ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗΣ MOTOCROSS ΕΚΛΟΓΩΝ ΑΜΟΤΟΕ

Οι πρόσφατες εκλογές του Διοικητικού Συμβουλίου της ΑΜΟΤΟΕ αποτέλεσαν μια ευκαιρία να αποτυπωθούν αιτήματα και προβληματισμοί του ελληνικού motocross σε μια δημοσκόπηση που πραγματοποιήσαμε εδώ στο mxin.gr για τους αναγνώστες μας. Έχοντας ολοκληρώσει μια περίοδο 20 ημερών και με 355 συμμετέχοντες στην δημοσκόπηση μας, κάνουμε έναν απολογισμό σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν.

Πρωτίστως θα πρέπει να αναφέρουμε ότι για την συμμετοχή στην δημοσκόπηση δεν υπήρχαν κριτήρια, οπότε οι συμμετέχοντες προέρχονται από μια παλέτα διαφορετικών εμπλεκομένων με τους αγώνες motocross(αγωνιζόμενοι, σωματεία, θεατές, φίλοι του αθλήματος) ή και καθόλου, αλλά το σημαντικό είναι ότι οι περισσότεροι αναγνώστες μας, αποτελούν τον πυρήνα του αγωνιστικού motocross στην χώρα μας.

Αποτελέσματα 1ης ερώτησης “Καλύτερο Συμβόλαιο Ασφαλιστικών Καλύψεων”
345 ΝΑΙ – 10 ΟΧΙ. Μπορεί να φαίνεται μονόδρομος η απάντηση “ΝΑΙ” στην συγκεκριμένη ερώτηση αλλά όσοι γνωρίζουν και έχουν βιώσει τι σημαίνει ασφαλιστική κάλυψη στους αγώνες μοτοσυκλέτας, σίγουρα πρόσεξαν καλά τι απάντησαν. Το ΝΑΙ αντιπροσωπεύει εκείνους που πιστεύουν ότι η ομαδική ασφάλιση των αγώνων είναι ακριβή για τις καλύψεις που παρέχει, και είτε επιθυμούν χαμηλότερο κόστος, είτε περισσότερες παροχές. Στο ΟΧΙ τώρα, συγκαταλέγονται αυτοί που πιστεύουν ότι η υπάρχουσα κατάσταση είναι καλή και δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι αλλά και αυτοί που δεν θέλουν καθόλου ασφάλεια στους αγώνες από την Ομοσπονδία, γιατί έχουν καλύτερη ιδιωτική ασφάλεια με καλύτερους όρους και μάλιστα για ολόκληρο τον χρόνο.

Αποτελέσματα 2ης ερώτησης “Περισσότερους Καταρτισμένους Κριτές Και Αγωνοδίκες”
341 ΝΑΙ – 14 ΟΧΙ. Και εδώ η απάντηση “ΝΑΙ” φαίνεται να είναι μονόδρομος. Όλοι μας θέλουμε οι κριτές και αγωνοδίκες σε κάθε αγώνα να είναι πλήρως καταρτισμένοι, για να απολαμβάνουμε δίκαιους και ασφαλής αγώνες. Γιατί όμως κάποιοι απάντησαν ΟΧΙ; Και πάλι θα πρέπει να συμπεριλάβουμε όλους εκείνους που πιστεύουν ότι δεν υπάρχει τέτοιο πρόβλημα στους αγώνες motocross και όλα βαίνουν καλώς αλλά και εκείνους που αναλογίζονται το κόστος που απαιτεί αυτή η συνθήκη και θεωρούν ότι το άθλημα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί. Φυσικά, θεωρητικά πάντα, θα μπορούσαν να συνταχθούν με το ΟΧΙ και όσοι επωφελούνται από τους όχι και τόσο δίκαιους αγώνες.

Αποτελέσματα 3ης ερώτησης “Ασφαλέστερες Πίστες”
348 ΝΑΙ – 7 ΟΧΙ. Το μεγάλο ποσοστό της απάντησης ΝΑΙ αποκαλύπτει ένα σημαντικό πρόβλημα στους αγώνες motocross και αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τόσοι πολλοί θεωρούν ότι οι πίστες θα πρέπει να γίνουν ασφαλέστερες. Το τι βέβαια θεωρεί ο κάθε ένας ασφαλή πίστα είναι ένα ευρύ πεδίο θεμάτων και έρχεται σε αντιπαράθεση με το εξίσου μεγάλο ποσοστό των ΝΑΙ και ΙΣΩΣ της 16ης ερώτησης που επιθυμούν δυσκολότερες πίστες υψηλού επίπεδου. Μεγάλο ποσοστό ψήφισε ΝΑΙ και στις δύο ερωτήσεις, προφανώς με την αντίληψη ότι μια δύσκολη πίστα μπορεί να είναι και ασφαλής, κάτι που όμως δεν συμβαίνει τις περισσότερες φορές.

