ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΝΤΕΛΩΝ HONDA CRF 250/450 R & RWE 2025
Τα θρυλικά μοντέλα CRF450R και CRF250R της Honda έχουν λάβει εκτενείς αλλαγές για το 2025, βασισμένες εν μέρει στην ανάπτυξη από τους αναβάτες της Team Honda HRC Jett και Hunter Lawrence όπως και από τον Tim Gajser του MXGP. Οι αναθεωρήσεις στα πλαίσια αυτών των μοντέλων έχουν ως αποτέλεσμα βελτιστοποιημένη ακαμψία για άνετη οδήγηση, διατηρώντας παράλληλα ακριβή χειρισμό, και οι ενημερώσεις κινητήρα έχουν ως αποτέλεσμα ισχυρή αλλά ελεγχόμενη ισχύ. Αυτές οι ίδιες ενημερώσεις μεταφέρονται στις κλειστές διαδρομές εκτός δρόμου και στις κορυφαίας ποιότητας CRF450RWE. Και νέο για το 2025, η Honda προσφέρει ένα 250 στην premium επιλογή επένδυσης—το CRF250RWE, που βασίζεται στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες των Jo Shimoda και Chance Hymas.
«Στη Honda, οι διαδικασίες Ε&Α των μηχανών παραγωγής μας και των εργοστασιακών μας αγωνιστικών μοτοσυκλετών είναι στενά αλληλένδετες», δήλωσε ο Colin Miller, Βοηθός Διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων της American Honda. «Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, η Team Honda HRC κυριάρχησε στο AMA Supercross και στο AMA Pro Motocross και η πρόοδος σε αυτό το πεδίο έχει ωφεληθεί και συνεισφέρει στην ανάπτυξη των μοτοσυκλετών CRF Performance παραγωγής μας. Για το 2025, τα CRF450R, CRF450RWE, CRF250R και το ολοκαίνουργιο CRF250RWE είναι πιο ικανά από ποτέ, και αυτές οι εξελίξεις μεταφέρονται και στα off-roaders CRF450RX και CRF250RX. Καθώς γιορτάζουμε το στέμμα AMA Supercross του Jett Lawrence και την παραμονή της υπεράσπισης του τίτλου του AMA Pro Motocross, είμαστε στην ευχάριστη θέση να αποκαλύψουμε τη σειρά χωμάτινων μοτοσυκλετών μας για το 2025 με τους θαυμαστές και τους πελάτες μας. Με τις ενημερώσεις που έγιναν σε αυτά τα μοντέλα και τις σημαντικές συνεισφορές της αγωνιστικής μας ομάδας, η εκτός δρόμου επιτυχία της Honda υπόσχεται να συνεχιστεί».
Σημαντικές αναβαθμίσεις για τα CRF450R, CRF450RWE, CRF250R και CRF450RWE με στόχο τη βελτίωση της σταθερότητας και του ελέγχου στις στροφές
Συνοπτικά οι αλλαγές:
- Ενημερωμένο κύριο πλαίσιο κατασκευασμένο από 70% νέα εξαρτήματα για βελτιστοποίηση της ακαμψίας και βελτίωση των χαρακτηριστικών χειρισμού
- Το νέο σημείο στήριξης υποπλαισίου βελτιστοποιεί την πλευρική ακαμψία και μειώνει τη μετάδοση ενέργειας από το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας προς τα εμπρός
- Η ακαμψία του στελέχους του τιμονιού, οι τιμονόπλακες, οι εξωτερικοί σωλήνες πιρουνιού και ο μπροστινός άξονας έχουν όλα βελτιωθεί ώστε να ταιριάζουν με τις αλλαγές του πλαισίου
- Το πιρούνι Showa 49 mm διαθέτει νέα ελατήρια, νέες βαλβίδες ελέγχου κάμψης, νέες τσιμούχες και λάδι για σταθερή αίσθηση σε όλη τη διαδρομή, ελαχιστοποιώντας παράλληλα την σκληρή αίσθηση
- Ένα νέο ελατήριο, δοχείο, άξονας και στεγανοποίηση λαδιού συμβάλλουν σε μια σταθερή αίσθηση διαδρομής της πίσω ανάρτησης που ταιριάζει με τις ενημερώσεις του πιρουνιού
- Το μοχλικό έχει βελτιωθεί σε μια μονοκόμματη δομή που ενισχύει την ακαμψία, για τη βελτίωση της απόδοσης πρόσφυσης και σταθερότητας. Διαθέτει επίσης μια νέα αναλογία μόχλευσης που μειώνει το pitching ενώ βελτιώνει την αντίσταση στο τερμάτισμα
- Οι αλλαγές στον κινητήρα βελτιώνουν την απόδοση ισχύος πέρα από τις μέσαίες στροφές και παράγουν περισσότερη ροπή και επιτάχυνση ειδικά από τις μεσαίες έως υψηλές σ.α.λ.
