Test SX-F 250 2016

_U0B1047Έφτασε ο καιρός και το πλήρωμα του χρόνου, συμβαδίζοντας με την τεχνολογία και την αγωνιστική διάθεση των κατασκευαστών χωμάτινων μοτοσυκλετών, να αναλογιστείς, όχι πόσο έτοιμη είναι για εσένα μια μοτοσυκλέτα…αλλά πόσο έτοιμος είσαι εσύ για αυτή! Η ΚΤΜ με τις καινούργιες της τετράχρονες motocross μοτοσυκλέτες, πέρασε από το Ready to Race στο Ready to Win. Απόδειξη το νέο SX-F 250 2016. 

Επιτέλους μας έγινε η χάρη και καταφέραμε να οδηγήσουμε τις motocross μοτοσυκλέτες της KTM σε motocross πίστα προπόνησης στην Πεντέλη, και πλέον μπορούμε να έχουμε αξιόλογα συμπεράσματα για τις ολοκάινουργιες SXF του 2016, σε σχέση πάντα με το παρελθόν που περιοριζόμασταν σε enduro κυρίως διαδρομές. Η ΚΤΜ SEE διοργάνωσε για ακόμα μια χρονιά και με ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία τα γνωστά Off Road Days σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δίνοντας την ευκαιρία σε αγοραστικό κοινό, δημοσιογράφους και συνεργάτες να έχουν προσωπική άποψη για τα χωμάτινα μοντέλα της εταιρείας. Εμείς βρεθήκαμε στην Πεντέλη για την δημοσιογραφική παρουσίαση και σε μια διαδρομή με αρκετά άλματα, σαμάρια και εναλλαγές τερέν, οδηγήσαμε σε motocross αλλά και enduro συνθήκες όλες τις μοτοσυκλέτες.

_u0b0016

Αυτή η συγκυρία δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη στιγμή αφού η ΚΤΜ το 2016 παρουσίασε τέσσερις ολοκαίνουργιες, νέας σχεδίασης motocross μοτοσυκλέτες στην γκάμα της. Έχοντας πάρει μια πρώτη γεύση από την SX-F 450 Factory Edition IV 2015 που οδηγήσαμε το καλοκαίρι  ήμασταν σχεδόν βέβαιοι ότι η ΚΤΜ θα εξέλισσε ακόμα περισσότερο τα μοντέλα παραγωγής για την καινούργια χρονιά. Η μεγαλύτερη διαφορά από το Factory Edition IV ήταν η αλλαγή στην μπροστινή ανάρτηση που πλέον έχει περάσει στην εποχή του αέρα. Σε σχέση με τα μοντέλα παραγωγής του 2015, απλά, καμία σχέση.

Οι αλλαγές
Όσο προετοιμασμένοι ήμασταν για το νέο SX-F450 2016 σε καμία περίπτωση δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τις αλλαγές του νέου SX-F 250 στον τομέα κυρίως του κινητήρα αφού η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα μοιράζεται σχεδόν τα πάντα από τον μεγαλύτερο της αδερφό. Η εξέλιξη του κινητήρα στο SX-F 250 για το 2016 έχει περάσει σε άλλη διάσταση σπάζοντας τα στροφόμετρα ανεβάζοντας μέχρι και τις 14.000 στροφές, ξεπερνώντας σε απόδοση τα 45 άλογα και μειώνοντας το βάρος του κινητήρα κατά 1.1 κιλά(26.1).

2016 sx whats new

Στα νέα SXF οι μηχανικοί της ΚΤΜ έθεσαν τρεις στόχους εξέλιξης. Πρώτον την βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς των motocross μοτοσυκλετών, δεύτερον την μείωση βάρους και τρίτον την αύξηση της απόδοσης σε συνδυασμό πάντα με την φιλοσοφία ολόκληρης της σχεδίασης για συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο της μοτοσυκλέτας που βελτιώνει την οδική συμπεριφορά και αυξάνει την ευελιξία της. Εκεί που μιλούν οι αριθμοί κατάφεραν το SX-F 250 2016 να ζυγίζει 3.9 κιλά λιγότερα από τον προκάτοχό του και όπως είπαμε να βγάζει πάνω από 45 άλογα. Αναλυτικά οι αλλαγές:

Νέα κάρτερ για συγκέντρωση των μαζών
Η σχεδίαση των κάρτερ είναι πιο συμπαγής, ελαφρύτερη και υψηλότερης απόδοσης με 6mm ψηλότερη θέση για το στρόφαλο, 6mm πιο κοντή μπιέλα και 20 mm μείωση ύψους.

