TEST RIDE HUSQVARNA FC250 2023… ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ!

H Husqvarna FC250 αποτελούσε τα τελευταία χρόνια μια από τις πιο φιλικές και ευκολοδήγητες μοτοσυκλέτες στην motocross αγορά αλλά το 2023, ο όμιλος ΚΤΜ ανανέωσε εξολοκλήρου την motocross γκάμα του, και εξαίρεση δεν αποτέλεσε το FC250, θέλοντας να προσθέσει νέες τεχνολογίες αλλά και αναβαθμισμένη απόδοση. Πόσο όμως άλλαξε τον χαρακτήρα μιας αγαπητής μοτοσυκλέτας στο αγοραστικό κοινό.

Είναι μια από τις λίγες φορές που μια εταιρεία εξελίσσει τις μοτοσυκλέτες της, βάζοντας στόχο, όχι μόνο την καλύτερη απόδοση, αξιοπιστία και συμπεριφορά αλλά και την ευκολία συντήρησης και συμβίωσης με τον ιδιοκτήτη της. Τις πρόσφατες δεκαετίες, και ειδικά τα τελευταία χρόνια, είχαμε δει την KTM να εξελίσσει τις μοτοσυκλέτες της σε μεγάλο βαθμό προσφέροντας εκπληκτικές επιδόσεις αλλά και εξαιρετική αξιοπιστία στις motocross μοτοσυκλέτες της, πετυχαίνοντας στην αγορά τους στόχους τους οποίους η ίδια είχε θέσει. Με την αναμενόμενη και προγραμματισμένη κάθε τετραετία, ανανέωση των ΜΧ μοντέλων της, ο όμιλος ΚΤΜ πέρασε σε μια νέα φιλοσοφία παραγωγής των μοτοσυκλετών της την οποία ονομάζει “Τυποποίηση” και αφορά το μοίρασμα όσο των περισσότερων κοινών ανταλλακτικών ανάμεσα στα μοντέλα της. Αυτή η κίνηση ίσως και να μην ήταν απλά επιλογή του ομίλου αλλά μια προσαρμογή στις πρόσφατες αλλαγές της παγκόσμιας μεταφοράς αγαθών, με ελλείψεις και ακριβά κόμιστρα που όλοι λίγο ή πολύ βιώνουμε αυτή την εποχή. Θα μου πείτε, ωραία τι άλλαξε αφού στα motocross μοντέλα, αφού τα πλαστικά τα φρένα, οι αναρτήσεις, το πλαίσιο και άλλα πολλά είναι ίδια σχεδόν σε όλους τους κυβισμούς που παράγει η κάθε εταιρεία. Κι όμως, η ΚΤΜ-Husqvarna κατάφερε να το πάει ακόμα παραπέρα και ένα εκπληκτικό παράδειγμα για το που έφτασαν είναι ότι, το τελικό της εξάτμισης στο FC250 2023 είναι ίδιο με το FC350 2023. Είναι ένας τομέας που δείχνει το πόσο πιστεύει η KTM-Husqvarna σε αυτή την φιλοσοφία, εξελίσσοντας και δημιουργώντας μετά από ώρες δοκιμών μια εξάτμιση που λειτουργεί σε δύο μοντέλα διαφορετικής απόδοσης και κυβισμού!

Το γκρι ήρθε για να μείνει στις Husqvarna όπως και η νέα φιλοσοφία.

