TEST RIDE HUSQVARNA TE150 2023 – TO ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΧΩΜΑ…ΕΧΕΙ ΟΝΟΜΑ!

Θυμάστε εκείνη την αίσθηση την ώρα που βγαίνατε από το λούνα πάρκ έχοντας κάνει το σφυρί, το ταψί και αν ήσασταν τυχεροί και ήταν διαθέσιμο ένα καλό τραινάκι roler-coster! Λοιπόν αυτή η αίσθηση επέστρεψε την στιγμή που οδηγήσαμε το Husqvarna TE150i 2023 στην Ζήρεια στα Τρίκαλα Κορινθίας και όσοι την οδήγησαν στα Off Road Days της Κ-Motors SEE, σίγουρα θα είχαν την ίδια απόλαυση, και μάλιστα…χωρίς να πληρώσουν εισιτήριο!

Το 2023 είναι μια χρονιά αναμονής για τα enduro μοντέλα του KTM Group αφού οι νέες αναβαθμίσεις και αλλαγές σε όλους τους τομείς, πέρασαν πρωτίστως στα motocross μοντέλα για να ακολουθήσουν την επόμενη και στην enduro γκάμα. Ωστόσο οι μοτοσυκλέτες συνεχίζουν την πορεία τους και το 2023 με τον ίδιο εξοπλισμό και ανάμεσα τους είναι και το ξεχωριστό Husqvarna TE150i το οποίο είχε αποκτήσει τροφοδοσία ψεκασμού τελευταίο, από την enduro γκάμα των KTM-Husqvarna. Ανάμεσα στα ολοκαίνουργια motocross μοντέλα των Αυστριακών, μας περίμενε στην εντυπωσιακή δημοσιογραφική παρουσίαση που ακόμα μια φορά είχαμε την τύχη να παρακολουθήσουμε και να προσκαλεστούμε από την K-Motors SEE, και το μικρό Husqvarna TE150i 2023.

Όπως είπαμε δεν υπάρχουν αλλαγές οπότε παραμένει το σύστημα TPi να είναι το κύριο χαρακτηριστικό αυτή της μοτοσυκλέτας, καθώς καμία άλλη εταιρεία δεν έχει βγάλει τροφοδοσία ψεκασμού στα δίχρονα enduro της σε αυτά τα κυβικά. Από την περσινή χρονιά τα υδραυλικά συστήματα των φρένων και του συμπλέκτη έφυγαν από την Magura και πήγαν στην Braktek, μια σειρά που μας είχε αφήσει καλές εντυπώσεις, αφού πρωτίστως την είδαμε στα GASGAS, όταν η Ισπανική εταιρεία πέρασε στον όμιλο του ΚΤΜ Group. Επιπλέον, το υποπλαίσιο(πολυαμίδιο), τα στεφάνια(D.I.D.), το πλαστικό κοστούμι, η μικρότερη διαδρομή της ανάρτησης αλλά κυρίως η παρουσία μοχλικού, είναι αυτά που το διαφοροποιούν “μόνο” από το αντίστοιχο της ΚΤΜ του ομίλου καθώς η GASGAS, δεν έχει μοντέλο σε αυτή την κατηγορία.

