TEST RIDE – KTM EXC 150TPI 2021…TO ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΜΟΤΟ!

Δεν είναι λίγοι αυτοί που αναζητούν το ελιξήριο νεότητας με την enduro δραστηριότητα, προσπαθώντας να γυρίσουν πίσω τον χρόνο κάνοντας πραγματικά αυτό που αγαπούν. Δεν είναι λίγοι αυτοί που το έχουν βρει στο enduro επιλέγοντας την ιδανική για αυτούς μοτοσυκλέτα, πραγματοποιώντας το ανεκπλήρωτο όνειρο! Ελάχιστοι όμως θα νοιώσουν πραγματικά νέοι. Ελάχιστοι θα βιώσουν την ενέργεια που είχαν στα εφηβικά τους χρόνια, όσα ενεργειακά ποτά και να καταναλώσουν πριν καταλήξουν απλώς, να κοιτάνε όλη νύχτα το ταβάνι όταν πέσουν για ύπνο. Το πραγματικό ενεργειακό ποτό του enduro είναι μια μοτοσυκλέτα…το ΚΤΜ EXC 150TPi 2021.

Το enduro είναι όπως η ζωή…θα σε περάσει από πολλά στάδια και πολλές δοκιμασίες όμως στην ζωή, το πέρασμα του χρόνου δεν έχει επιστροφή. Ευτυχώς, δεν συμβαίνει το ίδιο με το enduro. Μπορείς να ταξιδέψεις πίσω στον χρόνο οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα που χαρακτήριζε την εφηβική σου διαδρομή. Μπορεί εσύ να έχεις αλλάξει ή και η μοτοσυκλέτα να είναι τεχνολογικά εξαιρετικά προηγμένη σε σχέση με το παρελθόν, όμως αυτό είναι και το καλύτερο καθώς κάνει την μετάβαση πίσω στον χρόνο ακόμα πιο εύκολη.

Ζήρεια…ανεξίτηλη στον χρόνο!
Πως μπορεί η φυσική ομορφιά να ξεπεραστεί; Είναι στο ανθρώπινο DNA τα φυσικά τοπία να μιλάνε στην καρδία μας όπως το σπίτι μας, το χωριό μας, η χώρα μας. Τα Off Road Days της ΚΤΜ SEE επέστρεψαν στην Ζήρεια, ένα απολύτως enduro περιβάλλον για να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα της αυστριακής εταιρείας εν μέσω κορωναϊού. Με κρύο καιρό για την εποχή, ψιλοβροχο και αέρα αλλά και ένα ήπιο ήλιο αργότερα μέσα στην ημέρα, βιώσαμε τις απόλυτες enduro μοτοσυκλέτες, στον απόλυτα enduro καιρό, στο απόλυτο enduro τοπίο. Ανεξίτηλη παρέμεινε και η ποιότητα της διοργάνωσης από μεριάς της ΚΤΜ SEE που κάθε χρόνο είναι πιστή στο ραντεβού της με τους δημοσιογράφους αλλά και το κοινό της off road μοτοσυκλέτας, δίνοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε τα προϊόντα της.

Δεύτερη ευκαιρία
Την περσινή χρονιά το ΚΤΜ EXC 150 έγινε και αυτό TPi που σημαίνει ότι απέκτησε ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου, αλλάζοντας εξαιρετικά την κατασκευή και λειτουργία του κινητήρα του. Με τα νέα δεδομένα κατάφερε να επιστρέψει στην έννομη τάξη βάζοντας πινακίδα και άδεια κυκλοφορίας τηρώντας τους περιβαλλοντικούς κανόνες και περιορισμούς. Τότε η δημοσιογραφική παρουσίαση είχε γίνει στο Σοφικό όπου η διαδρομή δεν προσφερόταν για πολλά συμπεράσματα για την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Φέτος είχαμε μια δεύτερη ευκαιρία να οδηγήσουμε σχεδόν την ίδια μοτοσυκλέτα αφού οι αλλαγές για το 2021 επικεντρώθηκαν σε ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Σε πιο ανοιχτή διαδρομή και με ιδανικές συνθήκες χωμάτινης οδήγησης, αποκτήσαμε άλλη σχέση με το μικρό δίχρονο enduro της ΚΤΜ.

