H Ρομποτική Χειρουργική συναντά την καινοτόμο ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ
Η υψηλή τεχνολογία των KTM Freeride E συναντά την κορυφαία τεχνολογία της ρομποτικής ιατρικής στο πρόσωπο ενός διάσημου γιατρού! Η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και αυτό αποδεικνύεται από αδιάσειστα στοιχεία. Περίπου 2.250.000 ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν στο διάστημα 2013-2015 παγκοσμίως και η διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξάνεται πλέον καθημερινά.
Η KTM, ένας από τους κατασκευαστές που βρίσκεται πάντα στην κορυφή της τεχνολογίας, διαθέτει γκάμα τριών μοτοσικλετών, οι οποίες κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και κόστος χρήσης περίπου €1/100km (με τις ισχύουσες τιμές των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας)! Η σειρά Freeride E εξελίχθηκε μέσα στα κέντρα Έρευνας και Εξέλιξης της KTM και αποτελεί αυτή τη στιγμή μια καινοτόμα λύση για όποιον αγαπά την ηλεκτροκίνηση.
Καλύπτοντας τις αυστηρότατες προδιαγραφές ασφάλειας που επιβάλλει η ΕΕ για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, η KTM, προσφέρει ηλεκτρικές μοτοσικλέτες που σέβονται τον μοτοσυκλετιστή, του προσφέρουν επιδόσεις, ενώ παράλληλα δείχνουν το μέλλον.
Η KTM South East Europe αποφάσισε να ταυτίσει την καινοτόμα τεχνολογία των μοτοσυκλετών Freeride E με το πρόσωπο ενός διακεκριμένου επιστήμονα, του Δρ. Κωνσταντίνου Δρετάκη. Ο Δρ. Δρετάκης, με σπουδές στην Ελλάδα και το εξωτερικό, είναι ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους στην Ευρώπη που διαχειρίζεται την ρομποτική τεχνολογία για ιατρικούς σκοπούς, ενώ παράλληλα διδάσκει αυτό το αντικείμενο στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Παράλληλα είναι φανατικός της ηλεκτρικής τεχνολογίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και του σεβασμού προς αυτό.
Στις 19 Ιουλίου 2016, ο Δρ. Δρετάκης ανακηρύχθηκε από την KTM South East Europe πρεσβευτής των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών Freeride E για την Ελλάδα, παρέλαβε την KTM Freeride E-SM και δήλωσε ενθουσιασμένος που μπορεί και συμμετέχει σε μια τόσο σοβαρή προσπάθεια, όπως αυτή της KTM!
Γιατί ηλεκτροκίνηση;
-Μείωση της ηχορύπανσης
-Προστασία του περιβάλλοντος, μείωση του φαινομένου του θερμοκηπίου – Δεν
παράγονται ρύποι(*)
-Υψηλή απόδοση με μεγάλο εύρος απόδοσης της ροπής από τους κινητήρες – Καλύτερη
επιτάχυνση
-Ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του οχήματος
-Χαμηλό λειτουργικό κόστος χρήσης και συντήρησης
-Λιγότερα μηχανικά μέρη, άρα και μικρότερη πιθανότητα βλαβών
-Τα οχήματα είναι πολύ πιο αποδοτικά (20%-30% βαθμός απόδοσης συμβατικών
οχημάτων, 80%-85% για τα ηλεκτρικά οχήματα)
-Χαμηλό/ή μηδενικό κόστος καυσίμου!
