TEST RIDE KTM SX300 2023 – ΣΤΙΓΜΗ ΕΠΙΦΟΙΤΗΣΗΣ

H KTM επέστρεψε δυναμικά στα μεγάλα δίχρονα motocross παρουσιάζοντας για το 2023 μια ολοκαίνουργια γκάμα που περιλαμβάνει το μεγάλο της δίχρονο ΚΤΜ SX300. Και για όσους νομίζουν ότι αυτό δεν είναι μεγάλο νέο, επειδή η εταιρεία έχει εδώ και χρόνια 300άρι δίχρονο enduro…απλά θα πούμε…καμία σχέση!

Το moto της ΚΤΜ για την παρουσίαση των ολοκαίνουργιων motocross μοντέλων της για το 2023 είναι το “Τίποτα δεν έχει αλλάξει” στοχεύοντας στην νοοτροπία της εταιρείας να εξελίσσει τα μοντέλα της συνεχώς και όχι ότι δεν χρειάζεται να αλλάξει τίποτα καθώς τα νέα motocross μοντέλα είναι εξολοκλήρου καινούργια. Αυτό που όμως σίγουρα δεν έχει αλλάξει είναι οι συνήθειες και η αφοσίωση της ελληνική αντιπροσωπείας K-Motors να πραγματοποιεί παρουσιάσεις και δοκιμές υψηλού επιπέδου για το αγοραστικό κοινό σε όλη την Ελλάδα και φυσικά για τους δημοσιογράφους που φιλοξενηθήκαμε στον καθιερωμένο πια, χιονοδρομικό της Ζήρειας για να οδηγήσουμε και να απορροφήσουμε τις νέες προηγμένες τεχνολογικά motocross μοτοσυκλέτες των KTM και Husqvarna.

Νέα γενιά δίχρονων MX
Ανάμεσα τους βρισκόταν μια μοτοσυκλέτα που σηματοδοτεί την επιστροφή των μεγάλων δίχρονων κυβικών στον χώρο του motocross για την ΚΤΜ, μια και δυστυχώς δεν θα υπάρχει διαθέσιμη σε Husqvarna(τουλάχιστον σαν motocross, υπάρχει σε cross country ως ΤΧ300 2023). Το όνομα αυτής SX300 2023 που έρχεται μετά από πάρα πολλά χρόνια να συνεχίσει την παράδοση του SX360 που αφήσαμε στα τέλη του περασμένου αιώνα. Και αυτό κόντρα στα σημεία των καιρών γιατί στην ίδια παρουσίαση ακούσαμε ότι το διχρονάκι SX50 θα αντικατασταθεί από το ηλεκτρικό SX-E5 ενώ πρόσφατα βγήκε και νέα ηλεκτρική motocross μοτοσυκλέτα για μικρά παιδιά η SX-E3. H KTM δεν φρόντισε απλά να βγάλει ακόμα μια δίχρονη μοτοσυκλέτα. Πήγε τις motocross δίχρονες μοτοσυκλέτες ακόμα παραπέρα προσφέροντας νέες τεχνολογίες και προσαρμόζοντας εξοπλισμούς που πραγματικά φέρνουν μια νέα motocross γενιά στους δίχρονους κινητήρες. Έτσι, το SX300 2023 διαθέτει μίζα, “ξεριζώνοντας” τελείως την μανιβέλα, ηλεκτρονικά διαχειρίσιμα power valves και ένα νέο σύστημα τροφοδοσίας ψεκασμού που διαφοροποιείται από το σύστημα TPI που διαθέτουν τα enduro μοντέλα της εταιρείας.

