TEST HUSQVARNA FC450 2019


Μετά από πολλά χρόνια προσπαθειών, η Husqvarna υιοθετώντας το πρόγραμμα, την τεχνογνωσία αλλά και την οικονομική διαχείριση από την ΚΤΜ, κατάφερε το 2018 να γράψει ιστορία κατακτώντας τον πρώτο της τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross/ΑΜΑ Supercross στην μεγάλη κατηγορία με τον Jason Anderson. Για τον σκοπό αυτό χρειάστηκε να ακολουθήσει μια ακόμα εμπορική καινοτομία της ΚΤΜ παρουσιάζοντας το δικό της Factory Edition μοντέλο νωρίτερα μέσα στην χρονιά, την FC450 Rockstar Edition που στα χέρια του Jason Anderson κατάφερε να πάρει εκτός από το πρωτάθλημα, αρκετούς ακόμα σημαντικούς supercross αγώνες ανά τον κόσμο.  Εκείνη η μοτοσυκλέτα ήταν ο προάγγελος της FC450 2019 που πρόσφατα έπεσε στα χέρια μας για ένα απολαυστικό test.

Τέσσερις παραλλαγές
Για πρώτη φορά στην ιστορία των motocross μοτοσυκλετών το 2018 το αγοραστικό κοινό μπορούσε να βρει την ίδια μοτοσυκλέτα την ίδια χρονιά σε τέσσερις παραλλαγές. Κάτι αντίστοιχο είχε ξεκινήσει και στο enduro αλλά οι παραλλαγές του ίδιου μοντέλου είχαν φτάσει και εκεί τις τέσσερις, με την έκδοση παραγωγής, την Factory, την Six Days και για την ΚΤΜ υπήρχε το ίδιο μοντέλο και σε έκδοση Husqvarna. Η ίδια πολιτική επικρατεί στην KTM-Husqvarna από φέτος στην μεγάλη κατηγορία των 450 καθώς το αγοραστικό κοινό μπορεί να βρει το νέο μοντέλο της επόμενης χρονιάς σε μορφή Factory Edition για την ΚΤΜ και Rockstar Edition για την Husqvarna στην αρχή του έτους ενώ αργότερα το καλοκαίρι βγαίνουν και τα μοντέλα παραγωγής. Έτσι για το 2018 είχαμε δύο εκδόσεις του 450SX-F 2019 και δύο εκδόσεις του FC450 2019, τέσσερις μοτοσυκλέτες που μοιράζονται πολλά βασικά πράγματα αλλά καταφέρνουν με ένα μαγικό τρόπο να διαθέτουν διαφορετικό χαρακτήρα καλύπτοντας τις ανάγκες και του πιο απαιτητικού αγοραστή.

Η έκδοση FC450 2019
Όπως αναφέραμε και παραπάνω, το συγκεκριμένο μοντέλο παρουσιάστηκε σε αυτή την μορφή στην έκδοση Rockstar Edition, εμφανίστηκε όμως με μικρές αλλαγές στην αντίστοιχη παραγωγής. Η Husqvarna FC450 για το 2019 έχει αναβαθμιστεί σε κάποιους τομείς και ανανεωθεί σε κάποιους άλλους. Ολοκαίνουργιο είναι το κοστούμι της μοτοσυκλέτας, προσαρμοσμένο στο καινούργιο υποπλαίσιο και με νέα σέλα, με την Husqvarna να θέλει και να πετυχαίνει μια όμορφη αναφορά-look στα μοντέλα της του 1990, με νέα γραφικά και αλλάζοντας σε μπλε το χρώμα του πλαισίου. Οι αλλαγές αυτές είχαν και πιο ουσιαστικό στόχο προσφέροντας στον οδηγό της μοτοσυκλέτας ένα άνετο cockpit στις κινήσεις του εμπρός και πίσω με τα νέα ψυγεία που αν και μεγαλύτερα, έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα συμβάλλοντας στην καλύτερη διαρρύθμιση της θέσης οδήγησης, χαμηλώνοντας επίσης, το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Σε αυτό έχει βοηθήσει και η νέα εξάτμιση που είναι μικρότερη και πιο μαζεμένη, μειώνοντας τον όγκο της Husqvarna FC450 2019.

