το traction control, όμως είδαμε ότι και πάλι έκοβε την μοτοσυκλέτα σε κάποια σημεία και τελικά νοιώθαμε πιο άνετα χωρίς αυτό. Πραγματικά το MC250F 2024 στην δυνατή χαρτογράφηση είναι μια μοτοσυκλέτα που έχει έντονο το στοιχείο της διασκέδασης. Με την προβλέψιμη εκρηκτικότητα του σε προτρέπει να ανοίξεις τέρμα το γκάζι ενώ με την ελαφριά του αίσθηση μπορείς με ασφάλεια σε κάθε άλμα να κατευθύνεις την μοτοσυκλέτα σε όποια κατεύθυνση θέλεις. Παρά την ελαφριά της αίσθηση, παραμένει σταθερή και προσηλωμένη με τους τροχούς στο έδαφος, όσο μεγάλες και να είναι οι ανωμαλίες που θα εμφανιστούν μπροστά της. Αναρτησιακώς αλλά και γενικότερα, η MC250F 2024 ήταν η καλύτερα στημένη στα μέτρα μας, δεν αλλάξαμε ούτε θέση στα χειριστήρια. Βεβαίως πριν από εμάς είχαν ακολουθήσει άλλοι δοκιμαστές που ίσως είχαν ρυθμίσει τις αναρτήσεις, γεγονός που φυσικά ισχύει και για τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες που οδηγήσαμε. Οπότε, δεν είναι εφικτό να γνωρίζουμε τις εργοστασιακές ρυθμίσεις των μοτοσυκλετών του test. Αφήνοντας την MC250F 2024 κάτω από τις τέντες της GASGAS, την αποχαιρετίσαμε λέγοντας της ψιθυριστά, ότι δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις αδερφές της του ομίλου KTM. Εκείνη έκατσε στο τρίγωνο σταντ, και γύρισε ανακουφισμένη το τιμόνι της αριστερά.

GASGAS MC250 2024
H δίχρονη motocross γκάμα της GASGAS, το 2024 πέρασε στην injection εποχή με την παρουσίαση από τον όμιλο KTM του νέου συστήματος ψεκασμού TBI που απολαμβάνουν και τα υπόλοιπα δίχρονα μοντέλα του ομίλου. Το πόσο ευεργετικό ήταν αυτό για τα αυστριακά δίχρονα είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε πέρσι, οδηγώντας το KTM SX300 2023 που πραγματικά άλλαξε την άποψη μας για τα σύγχρονα δίχρονα. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω η GASGAS δεν θα διαθέτει στην motocross σειρά της δίχρονο 300 κυβικών, διαθέτει όμως το MC250 2024 που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ιταλία. Με τον ντόρο που είχε προκαλέσει το KTM SX300 2023 με την παρουσίαση του και του νέου συστήματος TBI από όλους αυτούς που είχαν την ευκαιρία να το οδηγήσουν, και ίσως, με λίγη πληροφόρηση στα πηγαδάκια της επίσημης παρουσίασης το προηγούμενο βράδυ, κατά την έναρξη της ημέρας οδήγησης τα δίχρονα motocross έγιναν ανάρπαστα από τους καλεσμένους της εκδήλωσης. Όσοι τα έπαιρναν δύσκολα τα αποχωριζόντουσαν και όταν ήρθε και η σειρά μας καταλάβαμε απόλυτα τι συνέβαινε. Η πρώτη μαγεία και συνειδητοποίηση ότι πρόκειται για άλλο motocross δίχρονο, ήρθε κατά την εκκίνηση του κινητήρα με μίζα, μια και τα νέα GASGAS δεν διαθέτουν μανιβέλα. Αυτό δεν ήταν και τόσο παράξενο μια και έχουμε συνηθίσει την μίζα στα δίχρονα enduro.

