Τest CRF 250L
To CRF της πόλης…
Προσαρμοσμένη απόλυτα στις ανάγκες του αγοραστικού κοινού η Honda δημιούργησε μια νεανική μοτοσυκλέτα, επιστρέφοντας στην ξεχασμένη κατηγορία που παλιά την αποκαλούσαμε ψευδοεντούρο. Ο καλύτερος τρόπος για να προωθηθεί μια μοτοσυκλέτα με χωμάτινο προσανατολισμό δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το να έχει καταβολές από την αγωνιστική σειρά της εταιρίας τα CRF.
.
Με δεδομένη την επιστροφή του αγοραστικού κοινού σε μοτοσυκλέτες μικρότερου κυβισμού η κατηγορία των ψευδοεντούρο έχει αναβιώσει τα τελευταία χρόνια, επιστρέφοντας δυναμικά στα αγαπημένα και λειτουργικά κυβικά των 250cc. Με τις πωλήσεις των μοτοσυκλετών scouter να ανεβαίνουν διαρκώς σε νούμερα, μπορούμε να πούμε ότι ήταν αναμενόμενο πότε το κοινό θα αναζητούσε εναλλακτικές επιλογές.
Έτσι τα μικρά εντουράκια καθημερινής χρήσης μπήκαν ξανά στην παραγωγή ξεκινώντας δειλά δειλά από ευρωπαϊκές και ιαπωνικές εταιρίες. Η Honda παρουσίασε μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα αντιγράφοντας το design από την καινούργια σχεδίαση του CRF450R 2013, του έδωσε το όνομα της αγωνιστικής σειράς της CRF, τοποθέτησε τον δοκιμασμένο κινητήρα από το CBR250 και δημιούργησε το CRF 250L.
Η κίνηση να μοιραστεί το CRF 250L τις αγωνιστικές γραμμές της χωμάτινης ναυαρχίδας της Honda ήταν αρκετά έξυπνη αφού το κάνουν αρκετά εντυπωσιακό, αποσπώντας τα βλέμματα σε κάθε περασμα του σε χώμα και άσφαλτο. Το μπροστινό φτερό τα πλαϊνά πλαστικά και τα κοψίματα στο σχεδιασμό του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας, δίνουν την εντύπωση ότι είναι ακριβώς τα ίδια με του CRF450 που σε συνδυασμό με τα πανομοιότυπα αυτοκόλλητα και τον χρωματισμό του CRF 250L, αποκαλύπτουν την διάθεση της εταιρίας να δημιουργηθεί μια replica.
Κινούμενοι στον δρόμο
Βέβαια η μοτοσυκλέτα είναι πρωτίστως σχεδιασμένη για να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης και για αυτόν τον σκοπό είναι εφοδιασμένη με όλα όσα θα πρέπει να έχει μια μοτοσυκλέτα που κινείτε στον δρόμο. Ξεκινώντας από τα φώτα της μοτοσυκλέτας θα πρέπει να δώσουμε τα εύσημα στην Honda που κατάφερε να τοποθετήσει μεγάλα σώματα χωρίς να θυσιάζει το όμορφο σχεδιασμό της μοτοσυκλέτας. Το “state of the art” μπροστινό φανάρι πλαισιώνεται από όμορφα και ευδιάκριτα σώματα των φλας ενώ το πίσω φανάρι είναι απόλυτα προσαρμοσμένο με την ροή του σχεδιασμού του πίσω μέρους της μοτοσυκλέτας. Το CRF 250L διαθέτει ψηφιακό πολυόργανο στην θέση του κοντέρ που εκτός από τις χιλιομετρικές ενδείξεις συγκεντρώνει τον δείκτη της βενζίνης και τις ενημερωτικές λυχνίες για την λειτουργία του κινητήρα. Πίσω αριστερά υπάρχει ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος για τα εργαλεία ενώ πολύ όμορφα τοποθετημένα είναι και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη. Εξίσου όμορφη σχεδίαση έχουν και οι καθρέπτες που περνούν απαρατήρητοι στην γενική εικόνα της μοτοσυκλέτας πάρα τις μεγάλες διαστάσεις τους.
Στην κύλιση του μέσα στην πόλη το CRF 250L είναι μαζεμένο και ελαφρώς χαμηλό με τα χειριστήρια και την θέση οδήγησης να βρίσκονται σε μια άνετη θέση. Το μόνο που μας δυσκόλεψε ήταν η κόρνα που κατά την γνώμη μας θα πρέπει να ανταλλάξει θέση με τον διακόπτη των φλας. Κατά τα άλλα δεν δυσκολευτήκαμε καθόλου να βολευτούμε πάνω στην μοτοσυκλέτα κατά την οδήγηση μας μέσα στην πόλη. Το CRF 250L έκανε ακόμα πιο εύκολη την μετακίνηση μας με τον ευέλικτο χαρακτήρα του και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού, τις σφιχτές και λειτουργικές αναρτήσεις του, τον εύστροφο κινητήρα του και τα καλορυθμισμένα φρένα του.