Δίνοντας έμφαση στην λεπτομέρεια χρησιμοποιώντας ενισχύσεις και προστατευτικά, η σέλα το πλαίσιο και το υπολαίσιο, έχουν σχεδιαστεί κατά αυτόν τον τρόπο στην επαφή τους με τα πόδια του οδηγού, που περιορίζουν τις άσχημες φθορές που δημιουργούνται σε αυτές τις περιοχές. Καλό θα ήταν να υπήρχε και μια προστατευτική ποδιά όπως την προσφέρουν οι αντίστοιχες μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού στον στάνταρντ εξοπλισμό και όχι σαν αξεσουάρ. To πλαίσιο έχει ενισχυθεί για περισσότερη διαμήκη ακαμψία, περιλαμβάνοντας νέες βάσεις κεφαλής, κάτι που μάλλον ήταν αναγκαστικό καθώς η κεφαλή του κινητήρα είναι καινούργια, κοντύτερη κατά 15mm και ελαφρύτερη κατά 500g! Καινούργιο είναι και το ψαλίδι, μακρύτερο για το 2019 κατά 5mm, προσφέροντας περισσότερο χώρο ρύθμισης του άξονα του πίσω τροχού. Στον τομέα των αναρτήσεων εκτός από το νέο πιστόνι στην πίσω ανάρτηση που μοιράζεται με τις υπόλοιπες εκδόσεις των 450 KTM-Husqvarna το 2019, η FC450 έχει τις δικές της ρυθμίσεις στις αναρτήσεις. Στην ενισχυμένη ακαμψία της FC450 2019, έχει συνεισφέρει και η νέα πάνω τιμονόπλακα στην οποία εδράζεται και το νέων διαστάσεων και κλίσεων τιμόνι της Pro Taper. Προσαρμοσμένες στην νέα φιλοσοφία της Husqvarna FC450 2019, έχουν δεχτεί αλλαγές οι λειτουργίες των χαρτογραφήσεων του κινητήρα, το Traction και το Launch Control που όπως θα διαβάσετε παρακάτω δεν έχουν καμία σχέση με το παρελθόν.

Διορθώνοντας ατέλειες του προηγούμενου μοντέλου η Husqvarna FC450 2019 έχει νέα διαδρομή τοποθέτησης στις ντίζες του γκαζιού και στα σωληνάκια της βενζίνης, αναβαθμισμένο σύστημα ψύξης του κινητήρα με κεντρικό σωλήνα και διαθέτει νέα πιο ισχυρή μπαταρία λιθίου. Όσοι από εσάς ψάχνετε τις διαφορές από την αντίστοιχη KTM 450SX-F 2019, εκτός από το πλαστικό κοστούμι, το υποπλάσιο και την σέλα, η Husqvarna FC450 2019 έχει συμπλέκτη από την Magura αντί για Brembo, διαφορετικές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, στεφάνια τροχών D.I.D. αντί για Excel, τιμόνι Pro Taper αντί για Neken και σασμάν πέντε ταχυτήτων αντί τεσσάρων.

Βελτιωμένη σε πλαίσιο και αναρτήσεις
Για να μπορέσει κάποιος να καταλάβει την νέα Husqvarna FC450 2019, θα πρέπει να ξεχάσει όλες τις παραπάνω αναφορές για παγκόσμια και ΑΜΑ supercross πρωταθλήματα και τις ορολογίες Rockstar Edition ή Factory Edition, που παραπέμπουν σε εξωτικές, απαιτητικές μοτοσυκλέτες, για οδηγούς υψηλού επιπέδου. Όπως συμβαίνει και στην KTM 450SX-F 2019 έτσι και στην FC450 ο στόχος το 2019 ήταν η μοτοσυκλέτα να γίνει πιο φιλική και ακόμα πιο προσιτή σε μεγαλύτερο εύρος του αγοραστικού κοινού, χωρίς να αλλοιώνετε η φιλοσοφία της μοτοσυκλέτας που μπορεί να κερδίσει πρωταθλήματα κατευθείαν από το κατάστημα αγοράς, στην πίστα. Η θέση οδήγησης της Husqvarna FC450 2019 είναι αρκετά άνετη και η καινούργια σιλουέτα της μοτοσυκλέτας βοηθάει να κινηθείς άνετα πάνω της χωρίς να ενοχλεί κάτι ή να υπάρχει κάτι παράξενο και διαφορετικό. Σε αυτό σίγουρα έχουν βοηθήσει τα καινούργια ψυγεία που αν και μεγαλύτερα κατά 20% έχουν τοποθετηθεί πιο χαμηλά, η νέα μικρότερη εξάτμιση, τα νέα πλαστικά, το νέο υποπλαίσιο και η σέλα διαφοροποιώντας την Husqvarna FC450 2019 από το προηγούμενο μοντέλο.