Αποτελέσματα 4ης ερώτησης “Δικαιότερους Αγώνες
331 ΝΑΙ – 24 ΟΧΙ. Τα αποτελέσματα αυτής της ερώτησης συμφωνούν με αυτά της 2ης ερώτησης καθώς για να υπάρξουν δικαιότεροι αγώνες, θα πρέπει να τηρούνται οι κανονισμοί και για τηρηθούν οι κανονισμοί θα πρέπει να υπάρχουν ικανά στελέχη αγώνων για να τους εφαρμόσουν. Το μεγάλο ποσοστό ΝΑΙ αποκαλύπτει επίσης το γεγονός ότι οι αγώνες μπορούν ή πρέπει να γίνουν πιο δίκαιοι. Στο ΟΧΙ και πάλι συστρατεύονται αυτοί που αναλογίζονται το κόστος δικαιότερων αγώνων ή θεωρούν ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα.

Αποτελέσματα 5ης ερώτησης “Καλύτερες Υποδομές Στις Πίστες Του Παν. Πρωτ. ΜΧ”
304 ΝΑΙ – 45 ΙΣΩΣ – 6 ΟΧΙ. Αυτό το ζήτημα προέκυψε από την ελαστικότητα στην τήρηση των προδιαγραφών για τις πίστες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross τα τελευταία χρόνια. Γνωρίζοντας ότι οι πίστες που είναι 100% σύννομες με τους κανονισμούς για το Π.Π.ΜΧ είναι συγκεκριμένες και δεν μπορούν να αναλαμβάνουν αγώνες κάθε χρόνο, συμπεριλάβαμε την απάντηση ΙΣΩΣ που ανταποκρίνεται στο ΝΑΙ υπό προϋποθέσεις. Το συντριπτικό ποσοστό των απαντήσεων ΝΑΙ και ΙΣΩΣ αποκαλύπτει ότι πρέπει να γίνει δουλειά όχι μόνο στις νέες πίστες αλλά και σε αυτές που θεωρούνται προδιαγραφών “Πανελληνίου” καθώς είναι ελάχιστοι αυτοί που πιστεύουν το αντίθετο και συντάσσονται με το ΟΧΙ.

Αποτελέσματα 6ης ερώτησης “Περισσότερους Περιφερειακούς Αγώνες”
307 ΝΑΙ – 48 ΟΧΙ. Τα αθλήματα της χωμάτινης μοτοσυκλέτας γνωρίζουν μεγάλη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια, με καινούργιους αναβάτες και αθλητές σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας. Ήδη υπάρχουν αρκετές διοργανώσεις αγώνων motocross με τρεις θεσμούς, το Πανελλήνιο το Βορείου και το Νοτίου να καλύπτουν τις αγωνιστικές ανάγκες πανελλαδικά και σε αυτήν την άποψη θα βρούμε ένα σεβαστό ποσοστό απαντήσεων στο ΟΧΙ. Το αποτέλεσμα όμως της ερώτησης αποκαλύπτει ότι θα πρέπει να πραγματοποιηθούν περισσότεροι περιφερειακοί-τοπικοί αγώνες για να συντηρηθεί αλλά και να προχωρήσει ακόμα περισσότερο αυτή η ανάπτυξη.

Αποτελέσματα 7ης ερώτησης “Περισσότερη Προβολή Του Αθλήματος Στα MME”
348 ΝΑΙ – 7 ΟΧΙ. Το άθλημα του motocross διαθέτει το θέαμα για να σταθεί ανάμεσα σε μεγάλα αθλήματα στον κόσμο των φιλάθλων. Το ικανοποιητικό επίπεδο διοργανώσεων, ο έντονος ανταγωνισμός μαζί με την δημοσιότητα και αναγνωρισιμότητα του από όλα τα υπόλοιπα αθλήματα της μοτοσυκλέτας, αποτελούν την βάση για ένα καλό θέμα των μέσων της μαζικής ενημέρωσης. Αυτό φαίνεται να το υποστηρίζει και συντριπτική πλειοψηφία της δημοσκόπησης μας που επέλεξε ΝΑΙ.