Κάπου εδώ να θυμίσουμε ότι η ΚΤΜ-Husqvarna είναι εταιρείες με καθαρά αγωνιστικό προσανατολισμό και στα μικρά κυβικά φαίνεται να έχουν χάσει λίγο την μπάλα! Η μήπως όχι; Η ιστορία των 125 κυβικών έχει μεταλλαχτεί ως κατηγορία η οποία σε motocross και enduro, αποτελεί την μετάβαση για τους νεαρούς αναβάτες από τις μικρότερες μοτοσυκλέτες πριν μεταπηδήσουν στις κύριες κατηγορίες των πιο δυνατών τετράχρονων κινητήρων. Επειδή όμως η ΚΤΜ κατάλαβε ότι οι μοτοσυκλέτες των 125 κυβικών ήταν σχετικά απαιτητικές στην λειτουργία τους για τους νεαρούς αναβάτες, ανέβασε λίγο τα κυβικά στα 144cc, προσφέροντας μια λίγο πιο δυνατή και εύχρηστη μοτοσυκλέτα στα χέρια τους. Με αυτή την κίνηση όμως άρχισαν να μπλέκουν οι κανονισμοί στις κατηγορίες(στο Παγκόσμιο Enduro και motocross) που απευθυνόταν η μοτοσυκλέτα, με αποτέλεσμα την προηγούμενη χρονιά ο όμιλος να την αποσύρει από την motocross γκάμα του κρατώντας μόνο το 125. Για καλή μας τύχη, αυτός ο κινητήρας δεν εξαφανίστηκε και βρήκε πρόσφορο έδαφος στην χρήση του enduro, αποτελώντας μια μοτοσυκλέτα ορόσημο για entry level αναβάτες αλλά και όσους προτιμούν την λειτουργικότητα, από τον ενθουσιασμό,της δύναμης στο άνοιγμα του γκαζιού. Αυτά τα κυβικά είναι τόσο καλά για την enduro χρήση, που ανάγκασε την ΚΤΜ να σταματήσει την έκδοση των 125cc, καθώς η αγοραστική τους σύγκριση είχε μεγάλη διαφορά προς την μεριά του 150, έστω κι αν αυτό σημαίνει ότι δνε μπορεί να συμμετάσχει στην κατηγορία Youth, του παγκόσμιου και ευρωπαϊκού enduro. Σε αυτό βοήθησε και ο ανταγωνισμός που από την μια δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να ακολουθήσει την τροφοδοσία ψεκασμού στα δίχρονα(εκτός της ΤΜ), και από την άλλη το γεγονός ότι βλέπουμε να επιστρέφουν στο enduro τα 200 δίχρονα κυβικά που μεσουρανούσαν τις παλιότερες δεκαετίες. Και για να γυρίσουμε σε αυτό που ξεκινήσαμε ότι η ΚΤΜ-Husqvarna είναι μια εταιρεία με καθαρά αγωνιστικό προσανατολισμό, με το TE150i έρχεται να καλύψει ένα κενό μιας κατηγορίας σε αυτό που αποκαλούμε fun-bike αλλά με αγωνιστικές καταβολές.

Η απίστευτη διαφορά των 20cc
Όταν έχεις περάσει από όλες τις κατηγορίες κυβικών, των μεγάλων μοτοσυκλετών, από τα δίχρονα 125 μέχρι τα μεγάλα τετράχρονα 450, έχεις βιώσει την μετάβαση της δύναμης των κινητήρων, κάτι που οδηγικά μεταφράζεται, από το “δεν πάει άλλο”, στο “μου έκοψε τα χέρια”. Στην συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα βρισκόμαστε στο “δεν πάει άλλο” καθώς το Husqvarna TE150i 2023 ουσιαστικά είναι μια μετάλλαξη του αντίστοιχου 125 που είχαμε παλιά. Αυτή η κατηγορία των χωμάτινων μοτοσυκλετών(125) υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και παρά το γεγονός ότι οι ιπποδυνάμεις έχουν ανέβει σημαντικά, δυστυχώς δεν έχει αλλάξει ο τρόπος απόδοσης των συγκεκριμένων κινητήρων. Και τι εννοούμε. Η ωφέλιμη δύναμη, και όταν λέμε ωφέλιμη, εννοούμε από το απλά τσουλάει στο “πετάει”, έρχεται μόνο σε συγκεκριμένες στροφές, απότομα και για λίγη διάρκεια. Αυτός είναι και ο μόνος τρόπος από ότι φαίνεται να μπορέσουν να βγάλουν αρκετή δύναμη αυτοί οι κινητήρες καθώς δεν διαθέτουν την ροπή για να τραβήξουν από τις χαμηλές στροφές. Πρέπει λοιπόν να είσαι συγκεντρωμένος και εξοικειωμένος με την λειτουργία του κινητήρα να δουλεύεις σε αυτό το μικρό περιθώριο δύναμης, γιατί το παραμικρό λάθος θα σε βγάλει από αυτό το φάσμα, και ή θα πρέπει να κατεβάσεις ταχύτητα ή να κάψεις τον συμπλέκτη για να ανακάμψεις από αυτήν την κατάσταση. Με λίγα λόγια οι αλλαγές των ταχυτήτων θα πρέπει να γίνονται με χειρουργική ακρίβεια, γιατί το “μπογκάρισμα” από την μία και ο κόφτης από την άλλη παραμονεύουν ανά πάσα στιγμή.

