TEST RIDE SHERCO SEF300 FACTORY 2024

Για το 2024 η Sherco επέλεξε να ανανεώσει με βαθιές τομές την τετράχρονη enduro γκάμα της, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στα 250 και 300 κυβικά. Και ίσως ήταν η κατάλληλη εποχή για να μην πληγώσει το άλλοτε Best Seller της SEF300 Factory, μια και τώρα οι πωλήσεις έχουν παραμείνει στα 300 μεν κυβικά, αλλά αυτή τη φορά έχουν περάσει στα δίχρονα. Με το νέο SEF300 Factory 2024 αυτή η τάση ενδέχεται να αλλάξει πάλι, και το 300άρι τετράχρονο των Γάλλων να περάσει και πάλι στην κορυφή των προτιμήσεων του enduro κοινού της Sherco…και όχι μόνο!

Στο νέο SEF300 Factory MY24 οι Γάλλοι αναθεώρησαν πολλά από τα καθιερωμένα τους stantard των προηγούμενων ετών στην κατασκευή των enduro μοτοσυκλετών τους. Εστίασαν στην ουσία των βελτιώσεων και όχι στον εντυπωσιασμό ή την μόδα των τελείως διαφορετικών προσεγγίσεων που βλέπουμε ανά τέσσερα χρόνια στις περισσότερες από τις υπόλοιπες εταιρείες. Το SEF300 ήταν μια μοτοσυκλέτα που δεν ήθελαν να αγγίξουν τα προηγούμενα χρόνια καθώς όπως είπαμε ήταν το Best Seller της εταιρείας για αρκετό καιρό, και μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να αποβεί δίκοπο μαχαίρι. Όμως, η νέα τάση του Hard Enduro, εκτός ότι ξόδεψε ενέργεια από το R&D της εταιρείας, άρχισε να κλέβει και κοινό από το τετράχρονο 300άρι μεταφέροντας τους ανοδικούς δείκτες πωλήσεων στα δίχρονα. Αυτή ήταν ίσως και η ευκαιρία που περίμεναν οι μηχανικοί της Sherco για να βάλουν βαθιά το μαχαίρι των βελτιώσεων στο SEF300 Factory 2024.

Και η τόλμη τους αυτή θα επικεντρωνόταν στο σημείο, που δεν θα τολμούσε να βάλει χέρι κανείς. Μιλάμε φυσικά για τον κινητήρα που είχε αποκτήσει τόσους οπαδούς με τα 300 του τετράχρονα κυβικά. Ο νέος κινητήρας απολαμβάνει βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου με επανασχεδιασμένη κεφαλή και καπάκι δίσκων μαγνησίου ενώ έχει δεχτεί επιμέρους αλλαγές που σύμφωνα με την Sherco, προσφέρουν 10% περισσότερη δύναμη και ροπή, είναι 800γρ ελαφρύτερος, διαθέτει 0,5% καλύτερη ψύξη και για να αποδίδει καλύτερα σε κάθε ταχύτητα, έχει αισθητήρα θέσης. Μια άλλη σημαντική αλλαγή που πέρασε σε όλα τα enduro μοντέλα της Sherco το 2024, είναι το νέο ψαλίδι που πλέον αποτελείται από συγκολλημένα τμήματα(αλά Japan) και δεν είναι χυτό όπως στο παρελθόν, δίνοντας μεγάλη βάση στην συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Μένοντας στην συμπεριφορά, τα κέντρα των τροχών είναι με νέους άξονες διαφορετικής διαμέτρου. Εκτός από την νέα βαφή πλαισίου και τα καθιερωμένα γραφικά, το SEF300 Factory 2024 απέκτησε νέο Led εμπρός φανάρι, νέο εμπρός φτερό, νέο πίσω γρανάζι αλουμινίου και νέο μπλε κάλυμμα Selle Dalla Valle extra grip! Φυσικά στην Factory έκδοση παραμένουν το σύστημα εξάτμισης Akrapovic και η ποδιά AXP-6mm(όχι αυτή στην φωτογραφία), το βεντιλατέρ, όπως και οι αναρτήσεις της Kayaba και τα φρένα της Brembo με τους δίσκους της Galfer. Oxia τιμόνι, γκριπ dominos και τιμονόπλακες από CNC, συνεχίζουν να κοσμούν και να εξοπλίζουν ποιοτικά τα Sherco.