ΚΤΜ EXC 150TPi 2021…ευκαιρία να ξανασυστηθείς με τον οδηγικό σου εαυτό!
Η εμπειρία με το μικρό της ΚΤΜ δεν ξεκίνησε καλά. Όταν ήρθε η σειρά μας να το οδηγήσουμε ξύπνησαν γρήγορα μνήμες του κακού τζεταρίσματος που βίωναν οι μοτοσυκλέτες της κατηγορίας σε κάθε δοκιμή ανεξαρτήτως της εταιρείας αφού λίγοι ήταν αυτοί που μπορούσαν να τις ρυθμίσουν ακριβώς όπως έπρεπε στις συνθήκες που τις οδηγούσαμε. Πάλι θα γίνει μάχη με τον συμπλέκτη και τον επιλογέα ταχυτήτων ήταν ο συλλογισμός που περνάει από το μυαλό σου λίγο πριν περάσεις το πόδι σου πάνω από την σέλα του ΚΤΜ EXC 150TPi 2021 και ότι βρισκόμαστε στο υψόμετρο της Ζήρειας έκανε τα πράγματα πιο άβολα. Περίμενε όμως…αυτό είναι injection! Αυτή η σκέψη ήρθε σαν παρηγοριά να μας χτυπήσει την πλάτη.

Άντε πάμε, έμοιαζε να μας λέει από τα πρώτα μέτρα το μικρό ΚΤΜ EXC 150TPi 2021, δείχνοντας μας τις μικρές του διαστάσεις και την παιχνιδιάρικη διάθεση που σου δίνει το χαμηλό του βάρος. Η ευκολία στον χειρισμό του και η άνετη θέση οδήγησης κάνει τις κινήσεις πάνω στην μοτοσυκλέτα εύκολες και αβίαστες αρκεί να κάθεσαι στην σέλα, μόνο όταν χρειάζεται. Το μοτέρ παραμένει ασθενικό στις χαμηλές στροφές αλλά ακόμα και με κακή χρήση του γκαζιού δεν μπουκώνει περιμένοντας απλά να κατεβάσεις ταχύτητα. Από τις μεσαίες και μετά η δύναμη του κινητήρα ακολουθεί μια γραμμική πορεία μέχρι και τον κόφτη. Η δύναμη δεν έρχεται με την γνωστή κλοτσιά που χαρακτήριζε αυτού του κυβισμού τις μοτοσυκλέτες. Έρχεται προβλέψιμα και σε πάει μέχρι τον κόφτη με μια σταθερή απόδοση, χωρίς τυμπανοκρουσίες και υπερβολές, βάζοντας την δύναμη κάτω. Ναι θα πρέπει να ξεχάσετε τις “σπινίες και τις κωλιές” στο άνοιγμα του γκαζιού και όποιος θέλει να “πετάξει” τον πίσω τροχό θα πρέπει να γείρει την μοτοσυκλέτα όσο χρειάζεται για να το πετύχει. Η ΚΤΜ στο EXC 150TPi 2021 επέβαλε την ουσία και όχι το θέαμα της οδήγησης. Αν θέλεις να κινηθείς πραγματικά γρήγορα, θα πρέπει να αποφύγεις τα ανεπιθύμητα σπιναρίσματα και να βάλεις την όση δύναμη διαθέτει αυτή η μοτοσυκλέτα στο έδαφος, διατηρώντας την φόρα σου μέσα στην στροφή. Τα εξαιρετικά και δυνατά φρένα της Brembo είναι φυσικά καλοδεχούμενα αλλά το κόλπο εδώ είναι να τα χρησιμοποιήσεις όσο το δυνατόν λιγότερο.

