AMA MX 2021 – ΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΠΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ K.ROCZEN ΣΤΟ THUNDER VALLEY

Ο δεύτερος γύρος του Πρωταθλήματος Lucas Oil Pro Motocross του 2021, της AMA Pro Racing, παρουσίασε μία από τις πιο δύσκολες προκλήσεις της σεζόν με την ετήσια επίσκεψη της σειράς στο υψόμετρο του Thunder Valley Motocross Park. Καθώς οι πρώτοι αγώνες για την κατάκτηση των τίτλων ολοκληρώνονται, ένα ακόμα δραματικό απόγευμα δράσης διαδραματίστηκε στο Colorado, καθώς ο Ken Roczen της Team Honda HRC πήρε την πρώτη του νίκη στα 450 από το 2019 και ο Justin Cooper του Monster Energy / Star / Yamaha Racing επικράτησε για την πρώτη του νίκη των 250 της σεζόν.

Με διπλή νίκη στο Colorado o K.Roczen πέρασε στην κορυφή της βαθμολογίας στα 450.

Κατηγορία 450
Τα αστέρια της κατηγορίας των 450 ανέβηκαν τον λόφο για να ξεκινήσουν το πρώτο σκέλος και καθώς βγήκαν από την πρώτη στροφή ήταν ο Adam Cianciarulo της Monster Energy Kawasaki που έφυγε με το Holeshot MotoSport.com μπροστά από τον Cooper Webb της Red Bull KTM Factory Racing, της Monster Energy / Star / Yamaha Racing, Dylan Ferrandis και τον Roczen. Ο Cianciarulo έβαλε τον εαυτό του μπροστά, αλλά ήταν ο Roczen που του επιφύλασσε μια δυνατή επίθεση. Ο Γερμανός πέρασε στην τρίτη θέση, ολοκλήρωσε το πέρασμα του στον δεύτερο Ferrandis, και έπειτα πέρασε τον Cianciarulo για να πάρει το προβάδισμα πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου. Μετά από μια πολύ ανταγωνιστική πρώιμη φάση του σκέλους ο Roczen και οι Cianciarulο, Ferrandis κράτησαν την θέση τους και έκαναν μια μικρή απόσταση από το υπόλοιπο γκρουπ. Ο Roczen και ο Cianciarulo αντάλλαξαν τον ταχύτερο γύρο του αγώνα αλλά μόλις πέρασαν το σημάδι των 10 λεπτών του σκλεους, ο Cianciarulo πλησίαζε όλο και πιο κοντά στο πίσω φτερό του Roczen. Ο αναβάτης τηςKawasaki έψαξε ένα σημείο για να κάνει μια κίνηση και τράβηξε τη σκανδάλη λίγο μετά τη γραμμή τερματισμού, με μια βουτιά κάτω από τον Roczen που είχε ως αποτέλεσμα μια μικρή επαφή που έβγαλε τον Roczen από τη γραμμή του, κάτι που επέτρεψε στον Cianciarulo να τον περάσει.

