Παν.Πρωτ. ΜΧ ΟΜΕ – Μοίρασε τίτλους το Άργος

Φτωχό σε συμμετοχές και θεατές αλλά πλούσιο σε θέαμα και ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross της ΟΜΕ στο Άργος. Με τέσσερις από του επτά τίτλους να περιμένουν να κριθούν στο τελευταίο αγώνα, υπήρχε ένταση αλλά ταυτόχρονα και γιορτινό κλίμα στα paddocks. Στον κρισιμότερο τίτλο της ημέρας ο Σπύρος Κοσμάς είναι ο πρωταθλητής της ΜΧ2.  .

.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross πέρασε από την πίστα του Άργους. Ως τελευταίος γύρος του πρωταθλήματος και με μια αλλαγή της ημερομηνίας διεξαγωγής του, ο αγώνας δεν συγκέντρωσε τις συμμετοχές τον προηγούμενων αγώνων (60 με τα Quad R) και είχε την τύχη που έχουν όλοι οι τελευταίοι αγώνες κάθε χρονιάς, με τους ελάχιστους θεατές. Αυτό το γεγονός επέφερε μια σχετική χαλαρότητα στην διοργάνωση που δεν δικαιολογείτε για Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και σε πολλά, ευτυχώς απλά πράγματα δεν υπήρχε έλεγχος. Λίγες ή πολλές οι συμμετοχές, λίγοι ή πολλοί θεατές στο Άργος παιζόντουσαν ακόμα τέσσερις τίτλοι με έναν από αυτούς της ΜΧ2. Η ΟΜΕ σαν διοργανώτρια αρχή θα έπρεπε να είναι πιο προσεκτική σε τέτοια θέματα καθώς αυτή φέρει την πλήρη ευθύνη.

Για τους λάτρεις των στατιστικών είναι αήττητος για δύο χρόνια, ήταν ο νεότερος πρωταθλητής της ΜΧ1, έχει εννέα συνολικά τίτλους και είναι μόλις 22 ετών. Ο Παναγιώτης Κουζής συνεχίζει να γράφει μια μεγάλη ιστορία στο Ελληνικό ΜΧ.

Στον παρθενικό της αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross η πίστα του Άργους και η λέσχη Α.Μ.Α. έδειξε να στέκεται επάξια του θεσμού. Μπορεί να μην διεκδίκησε τις δάφνες της καλύτερης πίστας όμως πληρούσε τις προδιαγραφές αγώνα πρωταθλήματος χάριν στις πυρετώδεις προετοιμασίες του ιδιοκτήτη Τάσου Πασπαλιάρη . Υπάρχουν φυσικά ακόμα πολλά σημεία βελτίωσης που εστιάζονται κυρίως στον αγωνιστικό χώρο που είχε πολλές πέτρες δημιουργώντας παράπονα σχεδόν από το σύνολο των οδηγών.

Κατηγορία ΜΧ1

Στο Άργος το ενδιαφέρον της κατηγορίας αντιστράφηκε. Από την μονοτονία της πρώτης θέσης και τις μάχες πιο πίσω, τώρα με μόνο 8 συμμετοχές και τον Στέλιο Γαλατιανό καλά στο παιχνίδι, όλοι είχαν στραμμένα τα βλέμματα τους στην διεκδίκηση της πρώτης θέσης. Πάντως για να είμαστε δίκαιοι υπήρχαν μάχες για τις περισσότερες θέσεις της κατηγορίας.

