RALLY DAKAR 2024 – Η ΔΥΣΚΟΛΗ ΦΕΤΙΝΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΙ Ο Β.ΜΠΟΥΔΡΟΣ
Η πέμπτη έκδοση του Dakar στη Σαουδική Αραβία υπόσχεται να πιέσει τον άνθρωπο και τη μηχανή πιο σκληρά από οποιαδήποτε από τις προηγούμενες εκδόσεις ξεκινώντας με τον πρόλογο στην Alula στις 5 Ιανουαρίου. Ανάμεσα του και ένας Έλληνας, ο Βασίλης Μπούδρος που επέλεξε στην δεύτερη του συμμετοχή στο Dakar να επιστρέψει στην δύσκολη κατηγορία malle-moto Original by Motul, που δεν προβλέπει υποστήριξη σε ολόκληρο τον αγώνα.
Μετά την πρώτη εβδομάδα, κατά την οποία οι αγωνιζόμενοι θα αισθανθούν τη ζέστη από την αρχή στο AlUla, θα αντιμετωπίσουν ένα τρίπτυχο Empty Quarter που εισάγει μια ολοκαίνουργια ιδέα: μια ειδική 48 ωρών που διεξάγεται σε δύο ημέρες στο οποίο οι αγωνιζόμενοι, διάσπαρτοι σε οκτώ μπιβουάκ, θα αφεθούν ουσιαστικά στην τύχη τους. Η ημέρα ανάπαυσης στο Rihadh θα προσφέρει μόνο μια σύντομη ανάπαυλα, καθώς το ποικίλο έδαφος μεταξύ αυτού του σημείου και του τερματισμού στο Yanbu είναι γεμάτο με προκλήσεις πλοήγησης που θα μπορούσαν να αλλάξουν την ισορροπία δυνάμεων ανά πάσα στιγμή.
ALULA, ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΓΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
Λίγα πράγματα είναι τόσο εντυπωσιακά στο Dakar όσο η AlUla και η περιοχή της όταν ο αγώνας προσγειώθηκε για πρώτη φορά στη Σαουδική Αραβία τον Ιανουάριο του 2020. Τα καλειδοσκοπικά τοπία της μεγάλης υπαίθρου συνδυάζονται με το βάρος της ιστορίας και ένα στοιχείο μυστηρίου σε μια ταπεινή εμπειρία και μια πρόσκληση για περισυλλογή. Το Dakar έχει επιστρέψει ξανά και ξανά στο AlUla μετά την πρώτη του συνάντηση με τους αρχαιολογικούς χώρους από την αυγή του χρόνου και τους ναούς των Ναβαταίων διασκορπισμένοι γύρω από την παλιά πόλη. Σε μια επανάληψη της δοκιμασμένης φόρμουλας που χρησιμοποιήθηκε στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας την τελευταία φορά, οι αναβάτες, οι οδηγοί, οι συνοδηγοί, τα πληρώματα υποστήριξης και οι ομάδες οργάνωσης θα συγκλίνουν σε ένα υπερμεγέθους μπιβουάκ για να εφαρμόσουν τις τελευταίες πινελιές οι προετοιμασίες τους πριν ξεκινήσει ο αγώνας. Η συντροφικότητα και το κοινό πάθος για την ομορφιά της ερήμου θα γεμίσουν τον αέρα.
ALULA CAMP: ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι διαγωνιζόμενοι του Dakar ανακάλυψαν τα θαύματα του AlUla στην πρώτη έκδοση του ράλι στη Σαουδική Αραβία το 2020. Ωστόσο, αυτή τη φορά, θα έχουν την ευκαιρία να εγκληματηστούν ακόμη περισσότερο στην ατμόσφαιρα των χιλιάδων ετών αρχαιολογικών χώρων: η αρχή του αρχικού στρατοπέδου, που είχε τεράστια επιτυχία μεταξύ των ανταγωνιστών στην παράκτια εκδοχή του, έχει πλέον επεκταθεί στην έρημο, με το μπιβουάκ να βρίσκεται κοντά στους μεγαλοπρεπείς ναούς που έχτισαν οι Ναβαταίοι. Αντλώντας έμπνευση από κτίρια που έχουν αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου, αυτός είναι ο τέλειος τρόπος για να εισέλθουν σε λειτουργία περιπέτειας και ανακάλυψης πριν ξεκινήσουν τα χιλιάδες χιλιόμετρα της διαδρομής.
