TEST HUSQVARNA TE300 HERITAGE 2025

Σε μια εποχή που ξεπετάγονται ολοένα και πιο συχνά νέες ηλεκτρικές χωμάτινες μοτοσυκλέτες κάνοντας τους σύγχρονους τετράχρονους κινητήρες να θαμπώνουν στο πέρασμα του χρόνου, τα δίχρονα φαίνεται να κάνουν το άλμα προς το μέλλον, στην δική τους έκδοση του “Back to the Future”. Απόλυτος εκφραστής αυτής της συνθήκης είναι το Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025 που έπεσε στα χέρια μας για ένα πραγματικό test!

Το τελευταίο διάστημα οι εξελίξεις στον όμιλο της ΚΤΜ φαίνεται να τρέχουν στον δικό τους ρυθμό, με τα κεντρικά της Αυστρίας να διανύουν μια περίοδο εξυγίανσης, που όπως ήταν επόμενο έφερε αναταράξεις στην αγορά καθώς ακούστηκαν όροι όπως η χρεωκοπία δημιουργώντας μια αρνητική εικόνα για την εταιρεία. Φυσικά, από τα πρώτα δημοσιεύματα δεν προκύπτει το κλείσιμο της εταιρείας καθώς αυτοί οι οργανισμοί δύσκολα θα βρεθούν σε μια τέτοια περίπτωση και ίσως είναι πιο σύνηθες να αλλάζουν χέρια σε μια συνθήκη εξυγίανσης όπως αναφέραμε και νωρίτερα. Στην χώρα μας από την περσινή περίοδο οι εταιρείες του ομίλου ΚΤΜ άλλαξαν χέρια, για άλλους λόγους, με την Πέτρος Πετρόπουλος Α.Ε.Β.Ε. να είναι πλέον ο επίσημος αντιπρόσωπος. Αυτή η αλλαγή έφερε και ένα νέο καθεστώς στον τρόπο που γίνονται τα test των μοτοσυκλετών της εταιρείας και ναι μεν πλέον δεν έχουμε δημοσιογραφική επίσημη παρουσίαση των νέων μοντέλων, με όλες τις μοτοσυκλέτες και όλους τους δημοσιογράφους που προσέθετε μια εκλεπτυσμένη προβολή της εταιρείας και των προϊόντων της, όμως στην ουσία δεν προσφερόταν για πραγματικές δοκιμές με ασφαλή συμπεράσματα λόγω του περιορισμένου χρόνου στο πρόγραμμα των δοκιμών. Η νέα προσέγγιση των αυτόνομων test, μας προσφέρει περισσότερες ώρες με τις μοτοσυκλέτες, σε γνωστό περιβάλλον και συνθήκες όπου μπορούμε ευκολότερα και γρηγορότερα να αντιληφθούμε τις διαφορές και τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Για την γκάμα του 2025, πρώτη και καλύτερη η Husqvarna TE300 στην ειδική έκδοση Heritage Edition με την οποία περάσαμε αρκετό χρόνο στα βουνά της Αττικής και των όμορων Νομών.

Εμφανισιακή κληρονομιά!
Εκ πρώτης όψεως το Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025 φαίνεται ότι ακολουθεί bolt γραμμές δίνοντας την εντύπωση μιας χοντροκομμένης σχεδίασης, μακριά από αεροδυναμικό design με αιχμηρές γωνίες που ακολουθούν τα αδέρφια της ΚΤΜ και GASGAS. Ακόμα και οι όμορφοι χρωματισμοί της ειδικής έκδοσης που επαναφέρουν τριάντα χρόνια μετά την κληρονομιά της Husqvarna, δεν διαφοροποιούν αυτή την άποψη αλλά χωρίς καμία αμφιβολία προσφέρουν ένα ξεχωριστό σύνολο με συγκεκριμένη αναφορά στην ταυτότητα της μάρκας. Πλησιάζοντας όμως από κοντά και στην χρήση και επαφή με την μοτοσυκλέτα αρχίζουν να διακρίνονται κούρμπες και σχεδιασμοί στα πλαστικά της, που έχουν ξεκάθαρο στόχο να προστατεύουν τα ευαίσθητα σημεία και να εναρμονίζονται με τα λειτουργικά κομμάτια, κάτι που γίνεται ξεκάθαρο σε όποιον παρατηρήσει το εκλεπτυσμένο τελείωμα της μακριάς σέλας, όπου το πίσω φτερό, οι πλαϊνές χειρολαβές και η ίδια η σέλα, δημιουργούν ένα πολύ όμορφο και ποιοτικό σύνολο.

