Test KTM SX450F 2015 Factory Edition IV

Μια πραγματική “Factory”
Ο όρος της αγωνιστικής εργοστασιακής μοτοσυκλέτας είναι βαρύς για να χρησιμοποιηθεί σε μοτοσυκλέτα παραγωγής ακόμα και για την ΚΤΜ που προσπαθεί όσο καμία άλλη εταιρία να προσφέρει στο αγοραστικό της κοινό “Factory” αγωνιστικές μοτοσυκλέτες. Το 2015 όμως η παρουσίαση της KTM SX450F 2015 Factory Edition IV είναι τόσο κοντά στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες του παγκοσμίου πρωταθλήματος όσο καμία άλλη του παρελθόντος. 

Η ιδέα των Factory Edition
Τα τελευταία χρόνια η ΚΤΜ εφαρμόζει μια έξυπνη εμπορική αλλά και αγωνιστική ιδέα στην motocross γκάμα της, προσφέροντας τις γνωστές Factory Edition. Οι αλλαγές στα Factory Edition κατά καιρούς ήταν σημαντικές από το αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής και κατά βάση ήταν ο προάγγελος των μοντέλων παραγωγής της επόμενης χρονιάς. Έτσι η ΚΤΜ έδινε την ευκαιρία να ομολογκαριστούν και να δοκιμαστούν στην Αμερική τα νέα της μοντέλα,  ακολουθώντας τους κανονισμούς για να τρέχουν στο εθνικό πρωτάθλημα, διεκδικώντας νίκες αλλά και φέρνοντας πληροφορίες για την λειτουργία των νέων μοντέλων πίσω στην εταιρία πριν αυτά μπουν στην κύρια παραγωγή.

IMG_9069

Όπως είχε ξεκινήσει να κάνει από το 2012(με την ονομασία Ryan Dungey Replica τότε) έτσι και φέτος η ΚΤΜ συνέχισε την επιτυχημένη συνταγή των Factory Edition έχοντας όμως αυτή τη φορά περισσότερους λόγους για να το κάνει. Πρώτον εκεί που ξεκίνησε η ιδέα των Factory Edition την Αμερική, ο Ryan Dungey ζητούσε μια αναβαθμισμένη μοτοσυκλέτα για να διεκδικήσει τους τίτλους AMA/FIM Supercross και AMA Motocross απέναντι σε ένα πυκνό ανταγωνισμό και κατά δεύτερον, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα η έλευση του Αμερικανού superstar Ryan Villopoto πυροδοτούσε το ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα γεγονός που έπρεπε η πορτοκαλί εταιρεία να εκμεταλλευτεί. Δεν μπορούσε να υπάρξει καλύτερη στιγμή για να παρουσιαστεί μια νέα μοτοσυκλέτα σε όλους τους τομείς η Factory Edition IV στις εκδόσεις SX450F Ryan Dungey Replica και SX250F Marvin Musquin Replica. Ήδη οι μοτοσυκλέτες έχουν κατακτήσει το AMA/FIM Supercross 450 με τον Ryan Dungey(για πρώτη φορά στην ιστορία της ΚΤΜ) και το AMA Motocross 250 Ανατολής με τον Marvin Musquin ενώ προηγούνται και οι δύο αυτή τη στιγμή στο ΑΜΑ Motocross στα 450 και 250 αντίστοιχα. Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP οι Antonio Cairoli στην κατηγορία MXGP και ο Jeffrey Ηerlings στην ΜΧ2 είναι για ακόμα μια χρονιά οι κύριοι διεκδικητές των τίτλων παρά τα πολλά προβλήματα που έχουν αντιμετωπίσει μέχρι τώρα στο πρωτάθλημα. Με αυτά τα δεδομένα η επιτυχία των νέων μοντέλων SXF 2016 της ΚΤΜ είναι καταγεγραμμένη, πριν καν οι μοτοσυκλέτες φτάσουν στις εκθέσεις των καταστημάτων προς πώληση και αυτό το οφείλουν στην ιδέα των εκδόσεων Factory Edition.