1 ΠΡΟΛΟΓΟΣ, 12 ΣΤΑΔΙΑ, 14 ΗΜΕΡΕΣ ΑΓΩΝΩΝ
Μετά από μια απαιτητική έκδοση που αποκάλυψε την ικανότητα αντίστασης των ανταγωνιστών, ο τόνος του Dakar 2024 θα σέβεται εξίσου τις προσδοκίες τους όσον αφορά την πρόκληση. Η διαδρομή, η οποία θα καλύπτει μια ισοδύναμη απόσταση 5.000 χιλιομέτρων, των ειδικών διαδρομών συνεχίζει την εξερεύνηση του εδάφους της Σαουδικής Αραβίας, με το 60% των ολοκαίνουργιων τμημάτων. Συνολικά εννέα μπιβουάκ θα στηθούν σε μια μεγάλη έκταση δυτικά-ανατολικά, διασχίζοντας τη διαδρομή και προς τις δύο κατευθύνσεις μέχρι τον τελικό τερματισμό στο Yanbu, στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας.
ΣΚΗΝΗ 48 ΩΡΩΝ: ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΡΗΞΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΟΥ
Αυτή είναι μια νέα μορφή σκηνής, η οποία ολοκληρώνεται σε δύο ημέρες με τους περιορισμούς μιας διαδρομής μαραθωνίου, αν και οι αγωνιζόμενοι επιτρέπεται να βοηθούν ο ένας τον άλλο κατά τη διάρκεια της βραδιάς. Αλλά αυτή τη φορά, δεν θα υπάρχει επιλογή στάσης ή συνοδών επισκευής, καθώς οι οδηγοί και τα πληρώματα θα είναι απλωμένα σε οκτώ διαφορετικά μπιβουάκ. Όταν τα ρολόγια χτυπήσουν στις 4 μ.μ., όλα τα οχήματα θα πρέπει να σταματήσουν στο επόμενο μπιβουάκ που θα συναντήσουν. Χωρίς σύνδεση και επομένως χωρίς ορατότητα των επιδόσεων των αντιπάλων τους, οι αγωνιζόμενοι θα κατασκηνώσουν και θα ξεκινήσουν ξανά στις 7 το πρωί της επόμενης ημέρας για να ολοκληρώσουν το υπόλοιπο τμήμα της διαδρομής. Ο απολογισμός θα μετρηθεί μετά από περίπου 600 χιλιόμετρα ειδικής διαδρομής.
EMPTY QUARTER: ΔΥΟ ΕΙΔΙΚΕΣ ΗΜΕΡΑΣ
Η απέραντη έρημος του Empty Quarter θα είναι ο χώρος για την ολοκαίνουργια σκηνή 48 ωρών, με μια ειδική μορφή που ξεπερνά το χρονικό όριο που επιβάλλεται στην πρώτη σειρά. Το έδαφος προσφέρεται ιδιαίτερα για δύο ξεχωριστές διαδρομές, το ένα για μοτοσικλέτες και τετράτροχα και το άλλο για αυτοκίνητα και φορτηγά. Επομένως, οι κορυφαίες ομάδες της FIA δεν θα επωφεληθούν από τις ροδιές που αφήνουν τα δίτροχα και θα πρέπει να πλοηγηθούν με βάση το ταλέντο τους. Το σύστημα «μπόνους» που απονέμεται σε αυτούς που θα ανοίξουν την διαδρομή των μοτοσικλετών που είχε εφαρμοστεί στην προηγούμενη έκδοση, θα χρησιμοποιηθεί κατ’ εξαίρεση.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ Β.ΜΠΟΥΔΡΟΥ
