TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ ΤΗΣ AP RACING…OFF ROAD KAI RACING OFF ROAD

Μία από τις παλαιότερες εταιρείες, με μεγάλη εμπλοκή στους μηχανοκίνητους αγώνες και όχι μόνο, έχει κάνει την παρουσία της στην ελληνική αγορά το τελευταίο διάστημα, με προϊόντα επιδόσεων και στην χωμάτινη μοτοσυκλέτα. Η βρετανική εταιρεία προϊόντων πέδησης AP Racing έχει βρει στέγη στην χώρα μας στην Dakos Enginnering και πρόσφατα μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα χωμάτινα τακάκια της Off Road και Racing Off Road.

Όπως γνωρίζουμε οι περισσότεροι από εμάς, η αγορά της πέδησης παρουσιάζει εδώ και πάρα πολλά χρόνια σημαντικό ενδιαφέρον από πολλές εταιρείες με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστια ποικιλία προϊόντων και φυσικά τιμών. Είναι τόσο μεγάλη η γκάμα σε πάστες για τακάκια και το εύρος των τιμών, που υπάρχει τακάκι για κάθε γούστο και σχεδόν για κάθε τσέπη. Φυσικά ο τρόπος που φρενάρει η μοτοσυκλέτα μας δεν είναι μόνο θέμα γούστου είναι και θέμα ασφάλειας αλλά στο χώμα με την περιορισμένη πρόσφυση ένα δυνατό φρένο μπορεί να είναι και επικίνδυνο.

Τα βασικά σημεία λοιπόν που κάνουν ένα σύστημα φρένων αποτελεσματικό στο χώμα είναι κυρίως η πληροφόρηση που δίνουν στον αναβάτη για το σημείο πρόσφυσης των τροχών(μπλοκάρισμα) και φυσικά η ικανότητα τους να σταματήσουν επαρκώς την μοτοσυκλέτα. Ένα άλλο στοιχείο που συμβάλλει στην αξιολόγηση ενός συστήματος πέδησης είναι απόδοση του σε εκτεταμένη χρήση και κάτω υπό υψηλές θερμοκρασίες, στοιχεία που επηρεάζουν σημαντικά την αποτελεσματικότητα στο φρενάρισμά. Σε ένα σύστημα φρένων, την δουλειά να σταματήσουν το όχημα αναλαμβάνουν τα τακάκια και οι δίσκοι ενώ το υπόλοιπο σύστημα φροντίζει να ασκείται σωστά η επιθυμητή από τον αναβάτη πίεση για την επιβράδυνση ή ακινητοποίηση του οχήματος. Όπως καταλαβαίνουμε από τα παραπάνω, τα τακάκια παίζουν βασικό ρόλο στο σύστημα πέδησης της μοτοσυκλέτας μας.

Αναγνωρίζοντας αυτόν τον ρόλο, αποφασίσαμε να αποδεχτούμε την πρόταση της Drakos Engineering και να δοκιμάσουμε τα χωμάτινα τακάκια της AP Racing, έτσι ώστε οι αναγνώστες μας να έχουν μια άποψη σε μια ακόμα επιλογή στον χώρο της πέδησης, από τις πολλές που υπάρχουν εκεί έξω. Σε πρώτη φάση ξεκινήσαμε με την απλή χωμάτινη σειρά της AP Racing, Off Road χρησιμοποιώντας τους ΟΕΜ δίσκους και υδραυλικά συστήματα της ιαπωνικής μοτοσυκλέτας μας. Για να αρχίσουν να αποδίδουν χρειάστηκε ένα μικρό διάστημα της τάξεως των 10 λεπτών για να στρώσουν και να αρχίσουν λειτουργούν στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους ενώ από εκεί και μετά είχαν σταθερή απόδοση από την αρχή μέχρι το τέλος της χρήσης τους. Η αίσθηση κατά το φρενάρισμα ήταν προοδευτική αλλά παρουσίαζε και κάποια “σπογγώδη” λειτουργία με το παραπάνω πάτημα της μανέτας να μην ανταποκρίνεται ακριβώς στην άσκηση περισσότερης δύναμης κατά το φρενάρισμα. Αυτό για όσους πιέζουν δυνατά τα φρένα κατά την οδήγηση ίσως να αποτελεί πρόβλημα ενώ αντίθετα όσοι θεωρούν ενοχλητική την άμεση απόκριση των φρένων να βολευτούν με τα Off Road της ΑP Racing καθώς θα τους επιτρέψει να αποφύγουν τα λάθη κατά το φρενάρισμα. Για να μην παρεξηγηθούμε, να τονίσουμε ότι υπάρχει αρκετή δύναμη για να ακινητοποιηθεί η μοτοσυκλέτα κατά την ολοκλήρωση της διαδρομής της μανέτα μας. Στα αρνητικά να αναφέρουμε ότι δεν μας άρεσε ο ενοχλητικός ήχος που ξεκίνησε μετά από δύο ώρες λειτουργίας ενώ στα θετικά είναι η αντοχή και διάρκεια του προϊόντος σε σχέση με τον ανταγωνισμό αλλά και το ομόσταυλο προϊόν Racing Off Road που δοκιμάσαμε στην συνέχεια.