Η “Τυποποίηση” είναι ένα στοιχείο που ο ιδιοκτήτης της μοτοσυκλέτας θα το εκτιμήσει σε ειδικές περιπτώσεις και περισσότερο σε μεγάλη συμβίωση με την FC250 2023 στο βάθος του χρόνου, όταν δηλαδή χρειαστεί ανταλλακτικά. Για να κάνει όμως την καθημερινή χρήση της μοτοσυκλέτα ακόμα πιο εύκολη, ο όμιλος του KTM-Group εστίασε σε βοηθήματα και τεχνολογίες, που σε μια περίπτωση εφαρμόζονται για πρώτη φορά σε motocross μοτοσυκλέτα. Για να μην μακρηγορούμε θα ξεκινήσουμε από το πρωτοποριακό Quick-Shifter που πρώτοι έβαλαν σε μοτοσυκλέτα παραγωγής οι Αυστριακοί, προσφέροντας αλλαγές ταχυτήτων χωρίς την χρήση συμπλέκτη και κλείσιμο του γκαζιού. Φυσικά, η εκκίνηση με μίζα, το Traction Control και οι δύο επιλογές χαρτογραφήσεων παραμένουν στον στάνταρντ εξοπλισμό, μόνο που τώρα απολαμβάνουν νέο πάνελ ενεργοποίησης, πιο μαζεμένο και ίσως πιο λειτουργικό όταν το συνηθίσεις.

Μπλέξαμε με τα κουμπάκια φέτος!

Μια από τις σημαντικότερες προσθήκες στις φετινές μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ-Ηusqvarna στον τομέα της ευκολίας ρύθμισης, είναι οι πεταλούδες στην συμπίεση και επαναφορά των αναρτήσεων, που πλέον παραμετροποιούνται με το χέρι και όχι με κατσαβίδι όπως συμβαίνει στις περισσότερες μοτοσυκλέτες της αγοράς. Αυτή η εξέλιξη βοηθάει τον ιδιοκτήτη να ρυθμίζει την μοτοσυκλέτα του ανά πάσα στιγμή χωρίς την χρήση εργαλείων, και είναι κάτι που νομίζουμε ότι οι περισσότεροι από εμάς θα εκτιμήσουν περισσότερο, από την νέα φιλοσοφία της εταιρείας. Επίσης για όσους γνωρίζουν και μπορούν να συντηρούν μόνοι του την μοτοσυκλέτα τους, θα βρουν δίπλα από σχεδόν όλες τις εξωτερικές βίδες, την ροπή-κιλά που θα πρέπει να τις σφίξουν, κάτι που αν δεν γίνει σωστά επηρεάζει σημαντικά την ομαλή συμπεριφορά και λειτουργία της κάθε μοτοσυκλέτας.

Όπως αναφέραμε όμως και πιο πάνω, η ΚΤΜ-Husqvarna δεν επένδυσε μόνο στην καλύτερη συμβίωση με την μοτοσυκλέτα. Έφερε μια ολοκαίνουργια Husqvarna FC250 το 2023, με ελάχιστα πράγματα να ταιριάζουν από το προηγούμενο μοντέλο και το λέμε αυτό για να καταλάβουμε το μέγεθος των αλλαγών. Μπορείτε να δείτε όλες τις αλλαγές των νέων KTM-Husqvarna αναλυτικά ΕΔΩ.

Τυποποιημένα πράγματα…όχι ακριβώς!

Στην συμβίωση, με την “Τυποποίηση” αλλά και τις ευκολίες ρυθμίσεων και τεχνολογιών που προσέφερε ο όμιλος ΚΤΜ στην Husqvarna FC250 2023, αναβάθμισαν σε νέα πεδία το μοντέλο αλλά οι σημαντικότερες αλλαγές έγιναν στα κύρια μέρη της μοτοσυκλέτας, που είναι το πλαίσιο και ο κινητήρας. Για να διαπιστώσουμε το πόσο επηρέασαν αυτές οι αλλαγές την νέα FC250 2023 βρεθήκαμε στην δημοσιογραφική παρουσίαση της Κ-Motors του αντιπροσώπου του KTM Group, στην Ζήρεια, σε μια μοναδική εκδήλωση που πραγματοποιείται κάθε χρόνο. Για εμάς η Husqvarna FC250 ήταν πάντα μια φιλική μοτοσυκλέτα με πολλές δυνατότητες τις οποίες κατάφερε πέρσι να τις επιδείξει με τον καλύτερο τρόπο, κερδίζοντας το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross στην ΜΧ2 με τον Ανέστη Ράδο.