Μπορεί τίποτα από όλα αυτά στον νέο κινητήρα να μην μας εντυπωσιάζει καθώς η μίζα υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό(στα enduro), και μάλιστα τα SX δίχρονα μοντέλα της εταιρείας είναι τα τελευταία που την απαρνήθηκαν….όχι πια. Παρότι τα δίχρονα παραμένουν αρκετά ελαφριά ακόμα και με την προσθήκη μίζας και φυσικά μπαταρίας, η ΚΤΜ δεν το ρίσκαρε και αφαίρεσε τελείως τον μηχανισμό της μανιβέλας κρατώντας την μοτοσυκλέτα οριακά κάτω από τα 100 κιλά(99.4kg) αλλά, 3.9kg πιο βαριά από το SX250 του 2022. Όσο για την ηλεκτρονική διαχείριση των power valves δεν είναι κάτι καινούργιο, είναι όμως κάτι που επανέρχεται στην “μόδα” σε ολοένα και περισσότερες εταιρείες. Οι μπαταρίες και οι σύγχρονες ηλεκτρονικές έκαναν πιο εύκολη την προσθήκη σερβομηχανιμού για την διαχείριση τον power valves και πλέον ανοίγουν σύμφωνα με τις επιταγές της ηλεκτρονικής και όχι αποκλείστηκα με τις στροφές του κινητήρα. Ακόμα και το injection δεν είναι κάτι που μας εντυπωσιάζει αφού τα enduro του KTM Group τα διαθέτουν εδώ και αρκετά χρόνια πλέον. Ξεφεύγοντας από την λογική του TPI καθώς στο motocross δεν υπάρχουν περιορισμοί Euro 5 κτλ. ο νέος ψεκασμός ακολουθεί δύο μπεκ της Keihin ακριβώς πριν τις βαλβίδες reed(ναι τα reed παραμένουν) ενώ να αναφέρουμε ότι το λάδι μπαίνει μαζί με την βενζίνη(pre mix) στο ρεζερβουάρ καθώς δεν υπάρχει δοχείο λαδιού και αντλία μίξης. Δεν είναι εντυπωσιακά αλλά σε όλα αυτά υπάρχει μια διαφορά! Ο νέος κινητήρας διαθέτει ότι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς από μια εξελιγμένη δίχρονη μονοκύλινδρη off road μοτοσυκλέτα, και δεν λέμε για τον αντικραδασμικό άξονα γιατί αυτός υπάρχει εδώ και καιρό. Το μόνο που μένει να εξελιχθεί, είναι το εμπρός μέρος της εξάτμισης που είναι νέας σχεδίασης μεν, αλλά παραμένει να είναι εκτεθειμένο σε χτυπήματα, παραμορφώνεται και επηρεάζει την ομαλή λειτουργία του κινητήρα. Ένα άλλο σημαντικό τομέα που επικεντρώθηκε η ΚΤΜ, είναι η προσαρμοστικότητα ή τυποποίηση όπως συγκεκριμένα την αναφέρει ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της. Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει ότι πολλά από τα εξαρτήματα είναι κοινά σε όλα τα μοντέλα της motocross γκάμας ενώ θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι πλέον σε όλες τις βίδες αναγράφεται η ροπή που θα πρέπει να σφιχτούν.