Στο πρώτο σκέλος ο Παναγιώτης Κουζής πήρε την εκκίνηση και έχοντας πίσω του τον Γαλατιανό, οδήγησε στον δικό του ρυθμό τον αγώνα. Σε ολόκληρο το σκέλος ο Γαλατιανός ακολουθούσε τον Κουζή περιμένοντας κάποιο λάθος του πρωταθλητή. Χωρίς ποτέ να απειληθεί άμεσα ο Κουζής και με αρκετές αυξομειώσεις στην μεταξύ του απόσταση με τον Γαλατιανό, τερμάτισαν πρώτος και δεύτερος αντίστοιχα κατεβάζοντας αισθητά τους χρόνους από τις άλλες κατηγορίες. Στην τρίτη θέση οδήγησε σε ολόκληρο το σκέλος ο Γιάννης Ελένης και κατάφερε να τερματίσει σε αυτήν παρά την πίεση του Κων/νου Τζιώρα στους τελευταίους γύρους. Ο πρωταθλητής της ΟΡΕΝ Α από την προηγούμενη μέρα του Σάββατου, Τζιώρας, είχε μια πτώση στην εκκίνηση και οδήγησε σε ολόκληρο το σκέλος χωρίς μπροστινό φρένο τερματίζοντας οριακά τέταρτος. Μεγάλη μάχη έγινε και για τις υπόλοιπες θέσεις όπου μετά από πτώσεις και αλληλοπροσπεράσεις ο τοπικός Σοφοκλής Μαμμωνάς πήρε την πέμπτη θέση από τον έκτο Θοδωρή Ζερβό.

Ο Σ.Γαλατιανός οδήγησε θεαματικά, έξυπνα και σταθερά. Έδειξε έτοιμος να συναγωνιστεί τον Κουζή και το 2011 αναμένεται με ενδιαφέρον για την κατηγορία.

Στο δεύτερο σκέλος και πάλι ο Κουζής με τον Γαλατιανό έφυγαν από την εκκίνηση μπροστά σε ένα πανομοιότυπο αγώνα με το πρώτο σκέλος. Αν και ο Γαλατιανός έδειχνε να ακολουθεί άνετα τον Κουζή, ωστόσο δεν έκανε το κάτι παραπάνω μέχρι τον τελευταίο γύρο. Αφού διάβασε καλά τις γραμμές και την οδήγηση του Κουζή ο Γαλατιανός επιχείρησε δύο στροφές πριν τον τερματισμό να τον περάσει χωρίς όμως να τα καταφέρει. Οι δύο πρώτες θέσεις δεν άλλαξαν με τον Κουζή να συνεχίζει ένα απίστευτο αήττητο σερί δύο ετών. Από την άλλη ο Γαλατιανός σε αυτόν τον αγώνα έκανε από την δεύτερη θέση το μεταπτυχιακό του για του χρόνου, διαβάζοντας σπιθαμή προς σπιθαμή τον Κουζή. Το 2011 θα δώσει εξετάσεις και αναμένονται μεγάλες μάχες στην κατηγορία. Χωρίς προβλήματα αυτήν την φορά ο Τζιώρας πήρε άνετα την τρίτη θέση με τέταρτο τον Ζερβό που κέρδισε την μάχη από τον πέμπτο Ελένη. Η μάχη του Ελένη με τον Ζερβό ήταν μεγάλης σημασίας αφού οι δύο οδηγοί διεκδικούσαν την τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα την οποία τελικά κατέκτησε ο Ελένης για μόλις έναν βαθμό. Την εξάδα συμπλήρωσε ο Μαμμωνάς.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ο Παναγιώτης Κουζής κατέκτησε τον τίτλο της ΜΧ1 (από τον προηγούμενο αγώνα) τον ένατο, της δεκατριών ετών καριέρας του. Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο δεύτερος του πρωταθλήματος Δημήτρης Βαγγελάκος όπως επίσης και ο τρίτος του πρωταθλήματος Μανώλης Σκύβαλος από την Κρήτη λόγω του αποκλεισμού των πλοίων.

Ο πιο ανεβασμένος αναβάτης στο τέλος του πρωταθλήματος ήταν ο Α.Τσαρνάς. Τα εννέα σκέλη που κατέκτησε φέτος αποτελούν ένα νικηφόρο αποτέλεσμα αλλά δεν είναι τίτλος.