Οι τρεις πρώτοι διαχωρίστηκαν λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα στο μισό του σκέλους και καθώς ο χρόνος συνέχισε να μειώνεται, το χάσμα αυτό περιορίστηκε. Με λιγότερα από 10 λεπτά, ο Ferrandis εκμεταλλεύτηκε ένα άνοιγμα για να γλιστρήσει μπροστά από τον Roczen για δεύτερη θέση. Ο Γάλλος συνέχισε να πιέζει το ρυθμό και έπιασε τον Cianciarulo, ο οποίος άφησε μια εσωτερική γραμμή ανοιχτή για τον Ferrandis που πέρασε από κάτω και πήρε το προβάδισμα με έξι λεπτά να απομένουν. Ο Cianciarulo απάντησε στον Ferrandis, αλλά ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας τον απέκρουσε και έφυγε μακριά. Ο Roczen εκμεταλλεύτηκε στη συνέχεια αυτή τη μάχη και έκανε το πέρασμα για την δεύτερη θέση, το οποίο έριξε τον Cianciarulo στην τρίτη θέση. Οι Ferrandis και Roczen σύντομα απομακρύνθηκαν από τον Cianciarulo, γεγονός που τους έφερε για την διεκδίκηση του σκέλους. Το διεθνές δίδυμο περνούσε με ευκολία στα ντουμπλαρίσματα και ο Roczen βρήκε εναλλακτικές γραμμές για να διατηρήσει την πίεση στη Ferrandis. Με μόλις δύο γύρους να απομένουν, ο Roczen έκανε μια προσπάθεια να περάσει, ξαφνιάζοντας τον Ferrandis, αναγκάζοντας τον Γάλλο σε ένα λάθος που τον έφερε εκτός πίστας. Ο Γερμανός πήρε το προβάδισμα και πίεσε σκληρά για τους δύο τελευταίους γύρους, για να αποτρέψει μια επίθεση από τον Ferrandis. Ο Roczen κέρδισε το δεύτερο του σκέλος της σεζόν κατά 3,7 δευτερόλεπτα έναντι του δεύτερου Ferrandis, και του τρίτου Cianciarulo, με τον Chase Sexton της Team Honda HRC τέταρτο, και τον Aaron Plessinger της Monster Energy / Star / Yamaha Racing πέμπτο.

Αν και “rookie” o D.Ferrandis υπερασπίστηκε την νίκη του στον πρώτο αγώνα με την δεύτερη θέση.


Το τελευταίο σκέλος ξεκίνησε με τον Webb να κερδίσει την MotoSport.com Holeshot πάνω από τον ομόσταυλο του στην Red Bull KTM Factory Racing, Marvin Musquin, αλλά πίσω τους ο Roczen ήταν πάλι στο γκάζι. Ο αναβάτης της Honda πέρασε γρήγορα τον Musquin για δεύτερη και έθεσε το βλέμμα του στον Webb. Οι μεγάλοι αντίπαλοι του φετινού AMA Supercross αγωνίστηκαν εν συντομία για την πρώτη θέση, αλλά ο Roczen ήταν αδυσώπητος και πήρε το προβάδισμα. Πίσω από αυτήν τη μάχη, ο Cianciarulo έπεσε από την τρίτη θέση αλλά ανέβηκε ξανά γρήγορα, ενώ ο Ferrandis βρισκόταν βαθιά μέσα στο top 10 από την αρχή. Πίσω από τους πρωτοπόρους, ο Justin Barcia της Troy Lee Designs / Red Bull / GASGAS Factory Racing μετακόμισε στη δεύτερη θέση και ο Plessinger προσπάθησε να φτάσει στην τρίτη θέση.

Με καθαρή πίστα μπροστά του, ο Roczen έβαλε το κεφάλι κάτω και έφτιαξε ένα προβάδισμα πλησιάζοντας τα 10 δευτερόλεπτα με λιγότερα από 10 λεπτά στο σκέλος. Αυτό άφησε τους Barcia, Plessinger και Cianciarulo να παλεύουν για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου. Καθώς το προβάδισμα του Roczen αυξήθηκε σε διψήφια νούμερα, ο Barcia και ο Plessinger παρέμειναν σε μια τεταμένη μάχη για δεύτερη θέση σε ολόκληρο το σκέλος, συχνά χωρίζονταν όχι περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο. Πίσω από αυτήν τη μάχη ο Ferrandis πλησίαζε καθώς μπήκε στην πρώτη πεντάδα και έπειτα πέρασε και τον Cianciarulo με μόλις πάνω από 10 λεπτά να απομένουν στο σκέλος.

