TEST HUSQVARNA FE350 PRO 2025
Η ειδική έκδοση PRO της Husqvarna για τα FE350 και ΤΕ300 διανύει την δεύτερη χρονιά της, ακολουθώντας την γνωστή πολιτική marketing του ομίλου ΚΤΜ, που έχουμε συνηθίσει εδώ και αρκετά χρόνια με τις ειδικές εκδόσεις. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε αρκετές ώρες βάζοντας το FE350 PRO 2025 σε διάφορες καταστάσεις αναζητώντας την απόλυτη all around χωμάτινη μοτοσυκλέτα.

Ο όμιλος ΚΤΜ ήταν από τις πρώτες εταιρείες που εδραίωσαν τις ειδικές εκδόσεις των χωμάτινων μοτοσυκλετών, και κατά ένα μεγάλο βαθμό ευθύνεται για την παρουσίαση των νέων μοντέλων κάθε χρόνο, νωρίτερα από την έναρξη της χρονιάς που κυκλοφορεί το μοντέλο. Με λίγα λόγια, εμείς μπορεί να μιλάμε τώρα για τα μοντέλα του 2025, αλλά σε λίγους μήνες αναμένεται η παρουσίαση των μοντέλων του 2026(!), και αυτό οφείλεται στης ειδικές εκδόσεις που αποκάλυπταν κάθε φορά τις αλλαγές των μοντέλων της επόμενης χρονιάς. Αυτή η πολιτική φαίνεται να έχει αποκτήσει το δικό της κοινό, και φυσικά ενδιαφέρον, όπου το 2025 είχαμε δύο διαφορετικές εκδόσεις για τα enduro μοντέλα της Husqvarna, με την σειρά Heritage να καλύπτει όλη την γκάμα όπου είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το TE300 Heritage νωρίτερα, αλλά και την ειδική έκδοση για το FE 350 την PRO, που είχαμε στα χέρια μας το τελευταίο διάστημα. Είναι πάντα ξεχωριστό το συναίσθημα να οδηγείς μια μοτοσυκλέτα ειδικής έκδοσης, με αλλαγές και προσθήκες που φέρουν την υπογραφή της εταιρείας.

Το FE 350 έγινε PRO
Το να πάρεις μια μοτοσυκλέτα που έχει διαπρέψει σε πωλήσεις παγκοσμίως, την στιγμή που μάλιστα αποτελεί ένα από τα best seller μοντέλα και να το κάνεις ακόμα καλύτερο, είναι σίγουρα ένας μεγάλος στόχος που ίσως σε φέρει να φλερτάρεις με την αποτυχία. Όταν μάλιστα του δίνεις και μια ονομασία τόσο συγκεκριμένη όσο μπορεί να είναι το “PRO”, δημιουργείς προσδοκίες που τις περισσότερες φορές δεν συνδέονται με την επιτυχία. Ωστόσο, πουθενά πάνω στην μοτοσυκλέτα δεν αναγράφεται η λέξη PRO, αλλά μόνο η φράση “για πρωτοπόρους” που νομίζουμε ότι πολύ εύστοχα έχει τοποθετηθεί, γιατί σε κάνει να αναλογιστείς σε πόσα πράγματα έχει πρωτοπορήσει η Husqvarna στην προ ΚΤΜ εποχή αλλά και στο κατά πόσο το ίδιο το ΚΤΜ Group προσπαθεί να ακολουθήσει αυτόν τον χαρακτήρα του ονόματος. Και εδώ να μιλήσουμε λίγο για την stantard έκδοση του FE350 2025 πάνω στο οποίο έχει χτιστεί η έκδοση PRO. Στο επίκεντρο της μοτοσυκλέτας είναι ο γνωστός μας κινητήρας των 350 κυβικών εκατοστών που έχει γίνει ιδιαίτερα αγαπητός στους φίλους της χωμάτινης μοτοσυκλέτας εδώ και περίπου 15 χρόνια, τοποθετημένος σε χρωμιομολυβδένιο πλαίσιο μονού δοκού, με αναρτήσεις XACT της WP, πλήρως ρυθμιζόμενες και υδραυλικά φρένα και συμπλέκτη της Brembo. Το υποπλαίσιο παραμένει καινοτομία της Husqvarna δύο υλικών, πλαστικό όπου απαιτείται ευκαμψία, και αλουμίνιο όπου αντίθετα απαιτείται ακαμψία. Το πλαστικό κοστούμι είναι κοινό για όλα τα χωμάτινα Husqvarna του 2025 εκτός μια μικρής αλλαγής στην έκδοση Heritage. Με μια τόσο καλή βάση, δεν ήταν και πολλά που θα μπορούσαν να κάνουν οι άνθρωποι της Husqvarna για να προσφέρουν μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα. Παρόλα αυτό κινήθηκαν με στοχευμένες παρεμβάσεις σε τρεις άξονες, στο αισθητικό, το λειτουργικό και το ποιοτικό κομμάτι, με ένα τρόπο που το ένα συμπληρώνει το άλλο δημιουργώντας ένα αρμονικό σύνολο.

