TEST RIDE HUSQVARNA FC450 2018

Βρεθήκαμε στην Πεντέλη σε ένα προκαθορισμένο ραντεβού με τα Off Road Day της ΚΤΜ-Husqvarna για το μοντέλα του 2018 και παρά το γεγονός ότι τα “ψεκαστά” δίχρονα είχαν κλέψει την παράσταση πριν καν οδηγηθούν, το Husqvarna FC450 2018 περίμενε στην άκρη της τέντας, μακριά από τα βλέμματα και προκαλώντας φόβο με το αυτοκόλλητο 450 στα πλευρά του σε όποιον το πλησίαζε. Ποιος το περίμενε, ότι τελικά θα αποσπούσε τις καλύτερες κριτικές!

Για το 2018 η Husqvarna πέρασε σε ελάχιστες αλλαγές στην motocross ναυαρχίδα της καθώς το 2019 αναμένονται μεγάλες αλλαγές σε KTM και Husqvarna με πλήρες ανανεωμένο στόλο στην συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι το FC450 κυρίως αναβαθμίστηκε στις αναρτήσεις, και δέχτηκε καινούργια μεγαλύτερη μπαταρία για να αντέξει στις χαμηλές θερμοκρασίες τις Ευρώπης. Οι αλλαγές για το 2018 σταματούν εκεί και όσο κι αν ακούγονται λίγες, θα τονίσουμε ότι μαζί με το αδερφάκι της στην ΚΤΜ, διαθέτουν το χαμηλότερο βάρος και την μεγαλύτερη ιπποδύναμη της αγοράς, κερδίζοντας τις εντυπώσεις στον παγκόσμιο ειδικό Τύπο την φετινή σεζόν.

Σε “πρόσφυση” με το FC450 2018!
Είναι ελπιδοφόρο για την ελληνική αγορά χωμάτινης μοτοσυκλέτας να βλέπεις διοργανώσεις σαν τα Off Road Days της ΚΤΜ SEE να μεγαλώνουν κάθε χρόνο προσελκύοντας όλο και περισσότερο κόσμο και βγάζοντας όλο και περισσότερα μοντέλα για test ride’s. Από την άλλη κάνει δυσκολότερο το έργο του ειδικού Τύπου αφού είναι αισθητά λιγότερος ο χρόνος που περνάμε με τις μοτοσυκλέτες και τα συμπεράσματα είναι εξαιρετικά δύσκολο να είναι ολοκληρωμένα. Αυτό όσο κι αν ακούγεται παράξενο ήταν προς όφελος του FC450 2018 γιατί ήταν η μοναδική μοτοσυκλέτα που κανένας δεν θα ήθελε να την οδηγήσει λόγω της υπερβολικής δύναμης και μπορούμε να πούμε ότι ήταν και η μοναδική μοτοσυκλέτα που δεν είχε δεχτεί “πείραγμα” στις αναρτήσεις από όσο μπορούσαμε να καταλάβουμε. Στην πετρώδης, σκληρή πίστα της Πεντέλης το FC450 έδειχνε μαγικό. Σταθερό και ακλόνητο σε ότι βρισκόταν στο διάβα του με μπόλικο γκάζι από χαμηλά να τα καταφέρνει εύκολα στα πυκνά εντουράδικα περάσματα και να ξεδιπλώνει τις ικανότητες του σε αναρτήσεις και κινητήρα στα motocross κομμάτια της διαδρομής. Όσο για τις στροφές, η σταθερότητα του στην σαθρή φλατ επιφάνεια, έδινε απεριόριστη σιγουριά ενώ τα μπερμ και τα λούκια είναι πραγματικά το ψωμί της FC450. Απλά μπαίνεις, ανοίγεις το γκάζι και φεύγεις στην έξοδο χωρίς να το καταλάβεις, αδιαφορώντας για αν μέσα στο λούκι ή το μπερμ υπάρχουν σαμάρια ή πέτρες. Το μόνο που θα πρέπει να διαχειριστείς είναι η δύναμη του κινητήρα που στην σφικτή διαδρομή του Off Road Days ήταν υπερβολική, φτάνοντας στην επόμενη στροφή πιο γρήγορα από όσο θα ήθελες ή από όσο μπορούσες να φρενάρεις. Η λύση ήρθε εύκολα αλλάζοντας χαρτογραφήσεις και τελικά ενεργοποιώντας το Traction Control μόνιμα, κάτι που μας έδωσε περισσότερη αντοχή, έλεγχο της μοτοσυκλέτας και φυσικά επιπλέον πρόσφυση παντού!