Καθώς το σκέλος τελείωνε, ο Ferrandis έκανε την κίνηση του στον Plessinger και ανέλαβε την τέταρτη θέση. Στη συνέχεια, κοίταξε να κλείσει την διαφορά του από τον Barcia και να πιέσει για την δεύτερη θέση. Καθώς το ρολόι των 30 λεπτών τελείωνε, ο Ferrandis βρέθηκε σε απόσταση βολής από το Barcia. Ο Γάλλος ήταν υπομονετικός και με δύο γύρους να απομένουν έκανε την κίνηση του. Μπροστά, ο Roczen βρισκόταν σε δική του κατηγορία στο δρόμο του για την τρίτη φετινή συνεχόμενη νίκη του σε σκέλος. Ολοκλήρωσε με τερματισμούς 1-1 με 8,9 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ferrandis, ακολουθούμενος από τον Barcia στην τρίτη θέση.

Για τον A.Cianciarulo δεν έλειψαν και σε αυτόν τον αγώνα οι πτώσεις αλλά, η τρίτη θέση της ημέρας θα πρέπει να τον ικανοποιεί.

Η εντυπωσιακή εκδρομή του Roczen σηματοδότησε την πρώτη του διπλή νίκη από την Unadilla National του 2019. Η 19η νίκη της καριέρας του έχει ανεβάσει τον Γερμανό σε ισοβαθμία με τον James Stewart στην έκτη θέση στην λίστα με τις νίκες των 450. Ο Ferrandis (2-2) ξεκίνησε την καριέρα του στα 450 με νίκη και με μια δεύτερη θέση στους δύο αγώνες που έχουν πραγματοποιηθεί φέτος. Ο Cianciarulo(3-6) ολοκλήρωσε την πρώτη τριάδα με την έβδομο βάθρο της καριέρας του.

“Φαίνεται ότι επέστρεψα”, αναφώνησε ο Roczen. “Τι τέλεια μέρα. Δεν μπορώ να το πιστέψω, ειδικά μετά το περασμένο Σαββατοκύριακο που ξαναγυρίζω. Φαίνεται ότι επέστρεψα στον παλιό μου εαυτό. Είμαι πολύ χαρούμενος με το πώς όλα έγιναν σήμερα. “

Η νίκη επέτρεψε στον Roczen να κινηθεί στην κορυφή της βαθμολογίας των 450. Αυτός και ο Ferrandis χωρίζονται με ένα μόνο βαθμό, με τον Plessinger τρίτο στους 16 πόντους από την κορυφή.

Ο J.Cooper ήξερε ότι έπρεπε να μπει νωρίς στο παιχνίδι αυτού του τίτλου και το κατάφερε πετυχαίνοντας την πρώτη του φετινή νίκη.

Κατηγορία 250
Το πρώτο σκέλος των 250 το απόγευμα ξεκίνησε όταν οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Jeremy Martin και Jett Lawrence πέρασαν μπροστά από την αρχή. Ωστόσο, μια κόκκινη σημαία βγήκε μετά από μια πτώση αναβάτη πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου γύρου, γεγονός που απαιτούσε επανεκκίνηση. Όταν οι 40 αναβάτες βγήκαν έξω από την πύλη εκκίνησης για δεύτερη φορά, ήταν ο Justin Cooper που άρπαξε το MotoSport.com Holeshot από τον αναβάτη KTM Josh Varize και τον Martin της Monster Energy / Star / Yamaha Racing. Έγινε γρήγορα μια μάχη μεταξύ των ομόσταυλων καθώς ο Martin μετακόμισε στη δεύτερη θέση και κυνήγησε τον Cooper. Πίσω τους, ο RJ Hampshire της Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing και το δίδυμο της Team Honda HRC των αδερφών Jett και Hunter Lawrence αγωνίστηκαν για την τρίτη θέση. Καθώς ο αγώνας πλησίαζε στα μισά του σκέλους, ο Martin έπιασε ρυθμό και άρχισε να ασκεί πίεση στον Cooper για το προβάδισμα. Ο Cooper μπόρεσε να αντεπεξέλθει σε μια αρχική επίθεση, αλλά ο Martin δεν το άφησε και πήρε τον έλεγχο του σκέλους με μόλις 15 λεπτά να απομένουν.Το καθαρό κομμάτι επέτρεψε στον Martin να ανοίξει ένα προβάδισμα μόλις πάνω από δύο δευτερόλεπτα, αλλά οι Cooper και Hampshire τον κράτησαν σε σταθερή απόσταση. Καθώς ο Martin πλησίασε στα τελευταία 10 λεπτά του σκέλους, ο Cooper κατάφερε να απομακρυνθεί από τον Hampshire της τρίτης θέσης και να κλείσει το κενό στον Martin. Ωστόσο, η καθυστερημένη επίθεση από τον Cooper ήταν μικρή και ο Martin δημιούργησε ένα άνετο πλεονέκτημα πολλαπλών δευτερολέπτων που τον έφερε μέχρι το τέλος για την δεύτερη νίκη του σε σκέλος της σεζόν. Πέρασε τη γραμμή τρία δευτερόλεπτα μπροστά από τον Cooper, με τον Hampshire τρίτο, τον Jett Lawrence τέταρτο και τον Hunter Lawrence πέμπτο.

