AMA MX 2021 – ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΣΤΗΝ PALA ΜΕ ΝΙΚΗ ΤΟΥ “ROOKIE” D.FERRANDIS!
Κάτω από τους ηλιόλουστους ουρανούς της Νότιας Καλιφόρνιας, μια νέα σεζόν του Πρωταθλήματος Lucas Oil Pro Motocross, ξεκίνησε από την AMA Pro Racing, με ένα συναρπαστικό εναρκτήριο αγώνα που έδωσε την πρώτη γεύση σε αυτό που προορίζεται να είναι μια συναρπαστική χρονιά 12 γύρων. Το DirtBikeKidz Fox Raceway I National, παρουσίασε το ιστορικό βάθος ανταγωνισμού και στις δύο κατηγορίες, με τον Dylan Ferrandis της Monster Energy / Star / Yamaha Racing να επικρατεί στην πρώτη του εκκίνηση στα 450 ενώ ο Jett Lawrence της Team Honda HRC επιβεβαίωσε με νίκη την θέση του ως διεκδικητής τίτλου των 250.
Το εναρκτήριο πρωτάθλημα 450 Class του πρωταθλήματος του 2021 είδε το νέο στέμμα AMA Supercross Champion Cooper Webb να αναδύεται με το MotoSport.com Holeshot πάνω στην Red Bull KTM Factory Racing του, μπροστά από τον Ferrandis και τον Adam Cianciarulo της Monster Energy Kawasaki. Αυτοί οι τρεις οδήγησαν τον αγώνα, κατά τη διάρκεια του οποίου ο Cianciarulo έφτασε μπροστά από και τους δύο αναβάτες για να πάει από την τρίτη στην πρώτη πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου. Γρήγορα έφτιαξε διαφορά αρκετών δευτερολέπτων έναντι του Webb, ενώ ο Ken Roczen της Team Honda HRC και ο Ferrandis αγωνίστηκαν για τρίτη θέση.
Ο Cianciarulo συνέχισε να αξιοποιεί το πλεονέκτημά του και σύντομα απολάμβανε ένα προβάδισμα πλησιάζοντας τα διψήφια ψηφία μόλις στο πρώτο δεκάλεπτο του σκέλους καθώς ο Webb και ο Ferrandis διεκδικούσαν την δεύτερη θέση. Με τον σταθερό έλεγχο του αγώνα, ο Cianciarulo τα έχασε όλα σε μια στιγμή όταν έπεσε σε μια από τις κατηφόρες της πίστας. Ήταν σε θέση να συνεχίσει, αλλά έχασε πολλές θέσεις και επανήλθε στην τέταρτη θέση. Αυτό έδωσε το προβάδισμα στον Webb, αλλά όχι για πολύ καθώς ο Ferrandis εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και πήρε τον έλεγχο της πρώτης θέσης στο πρώτο του σκέλος στα 450. Ο Chase Sexton της Team Honda HRC κατέλαβε την τρίτη θέση, ακριβώς μπροστά από τον Cianciarulo.
Ο Ferrandis απέκτησε διαφορά πάνω από τρία δευτερόλεπτα μετά τα μισά του σκέλους, καθώς ο Webb έπεσε στα νύχια του Sexton. Ο αναβάτης της Honda, έκανε το πέρασμα για την δεύτερη θέση και φάνηκε να πλησιάζει τον Γάλλο μπροστά. Ο Justin Barcia της Troy Lee Designs / Red Bull / GASGAS Factory Racing, ανέβαινε θέσεις εντυπωσιακά. Κατάφερε να περάσει τον Roczen, τον Aaron Plessinger, τον Cianciarulo και τον Webb της Monster Energy / Star / Yamaha Racing για την τρίτη θέση του βάθρου.
