Η Youthstream αλλάζει το παγκόσμιο πρωτάθλημα motocross

Η Youthstream, μέσω δηλώσεων του προέδρου της Giuseppe Luongo που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, σκοπεύει να αλλάξει την δομή των αγώνων motocross, με στόχο την καθιέρωση μικτών σκελών ΜΧ1 και ΜΧ2 το 2014.

.

Την τελευταία δεκαπενταετία έχουμε δει πολλούς πειραματισμούς στους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Motocross.  Θα θυμάστε στον δικό μας αγώνα το 1998 στην Μεγαλόπολη αγωνίστηκε μόνο η κατηγορία των 250cc αφού η κάθε κατηγορία είχε τότε το δικό της ξεχωριστό ημερολόγιο. Μετά ακολούθησε το 2003 η δομή και των τριών κατηγοριών 250cc, 125cc και OPEN μαζί,  αλλά από ένα σκέλος η κάθε μια με την γνωστή επιτυχία του Stefan Everts που κέρδισε σε μια μέρα και τις τρεις κατηγορίες στο Ernee. Πρόσφατα είχαμε και εξακολουθούμε να έχουμε το ηλικιακό όριο στην κατηγορία ΜΧ2 που και αυτό πάει σιγά σιγά να καταργηθεί όπως θα δείτε παρακάτω ενώ διατηρείται μια σταθερή δομή στους αγώνες της ΜΧ1 και ΜΧ2 με προσθήκες από άλλα πρωταθλήματα του αθλήματος από αγώνα σε αγώνα.

To Παγκόσμιο Πρωτάθλημα πήγε σχετικά καλά από θέαμα φέτος και στις δύο κύριες κατηγορίες αλλά δεν ικανοποίησε από αριθμό συμμετοχών. Η τριαντάρα μπάρα δεν γέμισε σε κάθε αγώνα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε τις σημαντικότερες αλλαγές στους κανονισμούς της FIM για το  Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross του 2013:

– Μια από τις σημαντικές αλλαγές είναι στο καθεστώς κίτρινης σημαίας που όταν είναι κινούμενη απαγορεύει πλέον την υπερπήδηση εμποδίων-αλμάτων ενώ εξακολουθεί να επισημαίνει κίνδυνο, διέλευση με προσοχή και απαγορεύει το προσπέρασμα.

– Επίσης θα υπάρχει και μια νέα σημαία άσπρη με κόκκινο σταυρό που θα ενημερώνει τους οδηγούς ότι μέσα στην πίστα βρίσκετε νοσηλευτικό προσωπικό και θα πρέπει να περάσουν σιγά και με προσοχή χωρίς να πηδούν άλματα και σε αυτήν την περίπτωση.Φυσικά και εδώ η προσπέραση απαγορεύετε.

– Το ηλικιακό όριο των 23 ετών για την κατηγορία ΜΧ2, δεν θα ισχύει για το Motocross των Εθνών.

– Στα σκέλη των κατηγοριών ΜΧ1 και ΜΧ2 θα προκρίνονται όσοι οδηγοί έχουν τερματίσει στο 108% του πρώτου τερματίσαντα στους προκριματικούς αγώνες του Σαββάτου. Μόνο κάτω από εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες οι αγωνοδίκες μπορεί να αποφασίσουν διαφορετικά. Ο κανονισμός αυτός δεν ισχύει για το Motocross των Εθνών.

Αλλαγές που προωθεί η Youthstream για το 2013:

– Σε κάθε κατηγορία(ΜΧ1, ΜΧ2) θα μπορούν να προκρίνονται 40 οδηγοί από 30 που ήταν πέρσι.

– Στους δύο πρώτους μακρινούς αγώνες του πρωταθλήματος ΜΧ1 και ΜΧ2 στο Κατάρ και την Ταϊλάνδη η δομή των αγώνων δεν θα είναι δύο σκέλη για την κάθε κατηγορία αλλά δύο μικτά σκέλη ΜΧ1 και ΜΧ2.  Δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν οι 15 οδηγοί της ΜΧ1 και οι 15 οδηγοί της ΜΧ2  από τις  ομάδες που θα λάβουν οικονομική υποστήριξη στα έξοδα μεταφοράς τους  βάσει της παρουσίας τους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα τα τρία τελευταία χρόνια. Θα υπάρξουν ακόμα 10 θέσεις που θα συμπληρωθούν από τοπικούς ή άλλους αναβάτες αλλά και από αναβάτες που έχουν διακριθεί σε ευρωπαϊκά ή άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα και θα λάβουν οικονομική υποστήριξη στα έξοδα για αυτούς τους δύο αγώνες.