Νέα κυλινδροκεφαλή και σύστημα κίνησης βαλβίδων
Βελτιωμένη γεωμετρία του θαλάμου καύσης. Νέοι, ελαφρύτεροι εκκεντροφόροι (-150gr) με νέο χρονισμό και νέα επιφάνεια χαμηλότερης τριβής. Νέα κοκοράκια με κατά 30% πιο σκληρή επίστρωση DLC και ξανασχεδιασμένο μηχανισμό χρονισμού, μειωμένες τριβές και καδένα DID μικρότερου μήκους, νέα γρανάζια και νέοι οδηγοί. Νέα ελατήρια βαλβίδων και ασφάλειες, 4 βαλβίδες τιτανίου (εισαγωγής 32.5mm, εξαγωγής 26.5mm) και αυλοί που έχουν υποστεί ροϊκή εξέλιξη για την μέγιστη ροή του μείγματος για κορυφαία απόδοσης μέχρι τις 14.000rpm. Νέες βάσεις κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα που βελτιώνουν τη συμπεριφορά της μοτοσικλέτας και τους κραδασμούς.

Νέος κύλινδρος και έμβολο
Ξανασχεδιασμένος πιο κοντός κύλινδρος(-130g) και νέο έμβολο τύπου bridged box-type από την CP (-10g) Σχεδιασμένος να λειτουργεί σε συνδυασμό με τη νέα κυλινδροκεφαλή και το νέο θάλαμο καύσης. Μικρότερη περιστρεφόμενη μάζα για λιγότερους κραδασμούς και καλύτερη απόκριση στο γκάζι. Εξαιρετικά άκαμπτη δομή και η σχέση συμπίεσης έγινε 14.4:1.

Νέος στρόφαλος
Ο νέος στρόφαλος είναι πιο άκαμπτος και έχει κατά 6mm πιο κοντή μπιέλα, συμβάλλοντας στο χαμηλότερο βάρος, την άμεση απόκριση και την εξαιρετική κατανομή της ισχύος. Στο κομβίο υπάρχει ένα μεγάλο κουζινέτο. Αυτή η σχεδίαση είναι απαραίτητη για τα υψηλά επίπεδα περιστροφής και απόδοσης του κινητήρα των 250cc. Επίσης αυξάνει την αντοχή στο χρόνο επιτρέποντας διαστήματα service των 100hr.

Νέα μετάδοση 5 σχέσεων
Εντελώς νέο κιβώτιο 5 σχέσεων με φαρδύτερα γρανάζια και με νέα επιφανειακή επεξεργασία στη 2η, 3η και 4η σχέση για αυξημένη αξιοπιστία. Ο μηχανισμός αλλαγής σχέσεων ξανασχεδιάστηκε για να προσφέρει σαφείς και ξεκάθαρες αλλαγές. O λεβιές των ταχυτήτων έχει σχεδίαση NO-DIRT που βοηθά ώστε να μην μπλοκάρει από τη λάσπη η άκρη του λεβιέ.

2016 sxf250 motor1

Με πράσινο ο κινητήρας του 2016 και με γκρι ο περσινός του 2015.

Νέος συμπλέκτης
Νέος συμπλέκτης CSS (coil spring steel), με ελικοειδή ελατήρια, με 7 δίσκους (από 8) και ξανασχεδιασμένο κέντρο (HUB) και πλάκα πίεσης ώστε να γίνεται καλύτερο διαχωρισμός των δίσκων, καλύτερη λίπανση, βελτιωμένη ψύξη, με αυξημένη αξιοπιστία και μικρότερο βάρος. Σχεδίαση καλαθιού με μικρότερο βάρος. Νέα ελατήρια συμπλέκτη για πιο σταθερή συμπεριφορά υπό πίεση και στη διάρκεια του χρόνου. Ξανασχεδιασμένη τρόμπα συμπλέκτη Brembo με μικρότερο κύλινδρο.

Νέα καπάκια κινητήρα
Ξανασχεδιασμένα καπάκια κινητήρα, με νέα επιφάνεια και κατεργασία ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη αντοχή στην καταπόνηση από τις μπότες και να διατηρούν την εμφάνισή τους ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.