Κατηγορία ΜΧ2
Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Όπως και πέρσι έτσι και φέτος ο Σπύρος Κοσμάς ήρθε στον τελευταίο αγώνα να κερδίσει το δεύτερο σερί πρωτάθλημα του στην κατηγορία με τερματισμούς τακτικής. Πέρσι ο αντίπαλος ήταν ο Γιώργος Ηλιόπουλος και πήγαν στην Μητρόπολη Καρδίτσας να δουν αν οι επτά βαθμοί πρωτοπορίας του Κοσμά ήταν αρκετοί, και ήταν αρκετοί. Φέτος ο αντίπαλος ήταν ο Ανάργυρος Τσαρνάς και οι βαθμοί πρωτοπορίας στην βαθμολογία του Κοσμά ήταν έντεκα. Κανένα πρόβλημα για τον συμπαθή Χαλκιδαίο, με μια δεύτερη και μια τρίτη θέση πήρε το πρωτάθλημα στην κατηγορία.

Στο πρώτο σκέλος ο Δημήτρης Κοντολέτας πήρε την εκκίνηση έχοντας δίπλα του τον Τσαρνά που όμως έκανε ένα λάθος στα σαμάρια που ακολουθούσαν και έμεινε λίγο πίσω. Με τον Κοντολέτα να οδηγεί τον αγώνα και τον Γιώργο Ηλιόπουλο δεύτερο, ο Κοσμάς από την τρίτη θέση άρχισε να ανεβάζει ρυθμούς. Βλέποντας τον Τσαρνά να ανεβαίνει θέσεις, έκανε την κίνηση του στο Ηλιόπουλο και δεν άργησε να περάσει τον Κοντολέτα λίγο μετά. Γρήγορα πέρασε και ο Τσαρνάς στην δεύτερη θέση βάζοντας στόχο τον Κοσμά που οδηγούσε το σκέλος. Λίγο μετά τα μισά του αγώνα ο Τσαρνάς θα κατάφερνε να περάσει τον Κοσμά και μάλιστα να δημιουργήσει και μεγάλη διαφορά από αυτόν μέχρι την καρό σημαία. Ίσως λίγο αδιάφορα για την πρώτη θέση ο Κοσμάς τερμάτισε δεύτερος και ήθελε τουλάχιστον μια τέταρτη θέση στο δεύτερο σκέλος για να πάρει το πρωτάθλημα. Τρίτος στο σκέλος τερμάτισε ο Κοντολέτας με τέταρτο τον Μιχάλη Παναγιωτόπουλο που δεν είχε καλή εκκίνηση ενώ πέμπτος βρέθηκε τελικά ο Ηλιόπουλος. Στην έκτη θέση τερμάτισε ο Παναγιώτης Παπίλας.

Με την ατάκα που τα λέει όλα “στα σίγουρα”, o Σ.Κοσμάς πήρε τον δεύτερο σερί τίτλο του στην ΜΧ2. Του χρόνου θα υπερασπιστεί τον τίτλο του πάνω σε ΚΤΜ.

Στο δεύτερο σκέλος ο Παναγιωτόπουλος πήρε την εκκίνηση με τον Κοσμά να τον ακολουθεί ενώ και πάλι ο Τσαρνάς είχε μέτρια εκκίνηση. Παρά την προσπάθεια του Κοσμά να περάσει τον Παναγιωτόπουλο δεν τα κατάφερε αποφασίζοντας να μην ρισκάρει παραπάνω. Ο Τσαρνάς σιγά σιγά πλησίασε τους πρωτοπόρους και σταδιακά πέρασε εύκολα τον Κοσμά και λίγο πιο δύσκολα τον Παναγιωτόπουλο. Από εκεί και μετά οι τρεις πρώτες θέσεις δεν άλλαξαν με τον Τσαρνά να πετυχαίνει την ένατη φετινή του νίκη, περισσότερες από τον καθένα στην κατηγορία φέτος, τον Παναγιωτόπουλο συγκινημένο να τερματίζει δεύτερος ενώ ο Κοσμάς πέρασε την γραμμή του τερματισμού τρίτος, με ανακούφιση που όλα πήγαν καλά στον τελευταίο αγώνα και χαρά που κατέκτησε τον τίτλο. Τέταρτος τερμάτισε ο Κοντολέτας καταφέρνοντας δύσκολα να περάσει τον έκτο τελικά Ηλιόπουλο αφού κατάφερε να τον περάσει και ο πέμπτος Παπίλας. Την τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατέκτησε ο Δ.Κοντολέτας μια θέση που είχε καταλάβει και πέρσι.