Η έκδοση Heritage εκτός από τους χρωματισμούς διαφοροποιείται ελαφρώς στο πλαστικό κοστούμι από την δεξιά μεριά όπου το προστατευτικό ψυγείου είναι μακρύτερο και καλύπτει το δοχείο αζώτου της πίσω ανάρτησης. Στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία βρίσκεται και το εμπρός LED φανάρι ενώ αντίθετα το πίσω είναι πιο μαζεμένο παρότι και αυτό ακολουθεί τις σχεδιαστικές γραμμές της μοτοσυκλέτας. Μικρό και καλά προστατευμένο είναι το κοντέρ, και σχετικά είναι ευανάγνωστο με τις προειδοποιητικές λυχνίες(πχ. λαδιού και καυσίμου) να γίνονται άμεσα αντιληπτές κατά την οδήγηση. Μια και αναφερθήκαμε στο καύσιμο, το ρεζερβουάρ των 8,5 λίτρων παρουσιάζει την γνωστή ατέλεια των ΚΤΜ με την προσθήκη δίπλα στον κύλινδρο του κινητήρα να εγκλωβίζει το καύσιμο και να πρέπει να γύρεις την μοτοσυκλέτα για να το φέρεις από την μεριά του ρουμπινέτου. Μικρό το κακό αν αναλογιστούμε την εξαιρετική κατανάλωση της μοτοσυκλέτας.

Στην συνολική εμφάνιση και εξοπλισμό της Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025, δεν περνούν απαρατήρητα τα όμορφα και λειτουργικά μασπιέ, το Pro Taper τιμόνι, τα στεφάνια τροχών DirtStar της D.I.D., τα lock on grips της ODI, το νέας σχεδίασης σταντ, η ποδιά στον στάνταρντ εξοπλισμό οι CNC τιμονόπλακες ενώ θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα για την σχεδίαση της εξάτμισης, ειδικά το εμπρός κομμάτι, που έχει σαν αποτέλεσμα να μην βρίσκουν τα πόδια του αναβάτη στην θέση οδήγησης και να είναι καλά προστατευμένο στα δύσκολα enduro περάσματα. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που η Husqvarna παρέμεινε με τα υδραυλικά συστήματα της Brembo όπως και το γεγονός ότι απολαμβάνει τον νέο “φωτιζόμενο” δύο χρωματισμών διακόπτη επιλογής χαρτογράφησης για να ξέρεις χωρίς αμφιβολία, ποιον χάρτη έχεις σε λειτουργία.

Μπαίνοντας ακόμα πιο βαθιά στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας κατά την προετοιμασία της για να την οδηγήσουμε, εκτός από το υδραυλικά της Brembo και το Pro Taper τιμόνι που συμπεριλάβαμε στα θετικά, προσθέσαμε και τις αναρτήσεις X-Act της White Power με τις πεταλούδες ρύθμισης της συμπίεσης και επαναφοράς ενώ δεν μας άρεσε η επιλογή των torx για την εξαέρωση του πιρουνιού. Ιδιαίτερη εντύπωση μας προκάλεσε το μακρύ γρανάζωμα 13/45 της μοτοσυκλέτας το οποίο μας προβλημάτισε θετικά καθ’ όλη την διάρκεια του test. Περνώντας στον κινητήρα η δίχρονη σειρά του ομίλου ΚΤΜ έχει περάσει στην γενιά του TBI με δύο μπεκ στο σώμα ψεκασμού καυσίμου και σύστημα μίξης λαδιού με ξεχωριστό δοχείο που έχει τοποθετηθεί εντυπωσιακά μέσα στον καντρικό δοκό του πλαισίου, με την μονάδα ελέγχου EMS να αναλαμβάνει την μίξη και την τροφοδοσία καυσίμου στον κινητήρα λαμβάνοντας πληροφορίες από το περιβάλλον και την λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Με ηλεκτρονική διαχείριση λειτουργούν και τα power της μοτοσυκλέτας συμβάλλοντας και αυτά στην ομαλή και συνεχόμενη απόδοση του κινητήρα σε όλο το φάσμα των στροφών. Η λειτουργία του κινητήρα είναι τόσο αποτελεσματική και καθαρή που οι εκπομπές καυσαερίων είναι εντυπωσιακά μικρές για δίχρονο κινητήρα ενώ έχουν εξαλειφθεί τελείως οι ενοχλητικές “πιστονιές” κατά το κλείσιμο του γκαζιού.

