TEST RIDE SHERCO SE-R 300/SEF-R 300 RACING 2018

Μια νέα εταιρεία στον χώρο της χωμάτινης μοτοσυκλέτας βρήκε τον αντιπρόσωπο της στην Ελλάδα και πρόσφατα παρευρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση των enduro μοτοσυκλετών της ΜΥ2018. Η γαλλική Sherco, εισάγεται επίσημα πλέον στην χώρα μας μέσω της Sherco Hellas, των Γιάννη Πολυχρόνη και Zicu Radu, μιας ελληνορουμανικής συνεργασίας με βαθιές enduro ρίζες. Οι πρώτες μοτοσυκλέτες έχουν έρθει στην Ελλάδα και εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα δημοφιλέστερα enduro μοντέλα SE-R 300/SEF-R 300 RACING του 2018 στον χώρο της παρουσίασης στο οινοποιείο “Τζιβάνη” – “Hard Enduro Park Τζιβάνη”.

Λίγα λόγια για την Sherco Hellas
H εταιρεία είναι δημιούργημα της συνεργασίας των Γιάννη Πολυχρόνη και Zicu Radu δύο ανθρώπων που μοιράζονται το ίδιο πάθος που δεν είναι άλλο από το enduro. Μαζί αποφάσισαν την φιλία τους και πρώιμη συνεργασία τους στον δημοφιλή αγώνα “Romaniacs” να την επεκτείνουν ακόμα περισσότερο, προσφέροντας στην ελληνική αγορά της μοτοσυκλέτας, τα προϊόντα της Sherco. Ο κ.Radu, διατηρώντας επιχείριση στην Ρουμανία που δραστηριοποιείται στον χώρο του enduro περιλαμβάνοντας και την αντιπροσωπεία της Sherco, επενδύει στην ελληνική αγορά συμμετέχοντας στην επιχειρηματική δημιουργία και το όραμα του κ.Γιάννη Πολυχρόνη για την αντιπροσώπευση των ποιοτικών και ανερχόμενων μοτοσυκλετών της Sherco. Μαζί, δημιουργούν την Sherco Hellas και στις 28-29 Οκτωβρίου στο οινοποιείο “Τζιβάνη” – “Hard Enduro Park Τζιβάνη” πραγματοποιούν την επίσημη παρουσίαση της εταιρείας, δίνοντας την ευκαιρία σε δημοσιογράφους και αγοραστικό κοινό να γνωρίσουν και να οδηγήσουν τις μοτοσυκλέτες της Sherco του 2018.

Τι πρέπει να ξέρετε για την enduro γκάμα της Sherco 2018
To 2017 η Sherco έκανε σημαντικές εμφανισιακές κυρίως αλλαγές στα μοντέλα της κάτι που δεν άλλαξε το 2018. Για την νέα χρονιά οι αλλαγές είναι μικρότερης κλίμακας και το μεγαλύτερο νέο είναι η προσθήκη στην γκάμα του δίχρονου 125 SE-R. Ας δούμε όμως τι περιλαμβάνουν οι enduro μοτοσυκλέτες της Sherco για να τις γνωρίσουμε καλύτερα σε αυτήν την πρώτη τους επαφή με την ελληνική αγορά:

  • H δίχρονη γκάμα περιλαμβάνει κυβισμούς 125, 250, 300
  • H τετράχρονη γκάμα περιλαμβάνει κυβισμούς  250, 300, 450
  • Δίχρονα και τετράχρονα βγαίνουν σε τρεις εκδόσεις Racing, Six Days, Factory
  • Αναρτήσεις WP(open cartridge-Racing / X-Plor-Six Days)
  • Ολόκληρο σύστημα φρένων της Brembo
  • Υδραυλικός συμπλέκτης της Brembo
  • Ηλεκτρονικό σύστημα power valve(στα δίχρονα)
  • H εκκίνηση των κινητήρων είναι μόνο με μίζα
  • Οι εξατμίσεις για τα δίχρονα είναι μια συνεργασία με την FMF(Fresco για το 125) και για τα τετράχρονα με την Akrapovic
  • Πλαστική ποδιά AXP
  • Τα στεφάνια των τροχών είναι Excel Tagasago
  • Τιμόνι της ΟΧΙΑ
  • Στάνταρντ επιλογέας χαρτογράφησης(δύο χάρτες)
  • Γραφικά-πλαστικά in-mold στα προστατευτικά ψυγείων
  • Επιλογή αγοράς ομολογκαρισμένης(βγάζει πινακίδα) και μη ομολογκαρισμένης(δεν βγάζει πινακίδα) έκδοσης