Αποτελέσματα 8ης ερώτησης “Εμπλοκή Promoter Για Την Προβολή Και Το Marketing Των Αγώνων”
241 ΝΑΙ -104 ΙΣΩΣ – 10 ΟΧΙ. Αυτή είναι μια ερώτηση που απασχόλησε την Ομοσπονδία τα τελευταία χρόνια και έγιναν προσπάθειες με την ανάθεση σε promoter άλλων αθλημάτων της, εκτός του motocross. Γνωρίζοντας ότι πλέον εδώ και μια δεκαετία το motocross εντάσσεται σε σωματειακό αθλητισμό, η εμπλοκή promoter έχει τις δυσκολίες της. Για αυτό και το ΙΣΩΣ ήταν αναγκαίο να συμπεριληφθεί και μάλιστα απέκτησε ένα σεβαστό ποσοστό που δηλώνει ακόμα πιο έντονα την σημασία του. Το σημαντικό είναι ότι τώρα, σχεδόν το σύνολο των ερωτηθέντων βλέπει θετικά αυτήν την εξέλιξη ενώ δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο στο παρελθόν.

Αποτελέσματα 9ης ερώτησης “Χαμηλότερο Παράβολο Συμμετοχής Αθλητών”
287 ΝΑΙ – 68 ΟΧΙ. Η αξία του παραβόλου συμμετοχής καθορίζεται κυρίως από δύο παράγοντες που είναι από την μία η ασφάλιση του αγώνα και από την άλλη το τι μπορούν να υποστηρίξουν οι αθλητές, τα σωματεία και η Ομοσπονδία. Κυρίως όμως αφορά τους αθλητές και τα σωματεία καθώς αυτοί καλούνται να πληρώσουν το κόστος των αγώνων, και από την μία επικρατεί η άποψη ότι οι αθλητές αγοράζουν μοτοσυκλέτα των 9000 και κολλάνε στην συμμετοχή των 85 ευρώ ενώ από την άλλη για τα σωματεία παρουσιάζεται το παράδοξο να “βγαίνουν” με 60 συμμετοχές και να μπαίνουν μέσα με 100! Όπου υπάρχουν χρήματα υπάρχει και συμφέρον και το παράβολο συμμετοχής είναι ένας παράγοντας που ισορροπεί την προθυμία των σωματείων και των αθλητών, να κάνουν αγώνες.

Αποτελέσματα 10ης ερώτησης “Υψηλότερο Παράβολο Συμμετοχής Αθλητών”
46 ΝΑΙ – 309 ΟΧΙ. Για κάποιους ίσως είναι παράξενο ότι τα ποσοστά σε αυτή την ερώτηση δεν είναι ακριβώς αντιστρόφως ανάλογα με την προηγούμενη, που είναι στην ουσία η αντίθετη της. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ΟΧΙ και των δύο ερωτήσεως, συντάχθηκαν παράλληλα όσοι πιστεύουν ότι το υπάρχον παράβολο συμμετοχής, δεν πρέπει να αλλάξει.

Αποτελέσματα 11ης ερώτησης “Τηλεοπτική Κάλυψη Του Παν. Πρωτ. ΜΧ”
293 ΝΑΙ – 54 ΙΣΩΣ – 8 ΟΧΙ. Κατά καιρούς, όλα τα αθλήματα έχουν απολαύσει τηλεοπτικό χρόνο στους αγώνες τους, και μπορούμε να πούμε ότι η Ομοσπονδία έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση αρκετές φορές. Η τηλεόραση είναι ένα πάρα πολύ δυνατό μέσο προβολής και η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι αρκετά δύσκολη. Πρέπει να ξέρεις τι εύχεσαι και που αποσκοπείς πριν βγεις στον αέρα γιατί το αποτέλεσμα μπορεί να σε απογειώσει ή να σε καταστρέψει. Ανεξαρτήτως με το τι έχει γίνει στο παρελθόν και με τα αρνητικά της τηλεόρασης μεγάλο ποσοστό απάντησε ΝΑΙ με ελάχιστους ενδοιασμούς στο ΙΣΩΣ ενώ στο ΟΧΙ θα πρέπει να συντάχθηκαν όσοι πιστεύουν ότι το αποτέλεσμα της τηλεόρασης, θα κάνει κακό την δεδομένη στιγμή στους αγώνες motocross.