Ουσιαστικές αλλαγές…ή ένα ακόμα face lift!
Για να καταλάβουμε τις αλλαγές στο νέο Shercro SEF300 Factory 2024 θα πρέπει να ανατρέξουμε στην συμπεριφορά του προηγούμενου μοντέλου που τα τελευταία χρόνια είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε(σε test και όχι) σε διάφορες καταστάσεις και να έχουμε μια σχετικά ολοκληρωμένη εικόνα. Αυτή η εικόνα έμεινε απαράλλαχτη εδώ και αρκετά χρόνια καθώς η Sherco προχωρούσε σε Face Lift των μοτοσυκλετών, με περιορισμένες αλλαγές στην τετράχρονη γκάμα της. Μια και οι περισσότερες αλλαγές έχουν γίνει στον κινητήρα, στις προηγούμενες εκδόσεις η απόδοση του θύμιζε motocross μοτοσυκλέτες, ανεβάζοντας γρήγορα στροφές έχοντας αυτό που λέμε απότομο γκάζι. Σε ανοιχτές διαδρομές, ή σε ειδικές αυτό πραγματικά βοηθούσε, αλλά σε δύσκολα αργά κομμάτια το απότομο γκάζι ήταν ενοχλητικό. Παρά το γεγονός ότι η μοτοσυκλέτα ήταν αρκετά εύκολη στις εναλλαγές κατεύθυνσης και σε παρότρυνε να την πλαγιάσεις, η ευστροφία του κινητήρα μπορούσε εύκολα να σε βγάλει εκτός πορείας. Τα πράγματα γινόντουσαν χειρότερα αν επέλεγες να να κινηθείς με μια ταχύτητα πάνω, καθώς ο κινητήρας δεν διέθετε ικανοποιητική ροπή για να διατηρήσει το τράβηγμα του, αναγκάζοντας τον αναβάτη να κατεβάσει ξανά ταχύτητα ή να χρησιμοποιήσει εκτεταμένα τον συμπλέκτη. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του προηγούμενου μοντέλου ήταν η ψηλή θέση οδήγησης τόσο σε στάση όσο και στην πορεία αλλά και η καλή θέση του τρίγωνου του αναβάτη σε καθιστή και όρθια οδήγηση που προσέφερε άνετη και οικία αίσθηση. Το SEF300 ανέκαθεν είχε καλή συμπεριφορά κατά το στρίψιμο του και σχετικά(ανάλογα με τις αναρτήσεις και το μοντέλο) άνετη και στιβαρή συμπεριφορά στις δυσκολίες που του επέβαλε ο αναβάτης και το τερέν. Διέθετε άνετο και εύχρηστο συμπλέκτη ενώ μια από τις παραφωνίες του παρελθόντος ήταν το εμπρός φρένο που δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες ενός Brembo.