Η Husqvarna FC250 κρατάει τον τίτλο του Πανελληνιου ΜΧ στην ΜΧ2. Το νέο μοντέλο θα πρέπει να ανταποκριθεί σε υψηλές προσδοκίες στην Ελλάδα.

Αλλάζοντας ριζικά την μοτοσυκλέτα το 2023, είχε ενδιαφέρον να δούμε αν η Husqvarna ακολούθησε την ίδια φιλοσοφία στην συμπεριφορά και λειτουργία, ή άλλαξαν ριζικά και οι στόχοι για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα. Θα ξεκινήσουμε από τις αναρτήσεις καθώς αυτή είναι και μια από τις μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις των ΜΧ μοτοσυκλετών Husqvarna από τις αδερφές τους ΚΤΜ. Ευτυχώς για ακόμα μια χρονιά η Husqvarna FC250 2023 έχει αναρτήσεις μικρότερης διαδρομής, γεγονός που την φέρνουν πιο κοντά στο έδαφος χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Αυτό όπως έχουμε αναφέρει και στις προηγούμενες δοκιμές των ΜΧ Husqvarna δίνει μια επιπλέον αίσθηση σιγουριάς και ευκολίας χειρισμού, χωρίς να θυσιάζονται πολλά πράγματα στην πορεία. Ίσως σε δύσκολες συνθήκες με λάσπη ή σε βαθιά λούκια η Husqvarna FC250 2023 να χρειαζόταν αυτούς τους λίγο παραπάνω πόντους αλλά παρακολουθώντας σχεδόν ολόκληρο το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα πέρσι, δεν είδαμε τον Α.Ράδο να αντιμετωπίζει τέτοια προβλήματα. Για καλή μας τύχη, η γενικότερη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας ήταν σχεδόν πανομοιότυπη με τον προκάτοχο της, παραμένοντας φιλική και έχοντας την ίδια αίσθηση. Όπως θα διαβάσατε και στην αναλυτική παρουσίαση των αλλαγών, αυτό ήταν λογικό καθώς η γεωμετρία και τα σημεία στήριξης του αναβάτη δεν άλλαξαν, οπότε η θέση οδήγησης παρέμεινε ίδια. Αυτό που σίγουρα άλλαξε και δεν έχει την ίδια αίσθηση, είναι η σέλα που πλέον είναι μεγαλύτερη σε μήκος, απέκτησε γωνίες έγινε επίπεδη και είναι πιο σκληρή. Την συνηθίσαμε σχετικά εύκολα και παρά το γεγονός ότι δεν χρειάστηκε πουθενά στην διαδρομή του test στην Ζήρεια, εκτιμήσαμε το γεγονός ότι η σέλα εκτείνεται αρκετά προς τα πίσω και δύσκολα θα κάτσει κάποιος στο πίσω φτερό κατά την οδήγηση(εκτός αν είναι ψηλός).