H πτώση του πρωτοπόρου της βαθμολογίας και νικητή του πρώτου σκέλους J.Martin, επιδύνωσε την κατάσταση του τραυματισμένου καρπού και ώμου του, βγαζοντας τον εκτός μάχης.


Το δεύτερο και καθοριστικό σκέλος των 250 είδε τον Cooper να σαρώνει την Holeshots MotoSport.com της ημέρας, με τον Jett Lawrence να βρίσκεται πίσω του. Οι δύο αναβάτες μπήκαν αμέσως σε μια συναρπαστική μάχη για το προβάδισμα και άλλαξαν θέσεις αρκετές φορές πριν ο Cooper εδραιωθεί στην πρώτη θέση. Πίσω από αυτά, ο Martin έπρεπε να ανακάμψει από μια κακή εκκίνηση αφού ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο στη 17η θέση. Μπροστά, ο Cooper και ο Lawrence καταδιώχθηκαν από τον Hunter Lawrence της τρίτης θέσης και τον Hampshire της τέταρτης θέσης, αλλά μια πρόωρη πτώση έβγαλε εκτός τον αναβάτη της Husqvarna. Ενώ ο Cooper και ο Lawrence έλεγχαν τον ρυθμό του σκέλους μπροστά, ο Martin συνέχισε να ανεβαίνει και καθόταν ακριβώς έξω από το top 10 όταν έπεσε και τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα. Με τον νικητή του πρώτου σκέλους εκτός, το ενδιαφέρον στράφηκε στη μάχη των Cooper και Lawrence. Με λιγότερο από 20 λεπτά να έχουν περάσει ο Lawrence είδε ένα άνοιγμα και έκανε την κίνηση του με ένα πέρασμα που σχεδόν έφερε τον Cooper στο έδαφος. Μόλις βρέθηκε μπροστά, ο Lawrence έβαλε το κεφάλι του κάτω και με κάποιους γρήγορους γύρους έφτιαξε μια διαφορά τριών δευτερολέπτων. Το επικεφαλής ντουέτο έκανε check out από τους υπόλοιπους και κέρδισε πλεονέκτημα άνω των 20 δευτερολέπτων έναντι του Hunter Lawrence της τρίτης θέσης. Ο Jett Lawrence συνέχισε να προηγείται και μπόρεσε να κρατήσει την διαφορά του από τον Cooper κερδίζοντας το σκέλος. Ο νεαρός Αυστραλός δεν αμφισβητήθηκε ποτέ κερδίζοντας το δεύτερο σκέλος του της σεζόν, με 15,6 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Cooper, ενώ ο Hunter Lawrence ολοκλήρωσε τις τρεις πρώτες θέσεις.

