TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία “πολλά” χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση motocross, έχουν προχωρήσει πολύ στην εξέλιξη τους, παρουσιάζοντας προϊόντα για κάθε γούστα που δεν σπάνε, δεν στραβώνουν, δεν χαλάνε ενώ παρουσιάζουν τα δικά τους χαρακτηριστικά στην αίσθηση και άνεση που παρέχουν. Και εκεί που νομίζαμε ότι όλα τα είχαμε δει, έρχεται η ODI με το Podium CFT να μας προβληματίσει…ευχάριστα!

Όλα αυτά τα χρόνια οι περισσότεροι από εμάς, έχουμε περάσει αμέτρητες ώρες να καταλάβουμε τι φταίει και δεν μπορούμε να οδηγήσουμε άνετα την μοτοσυκλέτα μας, γιατί πρήζονται τα χέρια μας και γιατί όταν πιέζουμε στην προπόνηση γυρνάμε πίσω στο σπίτι μας με πόνους στο κορμί μας, σαν να έχουμε φάει “ξύλο”. Αλλάξουμε μοτοσυκλέτες για να είναι φρέσκες, είμαστε με ένα κατσαβίδι στο χέρι ρυθμίζοντας αναρτήσεις, βάζουμε μαλακά γκριπ, επιπλέον βάζουμε donut στα γκριπ, βάζουμε καβαλέτα με συνεμπλόκ, χαμηλώνουμε την πίεση των ελαστικών και ενώ έχουμε κάνει όλα αυτά…θέλουμε κι άλλα! Λοιπόν αυτό το κι άλλο, μάλλον το σκέφτηκε η ODI και αποφάσισε να μας προσφέρει μια ακόμα ρύθμιση στην μοτοσυκλέτα μας και δεν είναι άλλη από την ρύθμιση της ελαστικότητας του τιμονιού CFT.

Καταρχήν να ξακαθαρίσουμε ότι η ODI δεν είναι η μόνη εταιρεία που σκέφτηκε να ασχοληθεί σε αυτόν τον τομέα. Κατά την προσωπική μας όμως άποψη, προσφέρει την πιο έξυπνη λύση ανάμεσα σε ότι αντίστοιχο έχουμε δει στην αγορά. Ξέραμε μέχρι σήμερα ότι οι εταιρείες προσέφεραν ελαστικά ή άκαμπτα τιμόνια σύμφωνα με το κράμα αλουμινίου που χρησιμοποιούσα αλλά και με τις διαφορετικές εκδόσεις, με ή χωρίς μπαράκι(αντηρίδα), ώστε να προσαρμοστούν στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Μέχρι να αποφασίσεις ποιες κλίσεις στο τιμόνι σου αρέσουν, για να πάρεις την κατάλληλη έκδοση, θα έπρεπε να επιλέξεις ποια εταιρεία προσέφερε την κατάλληλη ελαστικότητα ή ακαμψία. Η επιλογή του κατάλληλου τιμονιού αν και περιλαμβάνει σημαντικό κόστος, είναι σημαντική γιατί με το τιμόνι ελέγχουμε την κατεύθυνση της μοτοσυκλέτας προσπαθώντας να κρατήσουμε στην επιθυμητή κατεύθυνση τον εμπρός τροχό ενώ παράλληλα κρατιόμαστε από αυτό πάνω της. Οι δυνάμεις που ασκούνται στο τιμόνι είναι αμφίδρομες και διαφορετικής ενέργειας, δηλαδή από το έδαφος στο τιμόνι και στα χέρια μας και αντίστροφα από τα χέρια μας στο τιμόνι, τον εμπρός τροχό και το έδαφος. Αν και τα σύγχρονα τιμόνια διαθέτουν μια συμπεριφορά που απορροφούν τις δυνάμεις αυτής της ενέργειας που αμφίδρομα τα διαπερνά, ωστόσο δεν θα πρέπει να είναι τόσο ελαστικά ώστε να δίνουν άμεση πληροφόρηση για το τι κάνει ο εμπρός τροχός ενώ ταυτόχρονα δεν θα πρέπει να κουράζουν τον αναβάτη. Από ότι φαίνεται οι εταιρείες, εξάντλησαν τις επιλογές τους με τα κράματα αλουμινίου για να πετύχουν την απόλυτη ευκαμψία των τιμονιών τους και πέρασαν σε νέες ιδέες που λίγο ή πολύ, ήρθαν από το αγοραστικό τους κοινό.

Μια από τις εταιρείες που αποφάσισαν να πάνε την τεχνολογία των τιμoνιών λίγο παραπέρα ήταν και η ODI που με το Podium CFT, εφαρμόζει μια απλή και λειτουργική ιδέα προσφέροντας μεταβλητή ελαστικότητα στο τιμόνι της. Πως δουλεύει τώρα το σύστημα Controled Flex Technology(Ελεγχόμενης Ελαστικότητας Τεχνολογία). Για όσους θυμούνται, όταν γνωστή εταιρεία έβγαλε τιμόνι διπλών δοκών με μπαράκι, υπήρχαν πολλοί που δεν μπορούσαν να αντέξουν την μεγάλη ακαμψία του αλλά ωστόσο το προτιμούσαν για την μεγάλη του αντοχή. Βρήκαν λοιπόν την λύση να χαλαρώνουν τις βίδες από το μπαράκι ή να βγάζουν τελείως το μπαράκι για να πετύχουν την κατάλληλη ελαστικότητα. Αυτό μάλλον, το είδε η ODI και αποφάσισε να το πάει ακόμα πιο μπροστά. Έβαλε στο κέντρο της αντηρίδας(μπαράκι) ένα ρυθμιστή, που μεταβάλει την διάμετρο της, ανεβάζοντας ή κατεβάζοντας τις βάσεις του στο τιμόνι. Όταν μικραίνει το μήκος της αντηρίδας σφηνώνουν οι βάσεις στον κορμό του τιμονιού κάνοντας το πιο άκαμπτο, ενώ όταν μεγαλώνει, σκαρφαλώνει στο λεπτότερο σημείο του τιμονιού, χαλαρώνοντας την αντίσταση στις στρεβλώσεις του. Για να το πετύχει αυτό διαθέτει ειδικούς δακτύλους από PVC ανάμεσα στις βάσεις και το τιμόνι που επιτρέπουν στις βάσεις να γλιστρούν στο τιμόνι κατά την ρύθμιση αλλά κυρίως κατά την ελαστικότητα και στρέβλωση του τιμονιού.

