Παρουσίαση τετράχρονων μοντέλων ΚΤΜ – ΜΧ 2011
Η ΚΤΜ το 2011 γυρνάει σελίδα στις motocross μοτοσικλέτες της, φέρνοντας ολοκαίνουργια μοντέλα και αλλάζοντας ριζικά τα ήδη υπάρχοντα. Με αιχμή της εταιρίας το πολυσυζητημένο, νέο μοντέλο SXF 350 η εταιρία προχώρησε σε αλλαγές ανανέωσης των υπολοίπων μοτοσικλετών της κατηγορίας (ΜΧ). Υποκύπτοντας στις πιέσεις της αμερικανικής αγοράς η ΚΤΜ τελικά εγκατέλειψε το 2011 την πίσω ανάρτηση τύπου PDS και προχώρησε στην εφαρμογή μοχλικού για τα τετράχρονα μοντέλα της.
Η αλλαγή της πίσω ανάρτησης αναγκαστικά οδήγησε την εταιρία να επανασχεδιάσει το πλαίσιο και το ψαλίδι στα μοντέλα της. Η μια αλλαγή έφερε την άλλη και ακολούθησαν πλαστικά, ρεζερβουάρ κ.α. ενώ δεν έγιναν σημαντικές αλλαγές στους κινητήρες(πλην εξαιρέσεων) και την μπροστινή ανάρτηση. Συνεχίζουν την πορεία τους με την ανάρτηση τύπου PDS τα δίχρονα μοντέλα, καθώς η εταιρία πιστεύει ότι οι δίχρονοι κινητήρες πλεονεκτούν με αυτού του τύπου την ανάρτηση την στιγμή που τα αντίστοιχοι τετράχρονοι δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν κυρίως στις απαιτήσεις των αγώνων supercross. Όμως και τα δίχρονα ΚΤΜ δέχτηκαν πολλές αλλαγές για το 2011.
ΚΤΜ SXF350
Με τους αγώνες motocross σε παγκόσμιο επίπεδο να προσανατολίζονται σε μια ενιαία κατηγορία με κυβισμό τα 350cc, η ΚΤΜ έσπευσε πρώτη να κατασκευάσει μια μοτοσικλέτα σε αυτά τα κυβικά. Προσλαμβάνοντας τον Stefan Everts να αναλάβει την εξέλιξη της μοτοσικλέτας και το R&D της εταιρίας προσηλωμένο στον σκοπό αυτό, τα αποτελέσματα δεν άργησαν να έρθουν. Η μοτοσικλέτα ήδη αγωνίζεται και προηγείται στην βαθμολογίας του παγκοσμίου της ΜΧ1 αφού αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή επιλογή του πρωταθλητή Antonio Cairoli. Καλύτερη απόδειξη για τις ικανότητες του νέου μοντέλου δεν υπάρχει.
Το νέο μοντέλο της ΚΤΜ δεν έχει καμία ομοιότητα με τα προηγούμενα δύο μοντέλα της εταιρίας SXF 250/450. Έχει σχεδιαστεί πάνω σε λευκό χαρτί και απολαμβάνει τροφοδοσία ψεκασμού που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε motocross KTM, με ανάρτηση μοχλικού όπως και τα υπόλοιπα τετράχρονα μοντέλα της κατηγορίας. Ο κινητήρας έχει δεχτεί ειδική φροντίδα στην κεφαλή τύπου DOHC με επιστρώσεις DLC (Diamond Light Coating) στα σημεία τριβής και χρησιμοποιεί βαλβίδες τιτανίου. Είναι ικανός να ανεβάσει μέχρι και 13000 στροφές αποδίδοντας δύναμη αρκετή για να συναγωνιστεί τα υπερκυβισμένα 450cc.Μια ακόμα καινοτομία της ΚΤΜ είναι τοποθέτηση της αντλίας νερού στον αντικραδασμικό άξονα, μειώνοντας τις διαστάσεις του κινητήρα. Η τροφοδοσία γίνεται με ένα σώμα ψεκασμού 42mm του οποίου η λειτουργία μπορεί να ρυθμιστεί από τον αναβάτη με δύο extra αξεσουάρ. Ένα διακόπτη που προσφέρει άμεσες αλλαγές στην χαρτογράφηση της απόδοσης του κινητήρα και ένα λογισμικό EMS (Engine Management System) που μπορεί ο χρήστης να επέμβει σε πολλές από της λειτουργίες του κινητήρα.
Το SXF350 στην κύρια έκδοση του είναι με μίζα και χωρίς μανιβέλα, όμως όποιος επιθυμεί μπορεί να το παραγγείλει μόνο με μανιβέλα ή και με τα δύο (μίζα, μανιβέλα).
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: SXF350
Τύπος Κινητήρα: 349cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 88mm X 57.5mm
Συμπίεση: 13.5:1
Εκκίνηση: Μίζα /12V 3 Ah
Βαλβίδες: DOHC τέσσερις βαλβίδες;
Τροφοδοσία: Keihin EFI 42mm σώμα ψεκασμού.
