FIM WSX 2024 – Ο Ε.TOMAC ΚΕΡΔΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ

To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross 2024 ξεκίνησε στον Καναδά με τον Eli Tomac να κάνει την μεγάλη έκπληξη συμμετέχοντας σε ολόκληρο το πρωτάθλημα σπάζοντας το εμπάργκο που έχουν επιβάλει οι αμερικανικές ομάδες στον θεσμό. Ο Tomac όπως και πέρσι στο Birmingham, κατάφερε να κερδίσει τον πρώτο αγώνα WSX της χρονιάς με τον Shane McElrath να είναι ο νικητής της SX2.

Κατηγορία WSX
Μετά από μια περίοδο αμφισβήτησης ακόμα και στο αν το πρωτάθλημα θα διεξαχθεί φέτος, και εφόσον ακολούθησαν τα πετροδόλαρα που έπεσαν από τον νέο Άραβα επενδυτή, το WSX του 2024 ξεκίνησε στον Καναδά με το μεγάλο όνομα του Eli Tomac να βρίσκεται δηλωμένος για ολόκληρο το πρωτάθλημα, μια κίνηση που έγινε εφικτή με την υποστηριζόμενη ομάδα της Star Racing Yamaha CDR που είναι δηλωμένη στον θεσμό, παίρνοντας στις τάξεις της τον Tomac καθώς όπως αναφέραμε οι Αμερικανικές ομάδες δεν συμμετέχουν επίσημα λόγω ότι θεωρούν ότι η FIM προσπαθεί να “κλέψει” τους αναβάτες και το προϊόν τους το Supercross! Ο Vince Friese εξασφάλισε το πρώτο 450 holeshot της βραδιάς, αλλά το ζευγάρι των Supercross τιτάνων Roczen και Tomac βρίσκονταν πίσω του. Ο Friese με την άκρως αμυντική του οδήγηση, κράτησε τον Roczen που έπρεπε να επιβραδύνει για να αποφύγει την επαφή, επιτρέποντας στον Tomac να περάσει στη δεύτερη θέση. Ο Tomac στη συνέχεια έκανε την προσπάθειά του να περάσει γύρω από τον Friese και μετά από μια ανεπιτυχή κίνηση, κατάφερε τελικά να τον περάσει. Ο Roczen δεν επρόκειτο να αφήσει τον Tomac να ξεφύγει. Μετά τα μισά του, ο Tomac έκλεισε τον Roczen χρησιμοποιώντας πολύ πιο σφιχτές γραμμές, αλλά τελικά ο Γερμανός κέρδισε την μάχη από τον Tomac με τον Savatgy στην τρίτη θέση.

