Test Husqvarna FC350 2014
Όταν το 2010 η ΚΤΜ έβγαλε στην παραγωγή το ΚΤΜ SXF350 πολλοί περίμεναν (ακόμα και η αυστριακή εταιρία) τους υπόλοιπους κατασκευαστές να ακολουθήσουν. Μετά από τέσσερα χρόνια και ρεκόρ πωλήσεων στην Αμερική, από τα σπλάχνα της ΚΤΜ δημιουργήθηκε ο πρώτος ανταγωνιστής του SXF350 που δεν είναι άλλο από το Husqvarna FC350 2014.
Tα 350 κυβικά εκατοστά δεν κέντρισαν το ενδιαφέρον κυρίως των ιαπώνων κατασκευαστών ενώ αντίθετα οι ευρωπαίοι εκμεταλλεύτηκαν την επιτυχία του εντούρο μοντέλου EXC350F δημιουργώντας την δική τους πρόταση στα συγκεκριμένα κυβικά. Στο motocross η ΚΤΜ παρέμενε η μόνη εταιρία που κατασκεύαζε και εξέλισσε το SXF350 και το 2014 αποφάσισε να βάλει τέλος σε αυτήν την μοναξιά κατασκευάζοντας για την Husqvarna το FC350. Η κατασκευή και εξέλιξη της νέας γενιάς Husqvarna μετά την μεταπώληση της εταιρίας στον όμιλο της ΚΤΜ, γίνεται στο Mattighoffen της Αυστρίας και τα νέα μοντέλα συνδυάζουν την κορυφαία τεχνολογία από την ΚΤΜ και την πρώην Husaberg(οι δύο σουηδικές εταιρίες Husqvarna και Husaberg ενώθηκαν κάτω από το όνομα της πρώτης).
H Husqvarna στο παρελθόν είχε επιλογές σε διάφορους κυβισμούς, κυρίως για το εντούρο, όμως στο νέο FC350 δεν υπάρχει καμία αναφορά από αυτά τα μοντέλα. Στόχος της εταιρίας, είναι η Husqvarna να περνάει την τελευταία τεχνολογία στα μοντέλα της, προσφέροντας πάντα την κορυφαία ποιότητα στο αγοραστικό της κοινό. Έτσι το FC350 απολαμβάνει το πρωτότυπο υποπλαίσιο από πολυαμίδιο της Husaberg που μείωσε το βάρος και έδωσε περισσότερη ευκαμψία άρα και αντοχή ενώ το πλαίσιο της πορτοκαλί εταιρίας, οι τιμονόπλακες από CNC και το χυτό ψαλίδι χωρίς κολλήσεις έδεσαν το νέο σύνολο. Τα φρένα της Brembo, οι ζάντες Dirt Star της DID, το τιμόνι της Renthal και οι αναρτήσεις της WP ολοκλήρωσαν το ποιοτικό σύνολο ενώ υπάρχει και η δυνατότητα τριών επιλογών χαρτογράφησης της ηλεκτρονικής, με ειδικό επιλογέα στο τιμόνι.
Ακολουθώντας την λογική και την τακτική της προώθησης των μοντέλων της ΚΤΜ, η ελληνική αντιπροσωπεία της Husqvarna οργάνωσε test days δίνοντας την ευκαιρία σε δημοσιογράφους αλλά και σε πιθανούς αγοραστές, να πάρουν μια γεύση από τα νέα μοντέλα της εταιρίας. Εμείς βρεθήκαμε στην όμορφη εκδήλωση και οδηγήσαμε το FC350.