Στο αισθητικό κομμάτι, η Husqvarna ακολουθεί μια λιτή προσέγγιση στους σχεδιασμούς της, με στόχο πάντα να είναι ευδιάκριτο το λογότυπο της εταιρείας. Στην μοτοσυκλέτα κυριαρχούν το άσπρο, το γκρι και συμπληρώνει το μαύρο, με όλα τα γραφήματα να είναι τυπωμένα πάνω στα πλαστικά(in-mold) προσφέροντας ταυτόχρονα στην ποιότητα και στην άφθαρτη διαχρονική αισθητική της μοτοσυκλέτας. Το κάλυμμα της σέλλας είναι ενισχυμένο, αντιολισθητικό, με αισθητικούς σχεδιασμούς γραμμές “ψαροκόκαλα” ενώ η ίδια η σέλλα είναι λεπτή και μακριά προσφέροντας καλή θέση οδήγησης και προστασία στα χτυπήματα του πίσω μέρους, κατά την όρθια οδήγηση. To τιμόνι είναι της Pro Taper με σωστές ουδέτερες γωνίες, ενώ το προστατευτικό μπαράκι κάνει ευανάγνωστο το κοντέρ κατά την οδήγηση, με την νέα σχεδίαση του. Για την επιπλέον προστασία της μοτοσυκλέτας, έχουν προστεθεί μια ποδιά που προστατεύει κινητήρα και μοχλικό από τα χτυπήματα, ένα προστατευτικό αλουμινίου πίσω δισκόφρενου με βάση της πίσω δαγκάνας καθώς και ένα νέας σχεδίασης πλαστικού look-carbon προστατευτικού εμπρός δισκόφρενου. Επίσης μια και αναφερθήκαμε στα φρένα, οι δίσκοι στο PRO είναι της Galfer, πλευστού τύπου εμπρός και χωρίς τρύπες(για λάσπη) πίσω, οι οποίοι εδράζονται στα ποιοτικά κέντρα της WP. Τα στεφάνια των τροχών είναι της Excell(αντί για DID) ενώ στον άξονα του εμπρός τροχού υπάρχει λεβιές ταχείας απελευθέρωσης. Για αυτούς που τους αρέσει να πηγαίνουν σε απόκρημνα μέρη, έχει τοποθετηθεί στα καλάμια εμπρός ιμάντας τραβήγματος για να μπορούν να τους βγάζουν οι φίλοι τους από τα δύσκολα σημεία και κάποιοι θα πουν γιατί δεν έχει και τον αντίστοιχο ιμάντα πίσω, αλλά η σχεδίαση του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας δίνει πολλούς μοχλούς για να την σηκώσεις και μάλιστα είναι και της ανάλογης αντοχής και στιβαρότητας που δύσκολα κάποιος θα ζητήσει και ιμάντα για αυτή την δουλειά. Στα αξεσουάρ του PRO, προσθέστε το stelth δύο υλικών πίσω γρανάζι κίνησης, τις ακτίνες μαζί με τα καψούλια των τροχών μαύρου χρώματος ενώ δεν θα θέλαμε να παραλείψουμε και τα γκριπ του τιμονιού που είναι τα lock on της ODI.

Going PRO…!
Από καιρό φλερτάραμε με την ιδέα να χρησιμοποιήσουμε ένα 350 σαν μια all around χωμάτινη μοτοσυκλέτα, στην ανάγκη να καλύψει της enduro ανάγκες ενός αναβάτη αλλά ταυτόχρονα να του δίνει την ευκαιρία να κάνει motocross και scramble χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς. Σίγουρα η απόδοση του 350cc κινητήρα της ΚΤΜ, είναι ικανός να καλύψει τις ανάγκες οποιασδήποτε χωμάτινης δραστηριότητας με αξιώσεις ενώ μπορεί εύκολα να οδηγηθεί από μια ευρεία γκάμα αναβατών. Και αυτή η εμπειρία δεν θα μπορούσε να εκφραστεί καλύτερα με μια μοτοσυκλέτα όπως το FE 350 PRO 2025 που ήρθε στα χέρια μας για να μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε αυτή την ιδέα. Το 350 PRO όπως αναφέραμε και πιο πάνω είναι εξοπλισμένο για απαιτητική χρήση enduro, που σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα των δύο χαρτογραφήσεων, το Traction Control και το Quick Shifter μπορεί να ανταποκριθεί σε μια πληθώρα καταστάσεων που εξυπηρετώντας τον χρήστη του στο χώμα. Το κλειδί βέβαια, είναι οι αναρτήσεις του που διαθέτουν πεταλούδες για την ρύθμιση της συμπίεσης και επαναφοράς αλλά και της προφόρτησης των ελατηρίων που μπορούν να κουρδίσουν εύκολα και γρήγορα την μοτοσυκλέτα για να ανταποκριθεί σε κάθε χρήση.

