TEST – ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΤΗΣ ΜΧ1 HONDA CRF450R 2018 ΤΟΥ Π.ΚΟΥΖΗ

Όταν έχεις κατακτήσει 16 τίτλους motocross σε πανελλήνιο επίπεδο μετά από 22 χρόνια αγωνιστικής παρουσίας, η γνώση που έχεις αποκτήσει σε αυτό που κάνεις, είναι μόνο κατανοητό από πρωταθλητές. Πρόσφατα έπεσε στα χέρια μας η πρωταθλήτρια της ΜΧ1 2018 η Honda CRF450R 2018 του πολυπρωταθλητή Παναγιώτη Κουζή, χωρίς να είμαστε πρωταθλητές, προσπαθήσαμε να καταλάβουμε γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα κέρδισε τα 11 από τα 14 φετινά σκέλη της μεγάλης κατηγορίας. Το αποτέλεσμα…μας εξέπληξε!

Δεν είναι η πρώτη φορά που οδηγούμε την μοτοσυκλέτα του Παναγιώτη Κουζή. Στο παρελθόν έχουμε οδηγήσει αρκετές από τις μοτοσυκλέτες του όλες όμως στην αρχή της χρονιάς, παρουσιάζοντας τα καινούργια μοντέλα της εταιρείας με την οποία αγωνίζεται. Ελάχιστες φορές όμως,  είχαμε την ευκαιρία να τις οδηγήσουμε στο τέλος της χρονιάς, για να δούμε τις παρεμβάσεις που έχει κάνει ο Έλληνας πολυπρωταθλητής, προσαρμόζοντας την μοτοσυκλέτα στα μέτρα του. Πέρσι είχαμε οδηγήσει την νέα CRF450R 2017 στην αρχή της χρονιάς και παρά το γεγονός ότι το πρωτάθλημα είχε ξεκινήσει ο Κουζής δεν είχε κάνει καμία παρέμβαση στην μοτοσυκλέτα του. Όπως το συνηθίζει τα τελευταία χρόνια, στήνει την μοτοσυκλέτα του κατά την διάρκεια του πρωταθλήματος κάτι που από ότι φαίνεται έχει την ευχέρεια να το κάνει αφού έχει αποδείξει ότι μπορεί και κερδίζει με όποια μοτοσυκλέτα έχει στα χέρια του.  Η CRF450R 2018 είναι η αναβαθμισμένη συνέχεια του περσινού μοντέλου και μετά την ολοκλήρωση του φετινού Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross, η μοτοσυκλέτα του Κουζή αποτελεί το απόσταγμα της γνώσης και της προσαρμογής στις απαιτήσεις του ίδιου αλλά και των ικανοτήτων της ομάδας του. Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα παρουσιάζει επιπλέον ενδιαφέρον καθώς οι φετινές αγωνιστικές τις υποχρεώσεις δεν έχουν ολοκληρωθεί και θα κληθεί να ανταποκριθεί σε παγκοσμίου επιπέδου απαιτήσεις με την συμμετοχή του Παναγιώτη Κουζή στο MXGP της Βουλγαρίας και της Τουρκίας στο τέλος του καλοκαιριού. Η πρωταθληματική περίοδος του Κουζή σίγουρα αποτέλεσε και περίοδος προετοιμασίας για τους δύο μεγάλους αγώνες, στήνοντας παράλληλα την CRF του, για ανταγωνισμό υψηλότερου επιπέδου.

Οι πρώτες σκέψεις
Σκανάροντας με τα μάτια την Honda CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή, προσπαθούμε να εντοπίσουμε αλλά κυριότερα να καταλάβουμε τις αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει στην μοτοσυκλέτα σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής. Η πρώτη σκέψη είναι ότι η άνεση και η απόδοση της μοτοσυκλέτας έχουν μπει στο στόχαστρο της ομάδας του κάτι που δικαιολογεί τις εξατμίσεις της Arrow και την πίσω ανάρτηση της Ohlins. Όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο ίδιος ο Π.Κ. η μοτοσυκλέτα του είναι βελτιωμένη σε τρεις τομείς. Την αξιοπιστία-αντοχή, την εργονομία-άνεση και την απόδοση. Και οι τρεις τομείς δεν μας εξέπληξαν ως προς την επιλογή τους καθώς οι περισσότερες ομάδες βελτιώνουν τις αναρτήσεις για άνεση και συμπεριφορά, τον κινητήρα για απόδοση ενώ η εργονομία βασίζεται κυρίως από το πόσο άνετα μπορεί να αισθάνεται ο αναβάτης στο μοντέλο παραγωγής αφού ελάχιστε αλλαγές μπορούν να γίνουν όταν η μοτοσυκλέτα φύγει από το εργοστάσιο. Όμως αυτό που φανταζόμασταν ως βελτίωση, σε μια μοτοσυκλέτα που προετοιμάστηκε για αγώνες παγκοσμίου πρωταθλήματος, δεν είχε καμία σχέση  με τον αντισυμβατικό χαρακτήρα που γνωρίσαμε στην CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή. Όλες οι σκέψεις, ανατράπηκαν εντυπωσιακά.