Κατά την οδήγηση, το cockpit δείχνει πιο στενό από το προηγούμενο μοντέλο και γενικότερα συμβάλει στην φιλική αίσθηση της μοτοσυκλέτας και στο γεγονός ότι γρήγορα βολεύεσαι πάνω της. Ακόμα και η λειτουργία του κινητήρα θυμίζει έντονα το περσινό μοντέλο, αποδίδοντας ικανοποιητική ροπή και δύναμη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του, ενώ το κυρίως τράβηγμα θα έρθει μόνο αν έχεις υπομονή και κρατήσεις το γκάζι ανοιχτό, ψηλά πάνω από τις 11.000 στροφές. Με αυτήν την ομαλή απόδοση της δύναμης χαμηλά, σου επιτρέπει να κρατήσεις εύκολα την φόρα σου μέσα στις στροφές, και με λίγη συνήθεια και λίγο συμπλέκτη, θα βρεις το σημείο στις στροφές του κινητήρα που θα σου δώσει το ξεκόλλημα που χρειάζεσαι κατά την έξοδο. Κινητήρας, πλαίσιο και αναρτήσεις συνεργάζονται άρτια για να προσφέρουν φιλική συμπεριφορά, επιτρέποντας σου όχι μόνο να κινηθείς γρήγορα αλλά και εύκολα χωρίς να κουράζεσαι. Παραδόξως η Husqvarna FC250 2023 δεν έχει πρόβλημα να την πιέσεις και να παίξεις με τα όρια της, ο κινητήρας θα ανταποκριθεί όπως και το πλαίσιο αρκεί να μην το παρακάνεις με τις αναρτήσεις καθώς η μικρότερη τους διαδρομή, έχει περιορισμένες δυνατότητες σε αυτές τις συνθήκες, εκτός κι αν τις ρυθμίσεις βαθιά προς το σκληρό τους πεδίο. Οι πιο επιθετικοί αναβάτες θα εκτιμήσουν την νέα προσθήκη του Quick-Shifter, ειδικά όταν παίζουν τις αλλαγές στον κόφτη της εκάστοτε ταχύτητας. Δεν θα το έχουν στις αλλαγές της πρώτης και της δευτέρας όμως, κάτι που δεν αποτελεί πρόβλημα καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων της Pankl μπορεί να τους δώσει εύκολα και με ακρίβεια κάθε ταχύτητα, με ένα ανεπαίσθητο κλείσιμο του γκαζιού σε κάθε αλλαγή. Στρωτή ή επιθετική οδήγηση μπορεί να πραγματοποιηθεί με ασφάλεια την οποία παρέχουν τα φρένα της Brembo που δεν άλλαξαν για το 2023(εκτός από τακάκια) και παραμένουν το σημείο αναφοράς πέδησης στις motocross μοτοσυκλέτες.

H Husqvarna FC250 κατάφερε να αναβαθμιστεί για το 2023 σε όλους τους τομείς χωρίς να χάσει την φιλική ταυτότητα της. Τεχνολογικά προηγμένη αλλά και εστιασμένη σε άλλες παραμέτρους που ξεπερνούν τον ανταγωνισμό, είναι μια μοτοσυκλέτα εύκολη συμβίωσης, μέσα και έξω από τις πίστες. Κατά τα άλλα, εμείς βρεθήκαμε να κάνουμε ατελείωτους γύρους παίζοντας μαζί της στα Ζήρεια, αφού δεν ήθελε με τίποτα να μας κουράσει!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ 5
ΕΚΚΙΝΗΣΗ Μίζα
ΔΙΑΔΡΟΜΗ 48.5 mm
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ 81 mm
ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ DS υγρός πολύδισκος της Brembo
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 249.9 cm³
EMS Keihin EMS
ΤΥΠΟΣ Μονοκύλινδος Τετράχρονος

ΠΛΑΙΣΙΟ
ΒΑΡΟΣ (Χωρίς Καύσιμα) 101.2 kg
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (APPROX.) 7,2 l
ΕΜΠΡΟΣ ΦΡΕΝΟ Δισκόφρενο 260 mm
ΠΙΣΩ ΦΡΕΝΟ Δισκόφρενο 220 mm
ΑΛΥΣΙΔΑ 520
ΣΧΕΔΙΟ Κεντρικού δοκού 25CrMo4 steel
ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗ WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗ WP XACT Monoshock με μοχλικό
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ 336 mm
ΓΩΝΙΑ ΤΙΜΟΝΙΟΥ 63.9 °
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ 305 mm
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΠΙΣΩ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ 293 mm

Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

4126 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ ΤΗΣ AP RACING…OFF ROAD KAI RACING OFF ROAD

Μία από τις παλαιότερες εταιρείες, με μεγάλη εμπλοκή στους μηχανοκίνητους αγώνες και όχι μόνο, έχει...