Όλα αυτά στην θεωρία και στην αντίληψη φαινόντουσαν όμορφα και ικανοποιητικά αλλά στο τέλος θα μπορούσαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή αφήνοντας πίσω μας τις αναφορές μας στον εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας. Η πρώτη αίσθηση ανεβαίνοντας πάνω στην FE 350 PRO είναι ότι πρόκειται για μια χαμηλή μοτοσυκλέτα που σου επιτρέπει να βάλεις εύκολα τα πόδια σου κάτω, δίνοντας σου την αυτοπεποίθηση ότι δύσκολα θα πέσεις λόγο του χαμηλού κέντρου βάρους αλλά και όταν τα πράγματα τελικά οδηγούν στην πτώση, τα πόδια μπορούν εύκολα να διορθώσουν την κατάσταση. Αν και η θέση οδήγησης των πρόσφατων enduro της Husqvarna είναι ιδιαίτερη, με την σέλα χαμηλά και το τιμόνι ψηλά, δεν προβληματίζει και εύκολα μπορεί κάποιος να την συνηθίσει, όχι όμως και να την αγαπήσει καθώς αυτοί που αναζητούν μια πιο επιθετική θέση οδήγησης, δύσκολα θα μπορέσουν να φέρουν την μοτοσυκλέτα στα μέτρα τους. Το τιμόνι της Pro Taper έχει ουδέτερες γωνίες και δεν προξενεί δυσφορία καλύπτοντας τουλάχιστον τα δικά μας γούστα και μάλλον θα ικανοποιήσει τον μέσο όρο των αναβατών τόσο σε για enduro όσο και για motocross. Τα χειριστήρια της Brembo όπως και τα πεντάλ του πίσω φρένου και των ταχυτήτων είναι οι κλασικοί του ομίλου ΚΤΜ στις θέσεις και την συμπεριφορά που γνωρίζουμε τόσα χρόνια. Αυτό που όμως είναι καινούργιο, είναι ο όμορφος διακόπτης της μίζας που έχει ενσωματωμένο το σβηστήρι, και θέλει λίγο συνήθεια ειδικά όταν ψάχνεις το σβηστήρι αριστερά, ενώ αυτό σε περιμένει από δεξιά. Επίσης κατά την νυχτερινή οδήγηση θα εκτιμηθεί για την απόδοση του το μεγάλο φανάρι, που παρά τον όγκο του είναι κομψό και συνάδει με την σχεδίαση της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας. Τώρα, κατά την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. την συμπεριφορά της θα λατρέψουν αυτοί που αρέσκονται να οδηγούν όρθιοι, αν και η χαμηλή σέλα θα τους δυσκολεύει λίγο την μετάβαση από καθιστός όρθιος. Για αυτούς που τους αρέσει να οδηγούν καθιστοί, θα εκτιμήσουν την λεπτή σιλουέτα του FE 350 PRO και γενικότερα την άνεση και ευρυχωρία που προσφέρει, με μόνο παράπονο ίσως την στενή σέλα, που όμως έχει αρκετό αφρώδες υλικό που την κάνει μαλακή και σχετικά άνετη.