Αποτελέσματα 12ης ερώτησης “Πριμ Νικητών Στους Αγώνες”
307 ΝΑΙ – 48 ΟΧΙ. Βγαλμένη από μια άλλη εποχή του ελληνικού motocross αλλά όχι και τόσο ξένη για την περίοδο του μηχανοκίνητου σωματειακού αθλητισμού που διανύουμε, η ερώτηση για τα πριμ των νικητών στους αγώνες θα περίμενε κανείς να είναι καθολικά θετική στην δημοσκόπηση. Σε ένα ακριβό σπορ, το χρηματικό έπαθλο είναι ισχυρό κίνητρο για να παλέψεις για μια παραπάνω θέση και οι έντονες μάχες φέρνουν θέαμα στους αγώνες. Αν και μερικά σωματεία δίνουν χρηματικά έπαθλα στους αθλητές τους για την κατάκτηση πρωταθλημάτων ή συμβάλλουν στο παράβολο της συμμετοχής τους, ωστόσο το “πριμ” είναι μια διαφορετική κατάσταση. Και πάλι όμως θα πρέπει να σταθούμε στο γεγονός ότι το ζήτημα είναι οικονομικό και προκύπτουν συμφέροντα, αν και το ποσοστό του θετικού αποτελέσματος δείχνει μια ξεκάθαρη εικόνα.

Αποτελέσματα 13ης ερώτησης “Ξεχωριστό Ταμείο Του Motocross Από Τα Υπόλοιπα Αθλήματα”
238 ΝΑΙ – 80 ΙΣΩΣ – 37 ΟΧΙ. Τα τελευταία χρόνια το motocross έχει δείξει μια σθεναρή αγωνιστική παρουσία επιβιώνοντας από την οικονομική κρίση και την πανδημία του Covid-19. Παραμένει το σημαντικότερο άθλημα της AMOTOE σε αθλητές, συμμετοχές, αγώνες αλλά και εισπράξεις. Παρόλα αυτά έχουν γίνει ελάχιστες ενέργειες ανάπτυξης του αθλήματος από την Ομοσπονδία. Αντίθετα αθλήματα που βρίσκονται σε προβληματική κατάσταση απολαμβάνουν μεγαλύτερη φροντίδα, γεγονός που έχει φέρει παράπονα και γκρίνια στο ελληνικό motocross. Αναγνωρίζοντας την μεγάλη συνεισφορά τους στα ταμεία της Ομοσπονδίας, από ότι φαίνεται είναι αρκετοί αυτοί που επιθυμούν τα έσοδα του motocross να επενδύονται στο ίδιο το άθλημα ενώ στο ΙΣΩΣ, υπάρχει ένα ικανοποιητικό ποσοστό που αντιμετωπίζει σκεπτικά αυτή την εξέλιξη. Υπάρχει βέβαια και ένα ποσοστό που δεν βλέπει θετικά ή αντιλαμβάνεται τις δυσκολίες πραγματοποίησης της μέσα σε μια Ομοσπονδία πολλών αθλημάτων.

Αποτελέσματα 14ης ερώτησης “Απόσπαση Του Motocross Από Την ΑΜΟΤΟΕ Και Δημιουργία Ξεχωριστής Ομοσπονδίας”
134 ΝΑΙ – 128 ΙΣΩΣ – 93 ΟΧΙ. Αποδεικνύοντας ότι το motocross είναι ένα ριζοσπαστικό άθλημα που έχει παίξει σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην χώρα μας, δεν αποτελεί έκπληξη ακόμα και η διάθεση για δημιουργία δικής του Ομοσπονδίας. Οι συμμετέχοντες εμφανίστηκαν διχασμένοι μεταξύ του απόλυτου ΝΑΙ και του ΝΑΙ υπό προϋποθέσεις(ΙΣΩΣ) βλέποντας όμως στην πλειοψηφία τους, θετικό και εφικτό το γεγονός της απόσπασης του motocross από την ΑΜΟΤΟΕ. Γιατί; Όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη ερώτηση πολλοί βλέπουν τις γερές βάσεις που έχει το motocross να μην τις εκμεταλλεύεται στο έπακρο η Ομοσπονδία προς την περαιτέρω ανάπτυξη του, κρατώντας το άθλημα σε μια σταθερότητα που έχει οπισθοδρομικό πρόσημο. Σημαντικό ποσοστό όμως έλαβε και το ΟΧΙ, δείχνοντας ότι μια τέτοια ενέργεια θα έφερνε αντιπαραθέσεις και διάσπαση στις τάξεις του αθλήματος.

