Test KXF250 2013

H μοτοσυκλέτα που δέχτηκε τις περισσότερες αλλαγές για το 2013 είναι αναμφισβήτητα το KXF250. Έχοντας ενισχυθεί ο κινητήρας σημαντικά την προηγούμενη χρονιά, το 2013 η Kawasaki αναβάθμισε το KXF250 και στους υπόλοιπους τομείς δημιουργώντας μια σύγχρονη, ολοκληρωμένη σχεδιαστικά και τεχνολογικά μοτοσυκλέτα.

Όσο δύσκολο ή αν θέλετε πολύπλοκο ήταν το 2012, να αποκτήσει ο ήδη δυνατός κινητήρας του KXF250 περισσότερη δύναμη προσθέτοντας  ακόμα ένα σώμα ψεκασμού, το ίδιο δύσκολο ήταν να αλλάξει το 2013 την θέση οδήγησης και την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας  σε πραγματικές motocross συνθήκες . Η Kawasaki όμως είχε δεδομένα από την μεγαλύτερη της μοτοσυκλέτα το KXF450 του 2012 που απέσπασε θετικά σχόλια για τις αλλαγές που της έγιναν κυρίως στην θέση οδήγησης, δίνοντας το θάρρος να προχωρήσει προς την ίδια κατεύθυνση και για το KXF250. Έτσι το 2013 το KXF250 απέκτησε νέο στενότερο κατά 4mm πλαίσιο και υποπλαίσιο, νέα πλαστικά και γραφικά, καινούργια σέλα, νέο ρεζερβουάρ και φιλτροκούτι με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια νέα θέση οδήγησης.

Η Kawasaki όμως δεν περιορίστηκε μόνο στις παραπάνω αλλαγές. Έδωσε άλλον χαρακτήρα στην απόδοση του κινητήρα αλλάζοντας την ροή του κεντρικού σώματος ψεκασμού, άλλαξε τον χρονισμό στους εκκεντροφόρους και τοποθέτησε καινούργια εξάτμιση που κατέβασε κατά τρία ντεσιμπέλ τον θόρυβο της μοτοσικλέτας. Η απόδοση του κινητήρα άλλαξε σημαντικά από το περσινό μοντέλο αλλά φέτος υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής της κλίμακας της απόδοσης του κινητήρα με τρεις ζεύκτες( απότομο, μεσαίο, μαλακό) ή με ένα ειδικό έξτρα λογισμικό όπως ακριβώς συμβαίνει με το KXF450.

Οι αλλαγές όμως δεν τελείωσαν εκεί. Μετά από πολλά χρόνια παραπόνων για την περίεργη αίσθηση του μπροστινού φρένου, η Kawasaki άλλαξε την τρόμπα και πέρασε νέα τακάκια βελτιώνοντας αισθητά την απόδοση του φρεναρίσματος.  Επίσης και οι αναρτήσεις δέχτηκαν αλλαγές με το πιρούνι να ανεβάζει την διάμετρο του από τα 47mm στα 48mm με στόχο την βελτίωση της ακαμψίας ενώ η πίσω ανάρτηση έχει πλέον νέα επίστρωση στο εσωτερικό της για λιγότερες τριβές.

Η νέα θέση οδήγησης
Στο παρελθόν το KXF250 έδινε οπτικά την εντύπωση μιας ογκώδους μοτοσυκλέτας, με την θέση οδήγησης να βρίσκεται περισσότερο στην μεριά της άνεσης αντί της μεριάς της αγωνιστικής επιθετικότητας. Κυρίως για αυτό ευθυνόταν η φαρδιά και βαθιά σέλα που σε έβαζε να κάθεσαι αρκετά χαμηλά και μέσα στην μοτοσυκλέτα στις στροφές, χαμηλώνοντας βέβαια το κέντρο βάρους κάτι που σημαίνει καλύτερο στρίψιμο αλλά ταυτόχρονα κούραζε τον αναβάτη στην προσπάθεια του να σηκωθεί  και δυσκόλευε γενικότερα στην μετακίνηση του σώματος κατά μήκος της σέλας. Με τις αλλαγές στο πλαίσιο και στα περιφερικά του, αυτό άλλαξε και η σέλα απέκτησε λεπτή και επίπεδη σχεδίαση χαρίζοντας στο KXF250 μια πιο επιθετική θέση οδήγησης με μεγαλύτερη ευκολία μετακίνησης για τον αναβάτη σε όλο της το μήκος, χωρίς όμως να θυσιάζει πολλά από το στοιχείο της άνεσης που χαρακτήριζαν το προηγούμενο μοντέλο. Η νέα θέση οδήγησης σε τοποθετεί πάνω στην μοτοσυκλέτα εξαλείφοντας την αίσθηση ότι κάθεσαι μέσα σε αυτήν και έχει μια κλήση ελαφρώς προς τα πίσω δίνοντας σου την αίσθηση ότι το πίσω μέρος  κάθεται πιο χαμηλά από το μπροστά.  Αυτό οφείλεται στο νέο υποπλαίσιο που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να χτυπάει όσο το δυνατόν λιγότερο στα σαμάρια το πίσω μέρος τον αναβάτη. Είναι κάτι που μας θυμίζει τους αμερικανικούς αγώνες όπου για πολλά χρόνια οι εργοστασιακές ομάδες έκοβαν τα υποπλαίσια για να χαμηλώσουν το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας για τον ίδιο λόγο. Πολλές φορές βρεθήκαμε να μετράμε το sag της μοτοσυκλέτας αφού στο τρίγωνο σταντ η μοτοσικλέτα δείχνει ότι κάθεται υπερβολικά, σε κάθε μέτρηση όμως το βρίσκαμε σωστό.