Κατά την χαλαρή οδήγηση προς την πίστα, το MC250 2024 είχε την αίσθηση μικρότερων κυβικών μοτοσυκλέτας, με γλυκό γκάζι και με παντελή έλλειψη κραδασμών. Βάλαμε την ήπια χαρτογράφηση και ξεκινήσαμε να κάνουμε μερικούς γύρους να συνηθίσουμε την δίχρονη αίσθηση και λειτουργία, μετά από αρκετή ώρα με τα τετράχρονα GASGAS. Ήταν εκπληκτικό το πόσο γρήγορα σου κέρδιζε την εμπιστοσύνη, με την προβλεψημότητα του, την ελαφριά, αέρινη αίσθηση και την εντυπωσιακή εξάλειψη όλων των μειονεκτημάτων που ξέραμε στα δίχρονα MX. Οι κραδασμοί είχαν εξαφανιστεί, οι πιστονιές στο κλείσιμο του γκαζιού δεν ήρθαν ποτέ και η μοτοσυκλέτα καθόταν σταθερή στο έδαφος χωρίς τις αναπηδήσεις που γνωρίζουμε από τα δίχρονα. Σε συνέχεια όλης αυτής της συμπεριφοράς ήρθε να προστεθεί και η εκπληκτική λειτουργία του κινητήρα με την καλή ροπή και ωφέλιμη δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών. Στην ήπια χαρτογράφηση, θύμιζε λίγο την προηγούμενη injection τεχνολογία της ΚΤΜ το TPI, προσφέροντας ομαλή επιτάχυνση χωρίς ξεσπάσματα ή έντονες συγκινήσεις. Το πράγμα όμως είχε κι άλλο…και μάλιστα πολύ. Αλλάζοντας χαρτογράφηση και περνώντας στην πράσινη)που είχαμε επιλέξει και στις άλλες μοτοσυκλέτες της δοκιμής, κυρίως γιατί οι απότομες παρατεταμένες ανηφόρες της πίστας μας το επέβαλαν) η MC250 2024 πέρασε σε άλλη διάσταση. Το τράβηγμα της μοτοσυκλέτας έγινε έντονο μαζεύοντας εύκολα φόρα, η χρήση του συμπλέκτη περιορίστηκε ή σχεδόν εξαφανίστηκε, και ο ήχος…αχ αυτός ο ήχος! Όσοι είχαν ή έχουν την ευκαιρία να οδηγήσουν ή να ακούσουν ένα καλορυθμισμένο δίχρονο σε πίστα motocross, είναι ένας ήχος που δεν τον ξεχνούν ποτέ. Για κάποιους, είναι ο αυθεντικός ήχος του motocross! Με το TBI να έχει αναλάβει το ρόλο των σωστών ρυθμίσεων στην καύση του κινητήρα, το MC250 2024 έσκιζε με τον ήχο του την ησυχία του Cita di Castello ανεβαίνοντας τις πλαγιές του Crossodromo, προσφέροντας σου ένα πλατύ χαμόγελο μέσα από το κράνος. Η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας ήταν εντυπωσιακή και παρά το χαμηλό του βάρος δεν ένιωθες ποτέ ότι σε κακοτράχαλα σημεία η σε κάποιο άλμα η MC250 2024 θα κάνει κάτι που θα σε τρομάξει ή θα σε βγάλει εκτός ελέγχου. Ήταν τόσο προβλέψιμη και φιλική, τόσο άνετη και γρήγορη, που ήταν αδύνατον να μην την ερωτευτείς. Όπως συνέβη και με τους συναδέλφους δημοσιογράφους, ήταν αδύνατον να την αποχωριστείς. Καταλαβαίνοντας ότι τα επίπεδα ενέργειας μου είχαν πέσει και συνειδητοποιώντας ότι είχε αρχίσει να βραδιάζει, κατευθύνθηκα προς την έξοδο δίνοντας την υπόσχεση ότι θα την οδηγήσω την επόμενη ημέρα. Δυστυχώς, δεν βρέθηκε ποτέ διαθέσιμη για να κρατήσω την υπόσχεση μου.