Στον τομέα των αναρτήσεων η Honda προχώρησε στην τοποθέτηση καλαμιών ξεχωριστής λειτουργίας με το ένα καλάμι να αναλαμβάνει την απόσβεση και το άλλο να φιλοξενεί το ένα και μοναδικό ελατήριο, με σκοπό να μειώσει βάρος της μοτοσυκλέτας. Το αποτέλεσμα είναι ικανοποιητικό αφού οι αναρτήσεις εμπρός και πίσω συνεργάζονται, δίνουν μια σφιχτή αίσθηση, απορροφώντας τις μικρές και μεγάλες λακκούβες της πόλης με ευκολία χωρίς να κουράζουν.
Από την μεριά του ο κινητήρας που είναι δανεισμένος από το CBR250, βγάζει την δύναμη του σταδιακά και απόλυτα ελεγχόμενα παραμένοντας γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών. Η τεχνολογία της τροφοδοσίας ψεκασμού έχει συμβάλει σημαντικά στην απόκριση του κινητήρα αλλά και οι πολλές καινοτομίες που έφερε με αυτόν τον κινητήρα η Honda στην κατηγορία, Ενδεικτικά αναφέρουμε την off set τοποθέτηση του εμβόλου στον στρόφαλο, την σχεδίαση σε εκκεντροφόρους και ρουλεμάν στροφάλου για μείωση των τριβών, την ευθυγραμμισμένη ροή στην εισαγωγή καυσίμου.
Κινούμενοι στο χώμα
Τον χωμάτινο χαρακτήρα που προβάλει τόσο ξεχωριστά το CRF250L με την εμφάνιση του, θα καταφέρει ο ιδιοκτήτης του να απολαύσει προσαρμόζοντας τις απαιτήσεις του με αυτό που πραγματικά είναι σχεδιασμένη να κάνει η μοτοσυκλέτα. Ο καλός του εξοπλισμός για την καθημερινή χρήση και το χαμηλό κέντρο βάρους του αποκαλύπτουν ότι δεν είναι σχεδιασμένο για έντονη καταπόνηση στο χώμα. Στους χωματόδρομους όμως και τα ανοιχτά μονοπάτια το CRF 250L είναι πραγματικά απολαυστικό καταφέρνοντας με τον εύστροφο κινητήρα του και τις καλές σφιχτές αναρτήσεις του να κρατάει σταθερή πορεία χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Απολαυστικό είναι το CRF 250L και στις στροφές θυμίζοντας την καθαρόαιμη σειρά τον CRF με το εύκολο και προβλέψιμο στρίψιμο τους. κάτι που οφείλετε εκτός από το χαμηλό κέντρο βάρους στα προοδευτικά φρένα και στις πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις του. Πιέζοντας όμως τις καταστάσεις στο χώμα θα φανούν οι πρώτες αδυναμίες. Η ευκολία που βρίσκει κάτω στα εμπόδια παρά την μεγάλη ποδιά που διαθέτη δεν είναι ευχάριστο γεγονός και σίγουρα περιοριστικός παράγοντας είναι η επαφή με τα κλαδιά των φλας και των καθρεπτών που απειλούνται με σημαντική φθορά σε κάθε πέρασμα. Στα πλαίσια όμως που μπορεί να κινηθεί το CRF στο χώμα είναι εξαιρετικό και αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση για κάποιον που θέλει να ξεκινήσει τα πρώτα βήματα του εκτός δρόμου αφού θα μπορεί να συνδυάσει μια μοτοσυκλέτα καθημερινής χρήσης, που ταυτόχρονα θα μπορεί να του προσφέρει τις πρώτες χωμάτινες εμπειρίες.
