H Ε.Ε. φρενάρει το ΚΤΕΟ μοτοσυκλετών
Με μια αιφνιδιαστική απόφαση το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των Βρυξελλών αποφάσισε να ξανασυζητήσει σε πέντε χρόνια το θέμα με τους υποχρεωτικούς ελέγχους μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων γνωστοί σε εμάς ως ΚΤΕΟ, στις χώρες της ευρωπαϊκής ζώνης. Ωστόσο στο επίκαιρο αυτό θέμα για την χώρα μας, δεν απαγορεύει τους τεχνικούς ελέγχους στις χώρες μέλη που ήδη εφαρμόζουν το μέτρο.Στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο των αντιπροσώπων που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες στις 3 Δεκεμβρίου η απόφαση που εκδόθηκε κάνει λόγο για επανεξέταση της υπόθεσης καθώς δεν φαίνεται η ανάγκη για υποχρεωτικούς τεχνικούς ελέγχους μοτοσυκλετών και μοτοποδηλάτων.
Αναφερόμενος στο θέμα ο Διευθύνων Σύμβουλος της FIM Stéphane Desprez είπε τα εξής:“Αυτό ήταν ένα θέμα αντιπαράθεσης για πολλά χρόνια. Μερικοί οδηγοί έχουν συνηθίσει τους τεχνικούς ελέγχους σαν μέρος της νομοθεσίας αφού πολλές χώρες το εφαρμόζουν εδώ και αρκετό καιρό. Άλλες χώρες δεν έχουν καμία παράδοση σε αυτό. Είναι αρκετά πολύπλοκο από το γεγονός ότι πολλοί φίλοι της μοτοσυκλέτας κατέχουν περισσότερες από μια μοτοσυκλέτες η μοτοποδήλατα. Για αυτούς το κόστος του τεχνικού ελέγχου είναι αρκετά δαπανηρό για κυκλοφορούν όλα τα οχήματα τους στο δρόμο.
Οι έρευνες που υποστηρίζουν την απόφαση αυτή, έγιναν από ένα ινστιτούτο δοκιμών και έρχεται σε αντίθεση με άλλες μελέτες σχετικά με τα στοιχεία των ατυχημάτων που οφείλονται σε τεχνικά προβλήματα. Αυτό εξηγεί γιατί τα συμπεράσματά υπέρ του τεχνικού ελέγχου εξασθένησαν όταν επανεξετάστηκε το θέμα από τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν και το θέμα θα συζητηθεί εκ νέου σε πέντε χρόνια, θα χρειαστεί πιο προσεκτική εξέταση.”
Η απόφαση αυτή δεν θα επηρεάσει χώρες που εφαρμόζουν σε εθνικό επίπεδο τους τεχνικούς ελέγχους όπως η Ιταλία, Αγγλία και κατά επέκταση και την χώρα μας.