H AP Racing για να καλύψει τις ανάγκες του αγωνιστικού κοινού έκτος από την χωμάτινη σειρά γενικής χρήσης Off Road, διαθέτει στην γκάμα της και την Racing Off Road διαφορετικής πάστας, απόδοσης και λειτουργίας. Οι διαφορές των δύο προϊόντων αλλά και γενικότερα γίνονται άμεσα αντιληπτές από τα πρώτα μέτρα. Εδώ το τακάκι δεν θα χρειαστεί στρώσιμο και μπορεί να αποδίδει το ίδιο καλά από το πρώτο πάτημα της μανέτας μέχρι το τελευταίο. Και εδώ η δύναμη έρχεται γραμμικά αλλά είναι περισσότερη και πιο γεμάτη από το Off Road που αναφερθήκαμε νωρίτερα και κάπου εδώ η σύγκριση μεταξύ τους είναι περιττή. To Racing Off Road μπορεί να συγκριθεί μόνο με τα κορυφαία τακάκια της αγοράς καθώς προσφέρει δυνατό προοδευτικό φρενάρισμα ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο αναβάτης στα φρένα ενώ δύσκολα θα μπλοκάρει χωρίς προειδοποίηση ο εμπρός τροχός. Αυτή η λειτουργία προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και σιγουριά κατά την οδήγηση ενώ διατηρείται η ομοιομορφία της απόδοσης σε όλη την διάρκεια της χρήσης ανεξάρτητα το πόσο έχουν ζεσταθεί ή όχι τα φρένα. Στο θέμα της θερμοκρασίας βέβαια, εκτός από τα τακάκια μερίδιο ευθύνης για την απόδοση της πέδησης φέρουν και οι δίσκοι όπως και τα υδραυλικά συστήματα των φρένων. Tα Racing Off Road όμως δεν ταλαιπωρούν αυτό το σύστημα καθώς η αποτελεσματικότητα τους δεν απαιτεί εκτεταμένη χρήση αποφεύγοντας την συσσώρευση θερμοκρασίας που επηρεάζει αρνητικά την απόδοση των μεταλλικών φρένων. Στον αντίποδα όλης αυτής της εξαιρετικής λειτουργίας είναι η φθορά, που μπορεί να έρχεται πιο γρήγορα από την έκδοση Off Road αλλά είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού σε αντιστοιχία με τακάκια υψηλών επιδόσεων άλλων εταιρειών.

Είτε λοιπόν ψάχνετε τακάκια μεγάλης διάρκειας είτε υψηλών επιδόσεων, ανάλογα βέβαια με την χρήση που επιθυμείτε, προσθέστε στις επιλογές σας και την πρόταση της AP Racing με τα χωμάτινα τακάκια της Off Road και Racing Off Road που μπορείτε να βρείτε άμεσα διαθέσιμα στα καταστήματα της Drakos Engineering.

4126 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΥΨΗΛΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ MICHELIN POWER SLICK & POWER RAIN ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΗΣ ΤΑΪΛΑΝΔΗΣ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) βελτίωσε το ρεκόρ όλων των εποχών...