Στην πρόσφατη αποστολή μας στο Μόναχο είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το μουσείο της BMW, μιας εταιρίας που έχει χαράξει την δική της πορεία στον χώρο της μοτοσυκλέτας. Μπορεί να μην παράγει motocross μοτοσυκλέτες ή ακόμα να έχει επενδύσει περισσότερο στον τομέα των αυτοκινήτων όμως όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες που ακολουθούν, είναι μια εταιρία που κεντρίζει το ενδιαφέρον του κάθε λάτρη των μηχανοκίνητων οχημάτων.
Η BMW ξεκίνησε την πορεία της κατασκευάζοντας κινητήρες αεροπλάνων. Αυτός είναι ένας από τους πρώτους κινητήρες που κατασκεύασε.
Μετά τον πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο της απαγόρευσαν να κατασκευάζει κινητήρες αεροπλάνων. Για να σωθεί η εταιρία ξεκίνησε το 1923 την κατασκευή μοτοσυκλετών. Αυτή είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα της BMW η R32.
Από την αρχή η BMW εφάρμοσε τον κινητήρα boxer και την μετάδοση με άξονα στις μοτοσυκλέτες της.
Ο πρώτος της κινητήρας μοτοσυκλέτας της BMW ήταν 494cc είχε ιπποδύναμη 8 άλογα και πάνω στο R32 μπορούσε να αναπτύξει την ταχύτητα των 100 χιλιομέτρων την ώρα.
Υπήρχαν και μονοκύλινδρα μοντέλα αλλά τελικά επικράτησε ο δικύλινδρος boxer.
Σχετικά νωρίς μπήκε και στην αγορά του αυτοκινήτου.
Όπως φαίνεται η BMW δεν άφησε την εξέλιξη των κινητήρων αεροσκαφών και το 1944 είχε κατασκευάσει ακόμα και κινητήρα Jet.
Στο μουσείο μπορεί κάποιος να δει ότι η BMW έχει κατασκευάσει και εσωλέμβιο κινητήρα.
Η BMW στην ιστορία της έχει καταρήψει πολλά ρεκόρ τελικής ταχύτητας μοτοσυκλετών. Μια από αυτές ήταν και η RS255 που το 1938 κατείχε το ρεκόρ των 220χ.α.ω.
Από νωρίς κατάλαβαν ότι η αεροδυναμική έπαιζε σημαντικό ρόλο στην τελική ταχύτητα.
Στις δεκαετίες 60-70 η BMW βλέπει ότι οι πωλήσεις της στις μοτοσυκλέτες δεν είναι τόσο κερδοφόρες όσο αυτές των αυτοκινήτων και σκέπτεται να τις σταματήσει. Αποφασίζει τελικά να συνεχίσει την παραγωγή δικύκλων για να υποστηρίξει τις πολλές πωλήσεις της σε αστυνομικά οχήματα ανά τον κόσμο.
H πρώτη enduro μοτοσυκλέτα της ΒMW ήταν το GS80R του 1980.
Στην αγωνιστική της έκδοση, γνώρισε πολλές επιτυχίες στο Rally Dakar.
To R90S της φωτογραφίες κέρδισε το πρώτο πρωτάθλημα AMA Superbike το 1976 με οδηγό τον βρετανό Reg Pridmore. Η μοτοσυκλέτα δεν ήταν εργοστασιακή όμως είχε πολλές βελτιώσεις από τον Pridmore που η BMW προσπάθησε να τις μάθει. Του προσέφεραν δύο μοτοσυκλέτες να τρέξει την επόμενη χρονιά αν τους έδινε την μοτοσυκλέτα του να την μελετήσουν. O Pridmore δεν δέχτηκε και κατέκτησε ακόμα δύο ΑΜΑ πρωταθλήματα το 1977 και 1978 πάνω σε Kawasaki.
Φουτουριστικό το μουσείο της BMW.
Το προ-παραγωγής HP2, είχε αρκετές διαφορές από το τελικό προϊόν.
Το επόμενο στάδιο μετά την σχεδίαση στο χαρτί είναι το αυθεντικό ομοίωμα του αυτοκινήτου.
Άσκηση για τους μηχανικούς της BMW το έκθεμα που βλέπεται. Στηρίζεται στους τρεις σωλήνες της βάσης(δεν κρέμεται) και οι σωλήνες από ανθρακονήματα συνδέονται με χοντρό σύρμα χωρίς να ακουμπούν μεταξύ τους. Η ίση κατανομή του βάρους το κρατάει σταθερό…εντυπωσιακό.
Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το Concept 6, μια πρωτότυπη εξακύλινδρη μοτοσυκλέτα 1600cc με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες και οικολογική κατεύθυνση. Για πολλούς είναι το απόλυτο σύγχρονο Cafe Racer.
Like this:
Like Loading...
Related