GASGAS MC125 2024
Για την επόμενη ημέρα λοιπόν είχαμε αφήσει σε εκκρεμότητα το MX125 2024, και όσο αυτό ακούγεται κάπως αδιάφορο δεν ήταν καθόλου καθώς θέλαμε να δούμε πως θα τα καταφέρει στις μεγάλες ανηφόρες της πίστας. Η αλήθεια είναι ότι δεν είχαμε και πολλές προσδοκίες. Βάλαμε μπροστά με μίζα(!) και με την ήπια χαρτογράφηση να μας φωτίζει με το λευκό της φως, γρήγορα καταλάβαμε ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν περίπου όπως τα περιμέναμε. Η λειτουργία του στην ήπια χαρτογράφηση είναι ενός κλασικού δίχρονου 125 ενώ εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι ο επικλογέας χαρτογραφήσεων προσφέρεται με τον στάνταρντ εξοπλισμό του MC125 2024. Πολλές αλλαγές ταχυτήτων και μόνιμα το δάχτυλο στον συμπλέκτη, γιατί όσο εξοικειωμένος και να είσαι με το πότε έρχεται η δύναμη, το λάθος είναι εύκολο και θέλει προσοχή. Αλλιώς δεν πας πουθενά, και θα βρεθείς να κατεβάζεις ταχύτητες χάνοντας χρόνο και την πολύτιμη φόρα που θέλει αυτή η κατηγορία μοτοσυκλετών. Θέλει ακρίβεια και συνήθεια για να κινηθείς άνετα και γρήγορα με ένα 125, χρόνο τον οποίο δεν είχαμε. Όμως λίγο πριν παραδώσουμε το μικρό MC125 2024 βάλαμε την δυνατή, πράσινη χαρτογράφηση για να κάνουμε έναν γύρο. Θα έπρεπε να το περιμένουμε καθώς στις περισσότερες μοτοσυκλέτες της δοκιμής, μείναμε με την δυνατή χαρτογράφηση και θα έπρεπε να το “ψιλιαστούμε” γιατί η GASGAS επέλεξε να προσφέρει στον στάνταρντ εξοπλισμό τον επιλογέα χαρτογραφήσεων μόνο σε αυτό το μοντέλο. Και εδώ η μοτοσυκλέτα μεταμορφώθηκε με το πράσινο φως στον αριστερό διακόπτη.

Η δύναμη άρχισε να έρχεται αρκετά νωρίς και το τράβηγμα ήταν κάτι που δεν το έχουμε ξαναζήσει σε μοτοσυκλέτα των 125…ίσως σε 144 ή 150 να έχουμε βιώσει κάτι παρόμοιο. Αμέσως, σταματήσαμε να παίζουμε με τον συμπλέκτη και οι αλλαγές των ταχυτήτων δεν απαιτούσαν τόσο μεγάλη ακρίβεια. Η MC125 2024 άρχισε να γίνεται πιο διασκεδαστική ενώ, όπως και στο MC250, το πανάλαφρο μοτοσυκλετάκι κατάφερνε να είναι σταθερό και να κρατάει τους τροχούς του στο έδαφος στις περισσότερες περιπτώσεις. Και εδώ, ο ήχος συνέβαλε τα μέγιστα στο παράγοντα διασκέδαση αλλά δυστυχώς οι μεγάλες διαφορές υψομετρικού της πίστας, δεν συγχωρούσαν λάθη με το μικρό 125 καθώς έχανε εύκολα την φόρα του στις μεγάλες ανηφόρες. Ένας ακόμα δύσκολος παράγοντας που θα έπρεπε να διαχειριστούμε ήταν τα σαμάρια στις εξόδους των στροφών, που στην πλειοψηφία τους βρισκόντουσαν σε ανηφορικές στροφές και δυσκόλευαν να μαζέψει φόρα το MC125 2024 παρά την εντυπωσιακή του δύναμη. Σε γενικές γραμμές η πίστα δεν ήταν στο στοιχείο των 125 για να επιδείξουν τα κάλλη. Πρόκειται για μια ειδική κατηγορία που κυρίως απευθύνεται σε νεαρές ηλικίες. Από την μία θέλει να βράζει το αίμα σου και από την άλλη να έχεις ακονίσει τις ικανότητες σου με ακρίβεια και μεθοδικότητα ώστε να γίνεις ένα με την μοτοσυκλέτα. Αν σε όλα τα motocross δίχρονα 125 είναι δύσκολο να το πετύχεις, με το νέο MC125 2024 τα πράγματα σίγουρα γίνονται πιο εύκολα…πολύ πιο εύκολα!

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...