- Η μπροστινή δαγκάνα του φρένου διαθέτει νέο έμβολο και στεγανοποιήσεις για σταθερή απόδοση. Διαθέτει επίσης νέα κατεργασμένα τμήματα
- Το επανασχεδιασμένο φιλτροκούτι παρέχει μια πιο ευθεία διαδρομή για τη ροή του αέρα, βελτιώνοντας τον έλεγχο του γκαζιού και την κορυφαία ισχύ
- Η αυξημένη ακαμψία του στρόφαλου ενισχύει τη μεσαία ροπή
- Ο νέος σχεδιασμός του σιγαστήρα και του σωλήνα κεφαλής είναι πιο ίσιος και ομαλός, βελτιώνοντας την επιτάχυνση.
- Οι νέοι χάρτες ECU προσφέρουν πιο ομαλή απόδοση, διατηρώντας παράλληλα ισχυρή ροπή και ισχύ σε όλο το εύρος στροφών
- Το επανασχεδιασμένα πλαστικά διαθέτουν λείες, επίπεδες επιφάνειες για την προώθηση της ελευθερίας κινήσεων και προσφέρουν ένα μεγάλο σημείο επαφής για το κράτημα της μοτοσυκλέτας
- Ο χρόνος αφαίρεσης του πίσω αμορτισέρ έχει μειωθεί στο μισό εξαλείφοντας την ανάγκη αφαίρεσης του υποπλαισίου για πρόσβαση στο αμορτισέρ.
- Τα CRF250RWE και CRF450RWE θα είναι διαθέσιμα στην Ευρώπη για πρώτη φορά
- Νέα γραφικά
Αλλαγές στο πλαίσιο
Η Honda λέει ότι στο επίκεντρο των αλλαγών βρίσκεται ένα νέο 70% διπλό πλαίσιο αλουμινίου, το οποίο πιθανότατα είναι κοινό στα μοντέλα 450 και 250. Διαθέτει επανασχεδιασμένο μπροστινό κάθετο σωλήνα, δοκούς, νέες πλάκες περιστροφής και επάνω βάση αμορτισέρ που προκαλεί αύξηση 8% στη στρέψη και 5% αύξηση στην πλευρική ακαμψία, βελτιώνοντας αυτή τη σταθερότητα στις στροφές.
Το πλαίσιο MY25 διαθέτει επίσης νέα σημεία στερέωσης υποπλαισίου, επάνω και κάτω ζυγούς και μπότες σφίξης άξονα μπροστινού τροχού. Οι μπότες συγκρατούν τα ολοκαίνουργια μπροστινά πιρούνια Showa 49 mm τα οποία βελτιώνουν επίσης τον έλεγχο σε όλη τη διαδρομή από την αρχική κίνηση μέχρι το τέλος της διαδρομής. Τα πιρούνια συνδυάζονται με ένα νέο πίσω αμορτισέρ Showa και αναλογία σύνδεσης Pro-link.
Οι μαύρες ζάντες αλουμινίου DID παραμένουν, αλλά για 25YM τώρα διαθέτουν μια ολοκαίνουργια διπίστονη μπροστινή δαγκάνα φρένων που αναπτύχθηκε από την αγωνιστική εμπειρία HRC, η οποία διαθέτει νέα έμβολα και αυλακώσεις στεγανοποίησης εμβόλων με σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση πέδησης κάτω από υψηλές θερμοκρασίες.
