Test TM MX144 2017
Μέσα στον τετράχρονο κόσμο του motocross, υπάρχουν ακόμα ρομαντικοί και βαθιά παθιασμένοι οπαδοί της παλαιάς δίχρονης κυριαρχίας. Ευτυχώς δεν είναι λίγοι και υπάρχει ακόμα κίνητρο για τις εταιρείες να παράγουν και να εξελίσσουν τα δίχρονα μοντέλα τους. Μια από αυτές είναι και η ΤΜ που στο πρόσωπο του Μιχάλη Παναγιωτόπουλου έχει βρει τον δίχρονο οπαδό της στην Ελλάδα, με τον οποίο συναντηθήκαμε και οδηγήσαμε το TM MX144 2017 Moto Pursang με το οποίο αγωνίζεται στο Πρωτάθλημα ΜΧ Νοτίου Ελλάδος 2016.
Η ΤΜ είναι μια εταιρεία που έχει μεγάλη παράδοση στους δίχρονους κινητήρες μέσα από την εμπλοκή της με τους αγώνες kart αλλά και με το motocross-enduro όπου δραστηριοποιείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Στην χώρα μας η αντιπροσώπευση των ιταλικών ΤΜ πέρασε πρόσφατα στα χέρια της GRC Powerfactory Galatis γνωρίζοντας μια νέα φρέσκια αρχή στην ελληνική αγορά. Οι άσπρες-μπλε μοτοσυκλέτες άρχισαν να κάνουν σιγά σιγά την εμφάνιση τους στις πίστες και μια από αυτές είναι η TM MX144 του Μιχάλη Παναγιωτόπουλου η οποία είναι βελτιωμένη από τον οικογενειακό “βελτιωτικό οίκο” Moto Pursang. Πιστοί οπαδοί του δίχρονου κινητήρα αλλά και της απαιτητικής κατηγορίας των 144cc η οικογένεια Παναγιωτόπουλου συνεχίζει την αγωνιστική τους εμπλοκή κόντρα στα τετράχρονα και την γενικότερα, μοντέρνα φιλοσοφία του motocross.
Όσο για την ΤΜ αλλά και τις υπόλοιπες εταιρείες που ακόμα πιστεύουν στον δίχρονο κινητήρα, ειδικά η κατηγορία των 125cc-144cc είναι το πεδίο που πρέπει να επενδύσουν για τις νέες γενιές. Αποτελούν το καλύτερο σχολείο για την αγωνιστική οδήγηση και μαζί με την Παγκόσμια Ομοσπονδία Μοτοσυκλέτας FIM, έχουν δημιουργήσει αγώνες για κατηγορίες νέων, με δίχρονες μοτοσυκλέτες αυτών των κυβικών. Η ΤΜ, όχι μόνο αγωνίζεται με το MX144 αλλά το εξελίσσει σε τακτικά διαστήματα με πιο πρόσφατη στο περσινό μοντέλο(του 2016) που δέχτικε αλλαγές στο πλαίσιο, τα φρένα την πίσω ανάρτηση, την ηλεκτρονική, το ρεζερβουάρ και στην ντίζα του power valve.
Για το 2017 το ΤΜ ΜΧ144 δεν έχει σημαντικές αλλαγές από το προηγούμενο μοντέλο και αυτά που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά από την όμορφη μοτοσυκλέτα είναι η ανάρτηση της Kayaba μπροστά, εξάτμιση της HGS και οι θυρίδες εισαγωγής V-Force. Φυσικά σε κάθε ΤΜ η ποιότητα και η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι έκδηλη, με τις κόσμημα τιμονόλακες και τροχούς, τα κορυφαία στην αγορά φρένα της Brembo εμπρός, Nissin πίσω, η facrory ποδιά του κινητήρα, τα γραφικά και τα ανάγλυφα λογότυπα σε πονηρές θέσεις πάνω στην μοτοσυκλέτα που δύσκολα θα προσπεράσει κανείς. Η δίχρονη σειρά της ΤΜ δεν ακολούθησε την τεχνολογική στροφή της εταιρείας στα αντίστοιχα τετράχρονα μοντέλα του 2017, με την εισαγωγή στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας και το ρεζερβουάρ κάτω από την σέλα, και μάλλον δύσκολα θα το κάνει στο μέλλον καθώς η εξάτμιση στα δίχρονα πιάνει πολύ χώρο.