Σε γενικές γραμμές, αυτό ήταν το SEF300 του παρελθόντος, και βρεθήκαμε σε ένα γνώριμο σημείο για εμάς, να δοκιμάσουμε το νέο SEF300 Factory 2024, σε μια διαδρομή που συνδύαζε αρκετά στοιχεία ειδικών διαδρομών αγώνων enduro. Καθώς, ελάχιστα έχουν αλλάξει στην θέση οδήγησης, το νέο τετράχρονο 300άρι της Sherco παραμένει να έχει ψηλή θέση οδήγησης με την έξυπνη σέλα που αφαιρείται με την βίδα μισής στροφής, αποκαλύπτοντας το φίλτρο αέρος. Το τιμόνι της OXIA προσθέτει μια καλή ουδέτερη θέση με τις τρόμπες συμπλέκτη και μπροστινού φρένου της Brembo, να συνθέτουν την γενικότερη φιλική εικόνα με την γνώριμη θέση στις μανέτες. Τα μασπιέ επίσης δεν έχουν αλλάξει, όπως και η θέση του ποδόφρενου και του λεβιέ ταχυτήτων, όπου και αυτά συμβάλλουν στο άνετο τρίγωνο στήριξης του αναβάτη που αναφέραμε νωρίτερα. Οι τύπου motocross χούφτες στον στάνταρντ εξοπλισμό, προστατεύουν και δεν ενοχλούν ενώ το μικρό προστατευτικό μπαράκι του τιμονιού, επιτρέπει την ανάγνωση του κοντέρ. Οι ποιοτικές προσθήκες του Factory μοντέλου, με τις Thechnical Touch αναρτήσεις της Kayaba και το σύστημα εξάτμισης της Akrapovic δεν θα αφήσουν αδιάφορο κανέναν, τόσο στο look όσο και στην οδήγηση καθώς συμβάλουν σημαντικά στην απόδοση και συμπεριφορά του μοντέλου.

Κατά την οδήγηση, μια και λίγα έχουν αλλάξει, παραμένεις να βρίσκεσαι ψηλά, πάνω από την μοτοσυκλέτα αλλά η αίσθηση της ψηλής μοτοσυκλέτας, καταλαβαίνεις ότι πια δεν υπάρχει κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τις πρώτες στροφές. Το SEF300 Factory 2024 πατάει καλά στο έδαφος, έχει εξαιρετικό στρίψιμο και η θέση οδήγησης βοηθάει τον αναβάτη να κινηθεί εύκολα εμπρός και πίσω, βάζοντας το σώμα του εύκολα εκεί που πρέπει σε κάθε περίπτωση. Η έντονη αίσθηση της στιβαρής μοτοσυκλέτας έχει μειωθεί κάπως, σε βαθμό όμως που είναι προς την θετική μεριά καθώς έχει γίνει πιο φιλική και πιο προβλέψιμη. Ίσως όμως τώρα να μην συγχωρεί εύκολα λάθη, γεγονός που εμείς ευτυχώς, δεν το διαπιστώσαμε. Σε αυτό συμβάλλουν σίγουρα οι αλλαγές που έγιναν στο ψαλίδι και στους τροχούς, όπως και οι μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, ρυθμίσεις που είναι για καθαρά για χρήση enduro αλλά δεν θα πουν όχι και σε περιορισμένη χρήση motocross. Η φιλική και προβλέψιμη συμπεριφορά, σε βοηθάει να οδηγείς ξεκούραστα απολαμβάνοντας τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας. Το μόνο ενοχλητικό κατά την οδήγηση είναι η θέση του σταντ, που για όσους αρέσκονται να πατάνε πολύ πίσω στα μασπιέ, θα νοιώθουν το ανεβασμένο σταντ, να τους σπρώχνει προς τα έξω την αριστερή φτέρνα. Μετά το στρίψιμο, ένας άλλος τομέας που έχει βελτιωθεί στο SEF300 Factory 2024, είναι το εμπρός φρένο που επιτέλους έχει την αίσθηση που έχουμε γνωρίσει από συγκεκριμένο σύστημα της Brembo σε άλλες εταιρείες. Σε αυτό πρέπει να έχουν συμβάλει η δίσκοι της Galfer και τα τακάκια καθώς τώρα το “δάγκωμα” και η πληροφόρηση που σου δίνει το μπροστινό φρένο είναι απλά Brembo!