Για τον δεύτερο σκέλος της βραδιάς, ο Tomac κέρδισε το holeshot με τον Dean Wilson στη δεύτερη θέση και τον Matt Moss στην τρίτη. Η μεγάλη έκπληξη ήταν του Roczen στην 11η θέση μετά από κακή εκκίνηση. Μετά από ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα, ο Wilson έπεσε, ανεβάζοντας τον Savatgy στη δεύτερη θέση, αλλά και αυτός έπεσε αμέσως μετά. Οι Friese και Oldenburg κατέλαβαν τη δεύτερη και την τρίτη θέση, καθώς αλλά η τρομερή ανάκαμψη του Roczen κατάφερε να τους προσπεράσει και τους δύο σε μία στροφή. Ο Friese και ο Savatgy άρχισαν να μάχονται για την τρίτη θέση, με νικητή τον Oldenburg μετά την πτώση του Friese. Ένα σπάνιο λάθος του Roczen – ο οποίος είχε ανέβει από την 11η στη δεύτερη θέση – έριξε τον περσινό πρωταθλητή στην 11η θέση. Ο Tomac κέρδισε τελικά το δεύτερο σκέλος με τα επιβλητικά 22 δευτερόλεπτα έναντι των Savatgy και Nichols. Ένας μακρύς αγώνας 12 γύρων περίμενε τους αναβάτες των 450 και αρχικά, φαινόταν ότι ήταν ο Tomac είχε το πλεονέκτημα στη πρώτη στροφή, αλλά ο Friese στη συνέχεια προηγήθηκε πριν ο Roczen τους περάσει με μια κίνηση και τους δύο. Δουλεύοντας γρήγορα τον Friese, ο Tomac έμεινε δεύτερος και ξεκίνησε να κυνηγά το #1. Ακόμα πιο επιθετική οδήγηση από το Friese κράτησε τον Savatgy, αλλά ο αναβάτης της Fire Power Honda τελικά πέρασε, οπότε έχασε επτά δευτερόλεπτα από τους Tomac και Roczen. Το ηγετικό ζεύγος, εν τω μεταξύ, πάλεψε για το προβάδισμα του αγώνα και ο Tomac τελικά τερμάτισε μπροστά από τους Roczen και Savatgy Εκμεταλλευόμενος το πλεονέκτημα με το τελευταίο holeshot της βραδιάς, ο Tomac έφυγε από την εκκίνηση του πρώτου SuperFinal των μεικτών κατηγοριών WSX και SX2 μπροστά από τον Friese και τον Roczen. Επιφυλακτικός για περισσότερες αμυντικές τακτικές από τον Friese, ο Roczen άρχισε να εκνευρίζεται. Όσο και να προσπαθούσε, ο Roczen δεν μπόρεσε να κάνει πετυχημένες επιθέσεις, προς όφελος του Tomac, ο οποίος επέκτεινε τη διαφορά του στα16 δευτερόλεπτα. Ήταν τέτοιο το πλεονέκτημά του που μπόρεσε να τερματίσει με ένα σκασμένο πίσω ελαστικό στον τελευταίο μισό γύρο και να περάσει τη γραμμή . Ο Roczen τον ακολούθησε στη δεύτερη θέση, ενώ ο Nichols προσπέρασε τον Friese για να τερματίσει τρίτος. Στο βάθρο ο Tomac(2-1-1) ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί με τον Roczen(1-10-2) να τον ακολουθεί στην δεύτερη θέση και τον Savatgy(3-2-3) στην τρίτη θέση.

Κατηγορία SX2
Η χρονιά ξεκίνησε για την κατηγορία με τα μεγάλα ονόματα των Shane McElrath και του περσινού πρωταθλητή Max Anstie να κοσμούν την λίστα συμμετοχών όμως η συμμετοχή του Βρετανού είναι ως wildcard κάτι που σημαίνει ότι δεν θα τον δούμε σε όλο το πρωτάθλημα. Αυτό γιατί ο Max έχει ελάχιστο supercross χρόνο πάνω στην νέα του μοτοσυκλέτα και θέλει να χρησιμοποιήσει τους αγώνες του WSX ως προετοιμασία για το επερχόμενο AMA Supercross. Ωστόσο τα πήγε περίφημα στα προκιρματικά κερδίζοντας την super pole ου του έδεινε πέντε βαθμούς όμως η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Το πρώτο σκέλος της κατηγορίας δεν ήταν μόνο το πρώτο της βραδιάς, αλλά το πρώτο για την σεζόν WSX του 2024 και τριών αγώνων της SX2 στο Καναδικό GP. Το holeshot ανήκε στον Anstie, ο οποίος είχε μαζί του τους αξιόλογους 19χρονους Kingsford και Thompson. Ο Schock μπήκε στην τέταρτη θέση και ο Lopes στην πέμπτη ενώ ο McElrath έμεινε στην 10η θέση. Ο Kingsford πίεσε τον Anstie στους πρώτους γύρους, αλλά έμεινε πίσω καθώς προχωρούσε ο αγώνας, ενώ ο Kyle Chisholm και ο Cullin Park άρχισαν να μάχονται στον 5ο Γύρο, με τον δεύτερο να αρπάζει την έκτη θέση. Μέχρι την καρό σημαία, ο McElrath είχε φτάσει στην έβδομη θέση, αλλά ήταν ο Anstie που πήρε την πρώτη νίκη της βραδιάς μπροστά από τους Kingsford και Thompson. Το holeshot πήγε στον Chisholm στο δεύτερο σκέλος, αλλά ο McElrath βρέθηκε δίπλα του και το ζευγάρι πήγε τιμόνι με τιμόνι στις πρώτες στροφές προτού πάρει επιδέξια το προβάδισμα. Πιο πίσω, ο Anstie έφτασε στην τέταρτη θέση και γρήγορα πέρασε τον Viney για την τρίτη. Στον 2ο γύρο, ο Anstie προσπέρασε τον Chisholm για να περάσει στη δεύτερη θέση, ενώ ο Schock ήταν και αυτός εν κινήσει και ακολούθησε τον Anstie. Στη συνέχεια, ο Βρετανός ξεκίνησε να γεφυρώσει το χάσμα των τεσσάρων δευτερολέπτων από τον McElrath, αλλά καθώς πλησίαζε, έχασε την πρόσφυση του πίσω τροχού και έμεινε πίσω. Τελικά, ήταν ο McElrath που σφράγισε τη νίκη μπροστά από τους Anstie και Schock.