Πρέπει να βράζει το αίμα!
Πιάνοντας στα χέρια σου την μικρή TM MX144 2017, το χαμηλό βάρος και οι σχετικά μικρές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας σου φέρνουν μια παιδική διάθεση, σαν να έχεις ένα παιχνίδι που θα πρέπει περισσότερο να παίξεις μαζί του παρά να αφοσιωθείς στην οδήγηση. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλή και λίγο old school αν αναλογιστούμε την νέα χαμηλή φιλοσοφία μοτοσυκλετών των δύο τελευταίων χρόνων αλλά από την άλλη, θα βολευτεί σύντομα το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό που έχει μάθει στην προηγούμενη γενιά μοτοσυκλετών. Οι στενές και μαζεμένες του διαστάσεις φωνάζουν ότι βρίσκεσαι πάνω σε μοτοσυκλέτα 144cc ενώ τα χειριστήρια και τα ποδοστήρια είναι σε απόλυτα βολική θέση χωρίς να ξενίζουν. Ο κινητήρας θα ξυπνήσει εύκολα με το κατέβασμα της μανιβέλας και τη μικρή βοήθεια του γκαζιού με την κύλιση της μοτοσυκλέτας να είναι ευχάριστη όσο οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται πάνω από τις μεσαίες. Χαμηλά το TM MX144 2017 δεν έχει δύναμη και κινείται νωχελικά με κίνδυνο να μπουκώσει όμως από τις μεσαίες στροφές και πάνω ξυπνάει γρήγορα, ανεβάζοντας στροφές και μαζεύοντας χιλιόμετρα.
Η συμπεριφορά του κινητήρα θυμίζει 125 παρά 144 όπου θα περίμενε κανείς να είναι περισσότερο ροπάτο χαμηλά και με μεγαλύτερο εύρος απόδοσης στο φάσμα των στροφών του κινητήρα. Η δύναμη έρχεται ακριβώς όπως ένα 125 μόνο που το τράβηγμα είναι μεγαλύτερο και δύσκολα κάτι θα ανακόψει το ανέβασμα των στροφών του κινητήρα. Αυτή η συμπεριφορά θέλει μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδήγηση, σχετικά με την ταχύτητα που θα επιλέξεις στην έξοδο των στροφών όπως ακριβώς συμβαίνει με ένα 125. Η πολύ καλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τα εξαιρετικά σε λειτουργία και απόδοση φρένα σου επιτρέπουν να έχεις τον απόλυτο έλεγχο κατά την είσοδο της στροφής δίνοντας σου περισσότερη φόρα, περιορίζοντας το λάθος που ενδεχομένως κάποιος να κάνει στην επιλογή της ταχύτητας. Σε αυτό βοηθάει πολύ, η γενικότερα σταθερή συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας με το σκληρό πλαίσιο αλλά και την γεωμετρία που σε συνδυασμό με τις εξαιρετικές αναρτήσεις, συνεργάζονται ιδανικά για να έχει το TM MX144 σταθερή συμπεριφορά και εύκολη κατευθυντικότητα όσο τραχύ με σαμάρια και πέτρες, ή γλιστερό είναι το τερέν.
Σε αυτόν ειδικά τον τομέα θα πρέπει να επαινέσουμε την ΤΜ για το αποτέλεσμα να τοποθετούμε την μοτοσυκλέτα στην πορεία που θέλουμε, εύκολα και χωρίς κόπο. Στην έξοδο όμως της στροφής είναι ένα άλλο κεφάλαιο όπου θα πρέπει να βράζει το αίμα για να έχεις τον κινητήρα συνέχεια ψηλά σε στροφές και τον συμπλέκτη σε ετοιμότητα πιστολέρο με το δάχτυλο στην σκανδάλη, σε μονομαχία στην άγρια Δύση. Όσο πιο γρήγορα συνηθίσεις την απόδοση του κινητήρα τόσο πιο εύκολα θα γίνουν τα πράγματα μέσα στην πίστα καθώς το TM MX144 έχει την δύναμη να μαζέψει την φόρα ή ακόμα και την εκτίναξη που χρειάζεται ένα άλμα μετά από στροφή. Το χαμηλό βάρος και η γενικότερα σταθερή συμπεριφορά την κάνουν προβλέψιμη και εύκολη στον χειρισμό και το μόνο που ίσως να κουράσει τους λίγο πιο απροπόνητους οδηγούς είναι το σκληρό πλαίσιο και σέλα που παραπέμπει περισσότερο σε αγωνιστική οδήγηση. Επίσης για όσους θέλουν λιγότερη έκρηξη από το μοτέρ, στο τιμόνι μπορούν να επιλέξουν την πιο ήπια χαρτογράφηση, μια λειτουργία που συναντάμε σε όλες τις σύγχρονες πλέον μοτοσυκλέτες.
