Παρουσίαση Suzuki RM-Z450/250 2015
Πρώτη από όλους η Suzuki παρουσίασε τα motocross μοντέλα της για το 2015. Μπορεί εμφανισιακά να μην φαίνονται αλλαγές όμως η Suzuki έκανε δουλειά αναβαθμίζοντας λειτουργικά το μεγάλο RM-Z450 και προσθέτοντας νέες τεχνολογίες στο RΜ-Ζ250.
Η Suzuki από το 2008 περνάει κάθε χρόνο σε ελάχιστες αλλαγές στις motocross μοτοσυκλέτες και εδώ και χρόνια δεν έχει έρθει η ριζική αλλαγή που περιμένει από την εταιρία το αγοραστικό κοινό. Παρόλα αυτά καταφέρνει να παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις πετυχαίνοντας καλές κριτικές στα δημοσιογραφικά τεστ και επιτυχίες στους αγώνες. Φέτος η Suzuki ακολούθησε για ακόμα μια χρονιά το “ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις” αποφεύγοντας τις ριζικές αλλαγές, προσφέροντας όμως μια ποιοτική αναβάθμιση κυρίως στο RM-Z450 και επιπλέον λειτουργίες στο RM-Z250
RM-Z450 2015
Τις περισσότερες αλλαγές για το 2015 έχει δεχτεί το νέο RM-Z450, αν και από την πρώτη όψη είναι δύσκολο να τις εντοπίσει κανείς εκτός από το χρώμα των πλαστικών και τα γραφικά που γίνονται σχετικά εύκολα αντιληπτά. Οι αλλαγές εντοπίζονται στις αναρτήσεις με κορυφαία τα διάσημα μπροστινά της Showa SFF Air, το σασμάν και το σύστημα εκκίνησης του κινητήρα, τις επιμέρους αλλαγές στο πλαίσιο, το ηλεκτρονικό σύστημα εκκινήσεων και την νέα σχεδίαση στο εσωτερικό της εξάτμισης για ακόμα χαμηλότερο θόρυβο.
Οι μπροστινές αναρτήσεις της Showa SFF Air είναι οι πιο διάσημες αναρτήσεις αφού αποτελούν την πρώτη επιλογή σε επαγγελματικό επίπεδο των κορυφαίων οδηγών του motocross. Η Suzuki αποφάσισε και αυτή μετά την Kawasaki και την Honda να αντικαταστήσει τις αναρτήσεις με ελατήριο και να περάσει στην εποχή του αέρα τοποθετώντας τα SFF Air της Showa. Η επιλογή αυτή μείωσε το βάρος κατά ένα κιλό περίπου, έδωσε την επιλογή της προφόρτησης της ανάρτηση απλά αλλάζοντας την πίεση του αέρα ενώ η ιδιαιτερότητα των SFF Air είναι ότι έχουν τρεις θαλάμους αέρα για να απορροφήσουν τις δυνάμεις που δέχεται η ανάρτηση. Με αυτόν τον τρόπο η απόσβεση έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα η αντίδραση να είναι γρηγορότερη.
To RM-Z450 απέκτησε και σύστημα εκκίνησης που αλλάζει την χαρτογράφηση της ηλεκτρονικής(επεμβαίνει στην ανάφλεξη του κινητήρα) παρόμοιο με αυτό που έχουμε γνωρίσει στην Kawasaki μόνο που η Suzuki το πήγε λίγο παραπέρα προσφέροντας δύο επιλογές. Η πρώτη επιλογή ελαχιστοποιεί το σπινάρισμα και το σύστημα απενεργοποιείτε μετά από 1.2 δευτερόλεπτα ή με την αλλαγή στην τρίτη ταχύτητα και είναι ιδανικό για γλιστερές επιφάνειες. Στην δεύτερη επιλογή αντιθέτως η χαρτογράφηση προσφέρει περισσότερη δύναμη και απενεργοποιείτε μετά από 4.5 δευτερόλεπτα ή όταν στο κιβώτιο μπει η τέταρτη σχέση ή όταν κλείσει ο αναβάτης το γκάζι. Η δεύτερη επιλογή προσφέρεται για εκκινήσεις όπου επικρατούν ιδανικές συνθήκες στην πίστα.