Αλλαγές στον κινητήρα
Οι κινητήρες των μοντέλων MY25 επωφελούνται από νέες ρυθμίσεις ψεκασμού, επανασχεδιασμένο στροφαλοφόρο άξονα και εκτενείς αναθεωρήσεις τόσο στις διαδρομές εισαγωγής όσο και στην εξάτμιση. Ο νέος στροφαλοφόρος άξονας είναι πιο άκαμπτος γύρω από τον πείρο του στρόφαλου και περιστρέφεται πιο γρήγορα. Οι βελτιώσεις της ροής αέρα δείχνουν επίσης ότι ο αέρας έλκεται πιο άμεσα στον κινητήρα μέσω της εισαγωγής, του κιβωτίου αέρα και των χωνίων εισαγωγής, μειώνοντας την αντίσταση και βελτιώνοντας τον έλεγχο και την επιτάχυνση του γκαζιού.
Το σύστημα εξάτμισης, το οποίο περιλαμβάνει έναν νέο, πιο στιβαρό σιγαστήρα, έχει έναν νέο μακρύτερο σωλήνα κεφαλής στην αρχή της εξάτμισης καθώς και μια πιο ευθεία, πιο ομαλή διαδρομή εξόδου που βελτιώνει τόσο την απόδοση ισχύος όσο και την επιτάχυνση. Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, το CRF250R αποκτά Honda Selectable Torque Control από το μεγαλύτερο αδερφάκι του, με 3 λειτουργίες και μια ρύθμιση “off”.
Honda CRF450R 2025
Το Motocross συνεχίζει να εξελίσσεται με νέες τεχνικές και στυλ οδήγησης που επιτρέπουν στους αναβάτες να ωθήσουν το άθλημα σε νέα ύψη. Ταιριάζει με αυτήν την εξέλιξη, το CRF450R 2025 κάνει σημαντικά βήματα στα χαρακτηριστικά χειρισμού, την απόδοση ισχύος και την απόδοση της ανάρτησης που επιτρέπουν στους αναβάτες να αποδίδουν στο μέγιστο, ακόμη και όταν η πίστα είναι στη χειρότερη κατάσταση. Εδώ και αρκετά χρόνια, αυτό το νέο μοντέλο ενσωματώνει στοιχεία από εργοστασιακούς αναβάτες HRC όπως ο Jett και ο Hunter Lawrence και ο πέντε φορές παγκόσμιος πρωταθλητής MXGP Tim Gajser, καθώς και επαγγελματίες αναβάτες δοκιμών. Πολλά από τα χαρακτηριστικά του έχουν αναπτυχθεί και χρησιμοποιηθεί στον ανταγωνισμό, κατά τη διάρκεια της αήττητης σεζόν Pro Motocross 2023 του Jett Lawrence, του πρωταθλήματος 2023 450 Super Motocross και του τίτλου του 2024 450 Supercross. Αλλά αυτή η μοτοσυκλέτα δεν είναι μόνο για επαγγελματίες. Οι μηχανικοί της Honda εξέτασαν επίσης σχόλια από πελάτες και κορυφαία μέσα μοτοκρός για να προσφέρουν το πιο ολοκληρωμένο πακέτο επιδόσεων και οδηγικής ικανότητας μέχρι σήμερα.
Για πρώτη φορά, η ευρωπαϊκή σειρά CRF της Honda θα περιλαμβάνει τα CRF250RWE και CRF450RWE. Αυτές οι «Εκδόσεις Works», που κατασκευάστηκαν μαζί με τα αδέρφια τους 25YM στο Kumamoto στην Ιαπωνία, διαθέτουν αναβαθμίσεις και μοναδικές ρυθμίσεις που βελτιώνουν την απόδοση και την ελκυστικότητας. Είναι αγνή χειροποίητη κόκκινες πινελιές που διαθέτουν χειροποίητες θύρες εισαγωγής/εξαγωγής, σιγαστήρα Yoshimura και φίλτρο αέρα TwinAir για βελτίωση της διαχείρισης ροής αέρα, αποκλειστικούς χρονισμούς ανάφλεξης σε συνδυασμό με μοναδικές ρυθμίσεις λειτουργίας εκκίνησης, συν ένα εντυπωσιακό μεταλλικό κόκκινο κάλυμμα κεφαλής κινητήρα.