Μία από αυτές τις συλλεκτικές μοτοσυκλέτες είχαμε την μοναδική ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Ελλάδα μια και ΚΤΜ South East Europe κατάφερε να φέρει μια στην χώρα μας, για τις αγωνιστικές ανάγκες του οδηγού της στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα της ΜΧ1 Κυριάκου Κόττη.

IMG_9172

Εξολοκλήρου Νέα
Ένα βασικό στοιχείο της SX450F 2015 Factory Edition IV είναι ότι έχει επανασχεδιαστεί από την αρχή και μοιράζεται ελάχιστα πράγματα από τα προηγούμενα μοντέλα. Αυτό κάνει του ιδιοκτήτες της να νοιώθουν ότι έχουν κάτι πραγματικά μοναδικό, κάτι που μπορεί να συναντήσει κανείς μόνο στις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MΧGP και στο ΑΜΑ Motocross της φετινής περιόδου, δικαιολογώντας απόλυτα τον τίτλο της Factory Edition. Με την πρόσφατη παρουσίαση των νέων SXF της ΚΤΜ του 2016 είναι για ακόμα μια φορά φανερό ότι τα Factory Edition του 2015 πέρασαν στην παραγωγή του 2016 με επιμέρους αλλαγές μεταξύ τους, διοχετεύοντας την αγωνιστική εμπειρία που χρησιμοποιήθηκε στους έως τώρα αγώνες στα νέα μοντέλα.

Η SX450F 2015 Factory Edition IV είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα με νέο κινητήρα, πλαίσιο, εξάτμιση, υποπλαίσιο και αναρτήσεις. Στόχος της ΚΤΜ ήταν να δημιουργήσει μια μοτοσυκλέτα, πιο ελαφριά προσφέροντας καλύτερο έλεγχο στον αναβάτη, μαζεύοντας την μάζα της στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Το βάρος μειώθηκε εντυπωσιακά κατά πέντε ολόκληρα κιλά και οι διαστάσεις της είναι μικρότερες από το προηγούμενο μοντέλο. Η αίσθηση της μαζεμένης και πιο combact μοτοσυκλέτας είναι φανερή από την πρώτη επαφή με την SX450F 2015 Factory Edition IV.

IMG_9022

Σαν απόδοση ο νέος κινητήρας έχει ελάχιστες διαφορές με τον προηγούμενο. Οι διαστάσεις το βάρος και η σχεδίαση όμως είναι μια ξεχωριστή ιστορία.

Ο νέος στενότερος κινητήρας, η διαφορετική διάταξη του πλαισίου αλλά και του υποπλαισίου με την χαμηλή θέση οδήγησης και το τελικό της εξάτμισης κοντά στα πόδια του αναβάτη είναι οι πρώτες διαφορές από το προηγούμενο SX450F που διακρίνει κανείς στην πρώτη του επαφή με την μοτοσυκλέτα. Η SX450F 2015 Factory Edition IV έχει εξοπλιστεί με μπροστινή ανάρτηση 4CS της WP ένα μοντέλο ανάρτησης που έχει δημιουργήσει διαφορετικές εντυπώσεις στο αγοραστικό κοινό. Εμείς παραμείναμε θερμοί υποστηρικτές του 4CS μετά το τεστ του SX450F 2015 Factory Edition IV. Επειδή όμως μια μοτοσυκλέτα ειδικής έκδοσης δεν αρκεί να είναι ξεχωριστή, πρέπει και να το δείχνει η ΚΤΜ εξόπλισε το SX450F 2015 Factory Edition IV με με Red Bull KTM περιορισμένης έκδοσης γραφικά, Selle Dalla Valle Factory Race Team σέλα, πορτοκαλί τιμονόπλακες CNC, ελαφρύτερες δισκόπλακες της Galfer , CNC κέντρα τροχών, σύστημα εκκίνησης στο προστατευτικό του πιρουνιού και ηλεκτρονικό σύστημα εκκίνησης, διακόπτη επιλογής χαρτογράφισης και ωρόμετρο, αξεσουάρ που τα περισσότερα, δεν τα απολαμβάνει το νέο αντίστοιχο μοντέλο παραγωγής 2016.