Ανάφλεξη: Keihin EMS
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 14T/50T
Εμπρός Ανάρτηση WP USD Ø 48mm (1.89″), διαδρομή 300mm
Πίσω Ανάρτηση: WP-Monoshock με μοχλικό, διαδρομή 330mm
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 260mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 220mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Μεταξόνιο: 1.495mm
Ύψος σέλας: 992mm
Απόσταση από το έδαφος: 375mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 7,5 λίτρα
Βάρος: 103,9 κιλά
ΚΤΜ SXF250
Με μόνο τον κινητήρα να απολαμβάνει ελάχιστες αλλαγές αλλά σημαντικές (ψεκασμός) το SXF250 του 2011 είναι καινούργιο σε όλους τους τομείς. Το πλαίσιο άλλαξε για να δεχτεί την καινούργια πίσω ανάρτηση με μοχλικό, το φιλτροκούτι, το ρεζερβουάρ και τα πλαστικά επανασχεδιάστηκαν, ο κινητήρας απέκτησε τροφοδοσία με ψεκασμό ενώ υπάρχει και η εναλλακτική τοποθέτησης μίζας.
Όπως και στο SXF350 ο κινητήρας του SXF250 έχει σώμα ψεκασμού 42mm και η κεφαλή τύπου DOHC έχει δεχτεί ειδική φροντίδα με επιστρώσεις DLC (Diamond Light Coating) στα σημεία τριβής, χρησιμοποιώντας βαλβίδες τιτανίου. Η εισαγωγή έχει επανασχεδιαστεί για να δεχτεί την ψεκαστή τροφοδοσία καυσίμου, με νέους εκκεντροφόρους και νέες ρυθμίσεις στις βαλβίδες εισαγωγής, Η εξάτμιση έχει νέα σχεδίαση για καλύτερη ροή καυσαερίων που σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην εισαγωγή εγγυούνται την καλύτερη απόδοση του κινητήρα. Και εδώ η λειτουργία του κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί από τον αναβάτη με δύο extra αξεσουάρ. Ένα διακόπτη που προσφέρει άμεσες αλλαγές στην χαρτογράφηση της απόδοσης του κινητήρα και ένα λογισμικό EMS (Engine Management System) που μπορεί ο χρήστης να επέμβει σε πολλές από της λειτουργίες του κινητήρα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: SXF250
Τύπος Κινητήρα: 248,6cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 76mm X 54.8mm
Συμπίεση: 13.5:1
Εκκίνηση: ΜανιβέλαΒαλβίδες: DOHC τέσσερις βαλβίδες;
Τροφοδοσία: Keihin EFI 42mm σώμα ψεκασμού.
Ανάφλεξη: Keihin EMS
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 6 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 13T/48T
Εμπρός Ανάρτηση WP USD Ø 48mm (1.89″), διαδρομή 300mm
Πίσω Ανάρτηση: WP-Monoshock με μοχλικό, διαδρομή 330mm
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 260mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 220mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.495mm
Ύψος σέλας: 992mm
Απόσταση από το έδαφος: 375mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 7,5 λίτρα
Βάρος: 99,9 κιλά
ΚΤΜ SXF450
Η μεγάλη μοτοσικλέτα motocross της ΚΤΜ μετά από δύο επιτυχημένα χρόνια με αλλαγές στα σημεία, φέτος περνάει και αυτή στην νέα αποχή του μοχλικού. Η αλλαγή αυτή από μόνη της αλλάζει ριζικά την μοτοσικλέτα όσο αφορά το πλαίσιο καθώς απαιτείται διαφορετική έδραση της πίσω ανάρτησης. Μαζί με το πλαίσιο, άλλαξαν το φιλτροκούτι, το υποπλαίσιο, τα πλαστικά, το ψαλίδι και το ρεζερβουάρ ενώ το SXF450 παρέμεινε με καρμπυρατέρ FCR 41mm, και τον ίδιο κινητήρα.
Οι ελάχιστες αλλαγές που έγιναν στον κινητήρα εντοπίζονται στο κιβώτιο των ταχυτήτων το καρμπυρατέρ και την καμπάνα του συμπλέκτη. Στο κιβώτιο οι σχέσεις των πέντε ταχυτήτων άλλαξαν ελαφρώς μικραίνοντας το κενό που υπήρχε ανάμεσα τους. Το καρμπυρατέρ απέκτησε ενσωματωμένη αντλία επιτάχυνσης ενώ ο η καμπάνα του συμπλέκτη ενισχύθηκε για περισσότερη αντοχή στην φθορά. Επίσης η ΚΤΜ αναφέρει ότι η εξάτμιση του SXF450 είναι ακόμα πιο αθόρυβη από το προηγούμενο μοντέλο.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: SXF450
Τύπος Κινητήρα: 449,3cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος τεσσάρων βαλβίδων DOHC
Διάμετρος και διαδρομή: 97mm X 60.8mm
Συμπίεση: 12.2:1
Εκκίνηση: Μίζα /12V 3 Ah
Βαλβίδες: DOHC τέσσερις βαλβίδες;
Τροφοδοσία: Keihin FCR MX 41
Ανάφλεξη: Keihin EMS
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα; 14T/52T
Εμπρός Ανάρτηση WP USD Ø 48mm (1.89″), διαδρομή 300mm
Πίσω Ανάρτηση: WP-Monoshock με μοχλικό, διαδρομή 330mm
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων με 260mm δίσκο
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου με 220mm δίσκο
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Μεταξόνιο: 1.495mm
Ύψος σέλας: 992mm
Απόσταση από το έδαφος: 371mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 7,5 λίτρα
Βάρος: 99,9 κιλά