Στο τελευταίο σκέλος των 12 γύρων, ο McElrath πήρε την εκκίνηση, ενώ ο Chisholm έκανε άλλη μια εξαιρετική εκκίνηση στην δεύτερη θέση με τον Anstie τρίτο. Δεν θα διαρκούσε όμως, καθώς ο Βρετανός έπεσε στο rhythm section του πρώτου γύρου με τον Chisholm να πέφτει επίσης, αυτό επέτρεψε στον Lopes να βρεθεί στη δεύτερη θέση και ο Schock να μην ήταν πολύ πίσω από του ομόσταυλους του στην Rick Ware Racing, Schock και Lopes στη μάχη για τη δεύτερη θέση, μια μάχη που κέρδισε ο Schock, αλλά έπεσε λίγο μετά, ανεβάζοντας τον Καναδό Τhompson στην τρίτη θέση. Οι Anstie και Schock πάλεψαν στη συνέχεια για την όγδοη θέση, αλλά ο Anstie θα έπεφτε ξανά, μένοντας ακόμα πιο πίσω. Και οι δύο αναβάτες ανέκαμψαν καλά, με τον Schock να περνά τη γραμμή στην έκτη θέση και τον Anstie στην ένατη. Πιο μπροστά, ο McElrath πήρε τη δεύτερη νίκη του στη βραδιά μπροστά από τους Lopes και Thompson. Μέσα στο χάος μιας εκκίνησης μεικτών κατηγοριών WSX και SX2, ήταν ο Anstie που αναδείχθηκε επικεφαλής των αναβατών της SX2 στην έναρξη του πρώτου SuperFinal του WSX. Ο McElrath ήταν πολύ πίσω, ωστόσο, πίεσε τον κυρίαρχο πρωταθλητή από νωρίς, αλλά έπρεπε να αλλάξει γρήγορα την εστίαση του για να αποκρούσει τον ομόσταυλο του στην Fire Power Honda, Thompson. Με πέντε γύρους στον αγώνα των 12 γύρων, ο Anstie έπεσε ξανά, δίνοντας τη νίκη της SX2 στον McElrath. Δεύτερος ήταν ο Enzo Lopes και τρίτος ο Schock που ξεκίνησε την “rookie” ΅WSX πορεία του με μια αξιοθαύμαστη απόδοση. Στην κατάταξη του αγώνα ο McElrath(7-1-1) ήταν ο μεγάλος νικητής με τον περσινό πρωταθλητή Anstie(1-10-4) στην δεύτερη θέση και τρίτο τον τοπικό ήρωα Thompson(3-8-3)

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Επόμενος αγώνας 24/11/24 Perth Αυστραλία.

4125 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΥΨΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ MICHELIN POWER SLICK & POWER RAIN ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΤΑΪΛΑΝΔΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) βελτίωσε το ρεκόρ όλων των εποχών...