 

Το τιμόνι είναι χαμηλά στην τιμονόπλακα και με ελαφριά κλίση προς τα πίσω, όπως ακριβώς μας αρέσει ενώ οι γωνίες του τιμονιού είναι και αυτές βολικές χωρίς μεγάλες κλίσεις προς τα πάνω και προς τα πίσω. Παρά την νέα μικρότερη εξάτμιση, η μοτοσυκλέτα είναι αρκετά πιο ήσυχη από το προηγούμενο μοντέλο κάτι που συμβάλει στην γενικότερη φιλική αίσθηση που σου δίνει από την πρώτη επαφή. Από το πρώτο λεπτό μέσα στην πίστα η μοτοσυκλέτα σου εμπνέει εμπιστοσύνη να κινηθείς γρήγορα και να βγάλεις όλα τα άλματα, και πράγματι δεν θα σε προδώσει καθώς παραμένει ακλόνητα σταθερή τόσο σε ευθείες όσο και σε στροφές. Όσες φορές είχαμε δεύτερες σκέψεις για το πως θα πρέπει να κινηθούμε στα μεγάλα κατηφορικά άλματα της πίστας στον Αυλώνα, ή ακόμα και στην επιλογή μας να κόψουμε μια στροφή 180 μοιρών εσωτερικά μέσα από πέτρες η Husqvarna FC450 2019 ακολούθησε την πορεία που επιθυμούσαμε χωρίς να φαίνεται να προβληματίζεται ιδιαίτερα. Είναι πραγματικά δύσκολο να ξεχωρίσεις σε πιο βαθμό ευθύνεται για αυτή την συμπεριφορά το καινούργιο πλαίσιο από τα προηγούμενα, καθώς οι KTM-Husqvarna είναι πολύ σταθερές μοτοσυκλέτες εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό που μπορούμε όμως να πούμε με σιγουριά είναι ότι οι αναρτήσεις δούλευαν υποδειγματικά, απορροφώντας κάθε είδους ανωμαλίας και είχαν ρυθμίσεις που θεωρούμε ότι είναι ιδανικές για τα ελληνικά τερέν. Το εντυπωσιακό ήταν ότι ακόμα και σε περιπτώσεις που οι αναρτήσεις βρισκόντουσαν στα όρια να εξαντλήσουν την διαδρομή τους, δεν γινόντουσαν ενοχλητικές με νευρικές αντιδράσεις συνεχίζοντας την ομαλή λειτουργία τους δίνοντας σου όμως με ελαφρύ ευγενικό τρόπο, ότι μάλλον το παράκανες.

Η συνεργασία πλαισίου-αναρτήσεων έδειξαν αρκετές φορές το πόσο καλά συνυπάρχουν, υπακούοντας σε κάθε μας επιθυμία να αλλάξουμε γραμμές και πορεία μέσα στις στροφές κάνοντας την όλη διαδικασία ένα διασκεδαστικό παιχνίδι. Στην γενικότερη φιλική συμπεριφορά φαίνεται να συμμετέχουν και τα φρένα που όπως έχουμε πει κατά επανάληψη, τα συγκεκριμένα συστήματα της Brembo που χρησιμοποιούν οι ΚΤΜ-Husqvarna συνεχίζουν να λειτουργούν εντυπωσιακά, διατηρώντας τον τίτλο τους ως τα καλύτερα της αγοράς. Σε όλη αυτή την συμπεριφορά βασικό ρόλο παίζει και η απόδοση του κινητήρα όπου στην Husqvarna FC450 2019, είναι τόσο διαφορετικός από τα προηγούμενα μοντέλα, που θα πρέπει να κάνουμε ειδική αναφορά.