Γιατί από όσο θυμάται ο ίδιος, ο Βασίλειος Μπούδρος ήταν πάντα μέσα ή γύρω από ένα εργαστήριο μοτοσυκλετών, πάνω ή γύρω από ένα μηχανάκι. Ο παππούς του ήταν ειδικευμένος στα ανταλλακτικά BMW. Οι γονείς του γνωρίστηκαν στο εργαστήριο του παππού του. Μεγάλωσε λίγο έξω από την Αθήνα παίζοντας με μπουζί και λάδια. Και μετά ήρθε η οδήγηση από νεαρή ηλικία 8 ετών με το σκούτερ της μαμάς του και αργότερα με μια μοτοσικλέτα που του έδωσε ο παππούς του όταν ήταν 12 ετών. Αυτό τελικά τον οδήγησε σε αγώνες εκτός δρόμου και όταν αγωνίστηκε για πρώτη φορά σε ένα ράλι, ό,τι είχε στο μυαλό ήταν το Dakar. Πριν κλείσει τα σαράντα του χρόνια αποφάσισε να κάνει δώρο στον εαυτό του μια συμμετοχή στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου. Μια εμπειρία που του χάρισε ανάμεικτα συναισθήματα με κακές αναμνήσεις, όπως τις πολλές ώρες στα τμήματα συνδέσμων και τις εκπληκτικές στους αμμόλοφους, ανακαλύπτοντας ανθρώπους που δεν θα φανταζόταν ποτέ να συναντήσει. Η απόφαση να επιστρέψει αφού κατάφερε να ολοκληρώσει την έκδοση του 2022 (70η) προήλθε από μια συζήτηση με τον καλύτερό του φίλο που του είπε ότι δεν θα τολμούσε ποτέ να το κάνει με τον δύσκολο τρόπο: το Original by Motul χωρίς καμία απολύτως βοήθεια. Ο Βασίλειος είναι άνθρωπος των προκλήσεων, αυτό τον τροφοδοτεί. Ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Enduro Greece, ενός tour operator μοτοσικλετών, σίγουρα ξέρει πώς να αντιμετωπίσει τη μηχανική πτυχή, τώρα πρέπει να επικεντρωθεί στον εαυτό του και στην κούραση που συνοδεύει μια τέτοια πρόκληση. Το κάνει επίσης γιατί πιστεύει βαθιά ότι κάποιος πρέπει να απολαύσει τη ζωή και αυτό προσπαθεί να διδάξει στα παιδιά που καθοδηγεί στη σχολή του.
«Ασχολιόμουν πάντα με τις μοτοσυκλέτες χάρη στον παππού μου πρώτα από όλα. Όταν ξεκίνησα να αγωνίζομαι το 2007, το Dakar ήταν πάντα ένα όνειρο. Ήταν αυτό το «ουάου» πράγμα. Αυτό που πρέπει να κάνεις. Το πρώτο μου Dakar το 2022 ήταν μια διαφορετική εμπειρία με ψηλά και χαμηλά. Ήταν γεμάτο συναισθήματα. Δεν περίμενα ποτέ αυτό που είδα και γνώρισα τόσους πολλούς ανθρώπους με το ίδιο πάθος. Έκανα λάθη σαν rookie φυσικά και έμαθα να μην κάνω τα ίδια λάθη πλοήγησης και να μην εμπιστεύομαι τους άλλους. Τώρα με την πρόκληση malle-moto (Original by Motul), πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι για τον εαυτό μας. Δεν με απασχολεί η μηχανική πλευρά. Έχω είκοσι μοτοσυκλέτες στο σπίτι στα οποία δουλεύω συνέχεια. Είναι η κούραση που με ανησυχεί. Πρέπει να είσαι λίγο τρελός ή ανόητος για να το κάνεις στο Original by Motul. Τώρα πρέπει να προετοιμαστώ, να πάω στο γυμναστήριο, να σταματήσω να τρώω πρόχειρο φαγητό και να χάσω μερικά κιλά. Ξέρω ότι δεν θα γίνουμε ήρωες, απλά θέλω να το κάνω για αυτό το αίσθημα επιβίωσης και περιπέτειας».