TEST HONDA X-ADV 2017
Του Νίκου Καμπούρη.
Πριν από λίγες ημέρες είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε την δημοσιογραφική παρουσίαση της νέας HONDA X-ADV από την εταιρεία HONDA ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ. Μαθαίνοντας την ιστορία της μοτοσυκλέτας και την εξέλιξη της μέχρι το τελικό αποτέλεσμα που μας παρουσιάστηκε μπορούμε να πούμε πως γίναμε μέρος της ιστορίας της, βιώνοντας το όνειρο του Daniele Lucchesi. Ο Daniele όπως τον αποκάλεσαν οι άνθρωποι της HONDA εργάζεται για την εταιρεία τα τελευταία είκοσι χρόνια περίπου και είναι εμπνευστής και δημιουργός αρκετών μοντέλων που έχουν αποτελέσει σταθμό για την εξέλιξη της εταιρείας με το πιο πρόσφατο του δημιούργημα την νέα HONDA X-ADV κάνοντας μία κίνηση ματ στην αγορά μοτοσυκλετών δημιουργώντας νέα στάνταρ με μία μοτοσυκλέτα που αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της.
Η ανάγκη…..
Σε ένα από τα ταξίδια του ο Daniele Lucchesi πέρασε από την Ελλάδα συγκεκριμένα από το όμορφο νησί των Κυκλάδων την Ίο. Ταξιδεύοντας με την τότε μοτοσυκλέτα του φτάνοντας στην Ίο με σκοπό να κολυμπήσει στην πολύ γνωστή παραλία Μαγγανάρι όπου ο δρόμος μέχρι εκεί είναι ένας δύσβατος χωματόδρομος. Αυτό ήταν η αφορμή ώστε μέσα από τις ανάγκες που του δημιουργήθηκαν σε εκείνο του το ταξίδι να οραματιστεί την X-ADV, μία μοτοσυκλέτα “αμφίβιο” που μπορεί να κινηθεί με αξιοπρέπεια σε άσφαλτο και χώμα.
Μετά την παρουσίαση ακολούθησε οδήγηση της μοτοσυκλέτα με ένα γκρουπ οκτώ ατόμων ακολουθώντας μία πολύ όμορφη διαδρομή από το Καβούρι-Λιμανάκια μέχρι την Ανάβυσσο όπου σε συνδυασμό και με οδήγηση στο χώμα λάβαμε αρκετά δεδομένα που μπορούμε να τα μοιραστούμε μαζί σας.
Η πρώτη επαφή……
Με την πρώτη ματιά βλέπεις ένα μεγάλο αλλά πολύ όμορφο σκούτερ που μοιάζει στην μητέρα του Africa Twin. Ανεβαίνοντας πάνω αρχίζεις να βλέπεις τον όγκο των πλαστικών αλλά πραγματικά η τόσο καλή κατανομή του βάρους στην μοτοσυκλέτα μας προσέφερε μια πολύ ελαφριά αίσθηση. Βάζοντας σε λειτουργία τον κινητήρα νιώθεις πως δεν έχεις να κάνεις με ένα απλό σκούτερ και αισθάνεσαι πως κάτω από τα πόδια σου υπάρχει αρκετή δύναμη. Ένα μικρό πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στην αρχή ήταν ο έλεγχος των λειτουργιών(ιπποδύναμη, οικονομική οδήγηση,manual-auto) της μοτοσυκλέτας που γίνεται από τα χειριστήρια στο δεξί χέρι, βέβαια αυτό είναι δικό μας πρόβλημα γιατί οι περισσότερες ώρες οδήγησης μας γίνονται αποκλειστικά από καθαρόαιμες χωμάτινες μοτοσυκλέτες που δεν έχουν τέτοιες ρυθμίσεις στα χειριστήρια. Μετά από μερικά λεπτά όμως αρχίσαμε να συνηθίζουμε όλο αυτό το πρωτόγνωρο για εμάς μενού ρυθμίσεων και μπορούμε να πούμε πως ήταν πραγματικά διασκεδαστικό. Ακόμα τρομερή εντύπωση μας έκαναν οι σειριακές αλλαγές ταχυτήτων που μπορείς να πραγματοποιήσεις με το αριστερό χέρι έχοντας δύο μπουτόν, το ένα για ανέβασμα και το άλλο για κατέβασμα.