Για το 2015 μεγάλη προσπάθεια έγινε ώστε ο κινητήρας των 450cc να ξεκινάει ευκολότερα , ζεστός ή κρύος. Για να επιτευχθεί αυτό η Suzuki μεγάλωσε την μανιβέλα κατά 30mm, άλλαξε όλα τα γρανάζια που επηρεάζουν την εκκίνηση του κινητήρα καθώς και το σύστημα του αποσυμπιεστή στον εκκεντροφόρο εξαγωγής.
Αλλαγές έγιναν και στο πλαίσιο το οποίο ελάφρωσε κατά 4%, επανασχεδιάστηκαν οι κάτω δοκοί και οι εσωτερικοί πλευρικοί δοκοί.
Φυσικά παρέμειναν οι τρεις εναλλακτικές χαρτογραφήσεις της ηλεκτρονικής αλλάζοντας τους γνωστούς ζεύκτες(φύσες), το Fat Bar τιμόνι της Renthal, τα στεφάνια της Excel και τα δισκόφρενα τύπου μαργαρίτα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: RM-Z 450
Τύπος Κινητήρα: 450cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος
Διάμετρος και διαδρομή: 96.5mm x 62.1 mm
Συμπίεση: 12.5:1
Επαγωγή: FI σώμα ψεκασμού.
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα DID520MXV4, 114 κρίκους
Εμπρός Ανάρτηση: Aνεστραμμένο τηλεσκοπικό, Showa SFF Air
Πίσω Ανάρτηση: Piggy Back Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις επαναφοράς, αργής συμπίεσης και γρήγορης συμπίεσης
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 110/90-19
Μεταξόνιο: 1.495mm
Ύψος σέλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 325mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6.2 λίτρα
Βάρος: 112 κιλά
RM-Z250 2015
Την προηγούμενη χρονιά η Suzuki είχε περάσει σε ουσιαστικές βελτιώσεις του RM-Z250 στοχεύοντας στην ποιότητα και την αξιοπιστία του μοντέλου. Την νέα χρονιά οι αλλαγές ήταν ελάχιστες. Το νέο RM-Z250 2015 διαθέτει την επιλογή των τριών διαφορετικών χαρτογραφήσεων με τους γνωστούς ζεύκτες(φύσες) όπως το 450 ενώ η διακλάδωση των κολάρων στα ψυγεία έχει αλλάξει όπως και οι γρίλιες, για καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Η Suzuki έχει προχωρήσει και σε μικρότερης κλίμακας βελτιώσεις της λειτουργικότητας αλλά και απόδοσης του κινητήρα.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Μοντέλο: RM-Z 250
Τύπος Κινητήρα: 249cc υδρόψυκτος, μονοκύλινδρος
Διάμετρος και διαδρομή: 77mm x 53.6 mm
Συμπίεση: 13.5:1
Ανάφλεξη: Πλήρως ηλεκτρονική CDI
Κιβώτιο Ταχυτήτων: 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση: #520 αλυσίδα, DID520MXV4, 114 κρίκους
Εμπρός Ανάρτηση: 48mm ανεστραμμένο Showa SFF
Πίσω Ανάρτηση: Piggy Back Showa με ρύθμιση προφόρτησης ελατηρίου, με ρυθμίσεις επαναφοράς, αργής συμπίεσης και γρήγορης συμπίεσης
Εμπρός Φρένα: Μονή δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω Φρένα: Μονή δαγκάνα ενός εμβόλου
Εμπρός Ελαστικό: 80/100-21
Πίσω Ελαστικό: 100/90-19
Μεταξόνιο: 1.475mm
Ύψος σέλας: 955mm
Απόσταση από το έδαφος: 345mm
Χωρητικότητα καυσίμου: 6,5 λίτρα
Βάρος: 106,5 κιλά