Test Ride KTM Six Days ΕXC 250/300 2017
Η νέα γενιά των KTM enduro μοτοσυκλετών του 2017 έχουν μπει ήδη στην ζωή μας και δεν είναι λίγες οι φορές που θα τα συναντήσει κανείς σε κάποια εντουροβόλτα ή ακόμα και σε κάποιο event. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε ορισμένα από τα νέα μοντέλα στα KTM Off Road Days στην Πεντέλη και να απολαύσουμε τις σημαντικές αλλαγές τις οποίες δέχτηκαν τα EXC του 2017.
Μετά τις περσινές αλλαγές στην motocross σειρά της ΚΤΜ, την ίδια πορεία εξέλιξης ακολούθησαν και τα αντίστοιχα enduro της εταιρείας το 2017. Ακολουθώντας το νέο look αλλά και τις τεχνολογικές καινοτομίες που η ΚΤΜ μας έχει συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια, δεν ήταν έκπληξη για εμάς η εξέλιξη και βελτίωση των δίχρονων μοντέλων, που ζουν μια δεύτερη εφηβεία τα τελευταία χρόνια στην αγορά. Κυρίως, το οφείλουν αυτό στους αγώνες extreme enduro που πληθαίνουν χρόνο με τον χρόνο και μάλιστα έχουν αρχίσει να μπαίνουν δυνατά και στον ελληνικό χώρο. Τα best seller για αυτούς τους αγώνες είναι τα δίχρονα κυβικά των 250 και 300, δύο μοτοσυκλέτες που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην Πεντέλη, και μάλιστα στην καλύτερη τους έκδοση την Six Days.
Νέα γενιά δίχρονων enduro
Η πορεία της εξέλιξης που επέλεξε να δώσει η ΚΤΜ στα νέα δίχρονα μοντέλα της, φανερώνει μια διάθεση επένδυσης για τα επόμενα χρόνια, παρά μια στάσιμη κατάσταση αναμονής για το αβέβαιο μέλλον κατά πολλούς, των δίχρονων κινητήρων. Και δεν μιλάμε για τις αλλαγές που έγιναν στο πλαίσιο και τα περιφερειακά των EXC 250/300 2017, αλλά για τον κινητήρα. Η ενσωμάτωση της μίζας στο μοτέρ είναι ένα σημείο που είχε βασικά προβλήματα σχεδιασμού στους προηγούμενους κινητήρες ενώ τώρα είναι κρυμμένη και προφυλαγμένη από χτυπήματα που δεν είναι λίγα στο enduro και πολύ περισσότερα στο extreme enduro. Επίσης η χρησιμοποίηση του αντικραδασμικού άξονα είναι μια ακόμα καινοτομία της ΚΤΜ που κάνει φιλικότερους τους δίχρονους κινητήρες στο αγοραστικό κοινό.Νέες μικρότερες διαστάσεις, χαμηλότερο βάρος και περισσότερα τεχνολογικά αξεσουάρ όπως o επιλογέας χαρτογράφισεων, υπόσχονται να βοηθήσουν τους ιδιοκτήτες των EXC 250/300 2017 να πάνε στο επόμενο οδηγικό επίπεδο με λιγότερο κόπο από τα προηγούμενα μοντέλα. Περισσότερες λεπτομέρειες και εκτενέστερη αναφορά για τις αλλαγές των EXC 250/300 2017 θα βρείτε παρακάτω.