Κατά πόσο όμως αυτή η απλή φιλοσοφία μπορεί να αλλάξει την συμπεριφορά του τιμονιού; Αρχικά μας είχε δοθεί η ευκαιρία να παρουσιάσουμε αυτό το τιμόνι με ένα video το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω. Μετέπειτα όμως υπήρχε η πρόθεση για ένα test από τον εισαγωγέα του προϊόντος Drakos Engineering για να διαπιστωθεί αν ήταν λειτουργική αυτή η τεχνολογία και σε πιο βαθμό. Αφού επιλέξαμε τιμόνι με τις κλίσεις που μας βολεύουν περάσαμε αρκετές προπονήσεις σε διάφορες πίστες κυρίως με πολλά σαμάρια και λούκια για να έχουμε γρήγορα και αδιάψευστα αποτελέσματα. Σε κάθε πίστα δοκιμάσαμε σε διαφορετικά σκέλη με τέρμα σκληρή και τέρμα μαλακή ρύθμιση ενώ σταδιακά βρήκαμε το γλυκό σημείο που ταίριαζε στις απαιτήσεις μας. Στην σκληρή του ρύθμιση το τιμόνι έχει αρκετά σκληρή αίσθηση, γεγονός που γρήγορα θα κουράσει τους καρπούς σε σκληρές με σαμάρια πίστες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις με συνεχόμενο κοντό σαμάρι βιώσαμε και έντονο μούδιασμα. Σε σκέλη διαρκείας, τα πράγματα έγιναν χειρότερα καθώς το arm-pump έκανε έντονη την εμφάνιση του δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την οδήγηση. Πηγαίνοντας στο αντίθετο άκρο και την τέρμα μαλακή ρύθμιση, η κατάσταση γύρισε 180 μοίρες. Μαλακή αίσθηση και ελάχιστη καταπόνηση στα δύσκολα σημεία της πίστας αλλά με έναν ενοχλητικό ήχο των βάσεων της αντηρίδας που έπαιζαν στο τιμόνι. Η καταπόνηση στα χέρια ήταν ελάχιστη, όμως η αίσθηση ελέγχου της μοτοσυκλέτας έπαψε να είναι απόλυτη όπως ήταν με την σκληρή ρύθμιση. Υπήρχε μια περίεργη ασάφεια η οποία ήθελε λίγο χρόνο για να την συνηθίσεις ώστε να βρεις τον ρυθμό σου. Άλλωστε αυτό που σου δίνει απλόχερα η μαλακή ρύθμιση είναι χρόνο στην πίστα αφού δύσκολα τα χέρια σου θα κουραστούν. Αντίθετα στις λασπερές συνθήκες ακόμα και στο βαρύ τερέν, η ασάφεια γινόταν έντονα ενοχλητική και μπορούμε να πούμε ότι η επιστροφή στην τέρμα σκληρή ρύθμιση προσέφερε περισσότερα πλεονεκτήματα. Έτσι κι αλλιώς τα σαμάρια που κουράζουν τα χέρια δεν είναι χαρακτηριστικό της λάσπης και μιας βαθιά οργωμένης πίστας. Η σκληρή ρύθμιση βοηθούσε στον έλεγχο της μοτοσυκλέτας ενώ για την όποια κούραση στα χέρια, ελάχιστη ευθύνη φαίνεται να είχε το τιμόνι. Όπως και με τις αναρτήσεις αυτό που έγινε ξεκάθαρο στο τέλος της δοκιμής ήταν ότι, θα πρέπει να βρεις τις κατάλληλες ρυθμίσεις ανάλογα με το τερέν και την οδήγηση σου, ώστε το τιμόνι να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις σου και να σε ανταμείψει με άνεση και απόλυτο έλεγχο της μοτοσυκλέτας.

Αν κάποιος μας έλεγε πριν μερικά χρόνια ότι θα ακούγαμε την φράση “κάνε δύο στροφές έξω το μπαράκι του τιμονιού” σίγουρα θα το βρίσκαμε αρκετά έξυπνο αστείο “τρολάρωντας” την πολυ-ρυθμιστικότητα των σύγχρονων μοτοσυκλετών. Σήμερα όμως με το ODI Podium CFT…δεν είναι αστείο!

4029 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
AMA SX 2024 – Η ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΑΣ ΤΟΥ 15ΟΥ ΓΥΡΟΥ ΣΤΗΝ PHILADELPHIA

Το AMA Supercross 2024 έφτασε στον 15ο του γύρο και την Philadelphia, όπου η σχεδίαση...