Όπως αναφέραμε παραπάνω η νέα SX450F 2015 Factory Edition IV είναι τελείως διαφορετική από το προηγούμενο μοντέλο με την θέση οδήγησης να είναι πιο χαμηλή φέρνοντας το τιμόνι ελαφρώς πιο ψηλά. Το πλάτος της μοτοσυκλέτας έχει αλλάξει ελάχιστα ενώ το μήκος της δείχνει ότι είναι μικρότερο αλλά στην ουσία η συγκέντρωση της μάζας και των εξαρτημάτων στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας δίνει αυτή την εντύπωση. Στην όρθια οδήγηση η μοτοσυκλέτα κυριολεκτικά χάνεται κάτω από τα πόδια σου και έχεις την εντύπωση ότι απλά βρίσκεσαι πάνω στο μπροστινό φτερό με ένα τιμόνι και δύο μαρσπιέ. Οι σφικτές αναρτήσεις σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο δίνουν μια περισσότερο σταθερή παρά ελαφριά αίσθηση της μοτοσυκλέτας κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν πραγματικά είναι πέντε κιλά πιο ελαφριά από το περσινό μοντέλο. Η ίδια στιβαρή αίσθηση σε ακολουθεί παντού στις στροφές, τα σαμάρια και τα άλματα.

IMG_9081

To εντυπωσιακό 4CS πιρούνι.

Αυτή η στιβαρότητα στις στροφές ήταν πάντα το χαρακτηριστικό των ΚΤΜ τα τελευταία χρόνια όντας ακλόνητα και σε σταθερή τροχιά μέσα στην στροφή. Αυτό δεν έχει αλλάξει όπως επίσης δεν έχει αλλάξει η αποτελεσματικότητα των φρένων που παραμένουν τα κορυφαία της κατηγορίας. Ένα από τα στοιχεία που έχει αναβαθμιστεί  η SX450F 2015 Factory Edition IV είναι η μπροστινή ανάρτηση με την προσθήκη του μοντέλου της WP, 4CS. Την πρώτη φορά που είχαμε οδηγήσει τα 4CS στα enduro μοντέλα είχαμε εντυπωσιαστεί και όχι άδικα αφού και η motocross έκδοση απολαμβάνει τα ίδια χαρακτηριστικά. Ο μπροστινός τροχός παραμένει “βιδωμένος” στο έδαφος σε ακραίες συνθήκες όπως το παρατεταμένο και έντονο φρενάρισμα ακόμα και σε σαμάρια ή γλιστερά τερέν, χωρίς να μεταφέρει νευρικές συμπεριφορές στα χέρια του οδηγού. Αν και η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα ήταν ρυθμισμένη για πιο βαρύ αναβάτη με σκληρή λειτουργία ωστόσο για ακόμα μια φορά ενθουσιαστήκαμε με την συνολική λειτουργία του μπροστινού συστήματος.

IMG_9056

Μικρή και μαζεμένη σε διαστάσεις.

Η πίσω ανάρτηση δεν δείχνει να ακολουθεί την εξαιρετική απόδοση του πιρουνιού χωρίς όμως να είναι ενοχλητική ή κακή στην λειτουργία της. Όπου και αν την δοκιμάσαμε δεν είδαμε κάτι το εξαιρετικό και μας προβλημάτισε το σχετικά γρήγορο διώξιμο του πίσω τροχού νωρίς μέσα στην στροφή.  Παραμένει όμως πλήρως ελεγχόμενη η συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σε όλες τις συνθήκες που θα συναντήσει κανείς σε μια motocross πίστα και το όποιο γλίστρημα δύσκολα θα φτάσει σε οριακά επίπεδα, κυρίως γιατί η πληροφόρηση που δίνει η  SX450F 2015 Factory Edition IV στον αναβάτη,  κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα. Σε αυτό συμβάλει και η απόδοση του κινητήρα που είναι εξαιρετικά γραμμικός και κρατάει την δύναμη του σε μεγάλο φάσμα στροφών. Αυτό του επιτρέπει να αποφεύγει τα περιττά σπιναρίσματα στο άνοιγμα του γκαζιού, και να μαζεύει φόρα μετά από κάθε έξοδο χωρίς να κουράζει τον αναβάτη. Αν κάποιος θέλει περισσότερη δύναμη στο άνοιγμα του γκαζιού μπορεί εύκολα να διαλέξει μία από τις επόμενες χαρτογραφήσεις της ηλεκτρονικής, γυρίζοντας απλούστατα τον σχετικό διακόπτη στα δεξιά του τιμονιού. Η δύναμη παραμένει η ίδια αλλά ο τρόπος που περνάει στον πίσω τροχό μεταβάλλεται, σύμφωνα με τις προτιμήσεις του αναβάτη και τις απαιτήσεις του εκάστοτε τερέν.