Δίχρονο άλλου επιπέδου!
Έχοντας αποκωδικοποιήσει πλήρως τον εξοπλισμό της Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025 και φέρνοντας τον στα μέτρα μας, περάσαμε στο οδηγηκό κομμάτι, που περιλάμβανε επισκέψεις σε πίστες αλλά και στην διαδρομή του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro στους Αγίους Θεοδώρους συμπεριλαμβανομένες και τις ειδικές. Η πρώτη αίσθηση με την μοτοσυκλέτα είναι ότι πρόκειται για μια στιβαρή κατασκευή με ουδέτερη θέση οδήγησης ενώ κρατάει ένα χαμηλό προφίλ που την βοηθάει να πατάει καλά στο χώμα ενώ το χαμηλό ύψος της σέλας αποτελεί πλεονέκτημα στα δύσκολα περάσματα όπου ο αναβάτης χρειάζεται να βάλει το πόδι του κάτω. Στην στιβαρή αίσθηση και λειτουργία, σημαντικό ρόλο παίζουν οι αναρτήσεις που ναι μεν είναι προς την σφικτή ρύθμιση από την άλλη όμως βοηθούν την μοτοσυκλέτα να μένει ακλόνητη σε σαμάρια και νεροφαγώματα, χωρίς να μεταφέρουν μεγάλα φορτία στα χέρια του αναβάτη. Όπως όλα τα δίχρονα, είναι μοτοσυκλέτα που της αρέσει να χρησιμοποιεί την φόρα της για να κρατάει την πορεία της στα δύσκολα περάσματα, και να διατηρεί την τροχιά της στις στροφές καθώς δυσανασχετεί στα κομπίασματα και στις δεύτερες σκέψεις από τον αναβάτη της. Η ομαλή λειτουργία και συμβίωση με την Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025 έρχεται σε απόλυτη ισορροπία, όταν συνειδητοποιήσεις τον τρόπο με τον οποίο της αρέσει να δουλεύεις τον εκπληκτικό κινητήρα της. Τα μεγάλα δίχρονα μπορούν να κάνουν εκπληκτικά πράγματα όσο εκμεταλλεύεσαι την μεγάλη τους ροπή και χρησιμοποιείς σωστά την ιπποδύναμη τους. Η γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών του TBI κινητήρα σε συνδυασμό με τον καλό συμπλέκτη και την ροπή που αναφέραμε, επιτρέπει την οδήγηση με μια ταχύτητα πάνω, προσφέροντας άφθονη επιτάχυνση αλλά το σημαντικότερο είναι ότι βρίσκεται σε απόλυτα ελεγχόμενα επίπεδα. Το τράβηγμα του κινητήρα είναι δυνατό και γραμμικό, βάζοντας την δύναμη κάτω αποφεύγοντας ανεπιθύμητα σπιναρίσματα του πίσω τροχού, προσφέροντας μια ηλεκτρική θα λέγαμε απόδοση. Ακόμα και με το γρανάζωμα 13/45 ο κινητήρας εύκολα θα σηκώσει μια ταχύτητα επάνω δίνοντας το πλεονέκτημα να κρατήσεις την ταχύτητα βαθιά στο φάσμα των στροφών με την γραμμική του λειτουργία. Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι αυτή η συμπεριφορά και απόδοση του κινητήρα βοηθάει τις αναρτήσεις να διαβάσουν καλύτερα τα σαμάρια και τις ανωμαλίες του εδάφους κινούμενος πραγματικά γρήγορα ενώ στην περίπτωση που επιλέξεις μια ταχύτητα κάτω, ή πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, η μοτοσυκλέτα γίνεται νευρική και νοιώθεις τα πάντα που ακουμπούν οι τροχοί, με τις ανάλογες συνέπειες σε κούραση αλλά και σε αποτελεσματικότητα.

