TEST – ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΜ ΜΧ250FI 2018, ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗ ΜΧ2 ΚΥΠΡΟΥ Μ.ΠΑΜΠΟΥΚΚΑ

Όταν μια σπάνια μοτοσυκλέτα βρίσκεται μόλις λίγα μέτρα από εκεί που κάθεσαι, το βλέμμα πέφτει από μόνο του πάνω της. Όταν μάλιστα ξέρεις ότι η συγκεκριμένη είναι και πρωταθλήτρια, αρχίζεις να κοιτάζεις λίγο πιο έντονα…λίγο πιο βαθιά. Στην Ελλάδα βρέθηκε η πρωταθλήτρια Κύπρου της ΜΧ2 ΤΜ ΜΧ250Fi του Μιχάλη Πάμπουκκα την οποία είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε ανακαλύπτοντας όλα της τα μυστικά.

Μετά την κατάκτηση του τίτλου της ΜΧ2 στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα Motocross 2018, ο Μιχάλης Πάμπουκκας αποφάσισε να δοκιμάσει τις δυνάμεις του στους δύο τελευταίους αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2018 σε Μεγαλόπολη και Αρχαία Ολυμπία. Μια και η μοτοσυκλέτα που κατέκτησε τον φετινό τίτλο ο Μιχάλης, είναι η TM MX250Fi 2018, η ελληνική αντιπροσωπεία των ιταλικών μοτοσυκλετών TM Racing Hellas, φιλοξένησε στο φετινό ελληνικό πρωτάθλημα ακόμα έναν πρωταθλητή Κύπρου μαζί φυσικά με τον Σάββα Σάββα που ακολούθησε πολλούς αγώνες του θεσμού την φετινή περίοδο. Παρουσιάζοντας εξαιρετική ταχύτητα, μεγάλο πάθος και πείσμα, προσαρμόστηκε γρήγορα στις απαιτήσεις των δύο αγώνων και βρέθηκε να οδηγεί στην πρώτη τριάδα στα περισσότερα σκέλη. Ο νεαρός Κύπριος αθλητής έδειξε ότι δεν διαθέτει μεγάλη εμπειρία και πλήρωσε τα πολλά του λάθη και στους δύο αγώνες, χάνοντας την ευκαιρία να διεκδικήσει το βάθρο.  Την προσπάθεια του Μ.Πάμπουκκα είχαμε την ευκαιρία να την ζήσουμε από κοντά, κάτω από την τέντα της TM Racing Hellas, σε μια συνεργασία στο πρωτάθλημα με την ελληνική αντιπροσωπεία, αλλά και να δούμε σε δράση την ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα της ΤΜ την MX250Fi 2018. Το πράγμα έγινε καλύτερο, όταν μας ρώτησαν αν θέλαμε να την δοκιμάσουμε. Με ελάχιστους δημοσιογράφους παγκοσμίως να έχουν απλώσει τα χέρια τους πάνω σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα και με το ενδιαφέρον στα ύψη αφού η παραγωγής ΤΜ MX250Fi 2018 παρουσιάζει εφαρμογές από το παγκόσμιο πρωτάθλημα MXGP, υπήρξε μόνο μια διαθέσιμη απάντηση στο τραπέζι.

Ready to Win!