Ο αγώνας μέχρι την καρώ σημαία ήταν συναρπαστικός καθώς η επιμονή του Sexton τον έφερε σε εντυπωσιακή απόσταση από τον Ferrandis στον τελευταίο γύρο. Καθώς βγήκαν από την τελική στροφή, η εξωτερική γραμμή του Sexton του έδωσε ένα πλεονέκτημα που του επέτρεψε να βρεθεί δίπλα στον Ferrandis στο άλμα του τερματισμού. Διέσχισαν τη γραμμή τερματισμού δίπλα-δίπλα, με το προβάδισμα του Ferrandis, να του εξασφαλίζει την νίκη μόλις στην πρώτη του προσπάθεια στην μεγάλη κατηγορία, με 0,099 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Sexton. Ο Barcia τερμάτισε σε μια εντυπωσιακή τρίτη θέση, ενώ οι Plessinger και Webb ολοκλήρωσαν τις πρώτες πέντε θέσεις του σκέλους.
Το καθοριστικό δεύτερο σκέλος των 450 ξεκίνησε με μια Yamaha στην πρώτη θέση αυτή του Plessinger που κέρδισε την MotoSport.com Holeshot, ακολουθούμενος από τους Roczen, Webb και Cianciarulo. Γνωστός ως ένας από τους καλύτερους στις εκκινήσεις του αθλήματος, ο Roczen πέρασε στην επίθεση και έκανε το πέρασμα για το προβάδισμα στον Plessinger, με τον Cianciarulo να ανεβαίνει στην τρίτη θέση. Πίσω από τους πρωτοπόρους, ο Ferrandis ξεκίνησε μέσα στην πρώτη δεκάδα ενώ ο Sexton βρέθηκε στο έδαφος στην πρώτη στροφή και ξεκίνησε τελευταίος ανάμεσα στο σκέλος των 40-αναβατών. Ο Roczen απέκτησε πλεονέκτημα αρκετών δευτερολέπτων στην πρωτοπορία, ενώ ο Plessinger προσπάθησε να τον ακολουθήσει. Ο Cianciarulo έχασε το έδαφος από το επικεφαλής δίδυμο, αλλά έμεινε σταθερά στην τρίτη θέση, ενώ ο Zach Osborne, ο υπερασπιστής του περσινού τίτλου των 450 Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing, εξαπέλυσε κυνήγι από την τέταρτη θέση.
Το σκέλος ήταν καθοριστικό για την συνολική νίκη και έγινε συναρπαστικό καθώς οι Roczen, Plessinger και Ferrandis βρέθηκαν σε ισοπαλία από νωρίς. Με το προβάδισμα του Γερμανού με πάνω από 10 δευτερόλεπτα, η εστίαση μετατοπίστηκε στην ικανότητα του Ferrandis να συνεχίσει να ανεβαίνει ενώ είχαμε ακόμα μια εντυπωσιακή απόδοσης από τον Barcia. Και οι δύο αναβάτες πέρασαν τους Osborne και Cianciarulo, οι οποίοι μετέφεραν τον Barcia στην τρίτη και τον Ferrandis στην τέταρτη θέση. Μετά τα μισά του σκέλους, ο Plessinger άρχισε να ασκεί πίεση στον Roczen για το προβάδισμα. Ο Γερμανός άντεξε με επιτυχία την κίνηση του Plessinger και ανάγκασε τον αναβάτη της Yamaha σε λάθος, το οποίο τον απομάκρυνε από την πρώτη θέση. Πίσω, ο Ferrandis μπόρεσε να περάσει τον Barcia ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση. Ο Roczen κατάφερε να αξιοποιήσει το πλεονέκτημά του και να πάρει την πρώτη του νίκη σε σκέλος από την Unadilla National τον Αύγουστο του 2019 με 11,8 δευτερόλεπτα έναντι του Plessinger και τελικά τον Ferrandis στην τρίτη θέση.
Με το 1-3 στα σκέλη, ο πρωταθλητής των 250 της περασμένης σεζόν, έγινε ο πρώτος αναβάτης από τον Ryan Villopoto το 2009 που κέρδισε στο ντεμπούτο του στα 450 στο Pro Motocross. Ο Γάλλος έδωσε επίσης στην Yamaha την πρώτη νίκη της μεγάλης κατηγορίας από τον τελικό γύρο της σεζόν του 2018. Στην αναμενόμενη επιστροφή του στο πρωτάθλημα, ο Roczen κέρδισε το δεύτερο σκέλος για να τερματίσει στη δεύτερη θέση (6-1), ενώ ο Plessinger κατέκτησε το πρώτο του βάθρο (4-2).
