Test – Δοκιμάζουμε τα νέα C-26 και C-27 της Mitas

2015 mitas test (146)Δυναμικά στους χωμάτινους αγώνες και δραστηριότητες μοτοσυκλέτας έχει μπει το τελευταίο διάστημα η γνωστή εταιρεία ελαστικών Mitas, συμμετέχοντας αλλά και προωθώντας την μεγάλη γκάμα χωμάτινων ελαστικών που διαθέτει. Πρόσφατα είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα ολοκαίνουργια C-26 και C-27 motocross ελαστικά για σκληρό τερέν στις απαιτητικές πίστες της Αττικής. 

Λίγα λόγια για την Mitas
H εταιρία Mitas, έχει έδρα την Τσεχία και κατασκευάζει ελαστικά. Η ιστορία της Mitas ξεκινάει το 1930, όταν η παραγωγή ελαστικών ξεκίνησε στην Πράγα, τότε πρωτεύουσα της Τσεχοσλοβακίας, και συγκεκριμένα στην πόλη Ζλίν της Μοραβίας.

Η Mitas λειτουργεί σήμερα τρία εργοστάσια σε Τσεχία, Σερβία και ένα στην Αϊόβα των ΗΠΑ. Πρόσφατα η Mitas απέκτησε ένα ακόμα εργοστάσιο καθώς συνενώθηκε με την επίσης ποιοτική Σλοβακική εταιρεία ελαστικών SAVA(Savatech 1920), δημιουργώντας έτσι μια πολύ δυνατή γκάμα ελαστικών στον χώρο των μοτοσυκλετών. Η Mitas πολύ γνωστή για τα motocross ελαστικά της και η Sava από τις πλέον ανερχόμενες Ευρωπαϊκές εταιρείες στην παραγωγή ελαστικών μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού έχοντας OEM συνεργασία με εταιρείες όπως η Piaggio, Aprilia ,Peugeot ,Malaguti ,Husqvarna κ.α . Με την συνεργασία των δύο , τα ελαστικά μοτοσυκλετών Mitas -Sava καλύπτουν από μικρά scooter μέχρι superbikes και αγωνιστικές μηχανές motocross.

2015 mitas test (49)

Στο motocross αλλά και στο Enduro η Mitas-Sava διαθέτει μια μεγάλη γκάμα ελαστικών για όλα τα τερέν και τις καταστάσεις που θα χρειαστεί ο αναβάτης να αντιμετωπίσει. Την εμπιστοσύνη στην Mitas έχει δείξει και η Ιταλική κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσυκλετών ΤΜ, τοποθετώντας ελαστικά της Mitas στις χωμάτινες μοτοσυκλέτες παραγωγής.

C-26

 

Τα νέα C-26 και C-27
Στα πλαίσια της συνεργασίας μας με τον αντιπρόσωπο στην Ελλάδα των ελαστικών Mitas-Sava, ΠΑΤΜΑΝΙΔΗΣ ΑΕ δεχτήκαμε την πρόσκληση να δοκιμάσουμε τα νέα ελαστικά της εταιρείας C-26 πίσω και C-27 εμπρός που κυκλοφόρησε η Mitas για motocross χρήση σε σκληρά εδάφη. Η νέα γκάμα ελαστικών C-24/C-25(για μαλακά έως πολύ μαλακά εδάφη) και C-26/C-27(για σκληρά και πετρώδη εδάφη) παρουσιάστηκαν στην πρόσφατη διεθνή έκθεση μοτοσυκλετών στην Κολωνία με σκοπό να προσφέρουν ακόμα περισσότερες και πιο εξελιγμένες επιλογές στο αγοραστικό κοινό. Δεν ξέρουμε αν τελικά θα αντικαταστήσουν κάποιους από τους παλαιότερους τύπους ελαστικών της Mitas, φανταζόμαστε όμως ότι αυτό κυρίως θα κριθεί από την αγορά.

C-27

 

Για σκληρές καταστάσεις
Τα τελευταία δύο χρόνια είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα περισσότερα motocross ελαστικά της Mitas στους ελληνικούς αγώνες, αποκομίζοντας χρήσιμες πληροφορίες για την συμπεριφορά των ελαστικών και τις ιδιαιτερότητες  που μπορεί να έχουν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι η μεγάλη γκάμα τους, η μαλακή τους σύνθεση που τα κάνουν εξαιρετικά εύκολα στην τοποθέτηση, δεν κόβουν τακούνια στην σκληρή χρήση και τους αρέσουν γενικά οι υψηλές πιέσεις αέρα στους θαλάμους τους.