Ο Γ.Αρβανίτης ήθελε δύο νίκες γοήτρου στον τελευταίο του αγώνα με την Junior – 85cc.

Κατηγορία 65cc – 85cc (Mini – Junior)
Οι λιγοστές συμμετοχές της κατηγορίας των 65cc (Mini) που ανερχόταν μόλις στις τρεις, σύμπτυξε αναγκαστικά τις μικρές κατηγορίες σε ενιαία σκέλη. Και στα δύο σκέλη οι Βασίλης Κορωνάκης, Προκόπης Βεργής και Δημήτρης Μπάκας τερμάτισαν πρώτος δεύτερο και τρίτος αντίστοιχα, μια σειρά που ήταν η ίδια και στον πίνακα της βαθμολογίας. Τιτλούχος της κατηγορίας για το 2010 λοιπόν ο Βασίλης Κορωνάκης κερδίζοντας δώδεκα σκέλη.

Στην κατηγορία των 85cc (Junior) μεγάλη ήταν η μάχη μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου Μανώλη Κρητικού και Γιώργου Αρβανίτη. Στο πρώτο σκέλος ο Κρητικός πήρε την εκκίνηση και πρωτοπορία όμως μια πτώση του τον κράτησε πίσω από τον Αρβανίτη. Στα μισά του σκέλους ο Αρβανίτης είχε στον ίδιο γύρο δύο πτώσεις εκ των οποίων η μια σοβαρή, επιτρέποντας έτσι με την σειρά του στον Κρητικό να περάσει μπροστά και να πάρει την νίκη και το πρωτάθλημα της κατηγορίας. Παρά την στραβή μοτοσικλέτα του και τον ελαφρύ τραυματισμό του ο Αρβανίτης κατάφερε να πάρει την δεύτερη θέση μπροστά από τον Σταμάτη Κατέβα. Στο δεύτερο και τελευταίο σκέλος του Αρβανίτη στην κατηγορία (του χρόνου πάει στην ΜΧ2) ενώ οδηγούσε το σκέλος είχε ξανά μια πτώση που αυτήν την φορά τον ανάγκασε να εγκαταλείψει. Και πάλι την νίκη πήρε ο πρωταθλητής Κρητικός που του χρόνου θα έχει την ευκαιρία να υπερασπιστεί τον τίτλο του. Δεύτερος τερμάτισε ο Κατέβας με τρίτο τον Ηλία Μπαξισόγλου. Δεύτερος στο πρωτάθλημα τερμάτισε ο Αρβανίτης με τρίτο τον Κατέβα που εκμεταλλεύτηκε την απουσία των κρητικών Κων/νου Μπετίνη και Νικόλα Φανουράκη. Που δεν αγωνίστικαν λόγω αποκλησμού των πλοίων.

Οι πρωταθλητές 85cc - Junior, Μ.Κρητικός #160, και 65cc - Mini Β.Κορωνάκης #72.