Στα σφικτά κομμάτια enduro όπου οδηγήσαμε την Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025, το μια ταχύτητα επάνω δεν δούλευε ακριβώς όπως θα θέλαμε καθώς δεν μας έκανε τα χατίρια κυρίως σε ανηφορικά κλειστά μονοπάτια παρά την εκτεταμένη χρήση του συμπλέκτη. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, σε αυτή την Husqvarna της αρέσει να διατηρείς την φόρα σου και με μια πάνω στο σασμάν, δεν ήταν πάντα εφικτό μέσα στα μονοπάτια. Ευτυχώς όμως είχαμε την επιλογή της δεύτερης χαρτογράφησης που έδινε ένα πιο ορεξάτο ανέβασμα των στροφών του κινητήρα και κατάφερνε με επιτυχία να γεφυρώσει το χάσμα που μας προβλημάτιζε με το γρανάζωμα του κιβωτίου ταχυτήτων. Ακόμα κι αν κολλήσεις όμως, σε κάποια ανηφόρα ή εγκλωβιστείς σε κακοτράχαλο σημείο, η ελαστική λειτουργία το κινητήρα και ο πολύ καλός συμπλέκτης, βοηθούν στον πλήρη έλεγχο της μοτοσυκλέτας για να σε βγάλουν από την δύσκολή κατάσταση. Στα ανοιχτά κομμάτια το Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025 έχει την ικανότητα να μικραίνει τις ευθείες πηγαίνοντας άνετα από στροφή σε στροφή έχοντας τον πλήρη έλεγχο, αφού τα εκπληκτικά Brembo φρένα σε συνεργασία με τις WP αναρτήσεις, βοηθούν στην ομαλή και απροβλημάτιστη είσοδο σε κάθε στροφή, όποια και να είναι η συνθήκη του τερέν. Ίσως, το πίσω φρένο να είναι λίγο παραπάνω δυνατό, όμως δεν ήταν κάτι που δεν μπορέσαμε να το συνηθίσουμε. Μια από τις εκπλήξεις που μας περίμενε σε κάθε μια από τις εξορμήσεις μας με το μεγάλο δίχρονο enduro της Husqvarna, ήταν η κατανάλωση. Με την λειτουργία που προ αναφέραμε, της μιας ταχύτητας επάνω, στα 55 χιλιόμετρα σβέλτης εντουροβόλτας το TE300 επέστρεψε με λίγο πάνω από το μισό ντεπόζιτο καυσίμου ενώ αντίθετα στην πιστά με το εκτεταμένο άνοιγμα του γκαζιού η κατανάλωση ήταν σαφώς μεγαλύτερη.

Επιστροφή στο μέλλον!
Σε μια εποχή όπου ο δρόμος προς την ηλεκτροκίνηση γίνεται όλο και πιο φωτεινός όχι μόνο με λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων αλλά και με τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν σε οδήγηση και συμβίωση με το αγοραστικό κοινό, η εξέλιξη των δίχρονων κινητήρων για να κρατηθούν στην ζωή από το κυνήγι των European Emission Standards(Euro5/Euro6) τους έχουν επιστρέψει στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, ατενίζοντας με αισιοδοξία το εμπορικό τους μέλλον. Για όσους έχουν την τύχη να γνωρίζουν τα οδηγiκά προτερήματα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών, το Husqvarna TE300 Heritage Edition 2025 είναι ότι πιο κοντά έχουμε οδηγήσει, με ένα σημαντικό πλεονέκτημα…διαθέτει και συμπλέκτη!

4162 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ KAWASAKI KX300X ENDURO KL SERVICE 2025

H Kawasaki σε συνεργασία με την Ιταλική KL Service ανανέωσαν και προσέφεραν στο Ιταλικό κοινό...