AMA MX/SX 2025 – TA ΜΕΤΑΓΡΑΦΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ Η “SILLY SEASON” TOY 2026!

Το αμερικανικό πρωτάθλημα supercross μπορεί μόλις να ολοκληρώθηκε και το ΑΜΑ Motocross να βρίσκεται προ των πυλών, όμως φέτος η σεναριολογία για τις μεταγραφές του 2026 έχει ήδη ξεκινήσει, μια περίοδο που οι Αμερικανοί ονομάζουν “Silly Season”.

Συνήθως, στις αρχές του Σεπτεμβρίου αρχίζουμε να διαβάζουμε δηλώσεις και αποκαλυπτικές πληροφορίες για τις μεταγραφές στο αμερικανικό πρωτάθλημα, και υπάρχει καλός λόγος αφού οι άνθρωποι των ομάδων και οι αναβάτες είναι δεσμευμένοι από τα συμβόλαια τους να μην κάνουν τέτοιες συζητήσεις….νωρίτερα! Όμως το τελευταίο διάστημα υπάρχει μια νέα πατέντα. Πολλοί αναβάτες υπογράφουν συμβόλαια μόνο για το Supercross αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αν θέλουν, να τρέξουν και το motocross ή το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross που έχει μπει στο πρόγραμμα και αυτό. Το είδαμε να συμβαίνει με τους Copper Webb και Eli Tomac και με λίγο διαφοροποιημένο σενάριο και από τον Ken Roczen αλλά μην σας γελάει αυτή η πρόσφατη εξέλιξη γιατί δεν είναι καθόλου πρόσφατη. Στο παρελθόν ο “Βασιλιάς του Supercross” Jeremy ΜcGrath, ήταν από τους πρώτους που κατάφερε να έχει συμβόλαιο μόνο για την Supercross σεζόν, με μεγάλες εταιρείες και παχουλές επιταγές. Αυτή η εξέλιξη, μας έφερε να μιλάμε για μεταγραφές και μετακινήσεις πριν το καλοκαίρι!

Για το 2026, στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, υπάρχουν πολλοί αναβάτες που ακόμα δεν έχουν ανανεώσει τα συμβόλαια τους ή δεν έχουν οριστικοποιήσει κάποια μεταγραφή. Και αυτό γιατί βρίσκονται στον αέρα συγκεκριμένοι αναβάτες που διεκδικούν νίκες και πρωταθλήματα ενώ στο μεταγραφικό παζάρι έχουν μπει και νέοι κατασκευαστές. Η ιστορία, τουλάχιστον όπως την βλέπουμε εμείς, ξεκινάει από τον Chase Sexton που ολοκλήρωσε το ΑΜΑ Supercross στην δεύτερη θέση μετά από μάχη μέχρι τον τελευταίο αγώνα με τον Cooper Webb. O Sexton, δεν είναι ικανοποιημένος με την μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ, κάτι που ίσως να είναι αποτέλεσμα των οικονομικών προβλημάτων του ομίλου, που σίγουρα έχουν επηρεάσει την λειτουργία του τμήματος εξέλιξης της μοτοσυκλέτας. Από την άλλη βέβαια, μπορεί ο Sexton να θέλει μεγαλύτερες απολαβές τις οποίες η ΚΤΜ αυτή την στιγμή δεν μπορεί να του τις προσφέρει. Και εδώ ξεκινάει το ντόμινο. Αν όχι στην ΚΤΜ, τότε που; Η Honda είναι πλήρης με τους αδερφούς Lawrence, και μην ξεχνάμε ότι για να μην είναι στην ίδια ομάδα με τους Αυστραλούς, έφυγε από τους κόκκινους ο Sexton. H Yamaha, και αυτή είναι πλήρης προς το παρόν με τους Webb και Justin Cooper συν ότι το μεγάλο συμβόλαιο και τα πολλά χρήματα πάνε στον πρωταθλητή Webb για το 2026 που ήδη έχει ανανεώσει με τους μπλε. Χώρια ότι περιμένουν και τον Tomac να αποφασίσει τι θα κάνει για την νέα χρονιά. Έχει ανακοινώσει ότι θα τρέξει αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει με ποια εταιρεία, αφήνοντας όλα τα σενάρια ανοιχτά. H μόνη ομάδα που ψάχνει απελπισμένα αναβάτη διεκδικητή του πρωταθλήματος είναι η Kawasaki, και μετά την έλευση του παγκόσμιου πρωταθλητή MXGP Jorge Prado έχει δείξει ότι διαθέτει το πακέτο για να το κάνει. Για αυτό και δεν έχει ανανεώσει με τον Jason Anderson ακόμα. Το μεγαλύτερο σενάριο της φετινής Silly Season είναι η μετακίνηση του Sexton στην πράσινη τέντα, καθώς ήδη φαίνεται ο Anderson να μιλάει με την Suzuki αλλά και με την Triumph που το 2026 θα μπει και στην μεγάλη κατηγορία. Όσο για την ΚΤΜ, έχει την υπογραφή του Aaron Plessinger και θα ήθελε να δει στα πορτοκαλί τον Tomac, μια και ο Tom Vialle θα πραγματοποιήσει πιθανόν, την πρώτη του χρονιά στα μεγάλα 450 το 2026 ως τρίτος αναβάτης.

Ας μείνουμε στον Tomac καθώς εκτός της ΚΤΜ και φυσικά της Yamaha, ενδιαφέρον έχουν δηλώσει και νεο-εισερχόμενη Ducati όσο και η Triumph. Για την Ducati, φαίνεται ότι έχει κλειδώσει με τον Justin Barcia για την νέα χρονιά ενώ υπάρχουν έντονες φήμες και για τον Ken Roczen αλλά όλα θα εξαρτηθούν αν οι ενδιαφερόμενοι θα τρέξουν και τα δύο πρωταθλήματα που είναι ο στόχος της ομάδας. Οπότε για τον Tomac, η Yamaha και ίσως η ΚΤΜ να του προσφέρουν την ευελιξία της επιλογής που αναζητά, πριν κρεμάσει το κράνος του.

Φυσικά, εκτός από τις μεγάλες ομάδες και την μεγάλη κατηγορία, εξελίξεις και σενάρια υπάρχουν και για την μικρή κατηγορία των 250, αλλά εκεί τα συμβόλαια είναι μικρά και οι μεταγραφές μπορούν να γίνουν ακόμα και την τελευταία στιγμή. Οπότε θα μείνουμε με αυτά προς το παρόν!!!

2243 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
MXGP 2025 – ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ R.FEBVRE KAI K.DE WOLF ΣΤΟΝ ΟΓΔΟΟ ΓΥΡΟ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ

Μετά τον έβδομο γύρο της Πορτογαλίας, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP 2025 παρέμεινε στην Ιβηρική χερσόνησο...