– Οι οδηγοί θα βαθμολογούνται ανάλογα με την θέση που τερμάτισαν στην κατηγορία τους και όχι στο μικτό σύνολο. Για παράδειγμα ο πρώτος της ΜΧ2 θα πάρει 25 βαθμούς άσχετα αν είναι τρίτος στα αποτελέσματα του σκέλους με δύο αναβάτες της ΜΧ1 μπροστά του.

Για τους δύο πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος θα λάβουν οικονομική υποστήριξη σε μορφή κιλών για την πολυέξοδη αεροπορική μεταφορά, οι παρακάτω:

.
MX1
Red Bull KTM Factory Racing – 2 οδηγοί – σύνολο 600kg
Rockstar Energy Suzuki World MX1 – 2 οδηγοί– σύνολο 600kg
Monster Energy Yamaha – 2 οδηγοί– σύνολο 600 kg
Kawasaki Racing Team – οδηγοί – σύνολο 600kg 
Honda World Motocross Team – 2 οδηγοί – σύνολο 600kg
LS Honda Racing – 2 οδηγοί– σύνολο 400 kg
Ricci TM Factory Team – 1 οδηγός– total 200kg
CLS MX1 Monster Energy Pro-Circuit – 1 οδηγός – σύνολο 200kg
Honda Gariboldi – 1 οδηγός– σύνολο 200kg
.
MX2
Red Bull KTM Factory Racing – 2 οδηγοί –  σύνολο 400kg
CLS MX1 Monster Energy Pro-Circuit – 2 οδηγοί  –σύνολο 400kg
Monster Energy Yamaha Dixon – 2 οδηγοί  – σύνολο 400 kg
Rockstar Energy Suzuki Europe – 2 riders – σύνολο 400kg
Nestan JM Racing KTM – 2 οδηγοί  – σύνολο 400kg
Rockstar Bud Racing Kawasaki – 2 οδηγοί  – σύνολο 200kg
Ricci TM Factory Team – 1 οδηγός – σύνολο 100kg
Honda Gariboldi – 1 οδηγός – σύνολο 100kg
HM Plant KTM UK – 1 οδηγός –  σύνολο 100kg
.
Επίσης
Ο πρωταθλητής του 2012,  στο Ευρωπαϊκό 250 θα λάβει υποστήριξη για 200kg.
Ο δεύτερος στο πρωτάθλημα  2012 στο Ευρωπαϊκό 250 θα λάβει υποστήριξη για 100kg.
Ο τρίτος στο πρωτάθλημα  2012 στο Ευρωπαϊκό 250 θα λάβει υποστήριξη για 100kg.
Ο πρωταθλητής του 2012,  στο Ευρωπαϊκό 125  θα λάβει υποστήριξη για 100kg.
.
To πλάνο της Youtstream για το 2014
H Youthstream πιστεύει ότι το νέο σύστημα του 2013 θα έχει επιτυχία και θα βοηθήσει να πετύχει τους στόχους της για χαμηλότερο κόστος, περισσότερη ασφάλεια και καλύτερη τηλεοπτική κάλυψη. Με γνώμονα τις αλλαγές του 2013 τα μικτά σκέλη θα εφαρμοστούν και το 2014 στους αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος στην Ευρώπη αλλά με λίγο διαφορετική δομή. Αντί των δύο μικτών σκελών των κατηγοριών ΜΧ1 και ΜΧ2 θα υπάρχει ένα μικτό σκέλος ενώ οι κατηγορίες θα τρέχουν και ένα σκέλος μόνες τους. Τα πρώτα σκέλη θα είναι κάθε κατηγορία μόνη της ενώ το δεύτερο σκέλος θα είναι μικτό με τους 10 πρώτους στην βαθμολογία της ΜΧ1 και τους 10 πρώτους της βαθμολογίας της ΜΧ2 να προκρίνονται στο σκέλος απευθείας ενώ οι υπόλοιποι 20 για να συμπληρωθεί το μικτό σκέλος θα βγαίνουν από τα καλύτερα αποτελέσματα των πρώτων σκελών(10 από την ΜΧ1 και 10 από την ΜΧ2).
.
Γιατί γίνονται όλα αυτά;
Όσο κι αν ακούγεται παράξενο μέσα στην οικονομική ευρωπαϊκή ύφεση το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα motocross έχει αποκτήσει περισσότερη προβολή, περισσότερους χορηγούς και ίσως περισσότερους θεατές από τα προηγούμενα χρόνια ευημερίας.Αυτό όμως από ότι φαίνεται δεν είναι τίποτε άλλο από ένα εντυπωσιακό περιτύλιγμα που περιβάλει ένα θεσμό που εξασθενεί. Σε πολλές περιπτώσεις την φετινή χρονιά η μπάρα της ΜΧ1 δεν γέμιζε και ας είχε όριο τις 30 συμμετοχές. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η επόμενη χρονιά θα είναι χειρότερη αφού το Παγκ. Πρωτ. ΜΧ θα έχει περισσότερους αγώνες, ακόμα πιο μακρινούς και πολυέξοδους.