Ο κινητήρας
Όσοι είχαν διαβάσει το τεστ του KXF250 2012 που είχαμε κάνει πέρσι θα θυμούνται ότι μιλούσαμε για έναν κινητήρα που ξεγελάει με την δύναμη του κάνοντας να πιστεύεις ότι είναι περισσότερα από 250 κυβικά εκατοστά.  Η συγκέντρωση της δύναμης στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα μαζί με την εκπληκτική ευστροφία που προσέφεραν τα δύο σώματα ψεκασμού ήταν κάτι πραγματικά εντυπωσιακό. Για το 2013 το KXF250 με ρύθμιση στον  μεσαίο ζεύκτη ξαναγύρισε στην χαρακτηριστική απόδοση των 250cc που θέλει την δύναμη να εμφανίζεται από τις μεσαίες στροφές του κινητήρα και πάνω. Η αίσθηση των περισσοτέρων κυβικών χάθηκε αλλά παραμένει μια δυνατή μοτοσυκλέτα 250cc.

Στην πίστα
Το εκπληκτικό που καταφέρνουν όλες οι κατασκευάστριες εταιρίες στο χώρο του motocross είναι ότι όσες αλλαγές και να κάνουν σε μια μοτοσυκλέτα τους, πάντα θα σου θυμίζει κάτι από τα προηγούμενα μοντέλα στον βαθμό που και με κλειστά μάτια να την καβαλήσεις, θα ξέρεις ποιας εταιρίας είναι. Παρά τις πολλές και σημαντικές αλλαγές που έκανε η Kawasaki στο KXF250 2013 ειδικά στην θέση οδήγησης, από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι είναι της πράσινης εταιρίας έστω και αν σχεδόν τίποτα από όσα βλέπεις δεν σου θυμίζουν το προηγούμενο μοντέλο. Η αίσθηση του μπροστινού συστήματος που κάθετε χαρακτηριστικά ψηλά στα ΚΧ-ΚΧF και η θέση τον μαρσπιέ που είναι σχετικά μπροστά από τον μέσω όρο των υπολοίπων motocross μοτοσυκλετών, σου καταμαρτυρούν ότι πρόκειται για Kawasaki. Αν προσθέσεις και τις σκληρές αναρτήσεις με το ιδιαίτερα σφιχτό μπροστινό πιρούνι τότε είσαι 100% σίγουρος. Για ακόμα μια χρονιά οι αναρτήσεις του KXF250 μόλις βγαίνει από το κουτί είναι αρκετά σκληρές για τον μέσο αναβάτη. Σε χαμηλές ή υψηλές ταχύτητες οι σκληρές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και η νέα ακαμψία που προσφέρει το μεγαλύτερο πιρούνι και το αναβαθμισμένο πλαίσιο, δίνουν μεγάλη σταθερότητα στην μοτοσυκλέτα όμως ταλαιπωρούν τα χέρια περνώντας τους  μικρούς απότομους κραδασμούς. Η νέα θέση οδήγησης και εργονομία της μοτοσυκλέτας κάνουν την μετακίνηση πάνω στην σέλα εύκολη με αποτέλεσμά να τοποθετείς το σώμα σου εύκολα στο σωστό σημείο όταν κάθεσαι μέσα στην στροφή. Αυτό βελτίωσε την ήδη πολύ καλή ικανότητα των KXF250 να στρίβουν γρήγορα και προβλέψιμα σε κάθε είδους στροφής και σε συνδυασμό με το καινούργιο μπροστινό φρένο που είναι πιο δυνατό και πιο προβλέψιμο από τον προκάτοχο του, σου προσφέρει ακόμα καλύτερη είσοδο σε κάθε στροφή που πλησιάζει. Από εκεί και μετά τα ηνία αναλαμβάνει ο κινητήρας για να σε οδηγήσει στα φρένα της επόμενης στροφής. Με την απόδοση του όπως είπαμε να κυμαίνεται στις μεσαίες και υψηλές στροφές, θα πρέπει συνέχεια να έχεις την σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο των ταχυτήτων και με την βοήθεια του συμπλέκτη να στοχεύεις το εύρος των στροφών που αποδίδει τα μέγιστα ο κινητήρας. Στο κατάλληλο εύρος ο κινητήρας ανεβάζει στροφές γρήγορα βάζοντας την δύναμη κάτω, και βγάζοντας ένα μπάσο ήχο από την επανασχεδιασμένη εξάτμιση σε πάει βαθιά μέσα στις υψηλές στροφές διατηρώντας καθαρή την δύναμη του. Η σταθερότητα του πλαισίου με τις σκληρές αναρτήσεις και την απόδοση του κινητήρα ψηλά, το KXF250 2013 έχει σαφή προτίμηση στις ανοιχτές γρήγορες πίστες με τις παρατεταμένες στροφές και τα μεγάλα άλματα όπως ακριβώς είναι και η πίστα της Χαλκίδας στην οποία την οδηγήσαμε. Εκεί πραγματικά η μοτοσυκλέτα έδειχνε να είναι στο στοιχείο της αν και ταλαιπωρηθήκαμε λίγο με τις αναρτήσεις από τα έντονα σαμάρια και την δύσκολη κατάσταση της πίστας.