Εξαήμερος δίχρονος πυρετός
Κάπου, όλες αυτές οι σκέψεις σου περνάνε από το μυαλό λίγο πριν ξεκινήσεις να οδηγείς τις απαράμιλλα όμοιες μοτοσυκλέτες EXC 250/300 2017 Six Days. Αν και με τόσες αλλαγές η θέση οδήγησης παραμένει να είναι γνώριμη ΚΤΜ και λίγο πριν ξεκινήσεις πρέπει να επιλέξεις ποια από τις τρεις χαρτογραφίσεις θέλεις να ξεκινήσεις την γνωριμία σου με την μοτοσυκλέτα. Με το πάτημα του κουμπιού η μίζα δίνει ζωή στον κινητήρα και μπορούμε να πούμε ότι οι κραδασμοί στο ρελαντί είναι ανύπαρκτοι χάρη του νέου αντικραδασμικού άξονα, αλλά στην κύλιση της μοτοσυκλέτας αρχίζεις να καταλαβαίνεις την δίχρονη λειτουργία του κινητήρα. Από τα πρώτα μέτρα εντυπωσιάζουν με την ροπή τους και οι δύο κινητήρες 250/300 αλλά περισσότερου του 250 που συμπεριφέρεται πολύ καλά στις χαμηλές στροφές σαν να είναι 300σάρης. Η μεγάλη διαφορά των δύο κινητήρων είναι το τράβηγμα μετά τις μεσαίες στροφές, όπου στο 300 είναι πιο δυνατό και κρατάει καλή ροπή μέχρι και τις υψηλές. Η ομοιότητα των δύο κινητήρων είναι κάπου αναμενόμενη αν αναλογιστεί κανείς ότι μοιράζονται τα πάντα, εκτός από τον κύλινδρο και το πιστόνι.
Συμπλέκτης και φρένα παρά την δίαιτα που δέχτηκαν, παραμένουν να είναι κορυφαία, δίνοντας την σωστή αίσθηση για τον χειρισμό μιας enduro μοτοσυκλέτας. Με την μείωση του βάρους και στις δύο μοτοσυκλέτες, είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι παραμένουν να είναι εξίσου σταθερές και ακλόνητες στην πορεία τους σε κακοτράχαλα και γεμάτα σαμάρια τερέν, ενώ είναι σημαντικά προβλέψιμες στην συμπεριφορά τους σε νεροφαγώματα και λούκια. Η εντυπωσιακή λειτουργία προέρχεται από το συμπαγές σύνολο αλλά και τις νέες αναρτήσεις της WP, Χplor. Απορροφούν τις ανωμαλίες, μεταφέροντας ελάχιστους κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη και δύσκολα θα γίνουν νευρικές διώχνοντας δεξιά και αριστερά τον τροχό τους σε κάποιο μεγάλο εμπόδιο.
Ο κάτοχος της μοτοσυκλέτας θα πρέπει να πειραματιστεί για να βρει ποια χαρτογράφιση τον εξυπηρετεί στο αντίστοιχο τερέν για βελτιστοποιήσει το στρίψιμο του, μια και στις δίχρονες εκδόσεις, Six Days ή όχι, δεν προσφέρεται το traction control. Η χαρακτηριστική σταθερότητα των ΚΤΜ ακόμα και στις στενές σαθρές στροφές, συνεχίζει να υπάρχει και σε αυτή τη νέα γενιά, κυρίως του μπροστινού τροχού γιατί δεν καταφέραμε να κρατήσουμε πάντα, τον πίσω τροχό στην τροχιά του. Ακόμα και στα άλματα οι EXC 250/300 2017 Six Days παραμένουν σταθερές και προβλέψιμες αρκεί να μην υπάρχουν υπερβολές και υψηλές απαιτήσεις από enduro μοτοσυκλέτες με μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις.
Αναβάθμιση
Η ΚΤΜ κατάφερε να αναβαθμίσει τις EXC 250/300 2017 Six Days προσφέροντας το νέο καινούργιο look της περσινής νέας γενιάς της motocross σειράς, χωρίς όμως να αλλάξει ριζικά την οδηγική αίσθηση που χαρακτήριζε τα μοντέλα. Οι νέες μικρότερες διαστάσεις και το χαμηλότερο βάρος είναι εκεί αλλά περισσότερο θα γίνουν αισθητές οι αναβαθμίσεις στον κινητήρα και τις αναρτήσεις, όπου θεωρούμε ότι οδηγούν στην σωστή πορεία την νέα γενιά των δίχρονων ΚΤΜ.