Αυτό δεν ακούγετε ευχάριστο και δεν είναι, ειδικά στο enduro που κινείσαι σε σφιχτές διαδρομές. Όπως είπαμε και πιο πάνω αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από τις εταιρείες με τα 200άρια παλαιότερα αλλά και τώρα με τα 150άρια η καλύτερα με τα 144cc(και λίγο παραπάνω) που διαθέτει το Husqvarna TE150i 2023. Μπορούν μόλις 20cc να κάνουν την διαφορά; Ας τα πάρουμε από την αρχή. Το Husqvarna TE150i 2023 είναι μια μικρή σε διαστάσεις και δύναμη enduro μοτοσυκλέτα, με ιδιαίτερα φιλική θέση οδήγησης και είναι χαμηλότερη σε ύψος από την αντίστοιχη της ΚΤΜ, γεγονός που την κάνει ακόμα πιο φιλική. Η ελαφριά αίσθηση που διαθέτει και οι μαλακές αναρτήσεις που διαβάζουν τα πάντα, σε κάνουν να νοιώθεις ακόμα πιο άνετα, προσφέροντας σου μια προδιάθεση για οδήγηση και παιχνίδια με ασφάλεια. Όλα είναι προβλέψιμα, τίποτα δεν θα σε τρομάξει ή θα σε πιάσει αδιάβαστο, ενώ τα φρένα της Braktek είναι ικανά να σε επαναφέρουν “σε τάξη” όταν το παρακάνεις. Όπως είπαμε έχουν ικανοποιητική λειτουργία και αίσθηση, εντυπώσεις που παρέμειναν από την μοτοσυκλέτα της GASGAS που την είχαμε οδηγήσει παλαιότερα. Το χαμηλό της ύψος της επιτρέπει να αλλάζει κατεύθυνση με μεγαλύτερη σταθερότητα ενώ παράλληλα σου δίνει μια αίσθηση ασφάλειας βλέποντας ότι έχεις το έδαφος πιο κοντά. Σε όλα αυτά μεγάλο ρόλο παίζει και ο κινητήρας. Με 20cc περισσότερα από ένα 125, το Husqvarna TE150i 2023 διαθέτει περισσότερη δύναμη αλλά και ροπή για να τραβήξει λίγο περισσότερο τις ταχύτητες σε υψηλές και χαμηλές στροφές αντίστοιχα. Είναι τόσο φιλικός και εύχρηστος που ο συμπλέκτης δεν χρειάζεται να δουλεύει υπερωρίες ενώ σου επιτρέπει να επικεντρωθείς στην οδήγηση σου, χωρίς τις δεύτερες σκέψεις για το τι θα κάνει ο κινητήρας και την αμφιβολία αν έχεις πάντα την σωστή ταχύτητα στο σασμάν. Αυτά τα λάθη συγχωρούνται πολύ πιο εύκολα από ότι σε ένα 125. Σε όλο αυτό, φυσικά βοηθάει το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι injection, και δεν ήταν λίγες οι φορές που βιαστήκαμε και βρεθήκαμε να έχουμε το γκάζι ανοιχτό στο στοπ ενώ ο κινητήρας συνέχισε να ανεβάζει στροφές διορθώνοντας την βιασύνη μας(σε κατάσταση καρμπιρατέρ, θα πήγαινε να σβήσει). Η λειτουργία του κινητήρα είναι πάντα ιδανική σε ότι κατάσταση, καιρική η υψομετρική βρεθείς και το μόνο που σε απασχολεί πριν την οδηγήσεις είναι να έχει βενζίνη και λάδι στα αντίστοιχα ρεζερβουάρ. Αυτή η γενική φιλικότητα σου δίνει την εμπιστοσύνη να κάνεις τα πάντα. Να ανέβεις ή να κατέβεις μια δύσκολη πλαγιά, να μπεις σε κακοτράχαλες διαδρομές χωρίς ενδοιασμούς αλλά και να παίζεις σε μια πίστα motocross ή ειδική enduro κυνηγώντας το χρονόμετρο. Η ευκολία με την οποία επιταχύνει, φρενάρει και κρατάει την φόρα της μέσα στην στροφή σίγουρα δεν θα αφήσουν κανέναν αδιάφορο και ενδεικτικό στην ειδική των Off Road Days της Ζήρειας που την οδηγήσαμε, ο συνδυασμός του Husqvarna TE150i 2023, της υψηλής πρόσφυσης του τερέν και των ελαστικών Starcross της Michelin, έκαναν το στρίψιμο βγαλμένο από play station.