Οι αλλαγές του 2018 για τα δίχρονα:

  • Νέος κόφτης ροπής κινητήρα της BENDX
  • Τροποποιημένος κύλινδρος επιλογέα ταχυτήτων για ομαλότερες αλλαγές
  • Νέο γρανάζι κίνησης πρωτεύοντα άξονα για καλύτερη απόδοση
  • Αναβαθμισμένο αμορτισέρ 46mm της WP
  • Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας SELLE DALLA VALLE ‘LUNA’
  • Μεγάλης αντοχής γραφικά τύπου ULTRA-RESISTANT IN-MOLD GRAPHICS KIT (20% Περισσότερη Ευκαμψία Στα Πλαστικά)
  • Αδιάβροχο κοντέρ

Οι αλλαγές του 2018 για τα τετράχρονα:

  • Νέα εξάτμιση
  • Νέο τελικό εξάτμισης(-300G 250 / 300 AND -500G 450)
  • Τροποποιημένος κύλινδρος επιλογέα ταχυτήτων για ομαλότερες αλλαγές
  • Ρύθμιση χαρτογραφήσεων ψεκασμού
  • Στρόφαλος με μπιέλα V προφίλ για καλύτερη απόδοση και αντοχή
  • Αναβαθμισμένο πιστόνι για περισσότερη αντοχή και συμπίεση
  • Αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης λαδιού για καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας
  • Επαναστατική τρόμπα καυσίμου
  • Αναβαθμισμένο αμορτισέρ 46mm της WP
  • Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας SELLE DALLA VALLE ‘LUNA’
  • Μεγάλης αντοχής γραφικά τύπου ULTRA-RESISTANT IN-MOLD GRAPHICS KIT (20% Περισσότερη Ευκαμψία Στα Πλαστικά)
  • Αδιάβροχο κοντέρ

Έκδοση SIX DAYS 2018 

Οι αλλαγές του 2018 για τα δίχρονα SIX DAYS:

  • Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας SELLE DALLA VALLE ‘ASFALTE‘ GRIP SEAT COVER(Six Days)
  • Πιρούνι WP XPLOR με ρυθμιστή προφόρτησης ελατηρίου(Six Days)
  • Εξάτμιση FMF(Six Days)
  • Πίσω δισκόπλακα χωρίς τρύπες(Six Days)
  • Ανοδιωμένο μαύρο πίσω γρανάζι κίνησης(Six Days)
  • Μπλε στεφάνια EXCEL(Six Days)
  • Αγωνιστικό τιμόνι(Six Days)

Οι αλλαγές του 2018 για τα τετράχρονα SIX DAYS:

  • Πιρούνι WP X-PLOR με ρυθμιστή απόσβεσης ελατηρίου(Six Days)
  • Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας SELLE DALLA VALLE ‘ASFALTE‘ GRIP SEAT COVER(Six Days)
  • Εξάτμιση Akrapovic «Factory» (Six Days)
  • Πίσω δισκόπλακα χωρίς τρύπες(Six Days)
  • Ανοδιωμένο μαύρο πίσω γρανάζι κίνησης(Six Days)
  • Μπλε στεφάνια EXCEL(Six Days)
  • Αγωνιστικό τιμόνι(Six Days)