Φεύγοντας από τον κινητήρα, απλά θα πούμε ότι μόνο τα γκριπ, ο εμπρός τροχός και φρένο ταιριάζουν από τα προηγούμενα μοντέλα. Φυσικά τα πλαστικά είναι νέας σχεδίασης και ξεχωρίζουν τα πτερύγια στο πίσω μέρος του εμπρός φτερού για την αποβολή λάσπης και το μελετημένο ανάγλυφο σε συγκεκριμένα σημεία(στο πάνω μέρος των προστατευτικών ψυγείων, και σκελετού) για καλύτερη συγκράτηση του αναβάτη κατά την οδήγηση. Το πλαίσιο είναι καινούργιο με βελτιωμένη ακαμψία και είναι κατά 8mm πιο στενό στο σημείο των μασπιέ, όπου και αυτά είναι με την σειρά τους καινούργια, 8mm μακρύτερα και 5mm φαρδύτερα με νέα γωνία, συνεχίζοντας να αποβάλουν καλύτερα την λάσπη και να έχουν εξαιρετική σχεδίαση αναδίπλωσης για τον ίδιο σκοπό. Το υποπλαίσιο είναι καινούργιο συνδυάζοντας τμήματα πλαστικά και αλουμινίου ενώ το τρίγωνο στήριξης του αναβάτη(μασπιέ, σέλα, τιμόνι) παραμένει ίδιο με τα προηγούμενα μοντέλα. Νέο είναι επίσης το ψαλίδι με το μοχλικό για να συμβάλλουν στην νέα θέση έδρασης του πίσω αμορτισέρ στο πλαίσιο, όπως νέα είναι η γλίστρα της αλυσίδας και ο οδηγός. Το μοχλικό παραμένει όμως να έχει την ίδια καμπύλη μοχλισμού με τα προηγούμενα μοντέλα. Το πίσω αμορτισέρ είναι νέο, μικρότερο κατά 15mm αλλά διαθέτει την ίδια διαδρομή με τα προηγούμενα μοντέλα όπως επίσης νέο είναι και το πιρούνι που διαθέτει ένα νέο υδραυλικό στοπ κατά το τερμάτισμα. Οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων πλέον γίνονται χωρίς εργαλεία καθώς διαθέτουν πεταλούδες για να ρυθμίζονται με το χέρι. Κατά τα άλλα, νέα σέλα, νέοι διακόπτες και τιμόνι, νέα καβαλέτα με συνεμπλόκ και φυσικά νέες τιμονόπλακες, νέο ρεζερβουάρ με εύκολη πρόσβαση από πάνω για την αντλία βενζίνης, νέα ψυγεία και κολάρα με προαιρετικό θερμοστάτη και νέο ωρόμετρο με την ένδειξη Fi ενσωματωμένη.

