Η MICHELIN ΒΟΥΤΑ ΣΤΟ ΑΓΝΩΣΤΟ…ΚΑΙ ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΝΕΑ ΡΕΚΟΡ!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing) κέρδισε τον 19ο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP™ 2023. Η σταθερότητα των ελαστικών MICHELIN τον βοήθησε να διατηρήσει σταθερό ρυθμό και να κερδίσει το πρώτο του Grand Prix. Ο Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) σημείωσε νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1’51”762 κατά τη δεύτερη φάση των προκριματικών (Q2), ενώ ο Enea Bastianini σημείωσε νέο ρεκόρ αγώνα με χρόνο 1’52”978.
Με ένα μόνο Grand Prix να απομένει, η μάχη για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος συνεχίζεται μεταξύ του Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) και του Jorge Martin (Prima Pramac Racing). Μετά και το Grand Prix της Μαλαισίας το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι ομάδες της Michelin Motorsport συνόδευσαν σε ένα ειδικό πλαίσιο τους συνεργάτες τους στο πρωτάθλημα MotoGP στην πίστα Losail (Κατάρ).
Οι περισσότεροι από όσους συμμετείχαν στο πρωτάθλημα γνώριζαν ήδη την πίστα, αλλά η μεγάλη δουλειά που έγινε πρόσφατα στην πίστα, είχε ως αποτέλεσμα ο αγώνας να αναβληθεί για το τέλος της σεζόν από τη συνήθη θέση του στο ημερολόγιο αγώνων του Μαρτίου. Επιπλέον, η νέα άσφαλτος που στρώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες ακύρωνε τα περισσότερα δεδομένα που είχαν στην κατοχή τους οι ομάδες και οι μηχανικοί της Michelin. Αυτή η ασυνήθιστη κατάσταση, σε συνδυασμό με τη φυσική πίεση στους αναβάτες που εξακολουθούν να αγωνίζονται για τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, αύξησε τα επίπεδα πίεσης κατά τη διάρκεια του αγώνα Sprint καθώς και του Grand Prix. Ευτυχώς, κάθε αναβάτης μπορούσε να βασιστεί στις συμβουλές των ειδικών της Michelin Motorsport, καθώς και στους κανονισμούς σε τέτοιες περιπτώσεις.
Αυτοί οι κανονισμοί επιτρέπουν ένα επιπλέον μείγμα γόμας για τον μπροστινό και πίσω τροχό. Ο συγκεκριμένος αγώνας αποτέλεσε ένα ταξίδι προς το άγνωστο που ξεκίνησε το απόγευμα της Παρασκευής κατά τη διάρκεια του πρώτου session. Περιελάμβανε τη δοκιμή τεσσάρων μπροστινών και τριών πίσω ελαστικών, προκειμένου να καθοριστεί το καλύτερο στήσιμο για την πρόκριση την επόμενη μέρα – μια πολύπλοκη δουλειά για την οποία οι Τεχνικοί Σύμβουλοι της Ομάδας Michelin ήταν πολύτιμοι σύμμαχοι, επιτρέποντας στους αναβάτες να κατανοήσουν καλύτερα ποια ελαστικά ήταν πιο κατάλληλα σε κάθε περίπτωση. Η καλή κατανόηση των δεδομένων ήταν ακόμη πιο σημαντική, καθώς το Grand Prix του Κατάρ και ο αγώνας Tissot Sprint πραγματοποιήθηκαν στις 8 μ.μ., όταν οι θερμοκρασίες της πίστας ήταν χαμηλότερες από τις ημερήσιες δοκιμές.
« Αυτό το Σαββατοκύριακο βοηθήσαμε τους συνεργάτες μας να λύσουν εξισώσεις με πολλά άγνωστα στοιχεία » δήλωσε ο Piero Taramasso, Διευθυντής Michelin Motorsport Two-Wheel. « Όχι μόνο η επιφάνεια της πίστας ήταν καινούρια, αλλά ποτέ δεν είχε τρέξει μοτοσυκλέτα Grand Prix εκεί. Καμιά δοκιμή δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί πριν τον αγώνα και το πρώτο δοκιμαστικό session, σε μια « πράσινη » πίστα, ήταν πραγματικά μια βουτιά στο άγνωστο. Έπρεπε να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα στις αναλύσεις μας, αλλά οι χρόνοι του αγώνα άρχισαν να πέφτουν από το δεύτερο session. Στη συνέχεια, κάποια ρεκόρ καταρρίφθηκαν την επόμενη μέρα κατά τη διάρκεια των προκριματικών, ένα σημάδι ότι είχαμε κάνει τις σωστές επιλογές και είχαμε φέρει τα σωστά ελαστικά απο το εργοστάσιο, επιλέγοντας τα κατάλληλα μείγματα γόμας και μετά στην πίστα και κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. Από την αρχή της σεζόν, έχουμε δει ξεκάθαρα ότι παρά τις μεταβαλλόμενες και ακόμη και άγνωστες καιρικές συνθήκες, τα ελαστικά μας συνεισφέρουν τις εξαιρετικές επιδόσεις των μοτοσυκλετών Grand Prix. Καθώς οδεύουμε προς τον τελευταίο αγώνα της σεζόν, μπορούμε ήδη να πούμε, δεδομένου του αριθμού των ρεκόρ που καταρρίφθηκαν, ότι μόλις ζήσαμε μια εξαιρετική περίοδο όπου η ευελιξία των ελαστικών μας ήταν βασικό χαρακτηριστικό. Και από αθλητική άποψη, δεν θα μπορούσαμε να ονειρευόμαστε κάτι καλύτερο, αφού ο τίτλος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος θα κριθεί στον τελικό αγώνα ».
Στο Κατάρ το απόγευμα του Σαββάτου, τον αγώνα Tissot Sprint κέρδισε ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing), μπροστά από τον Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing) και τον Luca Marini (Ducati Mooney VR46 Racing Team).
Την επόμενη μέρα, το Grand Prix κέρδισε ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Racing) μπροστά από τον Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), με τον Luca Marini (Mooney VR46 Racing Team) να τερματίζει στην τρίτη θέση.
Όσον αφορά το πρωτάθλημα, μέχρι στιγμής έχει επιβεβαιωθεί μόνο η τρίτη θέση του Marco Bezzecchi (Mooney VR46 Racing Team). Ο τίτλος του πρωταθλήματος θα αποφασιστεί το επόμενο Σαββατοκύριακο μεταξύ του Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) και του Jorge Martin (Prima Pramac Racing).
Ο 20ος και τελευταίος αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP θα πραγματοποιηθεί από τις 24 έως τις 26 Νοεμβρίου στην πίστα της Βαλένθια (Ισπανία), όπου θα απονεμηθεί κι ο 34ος τίτλος MotoGP της Michelin.