Οδηγώντας την 300 SE-R Racing 2018
Η Sherco Hellas στην πρώτη της επίσημη παρουσίαση “Ride A Sherco MY2018” μας έδωσε την δυνατότητα να οδηγήσουμε δύο από τα πιο  εμπορικά της κομμάτια SE-R 300 και SEF-R 300 RACING, στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα του οινοποιείου “Τζιβάνη” – “Hard Enduro Park Τζιβάνη”. Η διαδρομή ήταν σφικτή και μπορέσαμε να διαπιστώσουμε κυρίως, την ευελιξία των μοντέλων. Πρώτη στα χέρια μας ήρθε η δίχρονη 300 SE-R RACING 2018  μια μοτοσυκλέτα που είχαμε παλαιότερα την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην έκδοση Six Days το 2016 όχι όμως για δημοσιογραφικούς σκοπούς. Από τότε, αυτό που κυριαρχούσε ήταν η εκπληκτική απόδοση του κινητήρα και ήμασταν χαρούμενοι όταν διαπιστώσαμε ότι ελάχιστα έχουν αλλάξει στον κινητήρα από τότε.

Η θέση οδήγησης της μοτοσυκλέτας είναι σχετικά ψηλή όταν βρίσκεσαι σταματημένος, όμως κατά την πορεία δεν έχεις την αίσθηση ψηλής μοτοσυκλέτας. Ίσως το γεγονός ότι οι αναρτήσεις ήταν καινούργιες και δεν είχαν στρωθεί ακόμα, να επηρέαζε το ύψος της μοτοσυκλέτας καθώς ήταν σφικτές, αλλά παρόλα αυτά στο κλειστό πιστάκι δεν μας προβλημάτισε περαιτέρω. Φρένα και αναρτήσεις συνεργαζόντουσαν πολύ καλά σε κάθε είδους στροφής της ποικιλόμορφης σχεδίασης του Hard Enduro Park Τζιβάνη. Σε καμία στροφή δεν είχαμε κάποιο ανεπιθύμητο γλίστρημα των τροχών κατά την είσοδο και πολλές φορές πιέσαμε τον πίσω τροχό κατά το φρενάρισμα να γλιστρήσει για να αλλάξουμε γρηγορότερα κατεύθυνση. Ελεγχόμενα δεν το καταφέραμε σχεδόν ποτέ, καθώς τόσο η πρόσφυση του χώματος όσο και η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας δεν μας επέτρεψαν να γυρίσουμε το πίσω μέρος μέχρι το σημείο που θέλαμε να ανοίξουμε το γκάζι. Από την άλλη δεν ρισκάραμε να γυρίσουμε την μοτοσυκλέτα με το γκάζι καθώς η φόρα σε κάθε στροφή ήταν μικρή και με 300 δίχρονα κυβικά κάτω από τα πόδια μας, δεν θέλαμε να βρεθούμε σε ανεπιθύμητες καταστάσεις. Αυτή όμως η διαδικασία μας βοήθησε να καταλάβουμε πόσο φιλική είναι η 300 SE-R RACING 2018 που μέσα σε λίγους γύρους καταφέραμε να νοιώσουμε άνετα πάνω της, προσπαθώντας να κάνουμε πράγματα μέσα στην πίστα. Φρένα και αναρτήσεις έδιναν πάντα την σωστή πληροφόρηση για τον καλύτερο έλεγχο της μοτοσυκλέτας ενώ το στιβαρό πλαίσιο κράταγε το σύνολο σε “ράγες” σε κάθε στροφή.