-€1-€2 ανά 100km με τα ισχύοντα τιμολόγια ΔΕΗ
Γιατί όχι ηλεκτροκίνηση;
-Υψηλό κόστος αγοράς
-Χαμηλή αυτονομία – χωρητικότητα συσσωρευτών
-Μη επαρκές δίκτυο σταθμών φόρτισης
-Μεγάλος χρόνος επαναφόρτισης
-Υψηλό κόστος αντικατάστασης των συσσωρευτών
-Μικρή σχετικά μέγιστη ταχύτητα
-Υπερβολικά αθόρυβα οχήματα
-Προς το παρόν δεν υπάρχουν σταθμοί ανεφοδιασμού
-Προς το παρόν σε πολλές χώρες (Ελλάδα) η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κυρίως
από
-ΜΗ ανανεώσιμες πηγές (λιγνίτης, φυσικό αέριο-εισαγόμενο)
Τι πρέπει να γίνει
Μέχρι το 2020 το 40% της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα παράγεται από
ΑΠΕ, σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Δράσης (ΥΠΕΚΑ, 2014)
Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν τη βέλτιστη περιβαλλοντική λύση σε σχέση
με την κλιματική αλλαγή
Τα ηλεκτρικά οχήματα θα ξεπεράσουν τις 7,2 εκατ. Μονάδες στα τέλη του 2020
Η ΕΕ υπολογίζει περίπου 13.000 σταθμούς φόρτισης στην Ελλάδα έως το
2020
(σήμερα περίπου 40)
Τι γίνεται στην Ελλάδα
e-Mobility works
Το έργο στοχεύει στην ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης σε Ευρωπαϊκούς Δήμους, με την ενεργό συμμετοχή τοπικών επιχειρήσεων, ώστε να επιτευχθεί μια νέα και αποτελεσματική διαδικασία λήψης αποφάσεων στις δημοτικές υπηρεσίες σχετικά με την ηλεκτροκίνηση. Ο ρόλος των Δήμων σχετικά με την ηλεκτροκίνηση είναι να θέσει κανόνες, να ενθαρρύνει τη διαλειτουργικότητα και να παρέχει κίνητρα για την εφαρμογή της. Ο ρόλος του ιδιωτικού τομέα είναι να προωθήσει τη νέα τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αγορά επιβάλλοντας μαζική παραγωγή, ώστε να μειωθεί το σχετικό κόστος. Το έργο Emobility Works θα υποστηρίξει τους Δήμους να δημιουργήσουν συνεργασίες με φορείς του ιδιωτικού τομέα, π.χ. με κατασκευαστές οχημάτων και ενεργειακές εταιρείες. Οι ενδιαφερόμενοι θα συνεργαστούν, ώστε να δημιουργήσουν και να εφαρμόσουν ένα τοπικό Σχέδιο Δράσης που θα αφορά στην αγορά και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και στην εγκατάσταση σταθμών επαναφόρτισης, ενσωματώνοντας τη χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας.
http://emobilityworks.com/gr
ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. – Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων
Το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. μετά την ίδρυση του το 1991 είναι πλήρες μέλος:
-Μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ηλεκτροκίνητων και Υβριδικών Οχημάτων (AVERE)
-Μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (WEVA).
-Επίσης, η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA – Federation Internationalde l’ Automobile) το αναγνωρίζει ως τον Εθνικό φορέα ανάπτυξης του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα με ηλεκτρικά, υβριδικά και εναλλακτικών καυσίμων αυτοκίνητα.
ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ – Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ – Εργαστήριο
-Ήπιων Μορφών Ενέργειας & Προστασίας Περιβάλλοντος
-1ος Ηλιακός Σταθμός φόρτισης οχημάτων!
ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ – Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ – Εργαστήριο
-Ήπιων Μορφών Ενέργειας & Προστασίας Περιβάλλοντος
-1ος Ηλιακός Σταθμός φόρτισης οχημάτων!
-Μετακίνηση με 100% καθαρή ενέργεια
-Μπορεί να φορτίσει μπαταρίες οποιουδήποτε ηλεκτρικού οχήματος
-Κανονική φόρτιση 3-4 ώρες, ταχεία φόρτιση 2 ώρες
-Ενεργειακή αποδοτικότητα 80-85%
-Κόστος €15.000 – €20.000
ΚΑΠΕ
Tο Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) υποστηρίζει τη συνολικότερη Εθνική προσπάθεια για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, με τη συμμετοχή του Τμήματος Περιβάλλοντος & Ενέργειας στο ευρωπαϊκό έργο “e-Mobility Works”.
Τι γίνεται Εκτός;
Αυτοκίνητα
BMW i3
Scion iQ EV
Chevrolet Spark EV
Honda Fit EV
Fiat 500e
Volkswagen e-Golf
Mitsubishi i
Nissan Leaf (30 kW-hr)
Fiat 500e
Smart electric drive
Kia Soul EV
Ford Focus Electric
Tesla Model S
Tesla Model X
Mercedes-Benz BClass
Electric Drive
Toyota RAV4 EV
BYD e6
Μοτοσικλέτες
KTM
Harley – Davidson
Polaris Brammo (Victory
Empulse)
Zero (S αυτονομία 320km)
Scooters
BMW
Piaggio
Honda
TESLA Gigafactory
Έχοντας ως στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών προς την καθαρή μετακίνηση, δημιουργήθηκε το Gigafactory από την Tesla το 2014.