Το CRF της πόλης
Αν θέλατε ένα CRF450R 2013 για την καθημερινή σας μετακίνηση στην πόλη πως θα το φτιάχνατε; Καταρχήν θα το κάνετε να δείχνει όσο το δυνατόν περισσότερο με το CRF450R 2013. Με την τιμή της βενζίνης στα ύψη θα το κάνετε οικονομικό καταφεύγοντας σε μικρότερο κυβισμό και επιδόσεις ενώ θα το εξοπλίζατε με όλα όσα θα έπρεπε για να βγάλει άδεια για τον δρόμο. Επειδή είναι CRF θα θέλατε να μπορεί να κινείτε στο χώμα αλλά και να μπορεί να σας ταξιδέψει κοντά στην πόλη σας σε κάποια ταβέρνα πάνω στο βουνό το χειμώνα ή σε κάποια παραλία το καλοκαίρι.Το καλύτερο όμως από όλα είναι ότι δεν χρειάζεται να το φτιάξετε εσείς γιατί το έφτιαξε η Honda για εσάς και μάλιστα σας το προσφέρει στην προσιτή τιμή των 4.800 ευρώ! Ακόμα και όσοι δεν ενδιαφέρονται για τις αγωνιστικές καταβολές ή την ρέπλικα όψη του CRF250L, δεν μπορούν να αμφισβητήσουν τον κομψό σχεδιασμό και την λειτουργικότητα του, στους ρυθμούς μετακίνησης της πόλης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
CRF250L | |
Κινητήρας | |
Τύπος Κινητήρα | Υγρόψυκτος, 4-χρονος μονοκύλινδρος DOHC |
Κυβισμός | 250 cc |
Αναλογία Συμπίεσης | 10.7 |
Μέγιστη Απόδοση Ισχύος | 23/8500 PS/rpm (95/1/EC) |
Μέγιστη Ροπή | 22.0/7000 Nm/min (95/1/EC) |
32.1km/L* (WMTC mode、Class3-1) εσωτερική μέτρηση Honda | |
Κατανάλωση Καυσίμου | – |
Χωρητικότητα Λαδιού | 1.8 L |
Ανάφλεξη | Πλήρως ηλεκτρονική |
Χρονισμός ανάφλεξης | 10° (ρελαντί) |
Όριο στροφών | 10500 (rpm) |
Μίζα | Αυτόματη |
Τροφοδοσία καυσίμου | Σύστημα προγραμματισμένου ψεκασμού καυσίμου (PGM-FI) |
Στροφές ρελαντί | 1450±100 (rpm) |
Διάμετρος & Διαδρομή | 76.0×55.0 mm |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V 6Ah (10HR) |
Ισχύς ACG | 0.34 kW/5,000 rpm |
Τύπος μπουζί | SIMR8A9 (NGK) |
Διάμετρος πεταλούδας | 36mm |
Σύστημα Μετάδοσης | |
Συμπλέκτης | Υγρός, πολύδισκος με σπειροειδή ελατήρια |
Τελική μετάδοση | Αλυσίδα |
Πρωτεύουσα μετάδοση | 2,807 |
Σχέσεις μετάδοσης | 2,857 |
Κιβώτιο / τύπος | 6-ταχύτητες μόνιμης εμπλοκής, σύστημα επαναφοράς |
Πλαίσιο | |
Τύπος Πλαισίου | Περιμετρικό, ημίδιπλο |
Γωνία κάστερ | 27,6° |
Ίχνος | 113 mm |
Ακτίνα στροφής | 2,3 m |
Διαστάσεις & Βάρος | |
Βάρος γεμάτη | 144 kg |
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος/φορτίο | 159 kg |
Χωρητικότητα καυσίμου | 7.7 L |
Μήκος x Πλάτος x Ύψος | 2.195×0.815×1.195 m |
Μεταξόνιο | 1.445 m |
Ύψος σέλας | 0.875 m |
Απόσταση από το έδαφος | 0.255 m |
Τροχοί, Ανάρτηση & Φρένα | |
Φρένο Εμπρός | Υδραυλικός δίσκος (δισκόφρενο 256-mm /2-πίστονη δαγκάνα) |
Τροχός Εμπρός | Ζάντα με ακτίνες (Διάσταση Ζάντας: 21 X 1.60) |
Ελαστικό Εμπρός | 3.00-21 51P |
Φρένο Πίσω | Υδραυλικός δίσκος (δισκόφρενο 220-mm /1-πίστονη δαγκάνα) |
Τροχός Πίσω | Ζάντα με ακτίνες (Διάσταση Ζάντας: 18 X 2.15) |
Ελαστικό Πίσω | 120/80-18 62P |
Ανάρτηση Εμπρός | Τηλεσκοπικό (Ανάποδο) πιρούνι διαμέτρου 43mm |
Διαδρομή εμπρός τροχού | 250 mm |
Ανάρτηση Πίσω | Ψαλίδι και μοχλικό ανάρτησης Pro-link, διάμετρος κυλίνδρου 40mm |
Διαδρομή πίσω τροχού | 240 mm |
Ευχαριστούμε τον Νίκο Καμπούρη για την πολύτιμη βοήθεια του στο τέστ.