ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΝΙΚΟΥ ΛΥΡΙΟΥ

O πανελλήνιος πρωταθλητής της ΜΧ2 για το 2018 Νίκος Λυρίου, κατάφερε να πραγματοποιήσει μια εκπληκτική χρονιά κατακτώντας τον τίτλο της μικρής κατηγορίας αήττητος! Ο πάντα χαμογελαστός και ευδιάθετος Ρόδιος αθλητής, μας μίλησε για το πως ήρθε αυτή η μεγάλη επιτυχία, τι αντιμετώπισε και ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για την φετινή του νικηφόρα πορεία, στην συνέντευξη που ακολουθεί.

Νίκο την φετινή χρονιά σε είδαμε λίγο διαφορετικό από τις προηγούμενες. Πιο ανεβασμένος και ουσιαστικός στο πρωτάθλημα και απόλυτα συγκεντρωμένος στον στόχο σου. Που οφείλετε κατά την γνώμη σου αυτή η αλλαγή;
Φέτος με βοήθησε το γεγονός ότι σπούδαζα στην Θεσσαλονίκη και άλλαξα ουσιαστικά τόπο κατοικίας και προπονήσεων. Έκανα καλή προετοιμασία, δούλεψα σκληρά σε πολλές και διαφορετικές πίστες, έκανα προπόνηση και με πολλούς καλούς οδηγούς της Βόρειας Ελλάδας, είδα καινούργια πράγματα. Παράλληλα με την σκληρή προετοιμασία, ήμουν και περισσότερο υπομονετικός και δούλεψα με περισσότερο μυαλό από άλλες χρονιές. Είχα σωστή ομάδα και σωστά μηχανάκια, δεν είχα τραυματισμούς και μπόρεσα να είμαι έτοιμος για το πρωτάθλημα.

Πόσο σε βοήθησε το γεγονός ότι έκανες προπόνηση με διαφορετικούς οδηγούς;
Σίγουρα είναι μεγάλη βοήθεια γιατί βλέπεις και σε τι επίπεδο βρίσκεσαι κάθε στιγμή. Κόντρα σε οδηγούς όπως ο Γιάννης Τουρατζίδης και ο Αλέξης Γεωργαντάς, στην προπόνηση προσπαθείς παραπάνω. Δεν είσαι σε μια πίστα μόνος σου να κυνηγάς τον εαυτό σου νομίζοντας ότι πας γρήγορα.

Από την Ρόδο βρέθηκες στην Θεσσαλονίκη. Πόσο διαφορετικό είναι το motocross σε αυτές τις δύο περιοχές της Ελλάδος;
Είναι τελείως διαφορετικά τα πράγματα στις δύο περιοχές. Στην Ρόδο δεν έχουμε πίστα να προπονηθούμε και ένα μέρος που είχαμε και κάναμε προπόνηση, μας έχουν κυνηγήσει τα τελευταία χρόνια. Στην Θεσσαλονίκη υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε πίστες, που είτε είχαν αναλάβει αγώνες στο παρελθόν, είτε διοργανώνουν αγώνες ακόμα.

Φέτος ήσουν για δεύτερη χρονιά στην ομάδα της ΚΤΜ SEE και μέσα σε δύο χρόνια καταφέρατε να πάρετε το πρωτάθλημα.
Η περσινή χρονιά ήταν διερευνητική ενώ φέτος δουλέψαμε περισσότερο σαν ομάδα. Στήσαμε σωστά το μηχανάκι με την βοήθεια του Μπάμπη Πλακετά και κάναμε ορισμένες οργανωμένες προπονήσεις σαν ομάδα που μας βοήθησε να συνεργαστούμε καλύτερα στους αγώνες. Είχα άμεση ανταπόκριση σε ότι ζητούσα και στο τέλος φέραμε ένα καλό αποτέλεσμα.

Πάντα στο πλευρό σου είχες και τον πατέρα σου.
Ε, ναι σίγουρα, αυτός είναι ο μεγαλύτερος χορηγός στην αγωνιστική μου καριέρα και είτε με βοηθάει είτε όχι στους αγώνες, θέλω να είναι πάντα δίπλα μου. Νοιώθω καλύτερα όταν τον έχω μαζί μου και έχω μια σιγουριά όταν είναι κοντά μου. Με βοηθάει και με συμβουλεύει, αν δει ότι κάτι δεν μπορώ να το κάνω δεν με πιέζει. Έχουμε μια καλή συνεργασία στους αγώνες και νοιώθω καλά όταν τον έχω στο πλευρό μου.

