ΖΕΣΤΗ Η ΥΓΡΑΣΙΑ…Η ΓΚΑΜΑ ΤΗΣ MICHELIN ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΤΕΛΕΙΑ!
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) κερδίσε τον αγώνα στην πίστα Sepang, λόγω ενός συνδυασμού ελαστικών που λειτούργησε τέλεια στις καιρικές συνθήκες της Νοτιοανατολικής Ασίας. Ο αναβάτης της Ducati βελτίωσε το ρεκόρ πίστας κατά περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο με τα εμπρός μαλακά και πίσω μεσαία μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power Slicks. Στο τέλος του 19ου αγώνα από τους 20, ο τίτλος των αναβατών δεν έχει ακόμη καθοριστεί, επομένως θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τον τελευταίο αγώνα της σεζόν για να μάθουμε ποιος θα γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2024 με ελαστικά MICHELIN.
O αγώνας Petronas Grand Prix of Malaysia τήρησε όλες τις υποσχέσεις του, με ένα τεταμένο και δύσκολο αγώνα Tissot Sprint και Grand Prix. Αυτός ο 19ος, και προτελευταίος, αγώνας της σεζόν του 2024 δεν καθόρισε τον Πρωταθλητή της πρώτης κατηγορίας, αλλά πρόσφερε ακόμα περισσότερα συναισθήματα. Λόγω των σταθερών επιδόσεων των ελαστικών MICHELIN, οι αναβάτες μπόρεσαν να φτάσουν στο όριο και να αγωνιστούν χωρίς καμία παραχώρηση μέχρι τη γραμμή τερματισμού.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα στην πίστα Sepang μερικές φορές έβρεχε κατά τη διάρκεια της νύχτας, αλλά οι μέρες ήταν στεγνές και ζεστές, με υψηλό ποσοστό υγρασίας. Το πρώτο test session πραγματοποιήθηκε σε μια πίστα με υγρά κομμάτια, γεγονός που δυσκόλεψε την εύρεση του ιδανικού στήσιμου μοτοσυκλέτας. Επιπλέον, με τη θερμοκρασία της πίστας να έχει φτάσει σχεδόν τους 55°C, η δοκιμή διαφορετικών ελαστικών προκειμένου να βρεθεί ο σωστός συνδυασμός για την προκριματική περίοδο ήταν περίπλοκη. Παρόλα αυτά, η απάντηση φάνηκε γρήγορα στους χρόνους του αγώνα, γιατί στο τέλος του πρώτου session είχε ήδη καταγραφεί βελτίωση στον χρόνο γύρου κατά 0,7 δευτερόλεπτα.
Ωστόσο, το πρωί του Σαββάτου καταρρίφθηκε το πρώτο ρεκόρ του αγώνα. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) κάλυψε τα 5.543 χλμ. της πίστας Petronas Sepang International σε 1.56.337, σε σύγκριση με το προηγούμενο ρεκόρ των 1.57.491 που σημείωσε το 2023.
Η pole position επιτεύχθηκε με τα μαλακά εμπρός και μεσαία πίσω μείγματα γόμας των ελαστικών MICHELIN Power slicks. Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των αναβατών επέλεξαν αυτόν το συνδυασμό για να ολοκληρώσουν τον αγώνα Tissot Sprint με πολύ υψηλό ρυθμό.