“Είναι καταπληκτικό. Νομίζω ότι έπρεπε να κερδίσω το πρώτο σκέλος για να νιώσω λίγο πιο άνετα και να είμαι σε αυτή τη θέση (πρώτος)“, δήλωσε ο Ferrandis. “Στο δεύτερο σκέλος ένιωθα υπέροχα. Ανέβηκα θέσεις και πέρασα μερικούς αρκετά δυνατούς αναβάτες. Είναι τρελό, εγώ δεν ξύπνησα σήμερα το πρωί σκεπτόμενος να κερδίσω τον αγώνα σήμερα, οπότε είναι απίστευτο. Μοιάζει ότι η σκληρή δουλειά που απέδωσε. “
Ο Ferrandis κατέκτησε το προβάδισμα πέντε βαθμών στην κατάταξη των 450 έναντι τόσο του Roczen όσο και του Plessinger, που είναι ισόβαθμοι στην δεύτερη θέση.
Το πρώτο σκέλος της σεζόν των 250, είδε νέα όπλα να ανεβαίνουν μπροστά, καθώς ο Max Vohland της Red Bull KTM Factory Racing πήρε την Holeshot του MotoSport.com στο ντεμπούτο του στο Pro Motocross, μπροστά από το Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing’s Stilez Robertson και Monster Energy / Pro Circuit / Seth Hammaker της Kawasaki. Ακριβώς πίσω τους ο Jeremy Martin, της Monster Energy / Star / Yamaha Racing, ο μόνος πρωταθλητής στο παρελθόν της κατηγορίας, άρχισε να προχωράει και έκανε το πέρασμα στον Hammaker για την τρίτη θέση. Ο αγώνας σταθεροποιήθηκε τα πρώτα 10 λεπτά καθώς ο Vohland έδειχνε άνετος να ελέγχει τον ρυθμό του αγώνα. Διατήρησε το προβάδισμα στο πρώτο μισό του σκέλους, ενώ ο Lawrence περίμενε υπομονετικά την ευκαιρία του να περάσει τον Robertson. Πίσω από το πρώτο τρίο, η μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις, ο RJ Hampshire της Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing και ο Lawrence κατάφεραν τελικά να περάσουν τον Robertson. Με περίπου 10 λεπτά να απομένουν, ο Martin άρχισε να κλείνει την διαφορά μπροστά και εκμεταλλεύτηκε πλήρως την πλούσια εμπειρία του στο πρωτάθλημα για να κάνει το πέρασμα για την πρώτη θέση να φαίνεται εύκολο. Δυστυχώς, καπνός άρχισε να βγαίνει από την εξάτμιση του Vohland αναγκάζοντας τον να κόψει ρυθμό και τελικά να εγκαταλείψει. Πίσω από αυτά, ο Lawrence έκανε το πέρασμα στο Hampshire για την δεύτερη θέση. Με τον Lawrence δεύτερο, ο Martin ανέβασε ρυθμό στα τελευταία στάδια του σκέλους για να αποτρέψει μια επίθεση από τον νεαρό Αυστραλό. Ο Martin πήρε την πρώτη νίκη της σεζόν του 2021 έναντι του Lawrence, ο οποίος τερμάτισε πίσω του με 2,8 δευτερόλεπτα.. Ο Hampshire ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα, ενώ ο Michael Mosiman της Troy Lee Designs / Red Bull / GASGAS Factory Racing και ο Justin Cooper της Monster Energy / Star / Yamaha Racing ολοκλήρωσαν τις πρώτες πέντε θέσεις του σκέλους.