Παραλαμβάνοντας την μοτοσυκλέτα οι εκπλήξεις συνεχίστηκαν όταν ζητήσαμε από τον Μιχάλη να μας αναφέρει τις αλλαγές που είχαν κάνει στην μοτοσυκλέτα ώστε να την προσαρμόσουν στα μέτρα του. Η απάντηση ήταν καμία! Όπως βγήκε από το κουτί η ΤΜ MX250Fi 2018 του Μιχάλη Παμπούκκα δεν χρειάστηκε καμία παρέμβαση από τον ίδιο για να κατακτήσει τον φετινό τίτλο της ΜΧ2 Κύπρου. Αυτό ήταν μια καλή πάσα για να δούμε την ιστορία αυτής της μοτοσυκλέτας και το πως έφτασε στις εκθέσεις μοτοσυκλετών της TM ακολουθώντας την γνωστή πορεία μέσα από το παγκόσμιο πρωτάθλημα και γενικότερα τους αγώνες. H καινούργια MX250Fi δοκιμάστηκε για δύο χρόνια στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εκτενώς από τον Samuele Bernardini και λέμε καινούργια γιατί η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα παρουσίαζε μεγάλες αλλαγές στον κινητήρα γεγονός που επηρέασε και τους υπόλοιπους τομείς όπως πλαίσιο και την εξάτμιση. Ο νέος κινητήρας είναι πιο μικρός και πιο ελαφρύς από τον προηγούμενο με νέας σχεδίασης κεφαλή η οποία αν και εξακολουθεί να έχει δύο εκκεντροφόρους ωστόσο είναι εντυπωσιακά πιο μαζεμένη και πιο ελαφριά από την προηγούμενη. Στις αλλαγές της κεφαλής, ξεχωρίζουν η καδένα που δίνει κίνηση σε ένα γρανάζι το οποίο με την σειρά του κινεί τα γρανάζια των εκκεντροφόρων ενώ οι εκκεντροφόροι θέτουν σε λειτουργία τις βαλβίδες με κοκοράκια. Η κεφαλή παρουσιάζει αλλαγές και στην εξαγωγή όπου η κάθε θυρίδα έχει την δικιά της εξάτμιση με δύο σώματα της εξάτμισης να βγαίνουν από το μπροστινό σύστημα τελειώνοντας επίσης σε δύο τελικά. O στόχος των Ιταλών ήταν ίδιος με αυτόν που έχουν βάλει τα τελευταία χρόνια όλοι οι κατασκευαστές motocross μοτοσυκλετών, να βγάλουν περισσότερη δύναμη στην κατηγορία των τετράχρονων 250cc.

Η ΤΜ για να το πετύχει αυτό συνδύασε την αγωνιστική της εμπλοκή τόσο από το ΜΧ όσο και από το ιταλικό πρωτάθλημα της Moto3 κάτι που έχουν κάνει και άλλοι κατασκευαστές στο παρελθόν.  Όπως έχει αποδειχτεί για να μπορέσει ένα 250cc τετράχρονο να βγάλει περισσότερη δύναμη πρέπει να αποκτήσει ευστροφία και πολυστροφία, χωρίς να κινδυνεύει η αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας. Πρώτη σε επίπεδα ΜΧ μοτοσυκλετών παραγωγής το κατάφερε η ΚΤΜ-Husqvarna με τις Honda και την TM να ακολουθούν το 2018 παρουσιάζοντας ίδιας λογικής κινητήρες, επεμβαίνοντας εντυπωσιακά στην κεφαλή. Η μικρότερης διαδρομής καδένα και τα κοκοράκια μετάδοσης κίνησης στις βαλβίδες μείωσαν τις τριβές και επέτρεψαν στην ΤΜ MX250Fi 2018 να στροφάρει πιο ψηλά. Αυτή η κεφαλή δεν θα μπορούσε από μόνη της να δώσει την πολύτιμη πολυστροφία. Από το 2015 η ΤΜ είχε εφοδιάσει με ένα πολύ έξυπνο φιλτροκούτι που όχι μόνο είχε καλύτερη παροχή αέρα και ήταν προστατευμένο από την σκόνη, αλλά κατάφερνε να είναι εντυπωσιακά μεγάλο, να έχει τροφοδοσία κάθετης ροής ενώ παράλληλα είχε ανταλλάξει την θέση του με το ρεζερβουάρ πετυχαίνοντας καλύτερη διανομή της μάζας στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Το νέο φιλτροκούτι τροφοδοτεί επαρκώς με αέρα το ΤΜ MX250Fi 2018 σε ολόκληρο το φάσμα των στροφών με μόνο αρνητικό αντίκτυπο τον θόρυβο που βγάζει καθώς βρίσκεται ακριβώς κάτω από το κεφάλι του αναβάτη. Για το 2018 στο ΤΜ MX250Fi έπρεπε να γίνουν και αλλαγές στο πλαίσιο για να δεχτεί τον καινούργιο κινητήρα ενώ η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα δέχτηκε μικρές παρεμβάσεις με κυριότερη στην λειτουργία των αναρτήσεων που πλέον οι νέες ρυθμίσεις είναι πιο μαλακές και διαθέτουν αντιολισθητική επεξεργασία εσωτερικά. Συνεχίζοντας με τα φρένα Brembo εμπρός – Nissin πίσω, διαθέτοντας μίζα και μανιβέλα για την εκκίνηση του κινητήρα αλλά και τον υδραυλικό συμπλέκτη της Brembo, η ιστορία της δημιουργία της ΤΜ MX250Fi 2018 ολοκληρώνεται κάπου εδώ, μιας μοτοσυκλέτας που αποδεδειγμένα είναι εξοπλισμένη για να κερδίζει σε υψηλό επίπεδο, όπως έχει βγει από το εργοστάσιο.