Η στιγμή της επιφοίτησης
Εντυπωσιασμένοι από την τεχνική ανάλυση των νέων motocross ΚΤΜ στο σαλέ του χιονοδρομικού της Ζήρειας, επιστρέψαμε την επόμενη ημέρα στην ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή που είχαν επιμεληθεί οι άνθρωποι της Κ-Motors(ή ΚΤΜ South East Europe αν προτιμάτε) για να οδηγήσουμε τα νέα μοντέλα και να διαπιστώσουμε κατά πόσο οι αλλαγές ήταν σημαντικές στην πραγματικότητα της οδήγησης. Εκεί μας περίμενε ένας Φθινοπωρινός με χαμηλές θερμοκρασίες αλλά ηλιόλουστος καιρός, και δέκα off road μοντέλα σε κόκκινο άσπρο και πορτοκαλί χρώμα του KTM Group. Εξοπλισμένες με τα νέα Starcross 6 της Michelin και το γρασίδι “γυαλόχαρτο” του χιονοδρομικού, η διάθεση ήταν ανεβασμένη. Μπροστά στα νέα τετράχρονα motocross μοντέλα, τα δίχρονα περνούσαν κάπως απαρατήρητα γιατί κακά τα ψέμματα, ζούμε στην εποχή των τετράχρονων. Ωστόσο στο πίσω μέρος του μυαλού μου υπήρχε κάπου το SX300 γιατί πρωτίστως υπήρχαν γενικά καλές εντυπώσεις σε όποιο δίχρονο με ηλεκτρονική διαχείριση power valves είχα οδηγήσει στο παρελθόν. Καβαλώντας την ψηλή μοτοσυκλέτα αρχικά ξένισε το γεγονός με το μπουτόν της μίζας και το number plate μπροστά, αλλά ΟΚ, δεν υπήρχε μοτοσυκλέτα με μανιβέλα στην παρουσίαση οπότε o δεξιός αντίχειρας είχε ήδη συνηθίσει την κίνηση. Ως γνήσιος κινητήρας injection, η λειτουργία του δουλεύει πάντα ιδανικά ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, και στην Ζήρεια όπου το υψόμετρο περιορίζει την λειτουργία των κινητήρων το ΚΤΜ SX300 2023 δεν είχε πρόβλημα προσαρμογής. Το χαμηλό βάρος και η ευκολία εναλλαγής κατεύθυνσης, σου υπενθυμίζουν ότι βρίσκεσαι πάνω σε ένα δίχρονο όπως φυσικά και ο χαρακτηριστικός ήχος ενώ η θέση οδήγησης όντως δεν έχει αλλάξει παρά τις πολλές αλλαγές, έχοντας την γνώριμη ΚΤΜ αίσθηση. Αυτό όμως που έχει αλλάξει είναι η σιλουέτα της μοτοσυκλέτας όπου στα ψυγεία καταλαβαίνεις ότι είναι πιο στενή. Το λιλιπούτειο τελικό της εξάτμισης αλλά και η “φούσκα” το εμπρός κομμάτι δύσκολα θα έρθουν σε επαφή με την μπότα σου κάνοντας το “κόκπιτ” αρκετά φιλικό και λειτουργικό. Η απουσία κραδασμών και η μόνιμα καθαρή λειτουργία του κινητήρα χωρίς μπουκώματα, σκασίματα και πιστονιές, είναι τα πρώτα σημάδια ότι επιτέλους, ήρθε η αναγέννηση στους δίχρονους κινητήρες. Μπορείς πλέον να κλήσεις το γκάζι πριν την στροφή και ο κινητήρας να εμπλακεί ελάχιστα(ή σχεδόν καθόλου) με την τροχιά που θέλεις να ακολουθήσεις πάρα μόνο όταν ανοίξεις το γκάζι. Πέρασαν πολλά χρόνια εξέλιξης των δίχρονων κινητήρων για να δούμε αυτά τα φαινόμενα να εξαλείφονται τελείως. Και οι εκπλήξεις δεν τελείωσαν εκεί. Το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των power valves, επεμβαίνει εκεί που χρειάζεσαι την δύναμη και όχι σε συγκεκριμένες στροφές όπως της προηγούμενης τεχνολογίας που έτρωγες μια κλοτσιά, και ειδικά στα μεγάλα δίχρονα κυβικά κρατιόσουν για την ζωή σου μέχρι την επόμενη στροφή. Τώρα είτε κλείνεις είτε ανοίγεις το γκάζι ξέρεις τι θέλει να κάνει η μοτοσυκλέτα, και κάνει αυτό που θέλεις εσύ. Είναι τόσο φιλική και προβλέψιμη, ειδικά στον ήπιο χάρτη, που θα κρατήσεις λίγο περισσότερο τις ταχύτητες για να απολαύσεις τον καθαρό, γεμάτο ήχο που βγάζουν τα 300 δίχρονα κυβικά, αν και ξέρεις ότι στα μεγάλα δίχρονα, δεν θέλει να κρατάς τις στροφές πολύ ψηλά. Φυσικά, σε αυτά τα κυβικά σε κανέναν δεν θα λείψει η δύναμη και όσοι θέλουν να προκαλέσουν το χρονόμετρο και την τύχη τους, μπορούν να δοκιμάσουν τον πιο άγριο χάρτη που διαθέτει η μοτοσυκλέτα. Μετά την λειτουργία του κινητήρα το εξίσου εντυπωσιακό με το KTM SX300, 2023 είναι ότι δεν χοροπηδάει στις ανωμαλίες και στα σαμάρια όπως τα κλασικά motocross δίχρονα. Η μοτοσυκλέτα κάθεται κάτω και διαβάζει τις ανωμαλίες δίνοντας σου πάντα μια σταθερή αίσθηση και μια υπόσχεση ότι δεν θα κάνει τίποτα περίεργο, επιτρέποντας σου να κινηθείς ολοένα και πιο γρήγορα. Βέβαια σε 300 κυβικά δίχρονα, αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί να είναι και μοιραία. Κρατήσαμε την υπόσχεση αλλά δεν πιέσαμε για να προκαλέσουμε τα όρια της. Ωστόσο απέδειξε ότι το KTM SX300 2023 διαθέτει καλές αναρτήσεις που βρίσκονται σε απόλυτη αρμονία με τον κινητήρα και το πλαίσιο.

Το πιρούνι είναι μαλακό και φιλικό, διάβαζε καλά τις ανωμαλίες(!) του χιονοδρομικού(σαμάρια από τα προηγούμενα KTM Off Road Days) προσφέροντας υπερβολική εμπιστοσύνη μέσα στις στροφές. Το πίσω πιθανότατα ήθελε λίγο περισσότερο ψάξιμο κάτι που δεν είχαμε την πολυτέλεια του χρόνου για να το κάνουμε έστω και με τις νέες πεταλούδες ρύθμισης που δεν θέλουν εργαλεία. Παρόλα αυτά δεν θα πούμε ότι μας προβλημάτισε. Όσο για τα φρένα της Brembo για άλλη μια φορά στάθηκαν στο ύψος τους αποδεικνύοντας ότι είναι τα καλύτερα της αγοράς, συμβάλλοντας τα μέγιστα στην γενικότερη αίσθηση ασφάλειας που νιώθεις κινούμενος με τις ΚΤΜ μοτοσυκλέτες.

Η δικαίωση για τους πιστούς
To KTM SX300 2023 για δίχρονο δείχνει πολύ καλό για να είναι αληθινό, και αυτά τα λόγια βγαίνουν από έναν άνθρωπο που δεν βλέπει την ουσία στην εξέλιξη των δίχρονων κινητήρων την σύγχρονη εποχή. Κι όμως υπάρχει κοινό που πιστεύει σε αυτούς τους κινητήρες, σε αυτές τις μοτοσυκλέτες και ανάμεσα τους βρίσκονται οι άνθρωποι της ΚΤΜ στην Αυστρία που από ότι φαίνεται ποτέ δεν σταμάτησαν να δουλεύουν για να τις εξελίξουν. Το αποτέλεσμα του ΚΤΜ SX300 2023 φαίνεται να τους δικαιώνει για την πίστη τους, και σαν αλλόθρησκος αυτή η μοτοσυκλέτα θα μπορούσε να είναι μια στιγμή επιφοίτησης. Και πως να μην είναι, αφού ως εκ θαύματος εξάλειψε όλες τις παλιές “αμαρτίες”(σχεδόν) των δίχρονων κινητήρων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ KTM 300 SX 2023

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Ταχύτητες – 5
  • Εκκίνηση – Μίζα
  • Διαδρομή – 72 mm
  • Διάμετρος – 72 mm
  • Συμπλέκτης – Υγρός πολύδισκος τύπου DDS με υδραυλικά της Brembo
  • Κυβισμός – 293.2 cm³
  • Ηλεκτρονική – Vitesco Technologies EMS
  • Τύπος – μονοκύλινδρος δίχρονος

ΠΛΑΙΣΙΟ

  • Εμπρός φρένο – Δισκόφρενο 260 mm
  • Πίσω φρένο – Δισκόφρενο 220 mm
  • Αλυσίδα – X-Ring 5/8 x 1/4″
  • Τύπος πλαισίου – Μονού δοκού κρεμαστού τύπου από 25CrMo4 steel
  • Εμπρός ανάρτηση – WP XACT-USD, Ø 48 mm – διαδρομής 310 mm
  • Πίσω ανάρτηση – WP XACT Monoshock with linkage – διαδρομής 300 mm
  • Απόσταση από το έδαφος – 354 mm
  • Μεταξόνιο –  1,493mm
  • Ύψος σέλας – 958 mm
  • Γωνία στρέψης τιμονιού – 63.9 °
  • Βάρος χωρίς καύσιμα – 99.4 kg
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ – 7.2 l
1637 More posts in ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...