Αναλυτικότερα οι αλλαγές
Στόχοι εξέλιξης
- Μείωση του βάρους & συγκέντρωση των μαζών – καλύτερος χειρισμός
- Βελτιωμένη απόδοση – βέλτιστη κατανομή ισχύος & απόδοσης
- Καλύτερη εργονομία – βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά
- Νέα εμφάνιση – όψη state-of-the-art
Η ουσία των αλλαγών
Η ΚΤΜ δεν επέλεξε να αλλάξει εξολοκλήρου τις enduro μοτοσυκλέτες της απλά για να πάρουν την σχεδίαση της motocross σειράς. Σε κάθε αλλαγή που επέλεξε να κάνει, υπήρχε και ένας βαθύτερος λόγος εξέλιξης των μοντέλων. Ξεκινώντας από το πλαίσιο, η νέα σχεδίαση προσφέρει 20% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και 30% μικρότερη διαμήκης ακαμψία ενώ είναι ελαφρύτερο κατά 350gr. Οι βάσεις της κεφαλής του κινητήρα είναι σχεδιασμένες να απορροφούν τους κραδασμούς από το μοτέρ βοηθώντας τον χειρισμό της μοτοσυκλέτας.
Μετά τα προβλήματα στην ποδιά των προηγούμενων μοντέλων, η ΚΤΜ την σχεδίασε από την αρχή βελτιώνοντας την στήριξη της με δύο σπειρώματα στους κάτω σωλήνες του πλαισίου.
Το νέο φιλτροκούτι προσφέρει καλύτερη απόδοση στην ροή του αέρα αλλά και μεγαλύτερη ασφάλεια με το νέο σύστημα στήριξης του φίλτρου αέρα, Επίσης έγινε ακόμα πιο εύκολη η αλλαγή του φίλτρου. Στην ίδια περιοχή εδράζεται και η μπαταρία η οποία είναι νέας γενιάς λιθίου και κατά ένα κιλό ελαφρύτερη από την προηγούμενη γενιά.
Ειδική σχεδίαση για τα EXC μοντέλα αποτελούν οι μασπιέδες, που είναι πιο ψηλοί από τους αντίστοιχους στα SX μοντέλα της εταιρείας Το χώμα δεν μπορεί να εμποδίσει την κίνηση τους και έχουν πιο γρήγορη επαναφορά. Νέα σχεδίαση και στο ψαλίδι με κύριο στόχο την έδραση του πίσω αμορτισέρ πιο πίσω και πιο κοντά στο σημείο στήριξης του ψαλιδιού στο πλαίσιο. Το νέο σημείο μείωσε κατά 10mm την διαδρομή της πίσω ανάρτησης και γενικότερα το ψαλίδι έκανε δίαιτα κατά 220gr.
Η ΚΤΜ για το 2017 στην enduro γκάμα της προχώρησε και σε νέα γενιά αναρτήσεων. Τα Χplor της WP σχεδιάστηκαν για να προσαρμοστούν στις απαιτήσεις των νέων μοντέλων και των αλλαγών που έφεραν στα EXC. Το πίσω αμορτισέρ είναι νέας σχεδίασης PDS, βασισμένο σε πιστόνι 46mm από 50mm που ήταν στα προηγούμενα μοντέλα της WP. Είναι μικρότερο για να χωράει στο νέο πλαίσιο και εκτός από την βελτιωμένη του απόδοση, εντυπωσιάζει με την ελάφρυνση των 600gr που έχει δεχτεί. Επίσης και το πιρούνι είναι της νέας γενιάς Xplor WP 48 παρουσιάζοντας στο πάνω μέρος όλες τις ρυθμίσεις(απόσβεσης συμπίεσης και απόσβεσης επαναφοράς) ενώ υπάρχει και ένα έξτρα εξάρτημα που ρυθμίζει(σε τρεις θέσεις) την προφόρτηση των ελατηρίων. Το νέο πιρούνι έχει βελτιωμένη απόδοση, μεγαλύτερη αντοχή στο τερμάτισμα χάρη της τεχνολογίας Hydro-Stop που διαθέτει ενώ και αυτό έχει συμβάλει στην μείωση του βάρους κατά 200gr.
Μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές έγιναν και στα φρένα. Η νέα σχεδίαση της μοτοσυκλέτας προστατεύει καλύτερα τα μαρκούτσια του μπροστινού φρένου και το καλώδιο του κοντέρ περνώντας τα, σε ειδική υποδοχή από την μάσκα. Το πίσω φρένο είναι μικρότερο από 26mm σε 24mm έμβολο και έχει μεγαλύτερο πεντάλ κατά 10mm προσφέροντας καλύτερη αίσθηση. Τα φρένα μπήκαν σε δίαιτα και αυτά γλυτώνοντας από τους νέους δίσκους, 63gr μπροστά και και 51gr πίσω.
Στην περιοχή του τιμονιού, τα νέα lock-on γκρίπ της ODI εγγυώνται ότι θα μείνουν στην θέση τους ενώ προσφέρουν διαφορετικά έκκεντρα αλλάζοντας την διαδρομή της γκαζιέρας (στα τετράχρονα μοντέλα), η οποία επανασχεδιάστηκε για τον σκοπό αυτόν. Νέος προαιρετικός διακόπτης επιλογής χαρτογράφισης με φωτεινές λυχνίες για να ξέρει ο αναβάτης τι έχει επιλέξει προσφέροντας στον ίδιο διακόπτη και το νέο επαναστατικό Traction Control(standard στα τετράχρονα μοντέλα Six Days).
Με τις νέες αλλαγές πλαισίου, σχεδιάστηκαν ξανά οι εξατμίσεις όλων των μοντέλων, στοχεύοντας στην αύξηση της απόδοσης, τον χαμηλό θόρυβο, την συγκέντρωση των μαζών αλλά και την μείωση του βάρους. Ακόμα και στο σύστημα ψύξης, η ΚΤΜ βελτίωσε την προστασία των ψυγείων, αύξησε την απαγωγή θερμότητας και βελτίωσε τις γρίλιες για καλύτερη ροή του αέρα.
Περνώντας στον κινητήρα για το 2017 τα δίχρονα μοντέλα 250/300 έχουν έναν ολοκαίνουργιο και τεχνολογικά εξελιγμένο πακέτο με highlight τον αντικραδασμικό άξονα που φέρνει νέα δεδομένα στους δίχρονους κινητήρες. Οι αλλαγές ξεκίνησαν από τα κάρτερ που απολαμβάνουν μια εντελώς νέα σχεδίαση για το χυτό του κινητήρα, νέα καλύμματα που περιορίζουν τις φθορές, ενσωματωμένη μίζα, τον αντικραδασμικό άξονα που αναφέραμε αλλά και γενικότερα νέα διάταξη αξόνων που βοηθούν στην συνολική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Η νέα σχεδίαση, έχει φέρει τον συμπλέκτη και τον στρόφαλο πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας κάτι που βελτιώνει την ισορροπία των μεγάλων δίχρονων EXC. Στον νέο κύλινδρο, ο χρονισμός στις θυρίδες εισαγωγής και εξαγωγής βελτιώθηκαν όπως και το power valve προσφέροντας περισσότερη δύναμη στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Επίσης στον κύλινδρο τα υδροχυτώνια βελτιώθηκαν συμμετέχοντας στις γενικότερες βελτιώσεις που έγιναν στον κινητήρα. Στο κιβώτιο των ταχυτήτων η νέα γενιά EXC δέχτηκε όμοιας σχεδίαση κιβώτιο από το EXC-F 350 ενώ και ο στρόφαλος είναι νέος με διαφορετική κατανομή μάζας για να προσαρμόζεται με τον νέο αντικραδασμικό άξονα. Η νέα σχεδίαση με τον αντικραδασμικό άξονα έχουν μειώσει κατά 50% τους κραδασμούς του κινητήρα. Βελτιώσεις έγιναν και στον συμπλέκτη που παραμένει τεχνολογίας DDS (Damped-Diaphragm-Steel) και έχει δεχτεί ελαφρύτερο καλάθι και νέα πλάκα πίεσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά KTM EXC250 2017