Φεύγοντας από την πίστα, αυτό που μας έμεινε από το KXF250 του 2013 είναι η μεγάλη σταθερότητα που την χαρακτηρίζει στον αέρα στις στροφές αλλά και στις γρήγορες ευθείες, η αναβαθμισμένη θέση οδήγησης και ο δυνατός κινητήρας που αν και δεν θα τον λατρέψει όπως τον περσινό ο μέσος οδηγός, ωστόσο θα αποτελέσει ισχυρό κίνητρο για να αγοράσουν την μοτοσυκλέτα οδηγοί που διεκδικούν τίτλους στην κατηγορία.

Νέα πλαστικά και γραφικά μεγαλύτερης αντοχής για το KXF250.

Βελτιωμένο το νέο μπροστινό φρένο που οφείλεται στην καινούργια τρόμπα πιο πάνω και στα νέα τακάκια της δαγκάνας.

Άλλαξε η απόδοση της δύναμης του κινητήρα και απέκτησε για το 2013 περισσότερες ρυθμίσεις.

Με την αλλαγή του ζεύκτη αλλάζει η απόδοση του κινητήρα όπως συμβαίνει και στο KXF450.

Η Kawa άλλαξε το χρώμα τα πλαϊνά καπάκια του κινητήρα από μάυρο που ξέβαφε γρήγορα σε ασημί.

Η εξάτμιση είναι καινούργιας σχεδίασης αλά KXF450 και διαθέτει θάλαμο διαστολής στο μπροστινό κομμάτι.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά 
Μοντέλο: KX250F
Τύπος Κινητήρα: 249cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 77mm x 53.6mm
Συμπίεση: 13.8:1
Σώμα ψεκασμού καυσίμου:  Δύο σώματα ψεκασμού DFI, 43mm Keihin.
Ανάφλεξη: Πλήρως ηλεκτρονική CDI
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Showa SFF τηλεσκοπικό με ρυθμίσεις 20-θέσεων επαναφοράς και 22 -θέσεων συμπίεσης; 310mm διαδρομή, και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.
Πίσω Ανάρτηση: UNI-TRACK Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις 22-θέσεων επαναφοράς,  9 – θέσεων αργής συμπίεσης και 1.5 στροφές γρήγορης συμπίεσης 310mm διαδρομή
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 250mm πλευστό δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 240mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.475mm
Γωνία Κάστερ: 27.7
Trail: 116mm
Ύψος σέλας: 940mm
Απόσταση από το έδαφος: 330mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6.1 λίτρα
Βάρος: 106 κιλά

Ευχαριστούμε τον Αλέξανδρο Μπαλατσούρα(φωτό) για την παραχώρηση της προσωπικής του μοτοσυκλέτας και τον Νίκο Καμπούρη για την βοήθεια του στην φωτογράφιση.

4145 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
FIM WSX 2024 – ΔΙΠΛΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ E.TOMAC ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

To Perth της Αυστραλίας φιλοξένησε τον τρίτο και τέταρτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Supercross WSX...