Αποτελέσματα 15ης ερώτησης “Οικονομική Ενίσχυση Στα Σωματεία Που Διοργανώνουν Αγώνες”
334 ΝΑΙ – 21 ΟΧΙ. Η Ομοσπονδία αποτελείται από πολλά σωματεία που ενώθηκαν υπό την σκέπη της για να πραγματοποιήσουν τον σκοπό που ορίζει το καταστατικό τους. Κυρίως ενώθηκαν για να πραγματοποιούν αγώνες και πρωταθλήματα αλλά, δεν είναι όλα τόσο ενεργά όσο άλλα, απολαμβάνοντας τα ίδια δικαιώματα, και διαφορετικές υποχρεώσεις. Έτσι η ΑΜΟΤΟΕ έχει οδηγηθεί σε σωματεία που δεν έχουν κίνητρο να δραστηριοποιηθούν και πολλοί βλέπουν ως καλή λύση την χρηματική ενίσχυση των σωματείων που πραγματοποιούν αγώνες, γεγονός που αποτυπώνεται συντριπτικά, στα αποτελέσματα της ερώτησης μας.

Αποτελέσματα 16ης ερώτησης “Δυσκολότερες Πίστες, Σχεδίασης Υψηλού Επιπέδου”
136 ΝΑΙ – 137 ΙΣΩΣ – 82 ΟΧΙ. Δεν είναι λίγοι αυτοί που τους απασχολεί το επίπεδο των Ελλήνων αγωνιζόμενων σε σχέση με το εξωτερικό, εστιάζοντας την εξέλιξη τους στην σχεδίαση των πιστών που αγωνίζονται, ζητώντας δυσκολότερες καταστάσεις, εφάμιλλες του εξωτερικού. Όπως είπαμε και στην 3η ερώτηση, η δυσκολότερη πίστα δεν συμβαδίζει πάντα με την ασφαλέστερη και είναι δύσκολο να κρατηθούν αυτές οι λεπτές ισορροπίες, για αυτό και το ΝΑΙ με το ΙΣΩΣ βρέθηκαν τόσο κοντά στα ποσοστά τους και βλέπουμε την αισθητή αντιπαράθεση με τα αποτελέσματα της 3ης ερώτησης. Και εδώ το φάσμα στο τι θεωρεί κανένας σχεδίαση υψηλού επιπέδου, είναι μεγάλο.

Αποτελέσματα 17ης ερώτησης “Επιστροφή Στους Αγώνες Της Κατηγορίας Quad”
182 ΝΑΙ – 173 ΟΧΙ. Η κατηγορία Quad ξεκίνησε πιλοτικά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross με στόχο την ανάπτυξη των τετράτροχων αγωνιστικών μοτοσυκλετών στην χώρα μας. Δυστυχώς η ανάπτυξη του αθλήματος δεν ήρθε(λίγες συμμετοχές), στον βαθμό που να μπορεί να υποστηρίξει δικό του πρωτάθλημα και κατηγορίες, και μοιραία σταμάτησε. Σε αυτό ήρθαν να προστεθούν και τα παράπονα των δίτροχων κατηγοριών που έβλεπαν τα γουρουνάκια να ισιώνουν τις πίστες. Η δημοσκόπηση μας όμως δείχνει ότι είναι διχασμένο το motocross κοινό, με την παύση των αγώνων της κατηγορίας και η πλάστιγγα γέρνει υπέρ της επιστροφής της κατηγορίας.

Αποτελέσματα 18ης ερώτησης “Πρόγραμμα Δημιουργίας Εθνικών Ομάδων Και Συμμετοχές Σε Διεθνείς Αγώνες”
331 ΝΑΙ – 24 ΟΧΙ. Στις υποχρεώσεις της Ομοσπονδίας έναντι του Αθλητικού Νόμου είναι και η δημιουργία Εθνικών Ομάδων για την συμμετοχή σε διεθνείς αγώνες. Δυστυχώς ενώ η ΑΜΟΤΟΕ είχε την θέληση, μερικές φορές δεν είχε τον προγραμματισμό, με τις συμμετοχές των Εθνικών μας Ομάδων να ορίζονται από την διάθεση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού των αθλητών, που έβαζαν για την συμμετοχή σε μεγάλους διεθνείς αγώνες όπως το Motocross των Εθνών. Ακόμα χειρότερα, η επιλογή των αθλητών γινόταν κάποιες φορές, με αυτό το κριτήριο. Η πλειοψηφία των απαντήσεων εντάσσεται στον προγραμματισμό και δημιουργία Εθνικών Ομάδων που θα συμμετέχουν ως ομάδα σε ακόμα περισσότερους διεθνείς αγώνες.

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...