«Είχαμε τα κατάλληλα ελαστικά για όλες τις συνθήκες και πολλοί συνδυασμοί ήταν εφικτοί», δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. «Μετά την Ταϊλάνδη, όπου η ζέστη και η υγρασία αποτέλεσαν σημαντικούς παράγοντες για να ελέγξουμε, η κατάσταση άλλαξε σε ένα μεγάλο βαθμό εδώ στη Μαλαισία. Ωστόσο, οι συνεργάτες μας, με τη βοήθεια των ομάδων μας στο έδαφος, κατάφεραν να βρουν το σωστό συνδυασμό και να ανακαλύψουν τις βέλτιστες ρυθμίσεις για τα ελαστικά μας. Με μια πολύ ζεστή πίστα και αέρα γεμάτο υγρασία, το σωστό στήσιμο δεν ήταν εύκολο να γίνει, αλλά η γκάμα που επιλέξαμε ήταν καλά προσαρμοσμένη για αυτές στις καιρικές συνθήκες. Το μαλακό μπροστινό μείγμα γόμας, το οποίο ανταποκρίθηκε στα τεχνικά κριτήρια του μεσαίο μείγματος γόμας του 2023, ήταν κατάλληλο για να καταρρίψει τα ρεκόρ αγώνα και να διατηρήσει έναν υψηλό ρυθμό αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Κατά τη διάρκεια του αγώνα Tissot Sprint, είδαμε ότι το πίσω μεσαίο μείγμα γόμας ήταν τέλειο, και αυτό ίσχυε και για τον αγώνα Grand Prix αφού όλοι οι αναβάτες το επέλεξαν. Για τον μπροστινό τροχό, οι αναβάτες έπελεξαν τόσο το μαλακό όσο και μεσαίο μείγμα γόμας. Είδαμε ότι ο Francesco Bagnaia και ο Jorge Martin επέλεξαν διαφορετικά μείγματα γόμας (ο τελευταίος μεταπήδησε στο μεσαίο μείγμα γόμας) καθώς οι δύο ηγέτες του πρωταθλήματος συμμετείχαν σε μια ανελέητη μάχη. Πρόσφερε ένα ιδιαίτερα συναρπαστικό θέαμα και ο μεγάλος τελικός του τίτλου των Riders πρόκειται να παιχτεί στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.”
Για τον αγώνα Petronas Grand Prix of Malaysia, οι συνεργάτες της Michelin είχαν στη διάθεσή τους τρια συμμετρικά μπροστινά μείγματα γόμας (μαλακό, μεσαίο και σκληρό), ενώ για τον πίσω τροχό ήταν διαθέσιμα το μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας, με ασύμμετρο πέλμα (με τη δεξιά πλευρά πιο σκληρή, λόγω στον μεγαλύτερο αριθμό στροφών σε εκείνη την πλευρά).
Το απόγευμα του Σαββάτου, ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) κέρδισε τον αγώνα Tissot Sprint, μπροστά από τον Marc Marquez (Gresini Racing) και τον Enea Bastianini (Ducati Lenovo Team).
Τον αγώνα Grand Prix της Κυριακής κέρδισε ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team), μπροστά από τους Jorge Martin και Enea Bastianini.
Νεα ρεκόρ στην πίστα Sepang
Αγώνας Tissot Sprint
- Ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) κατέρριψε το ρεκόρ γύρου του αγώνα Sprint με χρόνο 1’57,805 (σε σύγκριση με 1’58,996, που είχε σημειωθεί το 2023 από τον Enea Bastianini).
- Η διάρκεια του αγώνα Tissot Sprint μειώθηκε από 19’58.713 σε 19’49.230, μια μέση βελτίωση άνω των εννέα δέκατων του δευτερολέπτου ανά γύρο.
Αγώνας Grand Prix
- Στα προκριματικά, ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) κατέρριψε το δικό του ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1’56.337. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή βελτίωση 1.154 δευτερολέπτων σε σύγκριση με το προηγούμενο ρεκόρ του 2023 1.57.491.
- Μετά από ένα ατύχημα που αφορούσε πολλές μοτοσυκλέτες στον πρώτο γύρο, δόθηκε επανεκκίνηση για έναν ελαφρώς συντομευμένο αγώνα (19 γύροι αντί για 20). Επομένως, η διάρκεια του Grand Prix δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη του περασμένου έτους.
Ο τελευταιος αγώνας του 2024 θα γίνει στην Βαρκελώνη. Τα σοβαρά καιρικά φαινόμενα που επηρέασαν σοβαρά την περιοχή της Βαλένθια της Ισπανίας οδήγησαν λογικά τους διοργανωτές να ακυρώσουν το προγραμματισμένο Grand Prix, το οποίο ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί στην πίστα Ricardo Tormo από τις 15 έως τις 17 Νοεμβρίου.