 

Τελευταίο αφήσαμε τον κινητήρα για τον οποίο όπως αναφέραμε πιο πάνω είχαμε τις καλύτερες εντυπώσεις το 2016. Με χαρά διαπιστώσαμε ότι και το 2018 ο κινητήρας δεν έχει αλλάξει ουσιαστικά στην απόδοση του και από τα πρώτα μέτρα μας ήρθε εκείνη η νοσταλγική εμπειρία. Στις χαμηλές στροφές ο κινητήρας είναι γλυκός και ροπάτος χωρίς να θέλει να ανεβάσει απότομα στροφές, όσο φυσικά το γκάζι κάνει ελεγχόμενες κινήσεις στην κλίμακα του 1/2 της διαδρομή του. Αυτό βοηθάει στα δύσκολα, να κρατήσει ο πίσω τροχός την πρόσφυση του εκμεταλλευόμενος την ροπή και όχι την ευστροφία, μια λειτουργία που έχει κάνει τα 300άρια τόσο δημοφιλή στους αγώνες Hard Enduro. Στο απότομα άνοιγμα του γκαζιού όμως ο κινητήρας ξυπνάει ανεβάζοντας γρήγορα στροφές και βάζοντας το πίσω λάστιχο σε υπερωρίες να κρατήσει πρόσφυση. Για αυτό τον λόγο επιλέξαμε την ήπια χαρτογράφηση, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με την δυνατή, στην γκάζι-φρένο διαδικασία που μας είχε συνεχώς η διαδρομή. Βοηθούσε και ο εκπληκτικός δίχρονος ήχος του κινητήρα που στο “καλό” άνοιγμα του γκαζιού ήθελες κι άλλο, κινδυνεύοντας να βγεις έξω από την διαδρομή σχεδόν σε κάθε μικρή ευθεία που συναντούσες. Όμως σε κάθε περίπτωση είχες τον έλεγχο της κατάστασης και την πληροφόρηση για ότι συνέβαινε στον πίσω τροχό και σε αυτό δεν συμβάλει μόνο ο εξαιρετικός κινητήρας αλλά και ο συμπλέκτης που συνεργάζεται άψογα με τα δάχτυλα του αριστερού χεριού και τις προθέσεις του αναβάτη.

Το 2016 είχαμε απολαύσει της ικανότητες του 300 SE-R RACING σε πίστα motocross αλλά και σε enduro διαδρομή μέσα στο βουνό μένοντας εντυπωσιασμένοι κυρίως από την λειτουργία του κινητήρα. Το 2018 πάνω στην 300 SE-R RACING 2018 βρεθήκαμε σε σφικτές καταστάσεις όπου μαζί με τον κινητήρα μπορέσαμε να ξεχωρίσουμε την πολύ καλή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας σε φρένα πλαίσιο και αναρτήσεις και όλα αυτά μαζί να δημιουργούν ένα δυνατό σύνολο. Σίγουρα το highlight του 300 SE-R RACING 2018 είναι ο κινητήρας, που αποτελεί έναν από τους καλύτερους που έχουμε οδηγήσει στην κατηγορία.

Οδηγώντας την 300 SEF-R Racing 2018
Το 300 SEF-R RACING λίγα χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση στην αγορά έφερε στην Sherco τον πρώτο της τίτλο στο enduro και ίσως τον πιο σημαντικό στην ιστορία της εταιρείας, με τον Matthew Phillips στο τιμόνι της να κερδίζει την Ε2 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro το 2016. H μοτοσυκλέτα αποτελούσε την δημοφιλέστερη εμπορική επιλογή της γκάμας των Sherco και ήταν εντυπωσιακό ότι ο ογκώδης Matt Phillips επέλεξε την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα για να κατακτήσει τον τέταρτο παγκόσμιο τίτλο της καριέρας του. Η επαφή μας με την τετράχρονη πρωταθλήτρια στην παρουσίαση της Sherco Hellas ήταν η πρώτη, σε αντίθεση με την δίχρονη αδελφή της που προαναφέραμε.