Κινητήρας | Δίχρονος, Μονοκύλινδρος |
Κυβισμός | 249cc |
Διάμετρος / Διαδρομή | 66.4/72 mm |
Συμπίεση | – |
Εκκίνηση/Μπαταρία | Μίζα και Μανιβέλα / 12V 2Ah |
Ταχύτητες | 6 |
Τροφοδοσία | Mikuni TMX 38 |
Έλεγχος | Έλεγχος εξάτμισης |
Μίξη λαδιού/βενζίνης | 1:60 |
Σχέσεις | 14:32 16:26 20:25 22:23 25:22 26:20 |
Αρχική Σχέση | 26:73 |
Τελική μετάδοση | 14:50 (13:50) |
Ψύξη κινητήρα | Υδρόψυκτος |
Συμπλέκτης | Πολλαπλών Δίσκων τύπου DDS με υδραυλικό σύστημα της Brembo |
Ανάφλεξη | Kokusan |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Κεντρικού δοκού από χρωμιομόλυβδο 25CrMo4 |
Υποπλαίσιο | Αλουμινίου |
Τιμόνι | Αλουμινίου Neken, Ø 28/22 mm |
Μπροστινή Ανάρτηση | WP-USD Xplor 48 |
Πίσω ανάρτηση | WP Xplor PDS |
Διαδρομή Ανάρτησης(Εμπρός/Πίσω) | 300/310 mm |
Δισκόφρενα Εμπρός/Πίσω | 260/220 mm |
Ζάντες Εμπρός/Πίσω | 1.60 x 21”; 2.15 x 18” Giant |
Διαστάσεις Ελαστικών Εμπρός/Πίσω | 90/90-21”; 140/80-18” |
Αλυσίδα | X-Ring 5/8 x 1/4″ |
Εξάτμιση(τελικό) | Αλουμινίου |
Κλίση τιμονιού | 63.5° |
Offset | 22 mm |
Μεταξόνιο | 1,482±10 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 370 mm |
Ύψος σέλας | 960 mm |
Ρεζερβουάρ | 9.5 l |
Βάρος χωρίς καύσιμο | 100 kg |
Τεχνικά χαρακτηριστικά KTM EXC300 2017
Κινητήρας | Δίχρονος, Μονοκύλινδρος |
Κυβισμός | 293.2 cc |
Διάμετρος / Διαδρομή | 72/72 mm |
Συμπίεση | – |
Εκκίνηση/Μπαταρία | Μίζα και Μανιβέλα / 12V 2Ah |
Ταχύτητες | 6 |
Τροφοδοσία | Mikuni TMX 38 |
Έλεγχος | Έλεγχος εξάτμισης |
Μίξη λαδιού/βενζίνης | 1:60 |
Σχέσεις | 14:32 16:26 20:25 22:23 25:22 26:20 |
Αρχική Σχέση | 26:73 |
Τελική μετάδοση | 14:50 (13:50) |
Ψύξη κινητήρα | Υδρόψυκτος |
Συμπλέκτης | Πολλαπλών Δίσκων τύπου DDS με υδραυλικό σύστημα της Brembo |
Ανάφλεξη | Kokusan |
Πλαίσιο | |
Τύπος | Κεντρικού δοκού από χρωμιομόλυβδο 25CrMo4 |
Υποπλαίσιο | Αλουμινίου |
Τιμόνι | Αλουμινίου Neken, Ø 28/22 mm |
Μπροστινή Ανάρτηση | WP-USD Xplor 48 |
Πίσω ανάρτηση | WP Xplor PDS |
Διαδρομή Ανάρτησης(Εμπρός/Πίσω) | 300/310 mm |
Δισκόφρενα Εμπρός/Πίσω | 260/220 mm |
Ζάντες Εμπρός/Πίσω | 1.60 x 21”; 2.15 x 18” Giant |
Διαστάσεις Ελαστικών Εμπρός/Πίσω | 90/90-21”; 140/80-18” |
Αλυσίδα | X-Ring 5/8 x 1/4″ |
Εξάτμιση(τελικό) | Αλουμινίου |
Κλίση τιμονιού | 63.5° |
Offset | 22 mm |
Μεταξόνιο | 1,482±10 mm |
Απόσταση από το έδαφος | 370 mm |
Ύψος σέλας | 960 mm |
Ρεζερβουάρ | 9.5 l |
Βάρος χωρίς καύσιμο | 100 kg |
Φωτογραφίες: Χρήστος και Γιώργος Καραγιωργάκης – ΚΤΜ