Νέα Μίζα, Μπαταρία και Καλωδίωση
Η KTM είναι ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης και καινοτόμος, στην ηλεκτρική εκκίνηση, σε σχέση με τις μοτοσικλέτες του ανταγωνισμού. Η μίζα έχει νέο πιο κοντό άξονα, που μεταδίδει την κίνηση. Τα γρανάζια της μίζας και το torque limiter, από τον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τον άξονα, είναι ελαφρύτερα, για μια συνολική μείωση βάρους των 150g. Νέα, πιο μικρή και ελαφριά (495g) μπαταρία εκκίνησης Ιόντων Λιθίου. Παρέχοντας αξιόπιστη εκκίνηση του κινητήρα και μειώνοντας το βάρος κατά 1kg!! Δεδομένα: Samsung C22S, Cell type 4S2P, 12.8V, 2.2Ah, 90x90x51mm. Νέα απλοποιημένη καλωδίωση, η οποία μειώνει το βάρος και επίσης βελτιώνει τη διαδικασία συντήρησης. Η μπαταρία και η καλωδίωση είναι πιο συγκεντρωμένα σε ένα χώρο πάνω από το φιλτροκούτι, επιτρέποντας στο μηχανικό να αφαιρεί το υποπλαίσιο, χωρίς να απειλείται η ακεραιότητα των ηλεκτρικών.

_u0b0089

Νέο Σύστημα Διαχείρισης Κινητήρα Keihin – Σώμα ψεκασμού
Το Σύστημα Διαχείρισης Κινητήρα Keihin (Engine Management System) ξανασχεδιάστηκε εντελώς, με νέο ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου Ένα εντελώς νέο σώμα ψεκασμού 44mm, το οποίο παρέχει άμεση απόκριση και μέγιστη απόδοση. Νέα θέση του μπεκ. Νέα σχεδίαση με απευθείας σύνδεση – χωρίς σύνδεση στην καλωδίωση στο σώμα ψεκασμού, για βελτιωμένη αίσθηση στον αναβάτη. Ξεχωριστά συστήματα για κρύα εκκίνηση και ρύθμιση του ρελαντί. Ελαφρύτερο κατά 100g. Το EMS της Keihin έχει μια νέα ελαφρύτερη και πιο γρήγορης επεξεργασίας ECU, περιλαμβάνοντας Launch Control, για καλύτερες εκκινήσεις. Ο διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης παρέχει πρόσβαση σε διαφορετικές καμπύλες ισχύος, που είναι ενσωματωμένες στο EMS. Τρεις διαθέσιμες χαρτογραφήσεις για διαφορετική κατανομή ισχύος, μέσω του διακόπτη επιλογής χαρτογράφησης στο τιμόνι. Ήπια, standard ή άγρια απόκριση. Νέος αισθητήρας σχέσης κιβωτίου, επιτρέπει τις διαφορετικές χαρτογραφήσεις του κινητήρα, βασισμένες στη σχέσης και τη χαρτογράφηση που έχει επιλεχθεί Launch control. Διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης για ενεργοποίηση ή εναλλαγή των χαρτογραφήσεων και του launch control. Το Launch control μειώνει τη μέγιστη ταχύτητα του κινητήρα, κατά τη διάρκεια της εκκίνησης και μπορεί να ενεργοποιηθεί από ένα διακόπτη που είναι ενσωματωμένος στη βάση στερέωσης του κυλίνδρου. Στο ρελαντί, ο αναβάτης επιλέγει τη χαρτογράφηση 2 και μετά επιλέγει πάλι τη χαρτογράφηση 1 ή αντίστροφα και το launch control ενεργοποιείται. Η λυχνία ελέγχου EFI που είναι τοποθετημένη στην πάνω τιμονόπλακα, δηλώνει πότε η λειτουργία είναι ενεργή.

2016 sxf250 hp chart

Νέα ψυγεία
Νέα βελτιωμένη σχεδίαση της WP, με ουσιαστική βελτίωση της ψύξης του κινητήρα, λόγω: της υπολογισμένης σχεδίασης CFD του συστήματος αερισμού των ψυγείων ίδια χωρητικότητα και επιφάνεια, αλλά παρέχει 10% καλύτερη απόδοση νέα τάπα πλήρωσης και λαιμός τάπας για καλύτερη στεγανοποίηση. Νέο κράμα αλουμινίου και σχεδίαση που αυξάνει την αντοχή. Νέα σχεδίαση του προστατευτικού του ψυγείου, που βελτιώνει την ροή του αέρα και παρέχει στο σύστημα άκαμπτη δομή.