Ίδια συμπεριφορά…άλλος χαρακτήρας
Σε μια μοτοσυκλέτα μπορεί την συμπεριφορά να την διαμορφώνουν το πλαίσιο και οι αναρτήσεις όμως ο χαρακτήρας της θα χτιστεί από την απόδοση του κινητήρα. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω παρά τις πολλές αλλαγές που δέχτηκε η Husqvarna FC450 2019 κατάφερε να αλλάξει την θέση οδήγησης αλλά όχι τόσο πολύ την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας παρέμενε σε γενικές γραμμές ίδια. Αυτό που άλλαξε ριζικά το 2019 ήταν ο χαρακτήρας, με τον κινητήρα να προβληματίζει με την απόδοση του. Για να το πάρουμε από την αρχή θα αναφέρουμε το Test Ride με την αδερφή της, την ΚΤΜ 450SX-F 2019 που οδηγήσαμε στην πίστα της Πεντέλης όπου το τεσσάρι σασμάν και η απόδοση του κινητήρα σε μια σφικτή διαδρομή, έδειξε αρκετά δυνατός για να κινηθείς ακόμα και με μια ταχύτητα στο σασμάν σε ολόκληρη την πίστα και μάλιστα στην ήπια χαρτογράφηση και με ενεργοποιημένο το Traction Control. Αργότερα όμως σε άλλη εκδήλωση είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την νέα μοτοσυκλέτα ΚΤΜ 450SX-F 2019 του Νίκου Λυρίου στην πίστα της Χαλκίδας, γρήγορα αντιληφθήκαμε ότι μπορούσαμε να κινηθούμε εύκολα με την “δυνατή” χαρτογράφηση κάτι που στο παρελθόν ήταν αδύνατον να κάνουμε με μια μοτοσυκλέτα που παράγει 63 ίππους. Στο test με την Husqvarna FC450 2019 στον Αυλώνα, βρεθήκαμε στην ίδια κατάσταση, απορρίπτοντας σχεδόν αμέσως την ήπια χαρτογράφηση κάτι που μας παραξένεψε ακόμα περισσότερο γιατί οι σχέσεις στο σασμάν είναι θεωρητικά πιο κοντές λόγω των πέντε σχέσεων αντί των τεσσάρων στο 450SX-F.

Στην φιλική συμπεριφορά του πλαισίου και των αναρτήσεων έρχεται να προστεθεί και ο εντυπωσιακά φιλικός και προβλέψιμος κινητήρας βοηθώντας σημαντικά στην ομαλή λειτουργία της μοτοσυκλέτας. Η δύναμη του κινητήρα έρχεται πολύ ομαλά και αθόρυβα δημιουργώντας την απόλυτη κατάσταση “peace of mind” στον αναβάτη. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι κινείσαι αργά μέσα στην πίστα και αυτό θέλει συνήθεια γιατί γρήγορα θα καταλάβεις ότι η Husqvarna FC450 2019 μαζεύει αθόρυβα φόρα, και φτάνει στην επόμενη στροφή ή στην ράμπα του άλματος πιο γρήγορα από΄ότι νομίζεις. Σε καμία κατάσταση η μοτοσυκλέτα δεν έγινε νευρική στις αντιδράσεις της και για να πλαγιολισθήσεις τον πίσω τροχό στην έξοδο της στροφής πραγματικά ήθελε προσπάθεια αφού η Husqvarna FC450 2019 είχε περισσότερο την τάση να φεύγει μπροστά. Αν για κάποιο λόγο ο αναβάτης θέλει να κινηθεί ακόμα πιο ομαλά, με μια ταχύτητα πάνω και με την βοήθεια του συμπλέκτη η εκπληκτική ροπή του κινητήρα είναι ικανή να προσφέρει και τέτοιου είδους λειτουργία. Η ροπή επιβεβαιώνει τις δυνατότητες του κινητήρα αλλά σε καμία περίπτωση η επιτάχυνση δεν είναι αποτέλεσμα μιας μοτοσυκλέτας που η Husqvarna αναφέρει ότι παράγει 63 ίππους. Πραγματικά η Husqvarna το 2019 πέρασε στο άλλο άκρο παράγοντας μια μοτοσυκλέτα εκπληκτικά φιλικότερη από το άγριο όπλο FC450 των προηγούμενων χρόνων.