Και εδώ η αίσθηση της μοτοσυκλέτας είναι ψηλή αλλά η σιλουέτα είναι πιο μαζεμένη στο χώρο του κινητήρα λόγω της εξάτμισης που στο τετράχρονο είναι πάρα πολύ μικρότερη στο εμπρός τμήμα. Η αίσθηση είναι διαφορετική και στη κύλιση της μοτοσυκλέτας, με την τετράχρονη λειτουργία να είναι πιο βαριά. Στην σφικτή διαδρομή του χώρο δοκιμής η 300 SEF-R RACING 2018 είναι απόλυτα συγκεκριμένη για την τροχιά που θέλει να ακολουθήσει και δείχνει ότι θέλει καλές και ανοιχτές γραμμές για να αλλάξει πορεία. Αν το τιμόνι βρεθεί κοντά στο όριο στρέψης του σε μια αργή στροφή, πολύ πιθανό ο μπροστινός τροχός να χάσει την πρόσφυση του, κάτι που όμως γίνεται με ένα σχετικά προβλέψιμο τρόπο και όχι απότομο. Στην προσπάθεια μας να αλλάξουμε πορεία με το πίσω φρένο στις σφικτές στροφές της διαδρομής, το 300 SEF-R RACING 2018 φαίνεται να δυσανασχετεί περισσότερο από την δίχρονη αδερφή της, και σύντομα αλλάξαμε προσέγγιση στην οδήγηση μας. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να στρίψουμε στις αργές στροφές, ήταν να κάτσουμε όσο πιο μπροστά γινόταν στην σέλα βάζοντας όλο μας το βάρος στον μπροστινό τροχό. Η πρόσφυση ήταν εκπληκτική στο εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας, και όσο το εκμεταλλευόμασταν, η οδήγηση γινόταν απολαυστική. Φρένα και αναρτήσεις δημιουργούσαν και εδώ ένα δυνατό σύνολο με μεγαλύτερο προσανατολισμό στην φιλική συμπεριφορά παρά στην επιθετική και μυώδη απόδοση, που τόσο οι αναρτήσεις της WP αλλά και τα φρένα της Brembo, διαθέτουν.

Μετά από κάθε στροφή ο κινητήρας αναλάμβανε να σε μεταφέρει μέχρι την επόμενη, με την ευστροφία του αλλά και την ροπή που διαθέτει. Παρά τα 300cc κυβικά του το 300 SEF-R RACING 2018 δεν θυμίζει εύστροφη μοτοσυκλέτα 250cc ή μια αδύνατη των 350cc. Έχει καταφέρει με την ευστροφία του να αντισταθμίζει την ροπή που του λείπει από ένα 350cc και να έχει αρκετή δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών από ένα 250cc. Ίσως στα δύσκολα περάσματα να είναι πιο απότομο από όσο θα έπρεπε αλλά η Sherco έχει φροντίσει να εξοπλίσει την μοτοσυκλέτα με μια πιο ήπια χαρτογράφηση που μπορεί να ενεργοποιηθεί εν κινήσει αλλάζοντας σημαντικά την πρόσφυση του πίσω τροχού.

Η αλήθεια είναι ότι η διαδρομή που οδηγήσαμε την 300 SEF-R RACING 2018 δεν την βοηθούσε να δείξει τις ικανότητες της και δεν ήταν τυχαίο ότι οι περισσότεροι που βρέθηκαν στο “Ride A Sherco MY2018” εντυπωσιάστηκαν με την δίχρονη αδερφή της. Η βαριά αίσθηση του στροφάλου και η στιβαρότητα του πλαισίου δεν σου επέτρεπαν να την “κάνεις ότι θέλεις’ μέσα στο περιορισμένο “Hard Enduro Park Τζιβάνη” και ήθελε περισσότερη δουλειά για να την οδηγήσεις άνετα. Όπως και να έχει, οι μοτοσυκλέτες της Sherco, απέδειξαν ότι εκτός από ποιότητα, διαθέτουν και ουσία. Είναι φιλικές, εύκολες στον χειρισμό και από τα πρώτα μέτρα νιώθεις άνετα πάνω τους. Το προϊόν είναι καλό, και η Sherco Hellas έχει στα χέρια της ενδιαφέρουσες προτάσεις για την ελληνική αγορά, προσθέτοντας ακόμα μια επιλογή στο απαιτητικό αγοραστικό κοινό του enduro.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 300 SE-R RACING 2018