_u0b0072Νέα εξάτμιση
Νέος λαιμός για τα 250 και 350 SX-F με θάλαμο αντήχησης και στο 450 Flow Design Header (FDH) σχεδιασμένο για αύξηση ισχύος με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Νέο τελικό, 40mm πιο κοντό στο 250 και 80mm πιο κοντό στο 350 και 450, σε σχέση με την προηγούμενη σχεδίαση, για αυξημένη απόδοση στις χαμηλές στροφές και άμεση απόκριση. Με την κοντύτερη σχεδίαση και τα νέα σημεία στερέωσης, το άκρο της εξάτμισης είναι 100mm πιο κοντά στο κέντρο της μοτοσικλέτας. Αυτό συμβάλει στη συγκέντρωση της μάζας, για τη βελτίωση στο σύνολο της οδηγικής συμπεριφοράς.

2016 sxf250 frame

Νέα σχεδίαση πλαισίου, υποπλαισίου και ψαλιδιού
Νέο πιο ελαφρύ (-380g) χρομιομολυβδένιο ατσάλινο πλαίσιο με 20% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία (τριγωνικού προφίλ σωλήνες 6mm φαρδύτερες και 2mm κοντύτερες) με 30% μικρότερη
διαμήκη ακαμψία έχοντας ως αποτέλεσμα την καλύτερη απορρόφηση της ενέργειας που δημιουργείται από το φορτίο του πίσω τροχού. Πρόσφατα σχεδιασμένα, πλευρικά στηρίγματα του κινητήρα (σύνδεση μεταξύ της κυλινδροκεφαλής και του πλαισίου) συμβάλουν στον καλύτερο χειρισμό και τους μειωμένους κραδασμούς Βελτιωμένη θέση του αναβάτη και εργονομία που συμβάλουν επίσης στον καλύτερο χειρισμό. Νέα σχεδίαση μικρότερου υποπλαίσιου, κατασκευασμένο από προφίλ αλουμινίου, το οποίο είναι 250g ελαφρύτερο. Το νέο ελαφρύ ψαλίδι έχει ξανασχεδιασμένη εσωτερική δομή, για να ταιριάζει με τα νέα χαρακτηριστικά ακαμψίας του πλαισίου και είναι ελαφρύτερο κατά 250g.

Νέα μαρσπιέ
Νέα εξελιγμένα μαρσπιέ, που διαθέτουν ειδική σχεδίαση, για τη μείωση της συσσώρευσης χώματος στις αρθρώσεις των μαρσπιέ και τη διατήρηση της σωστής λειτουργίας τους. Επιπλέον, τα νέα μαρσπιέ είναι μεγαλύτερα, ελαφρύτερα και πιο σταθερά, παρέχοντας καλύτερο κράτημα.

_u0b0027

Νέα άνω πλάκα τιμονιού από CNC, με ελαστικές βάσεις
Νέα τιμονόπλακα 22 mm, κατασκευασμένη σε CNC, με ένα σύστημα ελαστικών βάσεων, στα καβαλέτα, με σκοπό τη μείωση των κραδασμών στο τιμόνι. Η τιμονόπλακα διατηρεί τη δυνατότητα αλλαγής της θέσης του τιμονιού, κατά την προτίμηση του αναβάτη.

Μπροστινή ανάρτηση
Νέο μοντέλο WP 48 mm ACS AIR FORK (Σύστημα με αεροθάλαμο). Εντελώς νέο air fork 3-θαλάμων. Split fork: air spring στο αριστερό καλάμι, φυσίγγιο απόσβεσης στο δεξί. Εύκολο στη ρύθμιση με μία μόνο αεροβαλβίδα. Μείωση βάρους 1.4 kg!

