ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΟ ΝΕΟ ΗΛΕΚΤΙΚΟ ΜΧ ΤΗΣ ΥΑΜΑΗΑ!
Πέρυσι είχαμε αναφέρει την συγκροτημένη προσπάθεια από τις Κάτω Χώρες, στο οποίο η εταιρεία Dohms Projecten αναπτύσσει μια ηλεκτρική motocross μοτοσυκλέτα μαζί με την ELEO, την υποστήριξη της Yamaha Europe και του KNMV. Εν τω μεταξύ, έχει σημειωθεί μεγάλη πρόοδος και άρχισαν να καταφθάνουν οι πρώτες πληροφορίες μετά τις πρώτες δοκιμές.
Η μοτοσυκλέτα έχει το πλαίσιο μιας Yamaha YZ250F και όλα τα μέρη όπως η μπαταρία και ο κινητήρας έχουν προσαρμοστεί ώστε να είναι απόλυτα ενσωματωμένα σε αυτήν. Η EMX μοτοσυκλέτα έχει περάσει τις πρώτες δοκιμές της με μεγάλη επιτυχία. Η ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτας από την ELEO (πρώην SPIKE) και την Dohms Projecten βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ανταγωνιστεί τις τρέχουσες 4Τ motocross μοτοσυκλέτες των 250cc. Ο Elmar Dohms και ο μηχανικός Laurens Kusters, είναι οι κινητήριες δυνάμεις πίσω από αυτό το έργο. Τον Μάρτιο του περασμένου έτους, οι δύο άνδρες άρχισαν να αναπτύσσουν την EMX στα χαρτιά. Το μηχάνημα σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με ταχύτητα φωτός, χωρίς διαρροές.
Η ELEO και η Dohms κατασκευάζουν ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης σε ένα υπάρχον πλαίσιο Yamaha YZ250F. Στην εμφάνιση είναι μια οικεία μοτοσυκλέτα, αλλά με τα χαρακτηριστικά μιας ηλεκτρικής. Η θέση της σέλας και η ισορροπία βάρους δεν διαφέρουν από τις υπόλοιπες motocross μοτοσυκλέτες. Ωστόσο, η οδήγηση είναι μια νέα εμπειρία. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανάγκη για κιβώτιο ταχυτήτων και ότι υπάρχει μεγάλη ροπή σε μεγάλο εύρος στροφών και ταχύτητας. Αυτό της επιτρέπει να χρησιμοποιείται διαφορετικά από μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα καύσης.
“Έχετε την αίσθηση ότι είστε πάντα στη σωστή ταχύτητα. Η ισχύς είναι πάντα εκεί, από το ρελαντί έως τελική ταχύτητα“, εξηγεί ο Kusters. «Η συγκίνηση της οδήγησης παραμένει η ίδια, αλλά πρέπει να κάνεις ένα λιγότερο πράγμα. Δεν χρειάζεται πλέον να αλλάζεις ταχύτητες για να χρησιμοποιήσεις την δύναμη του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να εστιάσεις περισσότερο στην εύρεση των σωστών γραμμών. Η τεράστια ροπή σε χαμηλή ταχύτητα σημαίνει ότι η οδήγηση σε αργές στροφές είναι ευκολότερη αλλά ταυτόχρονα πιο απαιτητική. “
Επέλεξαν σκόπιμα μια μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί έναν τετράχρονο κινητήρα 250cc, τον πιο συνηθισμένο τύπο κινητήρα στις ολλανδικές πίστες μοτοκρός, που χρησιμοποιείται από νέους μέχρι και έμπειρους αναβάτες. “Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της EMX είναι ότι η ισχύς ελέγχεται από υπολογιστή. Αυτό διευκολύνει τη ρύθμιση της ισχύος στο επίπεδο μιας μηχανής 85cc ή 125cc“, εξηγεί ο Dohms. “Κάνει την EMX μια μοτοσυκλέτα με μεγάλο τροχό, κατάλληλη για ένα ευρύ φάσμα αναβατών. Οι νέοι που δεν έχουν καθίσει ποτέ σε μεγάλη μοτοσυκλέτα μπορούν να αρχίσουν να οδηγούν με ασφάλεια, με λιγότερη ισχύ και χαμηλότερη ταχύτητα. Αργότερα η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στο επίπεδο που χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες αναβάτες. “
Ένα άλλο πλεονέκτημα έγκειται στη συντήρηση, η οποία μειώνεται σημαντικά. Αυτό το μηχάνημα δεν διαθέτει φίλτρο, μπιέλα ή έμβολο που απαιτούν συντήρηση. Με την EMX, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να αλλάζετε το λάδι μετάδοσης κάθε τόσο.
Η ELEO έχει αναπτύξει μια ειδική μπαταρία για το EMX που είναι κατάλληλη για το πλαίσιο ενός Yamaha YZ250F. Η τεχνολογία πίσω από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης είναι πρωτοποριακή. Το Motocross είναι ένα από τα πιο δύσκολα αθλήματα που υπάρχουν. Οι δυνάμεις και τα χτυπήματα που πρέπει να αντέξει το υλικό, δεν συναντάται σε πολλά άλλα αθλήματα. ” Εάν ο ηλεκτρικός κινητήρας μπορεί να αντέξει στο motocross, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλα εξίσου απαιτητικά σπορ “, εξηγεί ο Dohms.
Η EMX θα αναπτυχθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες. “Τα σχέδια έπρεπε να προσαρμοστούν λίγο λόγω της κρίσης COVID-19 και έτσι δεν υπήρχαν ακόμη διεθνείς δοκιμές σε πίστες”, εξηγεί ο Kusters. Ωστόσο, παραμένει θετικός. “Καταφέραμε να αναπτύξουμε πολλά στον κινητήρα. Σύντομα θα διεξάγουμε τις πρώτες δοκιμές και σε αμμώδη πίστα.”