IMG_9182

Πιο Factory… δεν γίνεται
Η απόκτηση μιας εργοστασιακής μοτοσυκλέτας παρασέρνει όλους τους οδηγούς motocross σε κρεσέντο φαντασιώσεων και ονειρώξεων μόνο με την ιδέα ότι είναι αυτό εφικτό. H KTM αποφάσισε πριν μερικά χρόνια να κάνει αυτή τη φαντασίωση του αγοραστικοί κοινού πραγματικότητα και το 2015 με την SX450F 2015 Factory Edition IV πλησίασε τόσο κοντά όσο ποτέ στις εργοστασιακές αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της. Υπάρχει όμως και ένα τίμημα σε αυτό. Η μοτοσυκλέτα έχει μεγάλες δυνατότητες αν οδηγηθεί πραγματικά γρήγορα κάτι που μπορούν να ανακαλύψουν λίγοι υποψήφιοι αγοραστές. Για τους υπόλοιπους, πιθανότατα θα αναζητήσουν λύσεις να γίνει πιο φιλική , να έρθει περισσότερο στα μέτρα τους. Βέβαια αυτό ίσως ήδη να έχει αντιμετωπιστεί στα νέα μοντέλα της ΚΤΜ του 2016 τα οποία θα γνωρίσουμε τους επόμενους μήνες. Μέχρι τότε η δήλωση παραμένει… η  SX450F 2015 Factory Edition IV είναι μια μοτοσυκλέτα παραγωγής που είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε εργοστασιακή αγωνιστική μοτοσυκλέτα.

 

IMG_9192

Συζήτηση για την ετυμηγορία.

 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά SX450F 2015 Factory Edition IV 2015
Τύπος Κινητήρα: 449cc τετράχρονος, υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος
Διάμετρος Διαδρομή: 95.0mm x 63.4mm
Συμπίεση: 12.6:1
Συμπλέκτης: Υδραυλικός(Brembo), πολύδισκος DDS
Εκκίνηση/Μπαταρία: Μίζα / 12V, 3Ah
Τροφοδοσία: Σώμα ψεκασμού της Keihin EFI, 44mm
Ανάφλεξη: Kokusan
Ταχύτητες: 5
Πλαίσιο: Χρωμιομολυβδένιο κεντρικού δοκού τύπου 25CrMo4
Τιμόνι: Αλουμινίου της Neken
Εμπρός Ανάρτηση: 48 ανεστραμμένο της WP τύπου 4860 ΜΧΜΑ 4CS, διαδρομή 300mm
Πίσω Ανάρτηση: Monoshock WP τύπου 5018 BAVP DCC με μοχλικό, διαδρομή 317mm
Εμπρός φρένο: Μονό δισκόφρενο 260mm με δύο έμβολα
Πίσω φρένο: Μονό δισκόφρενο 220mm με ένα έμβολο
Μεταξόνιο: 1.485mm
Offset: 22mm
Ύψος σέλας: 960mm
Απόσταση από το έδαφος: 370mm
Ρεζερβουάρ: 7.2l
Βάρος χωρίς βενζίνη: 102,6kg

 

IMG_9101

Ευχαριστούμε τον Κυριάκο Κόττη για την διευκόλυνση στο test όπως και την KTM South East Europe για την διάθεση της μοτοσυκλέτας.

Φωτογραφίες: Πάνος Γιαλιτάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...