Εκεί που η θέση οδήγησης μοτοσυκλέτας διαπρέπει, είναι στην επιθετική καθιστή οδήγηση, καθώς αυτός που θα επιλέξει να καθίσει τέρμα μπροστά στην σέλλα σε μια στροφή, θα βιώσει μια πρωτόγνωρη ευρυχωρία και άνεση που θα του δώσει την αυτοπεποίθηση να πιέσει λίγο παραπάνω, χωρίς τον φόβο να μαγκώσει ή να εγκλωβιστούν κάπου τα πόδια του, κυρίως το πόδι που εκτείνεται προς το εσωτερικό της στροφής. Και δεν είναι μόνο η σχεδίαση της μοτοσυκλέτας που κάνουν άνετη την οδήγηση τοποθετώντας το κορμί σου τέρμα μπροστά. Είναι και η γεωμετρία που θέλει να κάτσεις πάνω στον μπροστινό τροχό για να ακολουθήσεις μια σταθερή τροχιά μέσα στην στροφή. Μπορούμε να πούμε ότι αυτή η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ικανοποιεί την γρήγορη οδήγηση και θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα όσους κινηθούν σε πιστάκια enduro και motocross πίστες. Για να πετύχεις όμως αυτήν την συμπεριφορά κατά την μετάβαση από το enduro στην πίστα και το ανάποδο θα πρέπει να “κουρδίσεις” τις αναρτήσεις για την κάθε περίσταση. Σε γενικές γραμμές οι αναρτήσεις XACT είναι προς το μαλακό θα λέγαμε πρόσημο, ειδικά το πιρούνι. Όπως όλες οι WP “ακούνε” λίγο στα κλικ τους, που από την μία μπορεί να φτάσεις στο τέρμα εύκολα αναζητώντας το πιο μαλακό ΄ή το πιο σκληρό αντίστοιχα αλλά στο μεσοδιάστημα μπορείς να πετύχεις μια ακριβέστερη ρύθμιση σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αυτή η συμπεριφορά των ρυθμίσεων, μας δυσκόλεψε λίγο να βρούμε τα “settings” μας, κυρίως κατά την εναλλαγή από το enduro στο motocross, καθώς στα μικρά πιστάκια τύπου scramble, δεν είχαμε πρόβλημα με τις enduro ρυθμίσεις. Μόλις φέρεις τις ρυθμίσεις στα μέτρα σου, το FE350 PRO θα αποκαλύψει την απόλυτη σταθερότητα του και την σταθερή του τροχιά σε δύσκολα περάσματα και φυσικά μέσα στις στροφές, μια συμπεριφορά που ακολουθεί τις μοτοσυκλέτες του ομίλου ΚΤΜ εδώ και αρκετά χρόνια.

Σε αυτή την σταθερή και ομαλή συμπεριφορά, εκτός από το σύνολο της μοτοσυκλέτας που αναφέραμε παραπάνω, ευθύνεται επίσης και ο κινητήρας αλλά μάλλον χωρίς την θέληση του! Η τελευταία έκδοση των 350cc κινητήρα του ομίλου ΚΤΜ δεν έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα σε λειτουργία από τις προηγούμενες εκδόσεις και παραμένει ένας πολύστροφος αξιόπιστος κινητήρας που προσφέρει την ιδανική δύναμη ανάμεσα στα μικρά 250 και τα μεγάλα 450/500. Ωστόσο στο FE350 PRO ο κινητήρας φαίνεται νωχελικός και απίστευτα γραμμικός που σε συνδυασμό με την πολυστροφία του, αργεί να φορτώσει τις ταχύτητες, οι οποίες δείχνουν να μην τελειώνουν ποτέ. Η οδήγηση με μια ταχύτητα πάνω είναι απαγορευτική αλλά και τελείως αχρείαστη, καθώς σε καμία φάση των στροφών του ο κινητήρας δεν είναι εκρηκτικός και έχεις την αίσθηση ότι πηγαίνεις πάντα με την ροπή του κινητήρα. Στην αρχή νομίζαμε ότι ευθυνόταν το ενεργοποιημένο Traction Control που σε αυτή την έκδοση φαινόταν ξεκάθαρα ότι έκλεβε γενικά δύναμη από τον κινητήρα, αλλά στα δύσκολα γλιστερά κομμάτια μας έβγαλε από την δύσκολη κατάσταση, όπως στα βρεγμένα πέτρινα της εντουροβόλτας των Μεγάρων που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το FE350 PRO. H επόμενη κίνηση ήταν να αλλάξουμε την χαρτογράφηση αλλά και πάλι το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που περιμέναμε. Τελικά δεν αργήσαμε να καταλάβουμε ότι η τελική μετάδοση με γρανάζια 14/46 έδινε αυτό το μακρύ βήμα και την νωχελική λειτουργία του κινητήρα