ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ MOTOCROSS ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΤΗΣ FANTIC XX-XXF 2023
Η Fantic κυκλοφόρησε την motocross γκάμα XX 2023 με σημαντικές αναβαθμίσεις στα δίχρονα μοντέλα 250 και 125 συν το τετράχρονο 250. Τα τρία μοντέλα του ’23 διαθέσιμα τώρα ενώ το XXF450 θα ακολουθήσει αργότερα μέσα στο έτος. Με «συνεχή ανταλλαγή γνώσεων από το αγωνιστικό τμήμα», η Fantic αναφέρει ότι οι μοτοσυκλέτες παραγωγής της έχουν πολλά να καυχηθούν. Με το μεγάλο τους αστέρι στο motocross τον Nicola Lapucci που κατάφερε να πάρει την ΕΜΧ250 με δίχρονο(!) την περσινή σεζόν ενώ αγωνίζεται φέτος στην ανταγωνιστική κατηγορία MXGP, τον νεαρό παγκόσμιο πρωταθλητή της Junior MX125 Haakon Osterhagen που είναι δεύτερος φέτος στο Ευρωπαϊκό της ΕΜΧ2Τ όπως και τους Cas Valk και Alexis Fueri προηγούνται στην βαθμολογία της ΕΜΧ125. Αλλά και στο enduro είδαν την πέμπτη θέση του Davide Guarneri στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα EnduroGP (και P2 στην κατηγορία E1), μια θέση στην πρώτη τριάδα στην κατηγορία Youth 125 πέρυσι, συν τον Harry Edmondson που ηγείται επί του παρόντος πρωταθλήματος στην κατηγορία Νέων.
Από την πλευρά των πραγμάτων, οι MX μοτοσυκλέτες είναι προφανώς διαφορετικές προδιαγραφές – αν και προέρχονται από την ίδια πλατφόρμα σειράς Yamaha με τις βασικές μοτοσυκλέτες – έχουν καταγράψει ήδη όπως είπαμε το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα 2021 EMX250 και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Junior 125 στο παλμαρέ τους.
Εκτενώς ανανεωμένη σειρά δίχρονων με νέα πιο γρήγορη πρόσβαση χωρίς εργαλεία, στο φιλτροκούτι. Η ανάλυση δεδομένων και η δοκιμή με τους επίσημους αναβάτες και μηχανικούς του εργοστασίου της Fantic σημαίνει μια προσαρμογή στο φιλτροκούτι για καλύτερη πρόσβαση, “μέγιστη απόδοση” και “εγγυημένα ελάχιστες ακαθαρσίες, ενώ μόνο φρέσκος αέρας, εισέρχεται στο φίλτρο TwinAir”, αναφέρει η Fantic. Τα πίσω πλαϊνά πάνελ είναι εντελώς νέα με “εξορθολογισμένα πλαστικά κελύφη χωρίς εμπόδια” συν μια νέα σέλα για μεγαλύτερη άνεση και ελευθερία κινήσεων στην οδήγηση χάρη στην περαιτέρω συμβολή των εργοστασιακών αγωνιστικών ομάδων.
2023 XX250
Η Fantic με το 250 2T τους «γεφυρώνει το χάσμα με τους τετράχρονους αντιπάλους του» και είναι «όλο αδρεναλίνη και εκρηκτική δύναμη». Η βασική μοτοσυκλέτα είναι ουσιαστικά η ίδια για το 2023, αλλά έχουν αναπτύξει την εργονομία, εν μέρει χάρη στα πλαϊνά πάνελ και το air box mod που αναφερθήκαμε προηγουμένως, καθώς και ένα νέο ρεζερβουάρ καυσίμου οκτώ λίτρων, το οποίο κάνει τη μοτοσυκλέτα πιο βελτιωμένη στην οδήγηση. Άλλες λεπτομέρειες σχετικά με τις προδιαγραφές του XX250 περιλαμβάνουν το έμβολο της ομάδας Maddii Factory, το οποίο αυτή τη στιγμή κυριαρχεί σε ορισμένα πρωταθλήματα αγώνων.