Κατηγορία ΟΡΕΝ Α – ΟΡΕΝ Β
Για να πάρει τον τίτλο ο Κων/νος Τζίωρας στην OPEN A ήθελε απλά να τερματίσει μπροστά από τον διώκτη του στην βαθμολογία Θανάση Αυγέρη. Χωρίς κάποια ιδιαίτερη δυσκολία ο Τζιώρας πήρε την πρώτη θέση και τον τίτλο στην κατηγορία το Σάββατο και έτσι μπόρεσε να αγωνιστεί στην ΜΧ1 την Κυριακή. Ο Αυγέρης μπορεί τελικά να τερμάτισε δεύτερος σε σκέλος και βαθμολογία αλλά ήταν ίσως ο πιο χαρούμενος άνθρωπος του αγώνα καθώς μετά το σκέλος τον ενημέρωσαν ότι γεννάει η γυναίκα του, οπότε και έφυγε εσπευσμένα. Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Δημήτρης Στούπας πολύ κοντά στον Αυγέρη. Στο δεύτερο σκέλος χωρίς τους δύο πρωτοπόρους του πρωταθλήματος δόθηκε η ευκαιρία στους υπολοίπους να πάρουν μια πρώτη θέση. Οι Δημήτρης Κεραμιδάς και Στούπας είχαν μια όμορφη μάχη στην αρχή του αγώνα όμως ο Κεραμιδάς κουράστηκε γρήγορα αφήνοντας τον Στούπα να πάρει το σκέλος. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Βασίλης Μπαμπάς οδηγώντας σταθερά και μεθοδικά αφήνοντας τρίτο τον Κεραμιδά που πήρε το Νο 3 για την κατηγορία.

Πάνω σε τρεις διαφορετικές μοτοσικλέτες (Kawasaki, KTM, Suzuki) ο Κ.Τζιώρας πήρε τον τίτλο της OPEN A. Χορηγός του Suzuki o απών Χ.κασιούμης λόγω τραυματισμού.

Στην ΟΡΕΝ Β ο Γιάννης Πιλάλας είχε πάρει τον πρώτο επίσημο τίτλο Βετεράνων από τον προηγούμενο αγώνα αν και δεν αγωνίστηκε λόγω τραυματισμού. Στο Άργος  ανάρρωσε και κατάφερε να πάρει και τα δύο σκέλη κλείνοντας με νίκη την κατάκτηση του πρώτου πρωταθλήματος. Δεύτερος και στα δύο σκέλη αλλά και στην βαθμολογία τερμάτισε ο Γιώργος Τηλιόπουλος με τρίτο στο πρώτο σκέλος τον Λεωνίδα “Taliban” Χαραλαμπόπουλο από την Ζαχάρω και τον αειθαλή Σπύρο Μητρόπουλο στο δεύτερο. Τρίτος στην βαθμολογία τερμάτισε ο Γιώργος Κανελλόπουλος υπό τις οδηγίες του Γ.Πιλάλα.

Ο απόλυτος βετεράνος των Ελληνικών αγώνων ΜΧ, Γιάννης Πιλάλας.

Κατηγορία Quad R
Ανοιχτός ήταν στο Άργος και ο τίτλος για αυτήν την κατηγορία. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Ζαχαρίας Χριστόπουλος προσπάθησε να βρεθεί μπροστά από την εκκίνηση και στα δύο σκέλη όμως είχε κάποιες ατυχίες που τον κράτησαν πίσω. Τα σκέλη μοιράστηκαν οι Μιχάλης Μπαμπάνης που πήρε το πρώτο και ο Αριστείδης Τριανταφύλλου που κέρδισε το δεύτερο. Αυτοί ήταν και με διαφορά οι ταχύτεροι του αγώνα. Τρίτος και στα δύο σκέλη τερμάτισε ο Γιώργος Καπέλης που όμως δεν ήταν αρκετό για να στερήσει τον τίτλο από τον Χριστόπουλο που τερμάτισε πέμπτος και τέταρτος στα αντίστοιχα σκέλη.

Ο Δ.Στούπας έφερε το καλύτερο συνδυασμένο αποτέλεσμα στα δύο σκέλη της ΟΡΕΝ Α.

Αποτελέσματα

.

1891 More posts in ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ category
Recommended for you
SUPERCROSS DE PARIS 2024 – ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ Ο C.WEBB ΓΙΑ ΤΟ 2024!

Μετά από πολλές συμμετοχές στο παριζιάνικο Supercross στην καριέρα του, ο Cooper Webb κατάφερε να...