Στην πλευρά του πλαισίου, τα αναβαθμισμένα πιρούνια διαθέτουν ειδική σκούρα επίστρωση Kashima στον εξωτερικό σωλήνα και επίστρωση τιτανίου στον ολισθαίνοντα σωλήνα και το πίσω αμορτισέρ, μαύρες επάνω και κάτω γέφυρες, χρυσή αλυσίδα DID DM2, σκρίπάκια Renthal, κάθισμα Throttle Jockey, μαύρες ζάντες τροχών DID-LTX, μαύρη ανοδιωμένη βάση μπροστινού άξονα καθώς και ενημερωμένα γραφικά και χάραξη με λέιζερ στις ζάντες των τροχών και στα καπάκια της ανάρτησης.
Honda CRF450RWE 2025
Ένα ειδικά κατασκευασμένο αγωνιστικό όπλο, το CRF450RWE 2025 είναι για αναβάτες που αναζητούν την απόλυτη μηχανή μοτοκρός. Εμπνευσμένη από τις εργοστασιακές μηχανές Honda HRC των Jett και Hunter Lawrence, αυτή η ειδική έκδοση (το «WE» σημαίνει Works Edition) διαθέτει μια μακρά λίστα αναβαθμίσεων εξαρτημάτων που έχουν δοκιμαστεί στα πρωταθλήματα AMA Supercross, AMA Pro Motocross και SuperMotocross. Εκτός από τα εξαρτήματα στο επάνω ράφι, το RWE επωφελείται επίσης από τις βελτιώσεις στο πλαίσιο, την ανάρτηση και τον κινητήρα της πλατφόρμας CRF450R 2025, βελτιώνοντας περαιτέρω την ποιότητα κύλισης, το χειρισμό και την απόδοση ισχύος. Από το επάνω σκαλί του βάθρου, κατευθείαν στην αίθουσα του εκθεσιακού χώρου, το CRF450RWE αποτελεί απόδειξη της συνεχιζόμενης καινοτομίας της Honda με γνώμονα τους αγώνες.
Honda CRF250R 2025
Αφού κέρδισε το Πρωτάθλημα AMA Pro Motocross 250 2023 και τις δύο περιοχές του Πρωταθλήματος AMA Supercross 250 στα χέρια του Jett και του Hunter Lawrence, το CRF250R δεν επαναπαύεται στις δάφνες του για το μοντέλο του 2025. Απαιτείται συνεχής βελτίωση για να αγωνιστείτε στο υψηλότερο επίπεδο, καθώς οι αναβάτες και οι πίστες συνεχίζουν να απαιτούν περισσότερα από τα μηχανήματα. Για το 2025, το CRF250R κάνει ένα ακόμη βήμα μπροστά στην εξέλιξή του, με προόδους στο πλαίσιο, την ανάρτηση και τον κινητήρα του. Ο συνδυασμός βελτιωμένης σταθερότητας, μεγαλύτερης άνεσης και εκλεπτυσμένων χαρακτηριστικών ισχύος μεταφράζεται σε ταχύτερους γύρους και οδήγηση που εμπνέει εμπιστοσύνη. Από νέους, επίδοξους δρομείς, μέχρι εκείνους στις επαγγελματικές τάξεις, το CRF250R αποδίδει σε κάθε επίπεδο.
Honda CRF250RWE 2025
Το CRF250RWE έρχεται επίσης εξοπλισμένο με ένα νέο σύστημα υδραυλικού συμπλέκτη με αναθεωρημένο εξαρτημένο κύλινδρο συμπλέκτη που μειώνει τη δύναμη έλξης του μοχλού συμπλέκτη κατά 16% σε σύγκριση με ένα σύστημα που λειτουργεί με συρματόσχοινο. Μειώνει επίσης τη διακύμανση στην αίσθηση του συμπλέκτη καθώς αυξάνεται η θερμοκρασία. Το CRF450RWE είναι εξοπλισμένο με ένα κατά παραγγελία καλάθι συμπλέκτη Hinson με νέους αποσβεστήρες συμπλέκτη και κάλυμμα που ενισχύει την αντοχή στη φθορά καθώς και την απόδοση.