Στο δρόμο…..
Ξεκινώντας δεν μπορούσαμε να πιστέψουμε πόσο ελαφριά αίσθηση μας προσέφερε μία μοτοσυκλέτα 750 κυβικών, μπορούσαμε μέσα στην πόλη να κάνουμε ελιγμούς με μεγάλη άνεση κάνοντας ακόμη και σφήνες ανάμεσα από αυτοκίνητα. Στα φανάρια της παραλιακής κάναμε πολύ ωραίες εκκινήσεις χρησιμοποιώντας την λειτουργία manual όπου οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται χειροκίνητα και ο κινητήρας έχει την πλήρη του ισχύ. Τις πρώτες φορές ακούσαμε τον κόφτη στις αλλαγές από πρώτη σε δευτέρα και από δευτέρα σε τρίτη στη συνέχεια όμως πραγματοποιώντας τις ιδανικές αλλαγές σύμφωνα με το στροφόμετρο είχαμε ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα. Όταν άρχισαν οι στροφές στα λιμανάκια μας βόλεψε καλύτερα η αυτόματη λειτουργία με την μέγιστη ιπποδύναμη στο στάδιο τρία που δεν χρειαζόταν να κάνουμε εμείς τις αλλαγές μέσα στη στροφή. Στην αρχή μας ξένισε το ρολάρισμα στην είσοδο της στροφής αλλά πολύ γρήγορα συνειδητοποιήσαμε πως παρόλο που γινόταν η χρήση της αυτόματης λειτουργίας μπορούσαμε να επέμβουμε και χειροκίνητα στις αλλαγές ταχυτήτων οπότε κάνοντας ένα κατέβασμα είχαμε την τέλεια είσοδο. Θα θέλαμε να επισημάνουμε πως δεν σου επιτρέπει το κιβώτιο να κατεβάσεις δύο ταχύτητες αν δεν είσαι στις κατάλληλες στροφές του κινητήρα δείχνοντας σου πως μέχρι εδώ δεν θα υπάρχουν φθορές από την υπερστροφία αυξάνοντας έτσι την μακροζωία του κινητήρα. Μέσα στην στροφή είναι πολύ σταθερή και μπορείς να αλλάξεις γραμμή ανά πάσα στιγμή. Πολύ καλή επίσης είναι και στα εσάκια όπου κάνει πολύ εύκολη αλλαγή κατεύθυνσης δίνοντας σου μεγάλη ασφάλεια. Τρομερή ακόμη αίσθηση σου προσφέρει η πρόσφυση που έχει κατά την διάρκεια της στροφής αλλά και στην έξοδο που μπορείς να ανοίξεις το γκάζι στο τέρμα ακόμη και όταν είσαι πολύ πλαγιασμένος. Στη διαδρομή που την οδηγήσαμε δεν είχε μεγάλες ευθείες ώστε να καταφέρουμε να δούμε την συμπεριφορά της στα πολλά χιλιόμετρα, μέχρι τα 150km/h περίπου που είδαμε στο κοντέρ τα οποία τα πιάνει με αρκετή άνεση είναι πολύ σταθερή. Τα φρένα της δεν καταφέραμε να τα πιέσουμε για αρκετή ώρα ώστε να δούμε την λειτουργία τους σε περίπτωση υπερθέρμανσης, όσες φορές όμως χρειάστηκε να φρενάρουμε ήταν αρκετά δυνατά και προοδευτικά μειώνοντας ταχύτητα χωρίς υπερπροσπάθεια.
Στο χώμα…..