2016 sxf250 forks

Νέο αμορτισέρ WP και μοχλισμός
Για όλα τα μοντέλα σχεδιάστηκε νέο αμορτισέρ WP, το οποίο συνεργάζεται με το νέο πλαίσιο και ψαλίδι και φυσικά με το νέο μοχλικό. Νέο σώμα αμορτισέρ με ξανασχεδιασμένο ρεζερβουάρ για μεγαλύτερο θάλαμο αερίου, ώστε να μειωθεί η πτώση της απόδοσης με τη χρήση. Νέα σχεδίαση πιστονιού και άξονα που έχει πλέον ροδέλες 12mm (μειωμένο από τα 16mm) που εξασφαλίζει περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης. Νέας σχεδίασης περόνη που μαζί με το κατά 12mm μικρότερο μήκος του αμορτισέρ βοηθά στη μείωση του βάρους. Νέο σύστημα μοχλισμού με νέα γεωμετρία σχεδιασμένο να ταιριάζει στη νέα γενιά αμορτισέρ. Το μοχλικό προσφέρει 10mm μεγαλύτερη διαδρομή (ακόμη και με το κατά 12mm κοντύτερο αμορτισέρ). Διαθέτει εξελιγμένη σχεδίαση μοχλισμού που επιτρέπει χρήση ελαφρύτερου ελατηρίου. Το νέο σύστημα περιλαμβάνει μακρύτερο 148,2 άξονα (ο προηγούμενος ήταν 145mm) για να ταιριάζει με το νέο σύστημα μοχλισμού.

Νέο φίλτρο αέρα και φιλτροκούτι
Η νέα σχεδίαση του φιλτροκουτιού προσφέρει μεγάλη προστασία του φίλτρου αέρα από τη λάσπη και τη σκόνη, εξασφαλίζοντας μέγιστη ροή αέρα Νέα σχεδίαση στο φιλτροκούτι (-300gr) προσφέρει άριστη απόδοση και νέα υλικά που μειώνουν την παραμόρφωση από την υποπίεση. Νέο φίλτρο Twin-Air σε νέα σίτα/βάση που αποτελείται από απλούστερη σχεδίαση που ελαχιστοποιεί την πιθανότητα λανθασμένης τοποθέτησης του φίλτρου στη σίτα. Η νέα βάση και το νέο φιλτροκούτι διαθέτουν σχεδίαση μονού κουμπώματος που βοηθά στην εύκολη τοποθέτηση και στην αποτελεσματική μόνωση ακόμη και στις γρήγορες αλλαγές στην πίστα.

_u0b0055

Νέα εργονομία
Νέα σέλα / πίσω μέρος 10-20 mm χαμηλότερο, ώστε να χαμηλώσει το κέντρο βάρους. Το τιμόνι είναι 10mm χαμηλότερα ώστε να ταιριάξει με τη νέα εργονομία.

Νέο τιμόνι
Νέας γενιάς τιμόνι μεταβλητής διατομής από υψηλής αντοχής αλουμίνιο από τη Neken, 10mm χαμηλότερο. Νέο, σχεδίασης KTM, προστατευτικό τιμονιού. Διακόπτης επιλογής χαρτογράφησης, standard. Νέα σχεδίαση στη γκαζιέρα και νέες ντίζες με εύκολη ρύθμιση του τζόγου. Για πρώτη φορά τα γκριπ είναι ενσωματωμένα στη γκαζιέρα, εξελίχτηκαν σε συνεργασία με την ODI. Τα 250 και 450 έχουν ξεχωριστό έκκεντρο στη γκαζιέρα για καλύτερη απόδοση και ευκολία οδήγησης.

Νέα πλαστικά και σέλα
Το νέο μπροστινό φτερό προσφέρει αυξημένη ακαμψία και μειώνει την πιθανότητα να κολλήσει η λάσπη.  Η νέα μάσκα ενσωματώνει τη βάση για το μαρκούτσι του φρένου. Τα νέα πλαϊνά πλαστικά είναι ξεχωριστά με αυτά του ψυγείου και η νέα σχεδίαση βοηθά τα σώμα του αναβάτη να ενσωματωθεί με τη μοτοσικλέτα. Το νέο καπάκι στο φιλτροκούτι έχει σχεδίαση που δεν απαιτεί βίδωμα. Νέα σχεδίαση των number plates που τα ξεχωρίζει από το φιλτροκούτι, για ευκολότερη συντήρηση και αντικατάσταση πλαστικών. Νέο πίσω φτερό, ενισχυμένο, με ενσωματωμένες χειρολαβές. Νέα σέλα που ταιριάζει στη νέα εργονομία, με καλύτερο αφρώδες υλικό που προσφέρει περισσότερη άνεση.

2016 SXF250

 

Το αποτέλεσμα
Συμπεριλάβαμε ολόκληρη την παρουσίαση των αλλαγών του SX-F 250 2016 για να δώσουμε την διάσταση της προσπάθειας που κατέβαλε σε αυτή τη μοτοσυκλέτα η ΚΤΜ. Ήταν μια προσπάθεια που συγκέντρωσε την τεχνογνωσία και τις πληροφορίες από τις εργοστασιακές ομάδες σε Αμερική και Ευρώπη με στόχο να παραχθεί μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κερδίζει σε Motocross και Supercross αγώνες υψηλού επιπέδου. Η νέα SX-F 250 2016 κατάφερε με τον Marvin Musquin να κατακτήσει το πρωτάθλημα AMA Supercross Lites Ανατολής 2016 και περιορίστηκε σε αυτή μόνο την επιτυχία αφού ο Musquin δεν μπόρεσε να πάρει στο τέλος το πρωτάθλημα AMA Motocross και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MX2 oι Jeffrey Herlings και Pauls Jonass βρέθηκαν πολύ κοντά να στέψουν τη μοτοσυκλέτα παγκόσμια πρωταθλήτρια, όμως στάθηκαν πραγματικά πολύ άτυχοι με αρκετές πτώσεις και τραυματισμούς μέσα στη χρονιά.

_U0B1047

Η ειρωνεία είναι ότι μετά από επτά χρόνια, η ΚΤΜ με μια τόσο εξελιγμένη μοτοσυκλέτα έχασε τον παγκόσμιο τίτλο οδηγών της ΜΧ2, κατακτώντας όμως αυτό των κατασκευαστών. Σίγουρα όμως, όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα δεν ευθύνεται η μοτοσυκλέτα αφού όπως είπαμε οι οδηγοί της ομάδας έδειξε να τους κυνηγάει μια απίστευτη ατυχία. Από την στιγμή που θα βρεθείς στην σέλα του SX-F 250 2016 καταλαβαίνεις ότι δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη έκδοση του μοντέλου. Το ύψος της σέλας είναι εντυπωσιακά πιο χαμηλό ενώ και η ίδια η σέλα έχει περισσότερο αφρώδες υλικό κάνοντας την πιο άνετη. Επίσης άνετη είναι και η θέση οδήγησης με το τιμόνι να είναι ελαφρώς χαμηλά, δίνοντας την αίσθηση ότι είσαι επάνω και όχι μέσα στην μοτοσυκλέτα. Αυτό είναι πολύ σημαντικό καθώς η θέση των βάσεων του τιμονιού με τις καινούργιες τιμονόπλακες δεν έχουν επιπλέον επιλογές όπως συνέβαινε στα προηγούμενα μοντέλα(αλλάζει μόνο η θέση στα καβαλέτα όχι στην τιμονόπλακα). Εδώ η ΚΤΜ προτίμησε να θυσιάσει την εργονομία για να προσθέσει βάσεις με σινεμπλόκ για να περιορίσει τους κραδασμούς που φτάνουν στα χέρια του αναβάτη. Και καλά έκανε γιατί από τα πρώτα μέτρα το SX-F 250 2016 δείχνει την ακαμψία του, με αυστηρά αγωνιστική γεωμετρία και σφιχτές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Η αργή διέλευση εμποδίων, σαμαριών και γενικότερα η κίνηση μέσα και έξω από τις στροφές είναι έως και απαγορευτικές, με την μοτοσυκλέτα να δυστροπεί στις νωχελικές κινήσεις και στην προσέγγιση κάθε νέας κατάστασης μέσα στην πίστα χωρίς την απαιτούμενη φόρα. Μόλις ανέβουν οι ρυθμοί, τα φαρδιά νέα μαρσπιέ, η χαμηλή θέση οδήγησης και η σχεδίαση πλαστικών και πλαισίου, βοηθούν να κρατηθεί ο αναβάτης πάνω στην μοτοσυκλέτα χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια ενώ είναι εντυπωσιακό πόσο άνετα μπορεί να καθίσει κοντά στην τάπα του ρεζερβουάρ.