Η άλλη έκδοση
Με το που βρεθείς στην σέλα του FC350, η βολική θέση οδήγησης και η ευχρηστία των χειριστηρίων σε κάνουν να νιώθεις άνετα από την πρώτη επαφή μαζί της. Η μίζα θα εκκινήσει εύκολα τον κινητήρα και από τα πρώτα μέτρα σου δίνει την αίσθηση ελαφριάς κύλισης. Ο κινητήρας είναι αρκετά φιλικός και σε βοηθάει να μην χάσεις την πρόσφυση του πίσω τροχού όμως η γραμμικότητα του στις χαμηλές και μεσαίες στροφές θυσιάζουν την απόδοση του στις υψηλές στροφές. Με την σωστή ταχύτητα στο σασμάν ο κινητήρας διαθέτη την δύναμη να μαζέψει την φόρα που χρειάζεται σε κάθε σημείο της πίστας, χωρίς να κουράζει τον αναβάτη. Η πίστα που την οδηγήσαμε ήταν περισσότερο ειδική εντούρο παρά motocross και οι αναρτήσεις δούλευαν εξαιρετικά στο κορδελιασμένο γρασίδι του Ωρωπού.
Η μαλακή μπροστινή ανάρτηση συνεργαζόταν άψογα με το πλαίσιο και τα φρένα προσφέροντας το ιδανικό αποτέλεσμα μέσα και κατά την διάρκεια της στροφής. Ο χειρισμός της μοτοσυκλέτας μέσα στην στροφή ήταν αρκετά εύκολος δίνοντας σου την εμπιστοσύνη να ανοίξεις καινούργιες γραμμές. Έχουμε όμως την υποψία ότι για συνθήκες motocross η μπροστινή ανάρτηση ήταν αρκετά μαλακή. Όσο για την πίσω ανάρτηση η ουδέτερη λειτουργία της και η συνεργασία της με τον γραμμικό κινητήρα δεν μας προβλημάτισε αλλά δεν υπήρχε και κάποιο δύσκολο σημείο στην πίστα για να προβάλει στο έπακρο τις δυνατότητες της. Αντίθετα τα φρένα της brembo για ακόμα μια φορά μας εντυπωσίασαν ειδικά το μπροστινό, με την δυνατή απόδοση του και την σιγουριά που σου προσφέρει κατά το φρενάρισμα.
Με την εμφάνιση του FC350 μπορούμε πλέον να μιλάμε και στο motocross για κατηγορία 350cc σπάζοντας το μονοπώλιο του ΚΤΜ SXF350. Με την εξέλιξη και παραγωγή από το εργοστάσιο της ΚΤΜ, στην ουσία μιλάμε για την “άλλη έκδοση” του SXF350 αφού οι δύο μοτοσυκλέτες μοιράζονται πολλά πράγματα μεταξύ τους. Έστω κι έτσι όμως η νέα Husqvarna δείχνει από την πρώτη της χρονιά την πορεία που θέλει να ακολουθήσει, προσφέροντας προϊόντα κορυφαίας ποιότητας και τεχνολογίας. Τουλάχιστον αυτό κανένας δεν μπορεί να το αμφισβητήσει από το FC350, τα υπόλοιπα είναι θέμα επιλογής του αγοραστικού κοινού.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας
Τύπος: Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υδρόψυκτος
Κυβισμός: 349.7 cc cm³
Διάμετρος: 88 mm
Διαδρομή: 57,5 mm
Εκκίνηση: Μίζα
Ταχύτητες: 5
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Keihin EFI, σώμα 44 mm
Αρχική Μετάδoση: 24:73
Τελική Μετάδοση: 14:50
Συμπλέκτης: Υδραυλικός CSS Brembo
Ανάφλεξη: Ψηφιακή Kokusan
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού από 25CrMo4 χάλυβα
Εμπρός Ανάρτηση: WP-USD 48mm – κλειστού cartridge
Πίσω Ανάρτηση: WP-Monoshock με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός Ανάρτησης: 300 mm
Διαδρομή πίσω ανάρτησης: 317 mm
Σύστημα Φρένων: Δισκόφρενα με δαγκάνες σε πλευστές έδρες
Διάμετρος Εμπρός Φρένου: 260 mm
Διάμετρος πίσω φρένου: 220 mm
Αλυσίδα: 520
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.5°
Μεταξόνιο: 1,495±10 mm
Απόσταση από το έδαφος: 395 mm
Ύψος Σέλας: 992 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 7.5 l
Βενζίνη: Αμόλυβδη
Βάρος με κενό ρεζερβουάρ: 106.4kg
Συνεργάστηκε ο Νίκος Καμπούρης
Φωτογραφίες: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης