Παρουσίαση Suzuki RMZ 450/250 2013
Η Suzuki μετά από μια μικρή στασιμότητα τα προηγούμενα έτη προχώρησε για την νέα χρονιά του 2013 σε αναβάθμιση των motocross μοντέλων της RMZ, προσφέροντας αλλαγές σχεδόν σε όλους τους τομείς. Το μεγάλο 450 και το μικρό 250 δέχτηκαν επιμέρους βελτιώσεις σε κινητήρα και περιφερικά στοχεύοντας στην βελτίωση του χειρισμού και της απόδοσης των δύο motocross μοτοσυκλετών ενώ οι μπροστινές αναρτήσεις είναι πλέον τύπου Showa SFF.
Οι αλλαγές στο RM450Z
– Η μπροστινή ανάρτηση άλλαξε και τοποθετήθηκαν αναρτήσεις Showa SFF(Seperate Fanction Forks) όπου στην μια μπουκάλα(καλάμι) βρίσκεται η λειτουργία της επαναφοράς χωρίς ελατήριο ενώ στην άλλη μπουκάλα(καλάμι) βρίσκεται η λειτουργία της συμπίεσης με το ελατήριο. Η σχεδίαση των SFF βελτιώνει την λειτουργία της απόσβεσης, μειώνει τις τριβές και το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας ενώ παράλληλα βελτιώνει την ομαλή λειτουργία. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η προφόρτηση του ελατηρίου ενώ σε σχέση με την περσινή μοτοσικλέτα η διάμετρος αυξήθηκε από 47mm σε 48mm.
– Και το 2013 η Suzuki διατηρεί της τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις της ηλεκτρονικής που αλλάζουν με τρεις φισέτες(ζεύκτες) μια standard και από μια φτωχού και πλούσιο καυσίμου για καλύτερη απόδοση σε όλες τις συνθήκες.
– Επανασχεδιάστηκαν και οι πέντε σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων μαζί με τον άξονα του επιλογέα για περισσότερη ακρίβεια στις αλλαγές των ταχυτήτων αλλά και στην καλύτερη απόδοση του κινητήρα.
– Οι κάτοχοι της μοτοσυκλέτας φέτος μπορούν μέσα από μια προαιρετική συσκευή(αρ. ανταλλακτικού 36380-28H00) να παρακολουθήσουν τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα και να διαχειριστούν την συντήρηση του συλλέγοντας πληροφορίες από την ηλεκτρονική(FI).
– O συμπαγές και ελαφρύς κινητήρας των 449cc προσφέρει ακόμα περισσότερη ροπή και δύναμη σε όλο το εύρος των στροφών χάρη στο νέο επανασχεδιασμένο πιστόνι που είναι ελαφρύτερο κατά 13% χωρίς να θυσιάζει αντοχή και αξιοπιστία. Το νέο πιστόνι έχει δεχτεί επίστρωση DLC στην επιφάνεια του για λιγότερες τριβές, περισσότερη αντοχή και καλύτερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού.
– Ο κύλινδρος αλουμινίου έχει επίσης δεχτεί επίστρωση σύνθετων ηλεκτροχημικών υλικών από την Suzuki που βελτιώνει την αντοχή, μειώνει τις τριβές και διανέμει καλύτερα την θερμότητα.
– Ο εκκεντροφόρος εισαγωγής έχει επανασχεδιαστεί για ομαλότερη απόδοση της δύναμης του κινητήρα προσφέροντας καλύτερο έλεγχο.
– Νέα ηλεκτρονική (ECM) που επεξεργάζεται ταχύτερα τα δεδομένα και νέα υψηλής ανάφλεξης πηνία βελτιώνουν την καύση και την συνολική λειτουργία της μοτοσυκλέτας.
– Το τελικό της εξάτμισης είναι επανασχεδιασμένο στο εσωτερικό του για καλύτερη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα χωρίς να χάνει την απόδοση του στις υψηλές στροφές. Για εύκολη αλλαγή του ηχομονωτικού υλικού στο εσωτερικό της εξάτμισης τα πριτσίνια αντικαταστάθηκαν με βίδες.
– Το πλαίσιο επανασχεδιάστηκε για πιο ισορροπημένη λειτουργία, ευκίνητης και σταθερής συμπεριφοράς.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: RMZ 450
Τύπος Κινητήρα: 450cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τύπου DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 96mm x 62.1 mm
Συμπίεση: 12.5:1
Επαγωγή: FI σώμα ψεκασμού.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Showa SFF
Πίσω Ανάρτηση: Piggy Back Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις επαναφοράς, αργής συμπίεσης και γρήγορης συμπίεσης
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Μεταξόνιο: 1.495mm
Ύψος σέλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 325mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6.2 λίτρα
Βάρος: 113 κιλά
Οι αλλαγές στο RM250Z
– Η μπροστινή ανάρτηση άλλαξε και τοποθετήθηκαν αναρτήσεις Showa SFF(Seperate Fanction Forks) όπου στην μια μπουκάλα(καλάμι) βρίσκεται η λειτουργία της επαναφοράς χωρίς ελατήριο ενώ στην άλλη μπουκάλα(καλάμι) βρίσκεται η λειτουργία της συμπίεσης με το ελατήριο. Η σχεδίαση των SFF βελτιώνει την λειτουργία της απόσβεσης, μειώνει τις τριβές και το συνολικό βάρος της μοτοσικλέτας ενώ παράλληλα βελτιώνει την ομαλή λειτουργία. Επιπλέον μπορεί να ρυθμιστεί η προφόρτηση του ελατηρίου ενώ σε σχέση με την περσινή μοτοσικλέτα η διάμετρος αυξήθηκε από 47mm σε 48mm.
– Το πλαίσιο επανασχεδιάστηκε για πιο ισορροπημένη λειτουργία, ευκίνητης και σταθερής συμπεριφοράς.
– To RM250Z 2013 έχει τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις της ηλεκτρονικής που αλλάζουν με τρεις φισέτες(ζεύκτες) μια standard και από μια φτωχού και πλούσιο καυσίμου για καλύτερη απόδοση σε όλες τις συνθήκες.
– Επανασχεδιάστηκαν και οι πέντε σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων μαζί με τον άξονα του επιλογέα για περισσότερη ακρίβεια στις αλλαγές των ταχυτήτων αλλά και στην καλύτερη απόδοση του κινητήρα.
– Νέο επανασχεδιασμένο πιστόνι με ειδική επίστρωση και επεξεργασία, χαμηλότερου βάρους κατά 3% χωρίς και εδώ χωρίς να μειώνεται η αξιοπιστία και η αντοχή του.
– Καινούργια σχεδίαση του κυκλώματος λίπανσης των κάρτερ και νέα μαγνητική σήτα(παγίδα ρινισμάτων – φωτό πάνω) για καλύτερη λίπανση και βελτιωμένη απόδοση στην λειτουργία του κινητήρα.
– Το τελικό της εξάτμισης είναι επανασχεδιασμένο στο εσωτερικό του για καλύτερη απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα χωρίς να χάνει την απόδοση του στις υψηλές στροφές. Για εύκολη αλλαγή του ηχομονωτικού υλικού στο εσωτερικό της εξάτμισης τα πριτσίνια αντικαταστάθηκαν με βίδες.
– Νέο σύστημα τροφοδοσίας ψεκασμού χωρίς μπαταρία, με προοδευτικού μοχλισμού σώμα ψεκασμού 44mm και μετάδοση δεδομένων 16bit προσφέρει ακόμα πιο άμεση απόκριση του γκαζιού.
– Ο κύλινδρος αλουμινίου έχει επίσης δεχτεί επίστρωση σύνθετων ηλεκτροχημικών υλικών από την Suzuki που βελτιώνει την αντοχή, μειώνει τις τριβές και διανέμει καλύτερα την θερμότητα.
– Νέα ηλεκτρονική (ECM) που επεξεργάζεται ταχύτερα τα δεδομένα και νέα υψηλής ανάφλεξης πηνία βελτιώνουν την καύση και την συνολική λειτουργία της μοτοσυκλέτας.
– Για αποτελεσματικότερη ψύξη του κινητήρα, οι ψύκτρες στα ψυγεία επανασχεδιάστικαν και άλλαξαν οι διαδρομές στα κολάρα για ευκολότερη εργασία κατά την συντήρηση τους.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: RM-Z 250
Τύπος Κινητήρα: 249cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Βαλβίδες: DOHC τέσσερις βαλβίδες
Διάμετρος και διαδρομή: 77mm x 53.6 mm
Συμπίεση: 13.5:1
Ανάφλεξη: Πλήρως ηλεκτρονική CDI
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Showa SFF
Πίσω Ανάρτηση: Piggy Back Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις επαναφοράς, αργής συμπίεσης και γρήγορης συμπίεσης
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.475mm
Ύψος σέλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 345mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6,5 λίτρα
Βάρος: 106,5 κιλά