_u0b2189

Μικρό πρόβλημα θα αντιμετωπίσουν μόνο οι αναβάτες με κοντά πόδια, που θα τους φανεί κάπως φαρδύ το άνοιγμα των προστατευτικών των ψυγείων και λίγο πιο μακριά από το συνηθισμένο ο νέος λεβιές των ταχυτήτων. Με σύμμαχο τον εξαιρετικό κινητήρα που δεν κοπιάζει από τις χαμηλές μέχρι και τις πολύ υψηλές στροφές, είναι εύκολο το SX-F 250 2016 να μαζέψει φόρα και να προσπελάσει οποιοδήποτε εμπόδιο στο πέρασμα του. Και αυτό είναι σημαντικό, αφού το στήσιμο της μοτοσυκλέτας λειτουργεί πιο άνετα σε μεγάλες ταχύτητες και σε πιο αποφασιστική οδήγηση, με τον κινητήρα, τις αναρτήσεις και το πλαίσιο να συνεργάζονται άψογα. Σε αυτούς τους ρυθμούς, θα πρέπει όμως να συνεργάζεται και ο αναβάτης, να οδηγεί γρήγορα τη μοτοσυκλέτα και να μην μειώνει την απόδοση του, γιατί τότε το SX-F 250 2016 αρχίζει να δυστροπεί στα σαμάρια και να αρνείται να στρίψει στην τροχιά που το βάζει ο αναβάτης. Όσο πιο γρήγορα πηγαίνει, τόσο πιο ευέλικτο γίνεται με τον κινητήρα να διατηρεί συνέχεια γεμάτο γκάζι στην διάθεση του αναβάτη ακόμα κι αν ξεχαστεί και χάσει ένα κατέβασμα στο κιβώτιο των ταχυτήτων. Το θέμα επιβράδυνση δεν ήταν ποτέ πρόβλημα για τα ΚΤΜ που εδώ και αρκετά χρόνια διαθέτουν πανίσχυρα και απόλυτα ελεγχόμενα φρένα της Brembo και είναι ικανά να σταματήσουν ικανοποιητικά σε ελεγχόμενες ή απρόβλεπτες καταστάσεις τη μοτοσυκλέτα. Αν και το SX-F 250 2016 είναι πάρα πολύ ελαφρύ η στιβαρή αίσθηση που το διακρίνει στο έδαφος και στον αέρα δεν σου δίνουν την αίσθηση μιας ελαφριάς μοτοσυκλέτα αλλά αυτό είναι προς την θετική πλευρά αφού η μοτοσυκλέτα παρά το χαμηλό της βάρος δεν αναπηδάει στα εμπόδια και τις ανωμαλίες.

_kf_0117

Εδώ είναι θέμα κυρίως των αναρτήσεων που σε συνεργασία με το πλαίσιο καταφέρνουν στις δύσκολες συνθήκες να διατηρούν τη μοτοσυκλέτα στο έδαφος και να δίνουν ικανοποιητική πληροφόρηση για την πρόσφυση των τροχών. Οι αναρτήσεις είναι προς την σκληρή λειτουργία και όσο κι αν προσπαθήσαμε να τις ρυθμίσουμε για να τις μαλακώσουμε, αποδείχτηκε δύσκολος γρίφος και τελικά επιστρέψαμε στην αρχική τους ρύθμιση όπου όσο διατηρούσαμε καλό ρυθμό, δούλευαν πάρα πολύ καλά. Είναι σίγουρο ότι σε όσους δεν αρέσουν οι σκληρές αναρτήσεις του SX-F 250 2016 θα περάσουν αρκετές δοκιμές για να τις φέρουν στα μέτρα τους. Με την νέα εποχή “αέρα” στο πιρούνι της WP ίσως κάποιοι λησμονήσουν το WP 4CS του Factory Edition IV που ήταν πιο απλό σε λειτουργία. Η νέα εποχή όμως είναι εδώ και θα πρέπει να προσαρμοστούμε. Η ΚΤΜ έκανε πολύ καλά που ακολούθησε των ανταγωνισμό και προσέφερε μέσω της WP μια απλή σε λειτουργία εμπρός ανάρτηση αέρα, απολαμβάνοντας τα οφέλη του χαμηλού βάρους και της εύκολης ρύθμισης της προφόρτιση της ανάρτησης. Η απάντηση στο καίριο ερώτημα τι κάνει το πιρούνι όταν σκάσουν οι τσιμούχες είναι, αντί να κατεβαίνει ανεβαίνει, επιτρέποντας στη μοτοσυκλέτα να συνεχίσει να κινείτε(όχι όμως σε αγωνιστικούς ρυθμούς). Το πιρούνι όπως και η πίσω ανάρτηση βρίσκονται προς τη σκληρή ρύθμιση και όπως είπαμε και πιο πάνω τους αρέσει να βρίσκονται εκεί πετυχαίνοντας την απόλυτη συνεργασία μεταξύ τους, κάτι που αν ο αναβάτης συνηθίσει(δεν είναι εύκολο) θα ανταμειφθεί με γρήγορη οδήγηση και πολύ καλά γυρολόγια. Συνολικά το νέο SX-F 250 2016 είναι μια απολύτως σύγχρονη μοτοσυκλέτα με ικανότητες που ξεπερνούν τον μέσω όρο του αγοραστικού κοινού της motocross αγοράς, φέρνοντας νέα δεδομένα και απαιτήσεις που θα πρέπει να αξιοποιηθούν από τους ιδιοκτήτες της. Το SX-F 250 2016 είναι μια μοτοσυκλέτα που κοιτάει ξεκάθαρα μπροστά και ακολουθεί κατά πόδας τον δρόμο που ανοίγουν με την εμπειρία και την τεχνογνωσία οι εργοστασιακές ομάδες της ΚΤΜ.