2015 mitas test (12)

Το νέο ζευγάρι ελαστικών C-26 και C-27 παρουσιάζουν μια νέα σχεδίαση με ενισχύσεις στα πλαϊνά τακούνια ενώ στο μπροστινό C-27 η κορώνα είναι πιο χαμηλή από την υπόλοιπη motocross γκάμα της Mitas. Τα τακούνια δεν είναι υπερβολικά μεγάλα και κοντά όπως θα περίμενε κανείς  σε ένα ελαστικό για πολύ σκληρό τερέν και ειδικά στο εμπρός ελαστικό η διάταξη των τακουνιών είναι πυκνή. Εμπρός και πίσω τα τακούνια διαθέτουν  στα πλάγια ενισχύσεις με σκοπό να αποφευχθούν τυχών απώλειες τακουνιών στα πολύ σκληρά και πετρώδη εδάφη. Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Mitas είναι εξαιρετικά εύκολα στην τοποθέτηση και χρησιμοποιήσαμε πίεση αέρα 16-18psi για το τεστ, μια και είχαμε καλή συμπεριφορά με τα Mitas σε αυτές τις πιέσεις στο παρελθόν. Ένα σημαντικό γεγονός είναι ότι τα ελαστικά της Mitas έχουν χαμηλό βάρος προσφέροντας ελαφριά αίσθηση στους τροχούς κάτι που θα το εκτιμήσουν όσοι χρησιμοποιούν mousse και ενισχυμένες σαμπρέλες. Επίσης αυτοί που θέλουν να εξαντλούν την χρήση των ελαστικών τους, αυτή η νέα σειρά δεν έχει φορά τοποθέτησης σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα της Mitas.

2015 mitas test (140)

 

Στις σκληρές και πολυδουλεμένες πίστες της Αττικής αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε τα ελαστικά αντιμετωπίζοντας συνθήκες με σκληρό-γλιστερό χώμα και με πολύ σκληρό(σαν τσιμέντο) χώμα που είναι το κυρίως τερέν στις πίστες κοντά στην Αθήνα. Η νέα σειρά της Mitas παρουσιάζει πολύ καλή συμπεριφορά στα πολύ σκληρά εδάφη προσφέροντας ικανοποιητικό φρενάρισμα κατά την είσοδο των στροφών και δίνει αξιόλογο έλεγχο και πληροφόρηση όταν η μοτοσυκλέτα είναι υπό κλήση. Κατά την έξοδο της στροφής και στο άνοιγμα του γκαζιού, ο πίσω τροχός δεν χάνει εύκολα την πρόσφυση του επιτρέποντας στην μοτοσυκλέτα να κινηθεί ευθεία χωρίς ταλαντώσεις. Τα πράγματα είναι διαφορετικά στο σκληρό-γλιστερό τερέν όπου τα Mitas αρέσκονται να προσεγγίζουν τις στροφές με πλαγιολίσθηση. Όσο δεν πιέζεις τα ελαστικά στα φρένα κατά την είσοδο και στο γκάζι κατά την έξοδο, σε ανταμείβουν με μια ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση σε ολόκληρη την διάρκεια της στροφής επιτρέποντας γρήγορο και αποτελεσματικό στρίψιμο. Σε λούκια και μπερμ κρατούν μια ουδέτερη στάση, αν και σε αυτές τις καταστάσεις δεν επηρεάζει το ελαστικό σε μεγάλο βαθμό την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Στα σαμάρια, κοφτά ή μεγάλα, βαθιά ή χαμηλά η μαλακή σύνθεση του ελαστικού βοηθάει στην απορρόφηση των κραδασμών παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιήσαμε σχετικά υψηλές πιέσεις. Πολύ καλή απόδοση έχουν και στην αντοχή, με το μπροστινό C-27 να έχει ομοιόμορφη φθορά και σε μεγάλο βάθος χρόνου ενώ το πίσω C-26 όπως είναι λογικό θα φαγωθεί πιο γρήγορα κυρίως στο μεσαίο του τμήμα χωρίς όμως να κόβει τακούνια.

2015 mitas test (40)

Τα νέα C-26 και C-27 μπορούμε να πούμε είναι κάτι που έλειπε από την motocross γκάμα της Mitas αφού δεν διέθετε ένα μοντέλο ελαστικών εξολοκλήρου για σκληρό τερέν, τόσο εξελιγμένο όσο η νέα αυτή σειρά. Είναι τα ιδανικά ελαστικά για την χώρα μας με τον ζεστό καιρό και τα ξερά χώματα που διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στον χρόνο. Είναι εύκολα στην τοποθέτηση, διαθέτουν ικανοποιητικό κράτημα και αντέχουν στην καταπόνηση και την φθορά χωρίς να κόβουν τακούνια.

Περισσότερες πληροφορίες για τα ελαστικά της Mitas μπορείτε να βρείτε στο mitas.gr και στην ιστοσελίδα του επίσημου αντιπροσώπου ΠΑΤΜΑΝΙΔΗΣ ΑΕ.

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαλιτάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...