Εισιτήριο για διασκέδαση
Θα μπορούσε να πει κανείς, ότι στο αγωνιστικό παγκόσμιο σύγχρονο στερέωμα δεν έχει λόγο ύπαρξης μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας Husqvarna TE150i 2023, κι όμως μια καθαρά αγωνιστική εταιρεία όπως είναι η ΚΤΜ-Husqvarna συνεχίζει την παραγωγή και εξέλιξη της ενώ γνωρίζει ότι δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα μεγάλα τετράχρονα αλλά και δίχρονα, στην κατηγορία όπου οι κανονισμοί τις επιτρέπουν να αγωνιστεί. Φαίνεται ότι εκεί στο Mattighofen, όσοι την οδηγούν τους είναι δύσκολο να πάρουν την απόφαση να την αποχωριστούν. Και πως να μην είναι άλλωστε αφού η μοτοσυκλέτα είναι το εισιτήριο για διασκέδαση στο χώμα!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ 6-speed
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μανιβέλα και μίζα
ΔΙΑΔΡΟΜΗ 54.5 mm
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ 58 mm
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ DS υγρός πολύδισκος της Braktec
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 143.99 cm³
EMS Continental EMS
ΣΧΕΔΙΟ Μονοκύλινδος Δίχρονος
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΒΑΡΟΣ (Χωρίς Καύσιμα) 99.6 kg
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (APPROX.) 9 l
ΕΜΠΡΟΣ ΦΡΕΝΟ Δισκόφρενο 260 mm
ΠΙΣΩ ΦΡΕΝΟ Δισκόφρενο 220 mm
ΑΛΥΣΙΔΑ X-Ring 5/8 x 1/4″
ΣΧΕΔΙΟ Κεντρικού δοκού 25CrMo4 steel
ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ WP XACT Monoshock με μοχλικό
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ 360 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ 950 mm
ΓΩΝΙΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ 63.5 °
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ 300 mm
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΊΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ 300 mm

686 More posts in ENDURONEWS category
Recommended for you
ΕΛΛΗΝΙΚΟ TRIAL 2024 – ΕΙΔΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 7ΟΥ & 8ΟΥ ΑΓΩΝΑ ΑΘΗΝΑ

Το αθλητικό σωματείο Λ.Ε.ΜΟΤ. «Λέσχη Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών», με αριθμό Αθλητικής Αναγνώρισης (ΦΜ08), μετά από έγκριση...