” …ξεκίνησα με αυτόν τον στόχο, δεν ήθελα να τερματίσω δεύτερος ή τρίτος, ήμουν αποφασισμένος από την αρχή”

Με την μετάβαση του πολυπρωταθλητή της ΜΧ2 Γιάννη Τουρατζίδη στην ΜΧ1, κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε πάρει τίτλο στην κατηγορία. Περίμενες ότι θα πάρεις τον τίτλο φέτος;
Ναι γιατί το είχα στόχο από την αρχή. Ξεκίνησα με αυτόν τον στόχο, δεν ήθελα να τερματίσω δεύτερος ή τρίτος, ήμουν αποφασισμένος από την αρχή να πάρω τον τίτλο. Ήξερα ότι και τα άλλα παιδιά θα δουλέψουν περισσότερο για να πάρουν τον πρώτο τους τίτλο και ήταν όλα ανοιχτά. Αυτό με έκανε να δουλέψω πιο σκληρά.

Κατάφερες να πάρεις τον τίτλο αήττητος. Περίμενες κάτι τέτοιο, και σε αυτό το αήττητο σερί, πότε κατάλαβες ότι δεν θα χάσεις τον φετινό τίτλο;
Μετά τα μισά του πρωταθλήματος άρχισα να πηγαίνω με άλλη ψυχολογία στους αγώνες. Ήξερα ότι είμαι ο κυρίαρχος της κατηγορίας και μπορώ να κερδίσω. Όμως, μέχρι το τέλος δεν ήθελα να πιστέψω ότι ο τίτλος είναι κοντά. Δούλευα σε χαμηλούς τόνους, γιατί σε κάθε σκέλος δεν ξέρεις τι μπορεί να σου συμβεί. Οι τραυματισμοί στο άθλημα μας είναι συχνοί. Στον προτελευταίο αγώνα στην Μεγαλόπολη το πίστευα μέσα μου αλλά ήθελα να το έχω σίγουρα. Δεν μπορώ να πω ότι περίμενα να πάρω όλα τα σκέλη, αλλά τελικά μου βγήκε.

Εκτός από νίκες, κατάφερες να κάνεις και εκπληκτικούς χρόνους μέσα στην χρονιά, παραπλήσιους και καλύτερους από την ΜΧ1. Ήταν τυχαίο γεγονός ή κοιτούσες και τον ανταγωνισμό στην μεγάλη κατηγορία;
Σίγουρα τα 250 είναι υποδεέστερα σε δύναμη από τα 450 αλλά σε κάποιες πίστες είναι καλύτερο το 250 από το μεγάλο 450. Πάντα κοιτούσα τις δυνάμεις μου σε σχέση με τους οδηγούς της μεγάλης κατηγορίας και ήθελα να κάνω χρόνους κοντά στους κορυφαίους της κατηγορίας. Υπήρχαν φορές που για να το πετύχω οδηγούσα πάνω από το όριο.

“…σε εκείνο τον γύρο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, είπα ή θα πέσω ή θα κάνω τον χρόνο. Εκείνη την στιγμή δεν σκεφτόμουν το πρωτάθλημα…οδήγησα με την τρέλα και τελικά μου βγήκε”

Ρίσκαρες το πρωτάθλημα για να έχεις καλύτερο χρόνο από την ΜΧ1;
Ναι, στην Μεγαλόπολη σε εκείνο τον γύρο στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, είπα ή θα πέσω ή θα κάνω τον χρόνο. Εκείνη την στιγμή δεν σκεφτόμουν το πρωτάθλημα…οδήγησα με την τρέλα και τελικά μου βγήκε.

Κοιτώντας την καριέρα σου μέχρι σήμερα, μπορείς να πεις ότι η φετινή χρονιά ήταν η καλύτερη σου;
Ναι, ήταν μια χρονιά που τα είχε όλα. Σωστή προετοιμασία, νίκες, καλή ομάδα και φυσικά κατακτήσαμε το πρωτάθλημα. Ήταν η καλύτερη και από θέμα εμπειριών, απόδοσης και νομίζω ότι αυτή είναι η πιο επιτυχημένη μου χρονιά.

Είσαι ένας από τους θεαματικότερους αθλητές του ελληνικού motocross και χαρίζεις θέαμα σε κάθε αγώνα. Φέτος περιόρισες την θεαματική οδήγηση για να είσαι πιο ουσιαστικός στους αγώνες;
Μου αρέσει να οδηγώ θεαματικά και είναι ένα χαρακτηριστικό κομμάτι της οδήγησης μου. Όταν όμως προσπαθώ να έχω καλό γυρολόγιο αποφεύγω να κάνω whip για να είμαι πιο ουσιαστικός στην οδήγηση μου. Κρατάω όσο μπορώ τα scrub γιατί βοηθούν να κερδίσω χρόνο αλλά γενικά προσπαθώ να είμαι ουσιαστικός όταν πιέζω και όχι θεαματικός. Όταν έχω διαφορά από την δεύτερη θέση μπορώ να είμαι πιο άνετος και πιο θεαματικός. Υπήρξαν και φορές που οδήγησα θεαματικά για μεγαλύτερη ασφάλεια όπως στα Γιαννιτσά στο μεγάλο τραπέζι που φυσούσε αέρας, το scrub με βοηθούσε να προσγειώσω την μοτοσυκλέτα μου εκεί που ήθελα.