Που;
Nevada
Γιατί;
Θα παράγει το 2020 όσες μπαταρίες Li-ion παράχθηκαν παγκοσμίως το 2013! Πετυχαίνοντας οικονομίες κλίμακας θα μειωθεί το κόστος των μπαταριών. Θα μειωθεί το κόστος της kWh κατά 30%!
Παραγωγή;
35GWh
Στοιχεία
Τα πάντα θα είναι ανακυκλώσιμα ακόμη και οι μπαταρίες ,που θα κατασκευάζονται από παλιά τρένα Καταλαμβάνει έκταση όση 95 γήπεδα ποδοσφαίρου Συνεργασία με την Panasonic και άλλους κατασκευαστές.
Freeride-E
ΕΥΚΟΛΟΣΤΗΝΟΔΗΓΗΣΗ
» Χωρίς συμπλέκτη
» Μπροστινό και πίσω φρένο στο τιμόνι
» Χαμηλό ύψος σέλας
ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ
-Ονομαστική ισχύς εξόδου 15hp (11 kW) @ 5500 rpm
-Ροπή κινητήρα 42 Nm @ 500 rpm
-Μέγ. τάση μπαταρίας 302.4 V
-Ταχύτητα 70 km/h
-Χρόνος φόρτισης
-λιγότερο από 90 min (πλήρης φόρτιση, 50min 90%)
-Συνολικό βάρος οχήματος (συμπεριλ. της αφαιρούμενης μπαταρίας Li-ion) 110 kg (E-SM, E-XC)
ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
-Τάση: 201,6 – 302,4 V, ονομαστική 259,2 V
-Περιεχόμενο ενέργειας: 2,6 kWh
-Ρεύμα αποφόρτισης: μέχρι και 100 A
-Ρεύμα φόρτισης: μέχρι και 10 A
-Στοιχεία: 360 στοιχεία Li-ion
-Τάση στοιχείου: 2,8 – 4,2V, ονομαστική 3,6V
ΦΟΡΤΙΣΗΤΗΣΜΠΑΤΑΡΙΑΣ
-Εξωτερικός φορτιστής 3 kW
-Η φόρτιση της μπαταρίας είναι δυνατή επάνω στο όχημα και εκτός του οχήματος
-90min για πλήρη φόρτιση συμπεριλαμβανομένης της εξισορρόπησης
-50 min για περίπου 90 % φόρτιση
Δρ. Κωνσταντίνος Δρετάκης
-Διευθυντή Ρομποτικής Ορθοπαιδικής Νοσοκομείου Metropolitan, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Κρήτης
-Ιδρυτής και Διευθυντής Ρομποτικής
-Ορθοπαιδικής στο νοσοκομείο Metropolitan στο μοναδικό τμήμα ρομποτικής ορθοπεδικής στην Ελλάδα και ένα από τα 4 τμήματα στην Ευρώπη (Ο Δρ Κων/νος Δρετάκης έχει φέρει την ρομποτική ορθοπαιδική τεχνολογία στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ το 2014 και είναι εκπαιδευτής ρομποτικής τεχνολογίας και ορθοπαιδικής σε νέους ιατρούς στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και το Ισραήλ)
Δρ. Κωνσταντίνος Δρετάκης
-Διευθυντή Ρομποτικής Ορθοπαιδικής Νοσοκομείου Metropolitan, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Κρήτης Σπούδασε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών και εξελέγη Αριστούχος Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Κρήτης το 1998. Έχει δημοσιεύσει σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά μελέτες για κατάγματα ισχίου οστεοπόρωση και αρθρίτιδα ισχίου και γόνατος.
-Έλαβε δύο φορές (1996, 2000) υποτροφία από την Ελληνική Ορθοπαιδική Εταιρεία
-Έχει εργαστεί στα νοσοκομεία:
Bristol Royal Infirmary
Avon Orthopaedic Center
Chicago Adventist Hospital
Hospital for Special Surgery USA
-Έχει γράψει δύο βιβλία και έχει δημοσιεύσει δεκάδες μελέτες που αποτελούν σημείο αναφοράς διεθνώς
-Είναι μέλος και επίσημος εκπαιδευτής της Αμερικάνικης Ορθοπαιδικής Εταιρείας AAOS της Βρετανικής Ορθοπαιδικής Εταιρείας και περιλαμβάνεται στο διεθνές Αμερικάνικο Επιστημονικό Who is Who για το επιστημονικό του έργο.
-Λάτρης των μηχανών γενικά και ιδιαίτερα της ηλεκτροκίνησης και της καινοτόμου
τεχνολογίας
Αναλυτικότερα στοιχεία σε μορφή pdf