Το δεύτερο σκέλος ξεκίνησε με τον Martin να παλεύει με τον ομόσταυλο του Cooper για την MotoSport.com Holeshot, ακολουθούμενος από τον Vohland στην τρίτη θέση. Ο Cooper μπόρεσε να εξασφαλίσει το προβάδισμα έναντι του Martin και το ζευγάρι των Yamaha’s φάνηκε να απομακρύνεται. Ο Lawrence ξεκίνησε πολύ καλύτερα από το πρώτο σκέλος και έφτασε πίσω στο Vohland στην τέταρτη θέση. Το ντουέτο της Star Yamaha έλεγχε το πρώτο μισό του σκέλους με σχετική ευκολία, καθώς ο Cooper μπόρεσε να κρατήσει τον Martin πίσω του. Ωστόσο, ο Lawrence ερχόταν. Ο αναβάτης της Honda άσκησε μεγάλη πίεση στον Martin καθώς το σκέλος ξεπέρασε το 15λεπτο και έκανε μια εντυπωσιακή κίνηση για να πάρει την πρώτη του νίκη. Ο Lawrence συνέχισε να πιέζει και σύντομα έφτασε στο πίσω μέρος του Cooper για το προβάδισμα. Δεν έχασε χρόνο και γρήγορα πέρασε τον Cooper για την πρωτοπορία. Μόλις πήρε το προβάδισμα, ο Lawrence έφτιαξε μια ασφαλή διαφορά καθώς οι Cooper και Martin μάχονταν για δεύτερη θέση. Ο Martin γνώριζε ότι ο χρόνος ήταν ουσιαστικός αν ήθελε να διατηρήσει τις ελπίδες του για μια γενική νίκη και έκανε το πέρασμα στον Cooper για να πάρει την δεύτερη θέση. Περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα χώριζαν τον Lawrence από τον Martin, τα οποία ο Lawrence μπόρεσε να διατηρήσει μέχρι το τέλος για να κερδίσει την δεύτερη νίκη και να εξασφαλίσει την συνολική νίκη. Πήρε την καρώ σημαία με 4,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Martin, ενώ ο Cooper τερμάτισε τρίτος.
Με πανομοιότυπους τερματισμούς Lawrence (2-1) και ο Martin (1-2) τελείωσαν ισόβαθμοι πάνω στην γενική κατάταξη, αλλά το δεύτερο σκέλος αποδείχθηκε ότι ο αγώνας ήταν υπέρ του Lawrence. Ήταν η δεύτερη νίκη της καριέρας του Αυστραλού, με νικηφόρες νίκες που χρονολογούνται στον τελικό γύρο της σεζόν 2020, επίσης στο Fox Raceway. Το δυνατό δεύτερο σκέλος του Cooper του επέτρεψε να επικρατήσει επίσης στην ισοβαθμία για την τρίτη θέση έναντι του Mosiman(5-3).
“Είναι σίγουρα ένα καλό συναίσθημα. Η νίκη είναι καλή“, είπε ο Lawrence. “Είναι καλό γιατί με την σκληρή δουλειά που κάνω μπορώ να αποδείξω σε όλους ότι δεν είμαι μόνο ένα παιδί με ταλέντο. Έβαλα την δουλειά και αρχίζει να αποδίδει. Είναι υπέροχο να παίρνω το κόκκινο φόντο, αλλά πρέπει να το κρατήσω για τα επόμενα 22 σκέλη. “
Ο Lawrence και ο Martin μοιράζονται την κορυφή της βαθμολογίας. Έχουν κατακτήσει ένα προβάδισμα 11 πόντων έναντι των Cooper και Mosiman, οι οποίοι είναι και αυτοί ισόβαθμοι στην τρίτη θέση.
Το Πρωτάθλημα Lucas Oil Pro Motocross θα συνεχιστεί το επόμενο Σαββατοκύριακο με τον δεύτερο γύρο της σεζόν του 2021. Το υψόμετρο του Lakewood, στο Thunder Valley Motocross Park του Κολοράντο θα προκαλέσει τους αναβάτες στο Toyota Thunder Valley National, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 5 Ιουνίου.