Reverse order…!
Το 2017 και το 2018 η ΚΤΜ-Husqvarna προσπάθησαν να ομαλοποιήσουν το επιθετικό 450 του 2016, προσφέροντας καλούδια με επιλογή χαρτογράφησης και το επαναστατικό Traction Control. Το 2019 ανανεώνοντας τα μοντέλα της και ειδικότερα στο Husqvarna FC450 έφτασαν στην τελειότητα της ομαλοποίησης. Η βάση μεταλλάχτηκε και η σειρά θα πρέπει να αλλάξει. Με μια απόλυτα φιλική συμπεριφορά και λειτουργία, η ήπια χαρτογράφηση δύσκολα θα γίνει επιθυμητή και η λειτουργία του Traction Control ακόμα πιο δύσκολα θα χρησιμοποιηθεί. Έχοντας προσφέρει σε απόλυτο βαθμό μια μοτοσυκλέτα εμπορική που θα καλύψει το μεγαλύτερο μέρος του αγοραστικού κοινού, θα μπορούσαν τα κουμπάκια στα χειριστήρια του αριστερού αντίχειρα να προσφέρουν αυτό που θα λείψει από τους υπόλοιπους…αγριάδα!

 

Dimolianis Replica!
Το test της Husqvarna FC450 2019 δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την βοήθεια και συμβολή του Σταμάτη Δημολιάνη που μας διέθεσε τον χρόνο του και την προσωπική του μοτοσυκλέτα. Ρωτήσαμε τον πανελλήνιο πολυπρωταθλητή της ΟPEN να μας πει δύο λόγια για τις πρώτες του εντυπώσεις με την νέα του μοτοσυκλέτα: “H πρώτη αίσθηση που είχα όταν καβάλησα την μοτοσυκλέτα ήταν ότι έχει φτιαχτεί στα μέτρα μου…δεν χρειάστηκε να αλλάξω ούτε το τιμόνι. Το σύνολο της Husqvarna FC450 2019 είναι τόσο φιλικό και μεγάλη εντύπωση μου έκαναν οι αναρτήσεις που είναι πολύ διαφορετικές με ότι έχω οδηγήσει μέχρι σήμερα με τα ΚΤΜ. Είναι πολύ σταθερή και διαβάζει καλύτερα τις ανωμαλίες της πίστας. Επίσης έχει μια ελαφριά αίσθηση από την μέση και πίσω πιστεύω λόγω του υποπλαισίου.” Το 2019 ο Σταμάτης Δημολιάνης θα αγωνιστεί στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα της κατηγορίας OPEN και στην προσπάθεια του θα έχει στο πλευρό του, την Husqvarna Hellas Motul Papastavrou Shops, AGV Helmets, ARROW, EKON Τεχνική, Wheel City, Michelin, VGR Team, Troy Lee Designs και το Garage Athens Cafe.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας: Μονοκύλινδρος τετράχρονος
Κυβικά: 449.9 cc
Διαδρομή/Διάμετρος: 95 / 63.4 mm
Εκκίνηση: Μίζα με μπαταρία
Ταχύτητες: 5
Ψεκασμός: Keihin EMS
Ψύξη: Υδρόψυξη
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος DDS με υδραυλικά της Magura
Ανάφλεξη: Keihin EMS
Πλαίσιο: Κεντρικού διπλού δοκού με χάλυβα τύπου 25CrMo4
Εμπρός Ανάρτηση: WP USD, AER 48, Ø 48 mm διαδρομής 310mm
Πίσω Ανάρτηση: WP ανάρτηση με μοχλικό διαδρομής 300mm
Διαστάσεις Φρένων Εμπρός/Πίσω: Δισκόφρενα Ø 260 / 220 mm
Τελικό εξάτμισης: Αλουμινίου
Γωνία στρέψης τιμονιού: 63.9°
Ύψος από το έδαφος: 370 mm
Ύψος σέλας: 950 mm
Ρεζερβουάρ: 7 l
Βάρος χωρίς καύσιμα: 101 kg

Τιμές Μοτοσυκλετών Husqvarna 2019

Φωτογραφίες: CPP, in action…Σταματης Δημολιάνης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...