2023 XX125
Το δίχρονο XX125 της Fantic είναι η βάση σε μια λίστα πρωταθλημάτων πέρυσι τόσο στο MX όσο και στο enduro. Το καρμπυρατέρ Keihin 38 mm και ελεγχόμενη ισχύς από ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα βοηθά στην προώθηση του “πυραύλου τσέπης”. Ο επιχρωμιωμένος θάλαμος διαστολής είναι ειδικά σχεδιασμένος από το τμήμα R&D της Fantic με σιγαστήρα κατασκευασμένο από αλουμίνιο που πληροί τις απαιτήσεις FIM όσον αφορά τις προδιαγραφές ήχου. Η μονάδα ελέγχου CDI, αναπτύχθηκε επίσης απευθείας από το τμήμα αγώνων Fantic, «εγγυάται τέλεια καύση σε κάθε rpm» με ηλεκτρονική ανάφλεξη.
Ανάρτηση KYB
Τα δίχρονα XX125 και XX250 του 2023 είναι χτισμένα γύρω από το ημιδιπλό πλαίσιο αλουμινίου της Yamaha που ζυγίζει οκτώ κιλά. Ομοίως, οι μονάδες ανάρτησης Kayaba αποτελούν ένα μακροχρόνιο σημείο αναφοράς για τις μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου με ένα ευέλικτο εύρος προσαρμογής για οποιοδήποτε επίπεδο αναβάτη. Η Fantic υιοθετεί το πλήρως ρυθμιζόμενο Kayaba SSS (Speed Sensitive System) κλειστά πιρούνια φυσιγγίων 48 mm και monoshock πίσω με διαδρομή τροχού 300 mm μπροστά και 315 mm πίσω.
Χαρτογράφηση κινητήρα
Τα Fantic XX125 και XX250 διαθέτουν δύο ρυθμίσεις χαρτογράφησης κινητήρα στάνταρ, με πρόσβαση μέσω διακόπτη στο τιμόνι. Ο μαλακός χάρτης καθυστερεί το χρόνο ανάφλεξης για πιο ήπια απόδοση σε πιο σκληρό έδαφος και λάσπη. Η Fantic αναφέρει ότι ανταποκρίνεται και είναι διαχειρίσιμο χωρίς να θυσιάζει τη μέγιστη ισχύ. Ο σκληρός χάρτης απελευθερώνει την πλήρη ισχύ του κινητήρα.
Τετράχρονα μοντέλα
Τα XXF 250 και XXF450 (που έρχονται το φθινόπωρο) μοιράζονται το πλαίσιο, την ανάρτηση KYB, τη μονάδα ελέγχου αγωνιστικών και το “e-Package” της Fantic, που σημαίνει ότι μπορείτε να προσαρμόσετε τις μοτοσυκλέτες στις συνθήκες. Κυρίως αυτό σημαίνει εξατομικευμένη χαρτογράφηση με την εφαρμογή WiGET που σας επιτρέπει να ελέγχετε εύκολα την ECU από το smartphone σας, συνδυάζοντας έτσι πολλές μοτοσυκλέτες σε μία. Η Fantic Racing έχει αναπτύξει τους δικούς της χάρτες για διαφορετικές συνθήκες ή μπορείτε να δημιουργήσετε τη δική σας ιδανική ρύθμιση κινητήρα για να ταιριάζει με τον τύπο του εδάφους και τις καιρικές συνθήκες μέσω της εφαρμογής. Σας επιτρέπει επίσης να διαβάζετε τις ώρες της μοτοσυκλέτας, να προσθέτετε σημειώσεις σέρβις, να λαμβάνετε διαγνωστικά και να βλέπετε δεδομένα κινητήρα σε πραγματικό χρόνο μέσω της οθόνης του smartphone σας. Παράλληλα τα μοντέλα 4T περιλαμβάνουν το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και εκκίνησης GET με διάφορα επίπεδα ρύθμισης που διατίθενται στάνταρ με την οθόνη LC-GPA που βρίσκεται στο μπροστινό φτερό.