Είσαι ο μόνος αναβάτης της ΜΧ2 με εμπειρία ΜΧ1. Αυτό πόσο σε βοήθησε στην κατάκτηση του τίτλου;
Ναι είχα στο παρελθόν κάτι σκαμπανεβάσματα σε ΜΧ2 και ΜΧ1 και σίγουρα θα έχει παίξει και αυτό τον ρόλο του. Κυρίως όμως πιστεύω ότι πήρα τον τίτλο γιατί τον ήθελα από την αρχή και δούλεψα σκληρά για να το πετύχω.

“…στην Χαλκίδα πίεσα και πάλι για τον καλύτερο χρόνο της ημέρας και είχα μια άσχημη πτώση που φοβήθηκα θα μου στοίχιζε το πρωτάθλημα”

Η χρονιά κύλησε αψεγάδιαστη ή υπήρξαν και δύσκολες στιγμές που δεν είδαν το φως της δημοσιότητας;
Πάντα υπάρχουν δυσκολίες πίσω από όλο αυτό που φαίνεται και τα πράγματα δεν είναι πάντα ιδανικά. Για παράδειγμα στην Θεσσαλονίκη δεν είχα δικό μου μεταφορικό μέσον για να πηγαίνω προπονήσεις και εξαρτιόμουν από άλλους να με πάρουν για προπόνηση όπως οι Κανάκης, Σάγμαλης, Βογιατζής, Φυσέκης τους οποίους ευχαριστώ. Για να συναντηθούμε να πάμε για προπόνηση έπρεπε να αλλάξω δύο αστικές συγκοινωνίες, δρομολόγιο μιας ώρας με την τσάντα του motocross στο χέρι. Βέβαια το ήθελα τόσο πολύ μέσα μου που δεν με πείραζε αυτή η διαδικασία. Επίσης είχα μια άσχημη πτώση σε προπόνηση στις Σέρρες στην αρχή της χρονιάς και άλλη μια στα χρονομετρημένα της Χαλκίδας. Στην Χαλκίδα πίεσα και πάλι για τον καλύτερο χρόνο της ημέρας και είχα μια άσχημη πτώση που φοβήθηκα θα μου στοίχιζε το πρωτάθλημα. Ευτυχώς, παρά τον πόνο, δεν είχα κάτι σοβαρό και συνέχισα να αγωνίζομαι χωρίς προβλήματα.

Εκτός από την κατάκτηση του τίτλου, ποιες άλλες στιγμές ξεχωρίζεις από την φετινή σου σεζόν;
Μια σημαντική στιγμή για μένα ήταν στα Γιαννιτσά όταν κατάφερα να γράψω τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο της ημέρας πίσω από τον Σουηδό Eddie Hjortmarker με λίγα κλάσματα διαφοράς πιο αργός. Ήμουν ο ταχύτερος Έλληνας της ημέρας και πολύ κοντά σε έναν επαγγελματία οδηγό του εξωτερικού. Αυτή η απόδοση μου έδωσε χαρά και ήταν μια από τις πιο σημαντικές στιγμές της φετινής σεζόν.

Είχες πάρει πρωταθλήματα στις μικρότερες κατηγορίες στο παρελθόν, όμως φέτος πήρες τον τίτλο σε μια κύρια κατηγορία. Πως ένιωσες αμέσως μετά την κατάκτηση του τίτλου; 
Ανακούφιση! Είδα ότι οι κόποι όλων αυτών των ετών και οι προσπάθειες δεν πήγαν χαμένες. Υπήρχαν χρονιές που δεν είχα σωστή προετοιμασία και ελάχιστη βοήθεια. Με είχαν βάλει σε σκέψεις να τα παρατήσω. Υπήρχαν φορές που έλεγα δεν θα τα καταφέρω αλλά τελικά τα κατάφερα και αυτό ήταν μια μεγάλη ανακούφιση για εμένα γιατί τώρα μου ανοίγονται περισσότερες πόρτες για τους μελλοντικούς μου στόχους.

Ας πάμε στο μέλλον. Τι περιλαμβάνει για τον Νίκο Λυρίου και ποιοι είναι οι στόχοι σου;
Την νέα σεζόν αποφασίσαμε με την ομάδα μου να αλλάξουμε κατηγορία και να αγωνιστούμε στην ΜΧ1, να δοκιμάσουμε τις αντοχές μας σε μεγαλύτερη κατηγορία και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Θα είναι μια αναγνωριστική χρονιά και στόχος είναι να τερματίσω σε όλα τα σκέλη, αποφεύγοντας τραυματισμούς.