Engine 2 Stroke “single cylinder with electronically controlled valves and booster”
Engine size 293.14 cc (17.89 cu in)
Bore & Stroke 72 x 72 mm (2.83 x 2.83 in)
Fuel system Keihin PWK 36
Battery 12 V / 4Ah Yuasa
Cylinder lubrication
Cylinder
Lubrication
Fuel
Carburetor
Cooling Liquid system with forced circulation
Start Electric Starter
Exhaust
Systeme Allumage DC – CDI ignition with digital advance
Transmission 6 speed sequential gearbox, primary gear drive chain secondary drive
Clutch Hydraulic, multidisc in oil bath
Ignition 220 W
Alternateur
Frame High strength Chrome-Molybdenum steel semi-perimeter
Fuel Tank 10.4 Liter fuel tank
Brakes Brembo Hydraulic Ø 260 mm (10.24 in) (front) Ø 220 mm (8.66 in) (rear)
Front suspension WP hydraulic telescopic adjustable compression and rebound 48 mm diameter with 300 mm of stroke
Rear suspension WP Monoshock progressive rear suspension with aluminum control rods, adjustable for high and low speed compression and spring pre-load. 330 mm (13 in) Racing shock.
Rear shock absorber
Front wheel 1.60 x 21″ Black aluminum Excel rim with Michelin Enduro Competition tube-type tire
Rear wheel 2.15 x 18″ aluminum Excel rim with Michelin Enduro Competition tube-type tire
Weight
Wheelbase 1480 mm (58.27 in)
Ground clearance 355 mm (13.98 in)
Seat height 950 mm (37.4 in)

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 300 SEF-R RACING 2018

Engine 4 stroke DOHC, 4 valve Sherco technology
Engine size 303.68 cc (18.53 cu in)
Bore & Stroke 84 x 54.80 mm (3.31 x 2.16 in)
Fuel system Synerject digital electronic fuel injection
Battery 12 V / 4Ah Yuasa
Cylinder lubrication
Cylinder
Lubrication
Fuel
Carburetor
Cooling Liquid system with forced circulation
Start Unique electric starting system
Exhaust AKRAPOVIC
Systeme Allumage
Transmission 6 speed sequential gearbox, primary gear drive chain secondary drive
Clutch Hydraulic, multidisc in oil bath
Ignition 220 W
Alternateur
Frame Half perimeter frame Chrome-Molybdenum
Fuel Tank 9,7 Liter fuel tank
Brakes Brembo Hydraulic Ø 260 mm (10.24 in) (front) Ø 220 mm (8.66 in) (rear)
Front suspension Ø 48 mm (1.89 in ) tubes rebound and compression adjustable 300 mm (11.81 in) of travel WP telescopic fork
Rear suspension WP progressive, multiadjustable rear shock utilizing a linkage and rod system 330 mm (13 in) of travel
Rear shock absorber
Front wheel 1.60 x 21” Black aluminum Excel rim with Michelin Enduro Competition tube-type tire
Rear wheel 2.15 x 18” Black aluminum Excel rim with Michelin Enduro Competition tube-type tire
Weight
Wheelbase 1480 mm (58.27 in)
Ground clearance 355 mm (13.98 in)
Seat height 950 mm (37.40 in)

 

Συνεργάστηκαν: K.Παπαδόπουλος – Ν.Καμπούρης

This slideshow requires JavaScript.

270 More posts in ΝΕΑ category
Recommended for you
AMOTOE – ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ 2017

ΠΡΟΣ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ -ΜΕΛΗ ΤΗΣ Α.ΜΟΤ.Ο.Ε Γενική Συνέλευση Αθλητικής ΜΟΤοσυκλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδος. Η Γενική Συνέλευση...