Ο βασικός παράγοντας για την off-road οδήγηση είναι να μπορεί ο αναβάτης να οδηγήσει σε όρθια στάση την μοτοσυκλέτα. Δυστυχώς όμως δεν ήταν διαθέσιμα τα χωμάτινα μαρσπιέ αυτό όμως δεν μας πτόησε και οδηγήσαμε την HONDA X-ADV όρθιοι δοκιμάζοντας τη σε βραχάκια δίπλα στο κύμα της θάλασσας τύπου TRIAL μέχρι και σε χωμάτινα μονοπάτια. Σίγουρα η μοτοσυκλέτα δεν είναι φτιαγμένη για να κάνει TRIAL αλλά ούτε και ENDURO μπορεί όμως να σταθεί αξιοπρεπώς στις απαιτήσεις του αναβάτη διασχίζοντας από δύσβατους χωματόδρομους μέχρι και δασικά μονοπάτια φτάνοντας με άνεση στον προορισμό του, άνεση που προσφέρεται από τις μεγάλης διαδρομής αναρτήσεις που μπορούμε να πούμε πως έχουν πολύ καλή λειτουργία στο χώμα για μία μοτοσυκλέτα που συνδυάζει άσφαλτο και χώμα.
Το “αμφίβιο” της Honda
Η HONDA κατασκεύασε μία μοτοσυκλέτα που μπορεί να καλύψει μεγάλο εύρος αναγκών σε ένα αναβάτη. Παρουσιάστηκε ως “αμφίβιο” επειδή μπορεί να οδηγηθεί σε άσφαλτο και χώμα, αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό διότι μπορεί στην καθημερινότητα να χρησιμοποιείται ως ΄΄παπί΄΄ καλύπτοντας τις ανάγκες που δημιουργούνται στην χρήση πόλης και το Σαββατοκύριακο να ταξιδέψει με αξιοπρέπεια από την εθνική οδό μέχρι και δύσβατους χωματόδρομους. Με μία φράση θα χαρακτηρίζαμε την HONDA X-ADV μία μοτοσυκλέτα αμφίβιο με σκούτερ χαρακτήρα.
Αναλυτική παρουσίαση του Honda X-ADV 2017.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Υδρόψυκτος, L2, SOHC |
Χωρητικότητα κινητήρα (κ.εκ.) | 745cc |
Αριθμός βαλβίδων / κύλινδρο | 4 |
Διάμετρος x Διαδρομή (χλστ.) | 77 x 80 |
Σχέση Συμπίεσης | 10.7:1 |
Μέγιστη Ισχύς | 40,3kW στις 6.250rpm |
Μέγιστη Ροπή | 68Nm στις 4.750rpm |
Χωρητικότητα σε λάδι | 4,1L |
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ | |
Σύστημα τροφοδοσίας | PGM-FI |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου | 13,1L |
Κατανάλωση καυσίμου | 27,5km/l |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εκκίνηση | Ηλεκτρική μίζα |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V-11.2AH |
Ισχύς ACG | 420W @ 5,000rpm |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Τύπος συμπλέκτη | Διπλός Υδραυλικός, Υγρός Πολύδισκος (DCT) |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 6-σχέσεων |
Τελική μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Από Ατσάλι Τύπου Διαμάντι |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ | |
Διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος) | 2245x910x1375 |
Μεταξόνιο | 1.590mm |
Γωνία κάστερ | 27° |
Ίχνος | 104mm |
Ύψος σέλας | 820mm |
Ύψος από το έδαφος | 162mm |
Βάρος γεμάτη | 238kg |
Κύκλος στροφής | 2,8m |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Ρυθμιζόμενη |
Πίσω | Prolink με ρύθμιση Προφόρτισης |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Ζάντα εμπρός | 17 ιντσών |
Ζάντα πίσω | 15 ιντσών |
Ελαστικό εμπρός | 120/70 R17 |
Ελαστικό πίσω | 160/60 R15 |
ΦΡΕΝΑ | |
ABS | 2 Καναλιών |
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ | |
Όργανα | Ψηφιακά |
Φως εμπρός | LED |
Φως πίσω | LED |