Wide Open
Έχοντας στα χέρια μας μια τόσο εξωτική και ξεχωριστή μοτοσυκλέτα αλλά γνωρίζοντας και τι μπορεί να κάνει με οδηγό τον Μιχάλη Πάμπουκκα πήραμε τον δρόμο για τις πολυδουλεμένες πίστες τις Αττικής για την δοκιμάσουμε κάτω από δύσκολες συνθήκες. Κατεβάζοντας την μοτοσυκλέτα από το φορτηγό αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι ότι είναι πράγματι ελαφριά ενώ για πρώτη φορά συνειδητοποιείς ότι είναι μια ψηλή μοτοσυκλέτα. Ανεβάζοντας την στο σταντ το μάτι δεν θα μπορέσει να ξεφύγει από το περίεργο αλλά μαζεμένο σχήμα του κινητήρα και τις δύο εξατμίσεις της HJS που γυαλίζουν έντονα κάτω από τον καλοκαιρινό ήλιο. Στο παιχνίδι με το φως θα μπει και η μπροστινή ανάρτηση της Kayaba που από το μαύρο, οι πάνω σωλήνες απέκτησαν το 2018 ασημομπρούτζινο χρώμα φωτίζοντας ακόμα περισσότερο την απαστράπτουσα κατασκευή. Εκτός από την μίζα, στο τιμόνι ξεχωρίζει η κατόπιν παραγγελίας τρόμπα μπροστινού φρένου της Brembo που διαθέτει η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα από την Nissin που έχουμε συνηθίσει στις περισσότερες μοτοσυκλέτες ΤΜ που οδηγήσαμε πρόσφατα.. Η τροφοδοσία του καυσίμου θα γίνει από την κλασική στα ΤΜ, πλαϊνή τάπα ενώ μπορείς πολύ εύκολα να κοιτάξεις την κατάσταση του φίλτρου αέρα, αφαιρώντας το καπάκι με βίδα μισής στροφής που βρίσκεται στην θέση του ρεζερβουάρ, για τις συμβατικές μοτοσυκλέτες. Με την βοήθεια του τσοκ που βρίσκεται στο τιμόνι με ειδικό λεβιέ, θα πάρει μπροστά ο κινητήρας αποκαλύπτοντας έναν συνδυασμένο χαρακτηριστικό ήχο, τραχύ από το φιλτροκούτι και μπάσο από τις εξατμίσεις. Ανεβαίνοντας στην μοτοσυκλέτα επιβεβαιώνετε η αρχική αίσθηση της ψηλής μοτοσυκλέτας ενώ τα χειριστήρια φρένο-συμπλέκτης και τα ποδοστήρια λεβιές ταχυτήτων-πίσω φρένο είναι τοποθετημένα από τον Μ.Πάμπουκκα σε βολική θέση και δεν χρειάζεται να επέμβουμε. Η ΤΜ εξακολουθεί να έχει μικρά μαρσπίε κάτι που δεν μας ενόχλησε ιδιαίτερα αλλά προτιμούμε την νέα μόδα με τα φαρδύτερα μαρσπιέ στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Στα πρώτα λεπτά μέσα στην πίστα, δοκιμάσαμε τις αναρτήσεις αλλά και τις δύο χαρτογραφήσεις της ηλεκτρονικής του επιλογέα στο τιμόνι της ΤΜ MX250Fi 2018. Με λίγα κλικ σε συμπίεση και επαναφορά στο πιρούνι και με την γρήγορη χαρτογράφηση αρχίσαμε να ανεβάζουμε ρυθμό μαθαίνοντας την μοτοσυκλέτα. Γενικά η αίσθηση είναι ανάλαφρη και πρέπει να συνηθίσεις γρήγορα το πως δουλεύει ο κινητήρας. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές υπάρχει δύναμη σε καμιά όμως περίπτωση δεν μπορείς να κινηθείς γρήγορα ή να ξεκολλήσεις από τα δύσκολα αν δεν ανεβάσεις στροφές κατεβάζοντας μια ταχύτητα ή δουλεύοντας τον συμπλέκτη. Πάντα πρέπει να έχεις το δάκτυλο στον συμπλέκτη και να ξέρεις πότε πρέπει να καταβάσεις ταχύτητα αλλιώς είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μείνεις από δύναμη. Όταν όμως φτάσεις στα ψηλά του κινητήρα, οι γενναίοι θα ανταμειφθούν, με γρήγορη επιτάχυνση και με απόδοση που θα τους κάνει να βγάλουν ή τουλάχιστον να προσπαθήσουν να βγάλουν δύσκολα και απαιτητικά άλματα. Αφού μάθαμε το πως πρέπει να δουλεύει η μοτοσυκλέτα προσπαθήσαμε να την οδηγήσουμε στους δικούς μας ρυθμούς. Οι ΤΜ μοτοσυκλέτες δεν χαρακτηρίζονται από την άνεση που προσφέρουν στον αναβάτη, χαρακτηριστικό που προέρχεται κυρίως, από το σκληρό πλαίσιο. Όσο καλά κι αν δουλεύουν οι αναρτήσεις αυτή η σκληράδα παραμένει και είναι καλύτερο να την συνηθίσεις από το να προσπαθήσεις να την γιατρέψεις αλλάζοντας ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Παραδόξως η ΤΜ στο MX250Fi 2018 κατάφερε να βρει την τέλεια ρύθμιση με το πιρούνι να δουλεύει πολύ καλά χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακό. Αυτό που εντυπωσιάζει είναι το πίσω αμορτισέρ κατασκευασμένο από την ΤΜ, που καταφέρνει να κρατάει σταθερή την καλή του λειτουργία σε όλη την διάρκεια του σκέλους. Σαμάρια και σαθρά εδάφη δεν προβληματίζουν καθώς οι αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο δύσκολα θα κλονιστούν δημιουργώντας απρόβλεπτες καταστάσεις και το μόνο που πρέπει να προσέχεις είναι να βρίσκεται ο κινητήρας στις σωστές στροφές για να μπορέσει να σπρώξει την μοτοσυκλέτα έξω από τις στροφές. Όσοι θα δυσκολευτούν με αυτό μπορούν να επιλέξουν την ήπια χαρτογράφηση κερδίζοντας λίγη δύναμη στις μεσαίες στροφές, χάνοντας όμως αρκετή από την διαθέσιμη ιπποδύναμη του κινητήρα στις υψηλές. Οδηγώντας σε γρήγορους ρυθμούς θα πρέπει να συνηθίσεις την βαβούρα δουλεύοντας τον κινητήρα ψηλά αλλά παράλληλα να κρατηθείς συγκεντρωμένος στην οδήγηση χωρίς λάθη καθώς η παραμικρή ολιγωρία μπορεί να σε φέρει στο σημείο που δεν έχει δύναμη ο κινητήρας, χάνοντας αρκετό χρόνο μέσα στην πίστα ή ορμή για να βγάλεις το επόμενο άλμα. Ακόμα και χωρίς λάθη η απόδοση του κινητήρα είναι τέτοια που θέλει συνήθεια. Ποτέ δεν είσαι σίγουρος αν έχεις αρκετή φόρα για να βγάλεις ένα άλμα και στην αρχή δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα υπερπηδήσεις ή θα σκάσεις πριν την προσγείωση. Αργά η γρήγορα θα πρέπει να υιοθετήσεις την αρχή “wide open” για να οδηγήσεις με σιγουριά την ΤΜ MX250Fi 2018 και μόνο τότε θα ξέρεις ακριβώς τι θα γίνει μετά το άνοιγμα του γκαζιού. Όσο παράτολμο κι αν ακούγεται η MX250Fi 2018 είναι τόσο σταθερή και ελεγχόμενη με τα φρένα 270mm της Brembo εμπρός όσο και το 245mm της Nissin πίσω, είναι αρκετά προβλέψιμα και δυνατά που μπορούν με ασφάλεια να σταματήσουν την μοτοσυκλέτα κάτω από εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Νέα εποχή
Η νέα ΤΜ MX250Fi 2018 είναι μια μοτοσυκλέτα απόλυτα εναρμονισμένη με την εποχή της. Στον βωμό της ιπποδύναμης η νέα εποχή παράγει πλέον μοτοσυκλέτες που δεν είναι φιλικές στο ευρύ κοινό. Η δύναμη των νέων κινητήρων βγαίνει σε αρκετά υψηλές στροφές και μόνο όσοι κατάφερναν να “στύψουν” τα δίχρονα 125-150 θα μπορέσουν πραγματικά να επωφεληθούν και να νοιώσουν άνετα με τα καινούργια δεδομένα. Η ΤΜ από την μεριά της δεν παράγει μοτοσυκλέτες για το ευρύ κοινό. Ποτέ δεν ήταν φιλικές γιατί στόχος της ήταν οι hard core αγωνιζόμενοι ή αυτοί που θέλουν να έχουν κάτι ξεχωριστό στο γκαράζ τους. Η ΤΜ MX250Fi 2018 είναι μια σύγχρονη αγωνιστική μοτοσυκλέτα, τεχνολογικά προηγμένη που στα χέρια ικανών αναβατών, θα ανέβει στο βάθρο χωρίς ιδιαίτερες παρεμβάσεις. Καλύτερη απόδειξη, είναι ο νεαρός Μιχάλης Πάμπουκκας που πάνω σε αυτή τη μοτοσυκλέτα κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο της ΜΧ2 στην Κύπρο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • Κυβισμός: 249
  • Διάμετρος – Διαδρομή (mm): 77 x 53.6
  • Εκκίνηση: Μίζα και μανιβέλα
  • Τροφοδοσία. Σώμα ψεκασμού 44mm
  • Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική Microtec (EM) / Kokusan  (GK)
  • Ταχύτητες: 5 – speed
  • Εμπρός Ανάρτηση: Kayaba Ø 48
  • Πίσω Ανάρτηση: TM Racing
  • Εμπρός Ελαστικό: 80/100 x 21
  • Πίσω Ελαστικό: 100/90 x 19 1.85 in.
  • Εμπρός Φρένο:  Ø 270 Brembo-Nissin
  • Πίσω Φρέονο: Ø 245 – Nissin
  • Ρεζερβουαρ: 7.5 L πλαστικό

Ευχαριστούμε τον Μιχάλη Πάμπουκκα για την παραχώρηση της προσωπικής του μοτοσυκλέτας για τις ανάγκες του test.

4032 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΝΕΟΥ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ ΜΟΤΟ TOURATZIDIS

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Αντιπροσωπεία  PEUGEOT MOTORCYCLES και Επίσημο HONDA SERVICE - Η οικογένεια Τουρατζίδη είναι...