Μόλις από τον δεύτερο αγώνα ο J.Lawrence απολαμβάνει μια διαφορά δέκα βαθμών στην κορυφή της βαθμολογίας.

Η συνεχής προσπάθεια του Cooper σήμαινε ότι οι δύο δεύτερες θέσεις του ήταν αρκετές για να εξασφαλίσουν την τρίτη συνολική νίκη της καριέρας του, επικρατώντας του Jett Lawrence(4-1) με ένα μόνο βαθμό. Ο Hunter Lawrence(5-3) ακολούθησε τον αδερφό του με το πρώτο του φετινό συνολικό αποτέλεσμα στο βάθρο, το τρίτο της καριέρας του. Οι Lawrence έγιναν τα δεύτερα αδέλφια που μοιράστηκαν ποτέ ένα βάθρο στην ιστορία Pro Motocross, μετά τους Alex και Jeremy Martin, οι οποίοι πέτυχαν για πρώτη φορά το ιστορικό επίτευγμα το 2016 στο Glen Helen National.

“Δεν είχα ιδέα ότι κέρδισα. Είμαι χαρούμενος, αλλά όχι χαρούμενος “, είπε ο Cooper. “Το να πας 2-2 για τη νίκη είναι φοβερό, αλλά θα έπρεπε να είχα κερδίσει ένα από τα σκέλη. Ο Jett (Lawrence) με δοκίμασε και χρειάστηκε όλη μου τη δύναμη για να συνεχίσω τη μάχη. Σίγουρα γινόμαστε καλύτεροι και πλησιάζω λίγο, αλλά έχουμε ακόμα κάποια δουλειά να κάνουμε. Ήταν μια καλή αρχή για τη χρονιά, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε για να κερδίσουμε μερικά σκέλη.”

Με την τρίτη θέση του Hunter, οι αδερφοί Lawrence έγραψαν ιστορία.

Με το DNF του στο δεύτερο σκέλος, ο Jeremy Martin τερμάτισε όγδοος συνολικά (1-40). Ο Lawrence και ο Martin μπήκαν το απόγευμα ισόβαθμοι στην βαθμολογία των 250, αλλά λόγω της ατυχίας του Martin ο Lawrence έχει την αποκλειστική κατοχή της κόκκινης πινακίδας με ένα προβάδισμα 10 πόντων από τον Cooper, ο οποίος ανέβηκε στη δεύτερη θέση. Ο Martin έπεσε από την πρώτη στην τρίτη, με 18 πόντους πίσω από την κορυφή.

“Ήλπιζα ότι το κομμάτι θα γινόταν πιο σκληρό και ότι θα μπορούσα να φύγω μπροστά”, δήλωσε ο J.Lawrence. “Βασίστηκα σε αυτό και ήταν διασκεδαστική η μάχη με τον Cooper. Πραγματικά πήγαινε γρήγορα και έπρεπε να κάνω ό, τι μπορούσα για να ακολουθήσω. Δεν σκόπευα το πέρασμα να είναι τόσο επιθετικό, αλλά ήξερα ότι έπρεπε να εκμεταλλευτώ την στιγμή και να το κάνω να συμβεί. “

Το Πρωτάθλημα Lucas Oil Pro Motocross θα απολαύσει το πρώτο του ρεπό της σεζόν του 2021 πριν επιστρέψει στη δράση στις 19 Ιουνίου με το GEICO Motorcycle High Point National. Ο τρίτος γύρος σηματοδοτεί μια αναμενόμενη επιστροφή στο High Point Raceway της Pensilvania για την παράδοση της Ημέρας του Πατέρα του Αμερικανικού motocross.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ

1970 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
MXGP 2024 – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΩΝ 6ΟΥ ΓΥΡΟΥ ΙΣΠΑΝΙΑ

Ο έκτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MXGP 2024 ξεκίνησε σήμερα στην Ισπανία με τα προκριματικά...