Τελευταίο αφήσαμε τον κινητήρα, όχι απλά γιατί έγιναν οι μεγαλύτερες αλλαγές αλλά πιστεύουμε και οι πιο ουσιώδεις, καθώς τα νέα δεδομένα που προσφέρει έχουν αλλάξει γενικότερα τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. O νέος κινητήρας του SEF300 Factory 2024, έχει καταφέρει να διατηρήσει τον εύστροφο χαρακτήρα του όμως την έχει περιορίσει, απομακρύνοντας την από την motocross συμπεριφορά και φέρνοντας την πιο κοντά στην enduro οδήγηση. Τώρα το άνοιγμα του γκαζιού και η επιτάχυνση είναι πιο ελεγχόμενες, συμπεριφορά που σίγουρα θα εκτιμηθεί στα σφικτά μονοπάτια και τις ανηφόρες. Δεν ξέρουμε αν ο νέος κινητήρας έχει 10% παραπάνω δύναμη, αδιαμφισβήτητα όμως διαθέτει μεγαλύτερη ροπή καθώς μπορεί με ευκολία να τραβήξει με μια ταχύτητα επάνω, χωρίς την χρήση του εκπληκτικού για enduro συμπλέκτη της Brembo. Αυτή η συνθήκη έχει αλλάξει την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, την έχει κάνει ακόμα πιο φιλική και εύκολη στην οδήγηση προσφέροντας περισσότερο ουσία από εντυπωσιασμό. Για όσους όμως νοσταλγήσουν την παλιά απόδοση του κινητήρα, η Sherco δεν τους άφησε παραπονεμένους καθώς με μια κίνηση του δεξιού αντίχειρα στον διακόπτη χαρτογραφήσεων, η γρήγορη χαρτογράφηση θα μεταβάλει άμεσα τον φιλικά εύστροφο κινητήρα, σε μια άγρια μορφή τύπου motocross, φέρνοντας γρήγορα και σε μικρό εύρος στροφών όλη την δύναμη. Σε αυτή την περίπτωση το γρανάζωμα 13/48 θα ήταν φρόνιμο να μην διαταραχθεί καθώς όποια αλλαγή, μεγαλύτερο ή μικρότερο, θα επηρέαζε σημαντικά τις δύο χαρτογραφήσεις, πιθανόν προς το χειρότερο.

Διεκδικώντας ξανά τα σκήπτρα!
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που ο γεροδεμένος Matthew Philips έφερε τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο Enduro της Sherco, πάνω στο μικρό για τον Αυστραλό SEF300. Από εκεί και μετά, λίγο ή πολύ, η Sherco ακολούθησε το “συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει” βελτιώνοντας μόνο στα σημεία το ενδιάμεσο τετράχρονο μοντέλο της. Για το 2024 οι Γάλλοι αποφάσισαν να αναβαθμίσουν σημαντικά το SEF300 Factory, με στόχο από ότι φαίνεται, να μην χάσει το αγωνιστικό DNA του αλλά να ανοίξει και την πόρτα προς ένα μεγαλύτερο κοινό του enduro που δεν ενδιαφέρεται και τόσο πολύ για αγώνες. Κατά την άποψη μας, “πέτυχαν διάνα” και αυτό το νέο μοντέλο είναι ικανό να πάρει ξανά τα σκήπτρα των πωλήσεων της γαλλικής εταιρείας, όσο βέβαια του το επιτρέψει η νέα τάση του Hard Enduro που έχει φέρει στις προτιμήσεις του κοινού τους δίχρονους κινητήρες. Τώρα όμως το SEF300 Factory 2024 απευθύνεται σε μεγαλύτερο κοινό!

Τεχνικά Στοιχεία Sherco SEF300 2024

Φωτογραφίες: CP Productions συνεργάστηκε ο Ιάσονας Μαρκάκης

4159 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΜ ORANGE SAFETY TOUR ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Με δυνατή συμμετοχή 70 συμμετοχών το Σαββατοκύριακο 14-15 Δεκεμβρίου, αναβάτες όλων των...