Σίγουρα για τα περισσότερα από τα παραπάνω μεγάλο μέρος της ευθύνης πέφτει στις αναρτήσεις και το πλαίσιο που κάνουν την οδήγηση της μοτοσυκλέτας απολαυστική επιτρέποντας σου να βγάλεις έναν επιθετικό χαρακτήρα και μια διάθεση να πας πιο γρήγορα. Με την ασφάλεια του Traction Control τα 450cc ξεγελούν. Δεν είσαι πλέον σε μια μοτοσυκλέτα 60 ίππων αλλά ούτε και σε ένα 350cc. Μπορείς να μαζέψεις εύκολα χιλιόμετρα αλλά στην ουσία δεν έχεις αυτό το ακαριαίο χτύπημα στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού και την τραχιά λειτουργία του FC450 που θέλει να φύγει μπροστά κάτω από τα πόδια σου σε κάθε έξοδο της στροφής. Τα χιλιόμετρα όμως είναι εκεί, και στα φρένα μόνο καταλαβαίνεις πότε το παράκανες. Φυσικά η δεινή ικανότητα των φρένων και το εξαιρετικό, αέρινο πιρούνι της WP επιτρέπουν να πας αρκετά βαθιά στο φρενάρισμα, διορθώνοντας κατά μεγάλο βαθμό τις νευρικές κινήσεις του οδηγού στην οριακή επιβράδυνση. Δεν παύει όμως η Husqvarna FC450 2018 να είναι μια υπερβολική μοτοσυκλέτα για το ευρύ κοινό. Μπορεί να είναι πιο φιλική από την αδελφή της KTM SX450F βγάζοντας πιο στρωτά την δύναμή της κάτω, όμως και πάλι τα περίπου 60 άλογα που καλπάζουν μέσα στον κινητήρα της δεν είναι για τον καθημερινό αναβάτη.

 

Οι απαιτήσεις του παγκοσμίου πρωταθλήματος στην μεγάλη κατηγορία απαιτούσαν περισσότερη δύναμη στους 450cc κινητήρες κάτι που σύντομα πέρασε στην παραγωγή. Αυτή η μεγάλη δύναμη των 450 απελευθερώθηκε από την KTM-Husqvarna με την εμφάνιση του κινητήρα των 350. Γεφυρώθηκε το χάσμα ανάμεσα στα 250 και τα 450 και πλέον υπάρχει μια μοτοσυκλέτα για όλα τα γούστα. Για όσους επιθυμούν μια μοτοσυκλέτα σταθερή, προηγμένη και ποιοτική με άφθονο γκάζι σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών, η Husqvarna FC450 2018, είναι η μια επιλογή. Η άλλη…είναι το KTM SX450F.

Φωτογραφίες: Χ.Καραγιωργάκης

Συνεργάστηκαν: K.Παπαδόπουλος – Ν.Καμπούρης

This slideshow requires JavaScript.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας

Κινητήρας Τετράχρονος μονοκύλινδρος
Κυβισμός 449.9 cm³
Διαδρομή 95 mm
Διάμετρος 63.4 mm
Εκκίνηση με μίζα
Κιβώτιο 5 ταχυτήτων
Αρχική μετάδοση 31:76
Δευτερεύουσα μετάδοση 13:48
Συμπλέκτης υδραυλικός πολύδισκος της Magura
Ηλεκτρονική EMS Keihin EMS

Πλαίσιο

Πλαίσιο σιδερένιο κεντρικού δοκού 25CrMo4
Εμπρός ανάρτηση WP-USD, AER 48, Ø 48 mm, διαδρομή 310 mm
Πίσω ανάρτηση WP shock absorber με μοχλικό, διαδρομή 300 mm
Εμπρός φρένο Brembo δισκόφρενο διαμέτρου 260, με δαγκάνα δύο πιστονιών
Πίσω φρένο Brembo δισκόφρενο διαμέτρου 220, με δαγκάνα ενός πιστονιού
Αλυσίδα 5/8 x 1/4″
Γωνία τιμονιού 63.9 °
Μεταξόνιο 1485 ± 10 mm
Απόσταση από το έδαφος 370 mm
Ύψος σέλας 960 mm
Ρεζερβουάρ 7 l
Βάρος χωρίς καύσιμο 101.2 kg

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...