Αν μπεις στην φωτιά και παίζεται η νίκη σε κάποιο σκέλος τι θα κάνεις;
(Γέλια). Αν δω ότι είμαι άνετα σε αυτή την μάχη και δεν κινδυνεύω να χτυπήσω, θα το προσπαθήσω, γιατί όχι.

Έχεις αγωνιστεί παλαιότερα στην ΜΧ1 το 2013 και το 2016. Η εμπειρία τι λέει από εκείνες τις χρονιές;
Είχα κάνει στο παρελθόν μια μισή…και μια ολόκληρη χρονιά στην ΜΧ1. Η εμπειρία λέει ότι είναι πιο ολοκληρωμένοι αναβάτες, με πολλούς τίτλους στην μεγάλη κατηγορία, είναι πιο φτασμένοι σε οδηγικό επίπεδο με μεγαλύτερη εμπειρία από εμένα. Τώρα βέβαια πάω σαν πρωταθλητής της ΜΧ2 με άλλη ομάδα και καλύτερες συνθήκες, θα δούμε πως θα βγει αυτό.

Θα κάνεις την νέα σεζόν κάποιους αγώνες στο εξωτερικό όπως το Βαλκανικό για παράδειγμα;
Δεν είναι στα άμεσα σχέδια μου. Θα το ήθελα αλλά είναι κάτι που πρέπει να το συζητήσουμε πρώτα με την ομάδα μου. Γενικώς είναι θετικοί να τους λέω πράγματα που θέλω να κάνω αλλά θα πρέπει να το συζητήσουμε πρώτα. Θα ήθελα να κάνω μερικούς αγώνες στο Βαλκανικό και τον αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος στο Sevlievo αλλά και πάλι θα δούμε αν μπορεί να γίνει.

Η προετοιμασία σου θα αλλάξει για την νέα σεζόν ή θα ακολουθήσεις το πρόγραμμα που κερδίζει;
Θα συνεχίσω στους ίδιους ρυθμούς αλλά και πάλι θα αλλάξω τοποθεσία καθώς θα έρθω για την πρακτική μου στην Αθήνα. Τα πράγματα θα είναι πιο εύκολα γιατί θα κάνω την πρακτική μου στην ΚΤΜ SEE, και έτσι θα είμαι μέσα στην ομάδα και την εταιρεία που με βοηθάει στους αγώνες. Θα επικεντρωθώ περισσότερο στην οδήγηση κατά την προετοιμασία γιατί είναι μια καινούργια μοτοσυκλέτα για εμένα που δεν την έχω μάθει ακόμα και ξέρω ότι θέλει δουλειά γιατί δεν είναι σαν το 250.

Ποιους θα ήθελες να ευχαριστήσεις για την φετινή σου χρονιά και την κατάκτηση του πανελλήνιου τίτλου της ΜΧ2;
Για την φετινή κατάκτηση του τίτλου της ΜΧ2 θα ήθελα να ευχαριστήσω τους χορηγούς και τους ανθρώπους που με συνόδευσαν σε αυτήν την επιτυχία: την KTM SEE και τον Σόλωνα Κοντό, τα λιπαντικά της Motorex, τα καταστήματα Motomarket  Δημητριάδης, τα Ελαστικά Μυλωνίδης, Νίκο και Τάσο Μυλωνίδη, το BIGBALLS MX και τον Γιάννη Δήμτσα, τα καταστήματα KRD.GR και τον Άκη Κοσμά, το CHRISTINA CLEANING και την Χριστίνα Ζουρνατζή, την PLAKETAS SUSPENSION και τον Μπάμπη Πλακετά, την 3P RACING-Prox και τον Λευτέρη Ποιμενίδη, την HERBALIFE και τον Γιάννη Αθανασίου, την CROSSX RACING του Πάρη Καραστέργιου, την DXL GRAPHICS και τον Κωνσταντίνο Καλιαμπέτσο, την EUROPCAR του Νίκο Βαρδάκη, το Λυρίου Moto Shop και τον πατέρα μου Σταμάτη Λυρίου.

 

 

1145 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΧ 2024 – NEO ΩΡΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ 3Ο ΑΓΩΝΑ ΠΑΝ. ΠΡΩΤ. ΜΧ ΣΤΗΝ ΣΠΕΡΧΕΙΑΔΑ

Στις 11 και 12/05/2024 διεξάγεται στη MX PARK ΣΠΕΡΧΕΙΑΔΑΣ – 4ο χλμ επαρχιακής οδού Σπερχειάδας  ο 3ος αγώνας «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ MOTOCROSS 2024» ...