αλλά από την άλλη, ευθυνόταν σε μεγάλο βαθμό για την άνεση και την φιλικότητα που σου δίνει η μοτοσυκλέτα. Πραγματικά, σε δύσκολες καταστάσεις με περιορισμένη πρόσφυση, το FE350 PRO κινείται απροβλημάτιστα, χωρίς σπιναρίσματα και νευρικές συμπεριφορές, αρκεί βέβαια να του δίνεις την ιδανική φόρα που χρειάζεται, όχι λιγότερη αλλά ούτε και περισσότερη για να τα καταφέρεις. Ακόμα και στο motocross ισχύει η ίδια λογική. Το FE350 PRO διαθέτει την δύναμη να βγάλει σχεδόν όλα τα άλματα των ελληνικών πιστών αρκεί να μπορέσει να βρει την φόρα που χρειάζεται για να τα καταφέρει. Εδώ, μπορούμε να πούμε ότι το Quick Shifter απέδειξε την αξία του, καθώς βρεθήκαμε αρκετές φορές να πρέπει να ανεβάσουμε γρήγορα ταχύτητα για να μαζέψουμε φόρα ώστε να βγάλουμε ένα άλμα μετά από στροφή. Χωρίς την χρήση συμπλέκτη και με το γκάζι κρατημένο ανοιχτό, η αλλαγή γινόταν άμεσα, χωρίς να κόβει φόρα, προσφέροντας σιγουριά και άνεση για το άλμα που ακολουθούσε. H μακριά τελική μετάδοση του FE350 PRO γινόταν ενοχλητική μόνο όταν προσπαθούσες να πιέσεις την μοτοσυκλέτα για να πας πιο γρήγορα. Όσο αποτελεσματική και να ήταν η επιβράδυνση των εξαιρετικών Brembo φρένων, σε κάθε στροφή σε πίστα motocross ή ειδική enduro, έπρεπε να έχεις την κατάλληλη ταχύτητα στο σασμάν, αλλιώς θα έχανες χρόνο με ενοχλητικό κατέβασμα ή ανέβασμα ταχύτητας και την επέμβαση του συμπλέκτη που σε άλλες συνθήκες θα θεωρούσαμε υπερβολική για τον κινητήρα των 350cc. Αντίθετα αν έχεις μια οδήγηση με ροή διατηρώντας την φόρα, το FE350 PRO νοιώθει άνετα και αυτή η άνεση μεταφέρεται και στον αναβάτη. Δεν θα κολλήσει πραγματικά πουθενά, και αν συμβεί αυτό θα βγει από τα δύσκολα χωρίς πολλά πολλά, εύκολα και ξεκούραστα. Η ομαλή λειτουργία του κινητήρα δεν ταλαιπωρεί και τις αναρτήσεις, ειδικά την πίσω, με αποτέλεσμα να τους προσφέρει σταθερή λειτουργία και συμπεριφορά στην εκτεταμένη χρήση. To FE350 PRO είναι σχεδιασμένο να κρατάει τον αναβάτη ξεκούραστο με την αποτελεσματικότητα του.

Γίνε και εσύ PRO!
Δεν ξέρουμε τι φανταζόταν η Husqvarna βάζοντας τον τίτλο PRO σε αυτή την ειδική έκδοση του FE350 αλλά γενικά μας άρεσε να παίζουμε με αυτή την ονομασία σε όλη την διάρκεια του test. Σίγουρα δεν είναι PRO από εξοπλισμό ειδικής έκδοσης και δε θα σας κάνει PRO αναβάτη από την μια στιγμή στην άλλη. Ακόμα και οι PRO αναβάτες, δύσκολα θα πουν ότι αυτή είναι η μοτοσυκλέτα τους. H Husqvarna όμως κοίταξε στην ουσία που δεν ήταν άλλη από το να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα που θα καλύψει τις ανάγκες ενός ευρύτερου αγοραστικού κοινού. Προσέφερε στο FE350 PRO περισσότερα ποιοτικά αξεσουάρ τα οποία θα εκτιμήσουν οι γνώστες του enduro, και δημιούργησε μια έκδοση που θα λατρέψουν όσοι έβρισκαν το 350 πολύ δυνατό στο παρελθόν. Η φιλική, ομαλή του λειτουργία, κρατάει ξεκούραστο τον αναβάτη ότι κι αν επιλέξει να κάνει στο χώμα(enduro, scramble, motocross) ενώ με τα ηλεκτρονικά του βοηθήματα και τις πεταλούδες ρύθμισης στις αναρτήσεις προσαρμόζεται εύκολα και γρήγορα σε όλες τις προκλήσεις και καταστάσεις που θα το βάλει ο ιδιοκτήτης του. Πρόκειται για μια ελκυστική all around χωμάτινη μοτοσυκλέτα της αγοράς, καθώς δεν θα πει όχι ακόμα και σε motocross πίστες ενώ με ένα μεγαλύτερο πίσω γρανάζι ή γενικότερα μια πιο κοντή τελική μετάδοση, μπορεί να φέρει ανταγωνιστικούς χρόνους σε πίστες και ειδικές.
Φωτογραφίες: Ιάσωνας Μαρκάκης /CP Productions






































