MV AGUSTA – ΣΜΙΛΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ!
Μια νέα σελίδα έχει γυρίσει για την MV Agusta τα τελευταία χρόνια, σελίδα που γυρίζει και για την ελληνική αγορά μετά την συνεργασία της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ με το KTM Group, που απολαμβάνει το 25% του μετοχικού κεφαλαίου της ιταλικής φίρμας. Εμείς ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του ομίλου για την παρουσίαση της νέας συνεργασίας για την ελληνική αγορά, σε μια παρουσίαση με ιταλικό στυλ και φινέτσα στο κέντρο της Αθήνας και το Fuga Resaurant & Bar.
H MV Agusta ή Meccanica Verghera Agusta έχει τις ρίζες πίσω στο 1907, κατασκευάζοντας υπό την διοίκηση του κόμη Giovanni Agusta το πρώτο της αεροπλάνο, τέσσερα χρόνια μετά την πρώτη πτήση τον αδερφών Wright, εξού και τα φτερά στο λογότυπο της εταιρείας. Η αεροπλοΐα πήγαινε καλά μέχρι και το 1945 λόγω της ανάγκης σε αεροπλάνα κατά τους δύο Παγκόσμιους Πολέμους, αλλά μετά το τέλος τους και τις κυρώσεις στην Ιταλία από τους συμμάχους για περιορισμένο πολεμικό εξοπλισμό, η Agusta αντιμετώπιζε προβλήματα και οι Giuseppina(σύζυγος) και Domenico(γιος) έπρεπε να δραστηριοποιηθούν σε νέους ορίζοντες μετά τον θάνατο του Giovanni.
Το φθινόπωρο του 1945 παρουσίασαν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα, την όπως έμεινε μετέπειτα γνωστή “MV 98”. Αμέσως η εταιρεία έδειξε ειδικό ενδιαφέρον για τους αγώνες κατακτώντας για πολλές δεκαετίες πρωταθλήματα με την MV 98. Οι επιτυχίες όμως δεν σήμαιναν ακμή για την MV Agusta αλλά και γενικότερα για την αγορά μοτοσυκλέτας καθώς την δεκαετία του 1960, η αυτοκίνηση επικρατούσε όλο και περισσότερο στην μετακίνηση των πολιτών, περιορίζοντας σημαντικά τις πωλήσεις των μοτοσυκλετών.
Σε αυτό το σταυροδρόμι η MV Agusta επέλεξε να συνεχίσει την παραγωγή μοτοσυκλετών, προσφέροντας όμως εξειδικευμένες καινοτόμες μοτοσυκλέτες. Συνέχισε δυνατά το αγωνιστικό της πρόγραμμα και διέσχισε από το 1965 και μετά, την πιο πετυχημένη της περίοδο που έμεινε στην ιστορία των αγώνων ταχύτητας μοτοσυκλέτας, με τον αναβάτη θρύλο Giacomo Agostini και την τρικύλινδρη εν σειρά MV Agusta του. Τα νούμερα για τη MV Agusta μιλάνε από μόνα τους, 38 παγκόσμιοι τίτλοι αναβατών, 37 παγκόσμιοι τίτλοι κατασκευαστών, 270 νίκες Grand Prix και 3028 βάθρα Grand Prix μέχρι και σήμερα.
Όπως σχεδόν όλες οι ιστορικές εταιρείες της μοτοσυκλέτας, έτσι και η Agusta αντιμετώπισε εναλλαγές στο ιδιοκτησιακό της καθεστώς ξεκινώντας από το 1992 όπου και πέρασε στα χέρια του ομίλου Claudio Castiglioni(GAGIVA), μια συνεργασία που διήρκεσε μέχρι και το 2014 και την εξαγορά του μετοχικού κεφαλαίου από την Mercedes AMG. To 2017 η Agusta άλλαξε και πάλι χέρια περνώντας στην ComSar του Ρώσου μεγιστάνα Timur Sardarov. H μετάβαση του μετοχικού κεφαλαίου έγινε σταδιακά και ολοκληρώθηκε το 2019 όπου μέχρι και σήμερα κατέχει το πλειοψηφικό πακέτο. Από τον Νοέμβριο του 2022 η Pierer Mobility και ο όμιλος ΚΤΜ, κατέχουν το 25,1% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με σκοπό την απόκτηση του άνω του 50% τα επόμενα χρόνια. Παράλληλα το δίκτυο της ΚΤΜ έχει αναλάβει την πώληση, διάθεση και υποστήριξη των μοτοσυκλετών της Agusta και κάπου εδώ βλέπουμε την αναβίωση της μάρκας στην ελληνική αγορά, μετά την συνεργασία του ομίλου ΚΤΜ με την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ. Η νέα αντιπροσώπευση στην χώρα μας επανέφερε την εμβληματική MV Agusta στην ελληνική αγορά, παρουσιάζοντας την πρώτη της συνεργασία με το κατάστημα dealership του Βασίλη Ευθυμίου στην Καλλιρρόης 33.
Η νέα αντιπροσωπεία προσφέρει τέσσερα χρόνια εγγύηση σε όλα τα μοντέλα ενώ ειδική προσοχή έχει δοθεί στην after-sales υποστήριξη των μοτοσυκλετών με διάθεση ανταλλακτικών και γενικότερα όλα όσα θα χρειαστεί το ειδικό αγοραστικό κοινό της MV Agusta. Στην γκάμα των μοντέλων βλέπουμε την αγωνιστικών προδιαγραφών F3 σε τρεις εκδόσεις, την διαχρονική Brutale σε τέσσερις εκδόσεις, δύο εκδόσεις για την μοναδικής κλασικής σχεδίασης Superveloce, από τρεις εκδόσεις για την Turismo Veloce και την νέα Dragster ενώ παρουσιάστηκε και το ακραίας σχεδίασης streetfighter “Rush”. Σε όλα τα μοντέλα βλέπουμε την επιμέλεια της κατασκευής και φυσικά το ιταλικό design που αποτελεί το ορόσημο της εταιρείας, γεγονός που κράτησε την κατασκευή και συναρμολόγηση των μοτοσυκλετών της στην Ιταλία, χωρίς όμως να υστερούν σε απόδοση και λειτουργία. Άλλωστε η νέα φιλοσοφία της MV Agusta δεν έχει μείνει μόνο στο να προσφέρει σχεδιαστικά καινοτόμες μοτοσυκλέτες επιδόσεων. Στόχος της εταιρείας είναι οι μοτοσυκλέτες της να αποτελέσουν ένα αντικείμενο πόθου για τους ιδιοκτήτες τους, να τους προσφέρουν συναισθήματα και συγκινήσεις που δεν θα συγκρίνονται με οτιδήποτε άλλο έχουν συναντήσει. Η MV Agusta θέλει να είναι ένα προσωπικό αντικείμενο για τους κατόχους της που θα το έχουν στην συλλογή τους για να τους προσφέρει, αυτό που μόνο η MV Agusta μπορεί.
Εμείς από την μεριά μας να ευχαριστήσουμε την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και τους συνεργάτες της για την όμορφη παρουσίαση και ελπίζουμε αυτές οι ξεχωριστές μοτοσυκλέτες να αποκτήσουν ακόμα περισσότερους φίλους στην χώρα μας.