Αντισυμβατικός Χαρακτήρας
Βλέποντας τον ψηλό και κατά συνέπεια βαρύ αναβάτη της Honda Σαρακάκης θα περίμενε κανείς η μοτοσυκλέτα του να έχει δύναμη και οι αναρτήσεις του να είναι σκληρές σε όλη τους την διαδρομή ενώ η εργονομία θα ήταν προσαρμοσμένη να υποδεχτεί τον 1.95 ύψους Παναγιώτη Κουζή. Και από εδώ αρχίζουν οι αντιθέσεις. Το τιμόνι είναι τοποθετημένο υπερβολικά πίσω για αναβάτη αυτού του ύψους ενώ οι μανέτες του μπροστινού φρένου και του συμπλέκτη αλλά και οι λεβιέδες του πίσω φρένου και των ταχυτήτων είναι σε θέσεις που ένας αναβάτης του 1.74 να νοιώθει άνετα, αν και θα προτιμούσαμε το τιμόνι λίγο πιο μπροστά. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και όλα δείχνουν να είναι αρκετά μαζεμένα μικραίνοντας όσο είναι δυνατόν τις διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται με μίζα και μόνο με μίζα καθώς από το 2018 το CRF450R διαθέτει μόνο την αναμονή στα κάρτερ από τον μηχανισμό της μανιβέλας. Ο επιλογέας των χαρτογραφήσεων του κινητήρα στο τιμόνι ήταν τοποθετημένος στην δεύτερη και πιο ήπια επιλογή, την οποία χρησιμοποιεί σχεδόν πάντα ο Παναγιώτης Κουζής σε αγώνες και προπονήσεις. Φανταστήκαμε ότι οι after market εξατμίσεις πρόσθεσαν δύναμη στον κινητήρα τόση, ώστε και ο ήπιος χάρτης της ηλεκτρονικής να είναι σε θέση να φέρνει την CRF450R 2018 στην πρώτη θέση στους ελληνικούς αγώνες ΜΧ. Όμως και εδώ ξεγελαστήκαμε. Ο κινητήρας αποδίδει τελείως ήπια ακόμα και στο ακαριαίο άνοιγμα του γκαζιού. Η επιτάχυνση δεν είναι σε καμία περίπτωση ανησυχητική και ανοίγεις το γκάζι όλο και πιο πολύ περιμένοντας να έρθει η κρυφή δύναμη που χρησιμοποιεί ο Έλληνας πολυπρωταθλητής.  Μάταια όμως. Η φτωχή χαρτογράφηση και το μακρύ γρανάζωμα 13/48 έχουν μετατρέψει όλη την δύναμη του HRC αλλά και το αποτέλεσμα του R&D της Arrow σε μια απολύτως γραμμική απόδοση του κινητήρα, χωρίς ξεσπάσματα και εκπλήξεις, μαζεύοντας μέτρα μέσα στην πίστα σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού χωρίς βαβούρα και τυμπανοκρουσίες. Αυτό που πραγματικά εντυπωσιάζει είναι το γεγονός ότι με αυτή την ήπια απόδοση της μοτοσυκλέτας του, ο Π.Κ. έχει καταφέρει να πάρει ουκ ολίγες εκκινήσεις φέτος στην μεγάλη κατηγορία.