_kf_0095

Ready To Win
Πως θα περιγράφατε μια εργοστασιακή motocross μοτοσυκλέτα παγκοσμίου 250cc; Σίγουρα θα θέλατε να έχει μοτέρ φιλικό και αξιοποιήσιμο που να έχει ιπποδύναμη ικανή να παίρνει εκκινήσεις από 450cc παραγωγής. Να είναι πολύ ελαφρύ και να διαθέτει αναρτήσεις που να απορροφούν τα πάντα προσφέροντας εξαιρετική πρόσφυση στους τροχούς, ενώ το πλαίσιο και τα περιφερειακά να προδιαθέτουν για αγωνιστική οδήγηση. Με το νέο SX-F 250 2016 η φαντασία της εργοστασιακής motocross μοτοσυκλέτας παγκοσμίου, έγινε μοτοσυκλέτα παραγωγής. Πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογίες, η μοτοσυκλέτα είναι ικανή να πάρει το πρώτο σου ή το επόμενο σου πρωτάθλημα…το ζήτημα είναι πόσο έτοιμος είσαι εσύ.

_u0b0046

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

250 SX-F 2016
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, DOHC, 4-Βαλβίδες
Κυβισμός 249.9 cc
Διάμετρος/Διαδρομή: 78/52.3 mm
Συμπίεση: 14.4:1
Εκκίνηση/Μπαταρία: Μίζα / Μπαταρία Ιόντων
Λιθίου 12V 2.2 Ah
Ταχύτητες: 5
Τροφοδοσία καυσίμου: Keihin EFI, σώμα
ψεκασμού 44 mm
Έλεγχος: 4 V / DOHC
Λίπανση: Υπό πίεση με δύο τρόμπες
Σχέσεις ταχυτήτων: 13:32  16:32 17:28
19:26  21:25 –
Αρχική Μετάδoση: 24:73
Τελική Μετάδοση: 13:50
Ψύξη: Υγρόψυξη
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(CSS)
Ανάφλεξη: Ψηφιακή – Keihin EMS
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού
από χρωμιομόλυβδο
Υποπλαίσιο: Αλουμινίου
Τιμόνι: Neken, Αλουμινίου
Ø 28/22 mm
Εμπρός Ανάρτηση: WP-USD, AER 48,
Ø 48 mm
Πίσω Ανάρτηση:  WP-Monoshock
με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων:  300/300 mm
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: Δισκόφρενα 260/220 mm
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: 1.60 x 21″/2.15 x 19″ Excel
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών: 80/100-21″/100/90-19″
Αλυσίδα: 5/8 x 1/4″
Εξάτμιση: Αλουμινίου
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.9°
Offset: 22 mm
Μεταξόνιο: 1.485 ± 10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  370 mm
Ύψος Σέλας: 960 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 7 l
Βάρος: 98,5 kg

Φωτογραφίες: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...