Το EXC 150TPi 2021 σε πιέζει να παίξεις με το μοτέρ, σου λέει κατέβασε μια κάτω και αμόλησε τα φρένα νωρίς πριν την στροφή. Στην αρχή σε πιάνει αδιάβαστο γιατί το σώμα έχει τεμπελιάσει με τις ροπάτες τετραχρονούκλες της σύγχρονης εποχής που έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε. Όταν όμως το πιάσεις το νόημα, αρχίζεις και παίζεις με την μοτοσυκλέτα. Κάνεις πράγματα με το σώμα σου και αυτή ανταποκρίνεται. Αυτό σου δίνει ενέργεια να κάνεις περισσότερα, και άντε πάμε πιο γρήγορα αυτόν τον γύρο. Το χαμόγελο αρχίζει να σχηματίζεται στο πρόσωπο σου και οι βαθιές σου ανάσες γίνονται πιο…ελαφριές! Αφήνεις πιο γρήγορα τα φρένα και ανοίγεις πιο γρήγορα το γκάζι σαν να σε έχει πάρει από το χέρι η μοτοσυκλέτα και να σε πηγαίνει σε άλλα επίπεδα και διαστάσεις ανακαλύπτοντας μια οδήγηση που είχες ξεχάσει ή είσαι παλιός για να ξαναθυμιθείς. Είσαι εκεί, στην αίσθηση της δίψας για χωμάτινη οδήγηση που είχες όταν ξεκινούσες. Δεν υπάρχει και πάλι ο φόβος γιατί πλέον ξέρεις ενώ τότε δεν υπήρχε γιατί απλά δεν ήξερες! Τώρα όμως είναι και η μοτοσυκλέτα. Οι αναρτήσεις είναι μαλακές όσο πρέπει και ακίνδυνες αφού μπορούν να αντέξουν σε δυνατά χτυπήματα χωρίς να σε στείλουν αδιάβαστο. Πλαίσιο και τεχνολογικά προηγμένα ελαστικά όπως τα Tracker της Michelin δίνουν και την παραμικρή πληροφόρηση για το τι θέλουν να κάνουν οι δυο τροχοί ενώ τα φρένα τα είπαμε…μπορούν να σταματήσουν δύο EXC 150TPi ταυτόχρονα. Οι παλμοί ανεβαίνουν ενώ κάνεις ένα αλάνθαστο πέρασμα είσαι γεμάτος ενέργεια και τώρα αναρωτιέσαι πως μπορείς να πας πιο γρήγορα. Τι άλλο να κάνω, που να πιέσω ποιες άλλες εκπλήξεις κρύβει η μοτοσυκλέτα. Ουπς…τελείωσε ο χρόνος και η σημαία να περάσουμε στα paddocks μας αφήνει με μια ανεκπλήρωτη σκέψη…τι, αυτό ήταν!

ΚΤΜ EXC 150TPi 2021…επαναπροσδιορισμός στην κατηγορία!
Η κατηγορία που φαίνεται να έχει ωφεληθεί περισσότερο από εφαρμογή της ηλεκτρονικής διαχείρισης καυσίμου είναι τα δίχρονα 125-150cc. Όχι μόνο γιατί τους έδωσε παράταση ζωής επιβιώνοντας τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς αλλά γιατί έκανε αυτές τις μοτοσυκλέτες πιο εύκολες στην οδήγηση και στην συμβίωση μαζί τους. Όχι pre-mix, όχι καπνίλες, όχι ζιγκλέρ και πονοκέφαλο να ρυθμίσεις τα αρύθμιστα. Ίσως η λειτουργία τους πλέον να είναι πιο φιλική προς όλες τις ηλικίες όμως χρειάζεται ενέργεια για να τις οδηγήσεις για να σου προσφέρουν την απόλαυση που πραγματικά κρύβουν μέσα τους. Ακόμα απαιτούν νεανικό ταμπεραμέντο και όσοι είναι διατεθειμένοι να το προσφέρουν θα αποζημιωθούν με μια γερή δόση ενέργειας και αδρεναλίνης από το ενεργειακό μοτό!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας

  • Ταχύτητες 6
  • Εκκίνηση Μανιβέλα και μίζα
  • Διάμετρος 54.5 mm
  • Διαδρομή 58 mm
  • Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος με υδραυλικά της Brembo
  • CO<SUB>2</SUB> Εκμπομπές 60.8 g/km
  • Κυβισμός 143.99 cm³
  • Ηλεκτρονική Continental EMS
  • Κατανάλωση καυσίμου 2.62 l/100 km

Πλαίσιο

  • Βάρος χωρίς καύσιμο 96.8 kg
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 9 l
  • Δισκόφρενο εμπρός 260 mm
  • Δισκόφρενο πίσω 220 mm
  • Αλυσίδα X-Ring 5/8 x 1/4″
  • Πλαίσιο 25CrMo4
  • Εμπρός ανάρτηση WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
  • Απόσταση από το έδαφος 370 mm
  • Πίσω ανάρτηση WP Xplor PDS
  • Ύψος σέλας 960 mm
  • Στρέψη τιμονιού 63.5 °
  • Διαδρομή ανάρτησης εμπρός 300 mm
  • Διαδρομή ανάρτησης πίσω 310 mm

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

686 More posts in ENDURONEWS category
Recommended for you
ΕΛΛΗΝΙΚΟ TRIAL 2024 – ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 7ΟΥ & 8ΟΥ ΑΓΩΝΑ ΑΘΗΝΑ

Το αθλητικό σωματείο Λ.Ε.ΜΟΤ. «Λέσχη Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών», με αριθμό Αθλητικής Αναγνώρισης (ΦΜ08), μετά από έγκριση...