Μετά τις μινιμαλιστικές ρυθμίσεις στην εργονομία της Honda CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή και την απροσδόκητα ομαλή απόδοση του κινητήρα, περιμέναμε τις αναρτήσεις να μας δώσουν μια πιο factory αίσθηση και λειτουργία. Κάτι για να δικαιολογήσουμε το διαφορετικό, το εξαιρετικό, αυτό που κάνει την διαφορά του πρωταθλητή από τους υπόλοιπους. Όμως εδώ τα πράγματα ήταν κάπως περίεργα. Όσοι περίμεναν σκληρές αναρτήσεις για να αντεπεξέλθουν στις υψηλές ταχύτητες και μεγάλα άλματα του πολυπρωταθλητή, μάλλον έχουν πέσει έξω. Η πίσω ανάρτηση δικαιολογεί την φήμη της προσφέροντας σταθερή απόδοση όσο κι αν διαρκούν τα σκέλη και στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας του Κουζή θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αρκετά μαλακή και αργή, διατηρώντας επιφυλάξεις στο μαλακή, γιατί δεν καταφέραμε ποτέ να την τερματίσουμε.  Η χρήση 120 πίσω ελαστικού και mousse αντί για σαμπρέλες συνέβαλε σημαντικά στην πρόσφυση του πίσω τροχού που ακόμα και στις σαθρές συνθήκες που την δοκιμάσαμε ο πίσω τροχός ήταν βιδωμένος στο έδαφος, κάνοντας ιδιαίτερα δύσκολες τις πλαγιολισθήσεις μας για τις ανάγκες της φωτογράφησης.  Η μόνη παραφωνία στο μαλακό και φιλικό “περιβάλλον” της CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή είναι το πιρούνι. Κατά την οδήγηση έχει την αίσθηση ότι κάθετε λίγο ψηλά ρίχνοντας το βάρος στην πίσω ανάρτηση και τα πράγματα γίνονται ενοχλητικά στις σφιχτές στροφές. Για κάποιον λόγο ο μπροστινός τροχός δεν θέλει να ακολουθήσει την τροχιά της κλειστής στροφής πιέζοντας προς τα έξω την μοτοσυκλέτα. Είναι το μόνο σημείο που μπορούμε να πούμε ότι η μοτοσυκλέτα είναι ρυθμισμένη για τον Π.Κ. και είναι λογικό να μην νοιώθουμε άνετα. Το μπροστινό είναι ρυθμισμένο για αναβάτη περισσότερων κιλών όπως είναι ο Παναγιώτης Κουζής λόγω μεγάλου ύψους, αλλά και προσαρμοσμένο στην οδήγηση του που πιέζει περισσότερο από πολλούς το μπροστινό φρένο κατά το φρενάρισμα. Το μόνο που δεν θέλεις να συμβεί κατά το φρενάρισμα και ειδικά όταν πιέζεις την δεξιά μανέτα, είναι να τερματίσει η εμπρός ανάρτηση σε κάποιο σαμάρι, γεγονός που δικαιολογεί πλήρως την επιλογή της σκληρής λειτουργίας. Η μπροστινή ανάρτηση έχει δεχτεί revalving διαφοροποιώντας την από την παραγωγής, για τις απαιτήσεις του Παναγιώτη Κουζή.

Στον μόνο τομέα απόδοσης που ο Παναγιώτης Κουζής δεν έχει κάνει καμία επέμβαση ή προσωπική προσαρμογή στην Honda του, είναι τα φρένα. Το CRF450R εδώ και αρκετά χρόνια είναι εξοπλισμένο με πολύ λειτουργικά φρένα. Αν και δεν είναι τα πιο δυνατά στην κατηγορία τους ούτε αποτελούν κορυφαίας απόδοσης σε σχέση με τον ανταγωνισμό ωστόσο κάνουν καλά την δουλειά τους και από ότι φαίνεται ανταποκρίνονται στις υψηλές απαιτήσεις του Έλληνα πολυπρωταθλητή.  Η αίσθηση που διαθέτουν και η πληροφόρηση που δίνουν στον αναβάτη είναι καλή και πολύ δύσκολα θα έρθει ένα ανεπιθύμητο σπινάρισμα των τροχών.

Άνεση που αποδίδει
Θα περίμενε κανείς, λίγοι αναβάτες να ένοιωθαν άνετα πάνω στην μοτοσυκλέτα του φετινού πρωταθλητή της ΜΧ1. Στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο και είναι μεγάλη η γκάμα των αναβατών που θα νοιώσουν άνετα στην Honda CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή. Ίσως πιο άνετα και από την αρχική μορφή της μοτοσυκλέτας όταν βγήκε από το εργοστάσιο. Φιλική σε εργονομία και αναρτήσεις, ήπια σε απόδοση κινητήρα, προσανατολισμένη μόνο να προσφέρει άνεση και απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη. Η Honda CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή είναι τόσο αντισυμβατική σε όσα ξέρουμε ή περιμένουμε από μια μοτοσυκλέτα πρωταθλητή, που δεν θα έπρεπε να είναι του Παναγιώτη Κουζή.

Βελτιώσεις στην Honda CRF450R 2018 του Παναγιώτη Κουζή

  • Ολόκληρη εξάτμιση τιτανίου από την Arrow
  • Πίσω αμορτισέρ Ohlins TTX
  • Στεφάνια τροχών Tagasako Excel A60
  • Αλυσίδα και γρανάζια από την RK
  • Γκριπάκια ODI Emig
  • Αυτοκόλλητα και γραφικά από την DXL Graphics
  • Κάλυμμα σέλας CrossX Racing
  • Τακάκια CL Brakes
  • Ελαστικά Metzeler
  • Mousse Metzeler
  • Revalving πιρουνιού K-Shock
  • Μηχανικοί Μενέλαος Κοντογιάννης(Mediko Moto) – Γιώργος Πανδής((Pandis MX Service)
87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...