Η ίδια φιλοσοφία, άλλη μοτοσυκλέτα
H TM ανέκαθεν προωθούσε την φιλοσοφία της από την εμπλοκή της στους αγώνες, στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, με αποτέλεσμα πολλές φορές να κάνει συμβιβασμούς σε τομείς όπως οι αναρτήσεις(για χαμηλότερο κόστος) που τελικά αδικούσαν το τελικό προϊον, και ως επακόλουθο, τις πωλήσεις. Με την προσθήκη του KYB 48 SSS μπροστά και την πολύ καλή ανάρτηση της ΤΜ πίσω(θυμίζει Showa), πιστεύουμε ότι το MX144 2017 παραμένει μια απολύτως αγωνιστική μοτοσυκλέτα και ευκολότερη στην οδήγηση, από όσα ΤΜ είχαμε οδηγήσει στο παρελθόν. Φυσικά ο κυβισμός, από μόνος του είναι για μια συγκεκριμένη αγορά αναβατών, αλλά κανένας δεν θα αμφισβητήσει την παιχνιδιάρικη διάθεση και την ένταση που προσφέρει το TM MX144 2017 ανεξαρτήτου ηλικίας και οδηγικού επιπέδου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά TM MX144 2017
Κινητήρας | Δίχρονος, Μονοκύλινδρος |
Κυβισμός | 143,3cc |
Διάμετρος / Διαδρομή | 56 x 58,2 |
Συμπίεση | – |
Εκκίνηση/Μπαταρία | Μανιβέλα |
Ταχύτητες | 5 |
Τροφοδοσία | Keihin PWK 38/V-Force Reed valve |
Έλεγχος | Kokusan CDI με δύο επιλογές |
Μίξη λαδιού/βενζίνης | – |
Σχέσεις | 14:32 16:26 20:25 22:23 25:22 26:20 |
Αρχική Σχέση | – |
Τελική μετάδοση | – |
Ψύξη κινητήρα | Υδρόψυκτος |
Συμπλέκτης | Πολλαπλών Δίσκων τύπου DDS με υδραυλικό σύστημα |
Ανάφλεξη | Kokusan |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Αλουμινίου περιμετρικό |
Υποπλαίσιο | Αλουμινίου |
Τιμόνι | – |
Μπροστινή Ανάρτηση | Kayaba USD 48 mm |
Πίσω ανάρτηση | TM Racing (optional Ohlins TTX) |
Διαδρομή Ανάρτησης(Εμπρός/Πίσω) | – |
Δισκόφρενα Εμπρός/Πίσω | – |
Ζάντες Εμπρός/Πίσω | 1.60 x 21”; 2.15 x 18” DID |
Διαστάσεις Ελαστικών Εμπρός/Πίσω | 80 / 100 x 21 / 100 / 90 x 19 |
Αλυσίδα | – |
Εξάτμιση(τελικό) | HGS |
Κλίση τιμονιού | |
Offset | – |
Μεταξόνιο | – |
Απόσταση από το έδαφος | – |
Ύψος σέλας | – |
Ρεζερβουάρ | 9.5 l |
Βάρος χωρίς καύσιμο | – |
Ευχαριστούμε την οικογένεια Παναγιωτόπουλου και το Moto Pursang για την βοήθεια τους στο test, και τον Τάσο Μπαχταλιά για την φιλοξενία στην πίστα στο Λέχαιο.