.
Όλες οι αλλαγές που έγιναν στο παρελθόν στην δομή των αγώνων είχαν σαν στόχο να καλύψουν αυτήν την αδυναμία, τις λίγες συμμετοχές, και οι νέες αλλαγές έχουν ακριβώς τον ίδιο στόχο.  Από την άλλη, το νέο σύστημα θα ανεβάσει σημαντικά το θέαμα αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι είναι απλά μια παράκαμψη του προβλήματος και όχι η λύση του. Αδιάψευστο παράδειγμα είναι το αμερικανικό πρωτάθλημα motocross που αν και αυτό είχε επηρεαστεί από την παγκόσμια οικονομική κρίση παρέμεινε σταθερό στην δομή του και στα σημαντικά χρηματικά έπαθλα που προσφέρει. Άλλωστε όλοι οι οδηγοί του παγκοσμίου θέλουν να αγωνιστούν κάποια στιγμή στην Αμερική και εκεί ίσως είναι και το πρόβλημα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Η βάση του αθλήματος, οι οδηγοί, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων όπως ο Stefan Everts και ο Antonio Cairoli, δεν βλέπουν δελεαστικό το παγκόσμιο για να συνεχίσουν την καριέρα τους, κυρίως για τα λίγα οικονομικά οφέλη που προσφέρει αλλά και τις ελάχιστες ευκαιρίες. Ακόμα και το όνειρο ενός αγώνα για κάποιους τοπικούς οδηγούς που τυχαίνει να περάσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα από την χώρα τους, έχει γίνει άπιαστο με το παράβολο συμμετοχής να βρίσκεται στα 1000 ευρώ. Παρά το γεγονός ότι η μπάρα στο παγκόσμιο δεν γεμίζει το παράβολο παραμένει υψηλό, την ίδια στιγμή που στο AMA Motocross γίνεται πρόκριση για κάθε μια από τις 40 θέσεις της μπάρας και έχουν καταφέρει να ανεβάσουν το θέαμα προσφέροντας σημαντικά χρηματικά έπαθλα για σχεδόν όλες τις θέσεις του κάθε σκέλους.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross χάρη στην Youthstream κάνει τον γύρο του κόσμου και εγκαινιάζει την παρουσία του κάθε χρόνο σε καινούργιες χώρες. Πληρώνει όμως το κόστος σε θέαμα και σε ενδιαφέρον όπως φέτος στην Ρωσία που στην ΜΧ1 συμμετείχαν μόλις 19 οδηγοί.

Είναι ξεκάθαρο ότι η Youthstream τραβάει μια ξεχωριστή πορεία ή αν θέλετε βλέπει τα πράγματα διαφορετικά. Δίνει περισσότερη προσοχή στις ομάδες και τους χορηγούς του αγώνα και επενδύει στην αναβάθμιση της προβολής των αγώνων, περιμένοντας μέσα από αυτήν την αλυσίδα να φτάσουν ικανοποιητικές απολαβές στους οδηγούς που θα τους επιτρέπουν να αγωνίζονται και να συμμετέχουν στο 100%. Το άλλο μοντέλο, το αμερικάνικο, επενδύει κατευθείαν στους οδηγούς ανταμείβοντας την προσπάθεια τους και κατά επέκταση το θέαμα. Όταν υπάρχει θέαμα όλα τα υπόλοιπα έρχονται σχεδόν από μόνα τους σε επίπεδο χορηγών και προβολής. Η αμερικανική συνταγή έχει πετύχει εδώ και χρόνια ενώ η ευρωπαϊκή ακόμα δοκιμάζεται.
4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...