Τεχνικό Θέμα – Σύστημα ψεκασμού στους δίχρονους κινητήρες(video)

Η μεγάλη διαφορά κατανάλωσης καυσίμου είναι ένας από τους κύριους λόγους που έβαλε τους αγαπητούς σε μεγάλο κοινό δίχρονους κινητήρες, σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με τους αντίστοιχους τετράχρονους. Η τεχνολογία αργά αλλά σταθερά αρχίζει να επιστρέφει στους δίχρονους κινητήρες τοποθετώντας συστήματα ψεκασμού που εγγυούνται την χαμηλή κατανάλωση διατηρώντας την εκπληκτική δίχρονη απόδοση του κινητήρα.

Λίγη ιστορία
Η τροφοδοσία ψεκασμού (injection) δεν είναι μια νέα ιδέα, το πρώτο μηχανικό σύστημα εφευρέθηκε το 1925 από τον σουηδό μηχανικό Jonas Hesselman. Η έννοια προσαρμόστηκε για χρήση σε βενζινοκίνητα αεροσκάφοι κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου. Στη συνέχεια, το 1940 η Alfa Romeo δοκίμασε πρώτη, ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου ενώ αντικαθιστά τα καρμπυρατέρ στον τομέα του αυτοκινήτου  στα τέλη του 1980.

Ο τρόπος έγχυσης καυσίμου διαφέρει από ένα καρμπυρατέρ, η διαφορά είναι ότι το καύσιμο ψεκάζεται μέσα από ένα μικρό ακροφύσιο σε συνθήκες υψηλής πίεσης. Από την άλλη το καρμπυρατέρ βασίζεται σε χαμηλή πίεση που δημιουργείται από την υποπίεση της κίνησης του πιστονιού, τραβώντας τα καύσιμα μέσω air-stream.

Το πρώτος ψεκαστός τροφοδότης για χωμάτινη μοτοσικλέτα.

Δίχρονα και ψεκασμός
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών η τροφοδοσία ψεκασμού είναι το θέμα συζήτησης πολλών οπαδών των δίχρονων κινητήρων. Οι φανατικοί οπαδοί αυτού του τύπου κινητήρα βλέπουν την τροφοδοσία ψεκασμού ως την απάντηση στην κυριαρχία των τετράχρονων κινητήρων.

Ενώ σε τομείς όπως σκάφη και snowmobiles οι δίχρονοι κινητήρες έχουν δεχτεί μεγάλες αλλαγές, στον κόσμο της χωμάτινης μοτοσικλέτας δεν έχει ακόμη επωφεληθεί από τα πλεονεκτήματα της τροφοδοσίας ψεκασμού. Η χρήση της τροφοδοσίας ψεκασμού στα σκάφη και snowmobiles έχει δείξει ότι ένας παρόμοιου μεγέθους δίχρονος κινητήρας έχει περισσότερη δύναμη, βελτιωμένη απόδοση και λιγότερες εκπομπές από ότι ένας ισομεγέθεις τετράχρονος κινητήρας

Οι δίχρονοι κινητήρες που χρησιμοποιούνται στα σκάφη και snowmobile χρησιμοποιούν ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού. Αυτά τα συστήματα λειτουργούν πολύ διαφορετικά από τα μπεκ του καυσίμου που χρησιμοποιούν τα σώματα ψεκαστής τροφοδοσίας. Χρησιμοποιώντας Direct Injection (άμεσος ψεκασμός)το μίγμα καυσίμων ωθείται στο θάλαμο καύσης υπό υψηλή πίεση κατά τη φάση της συμπίεσης του κύκλου του κινητήρα. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται όταν κλείνουν οι θυρίδες εξάτμισης διατηρώντας το εισερχόμενο μίγμα καυσίμου/αέρα στον θάλαμο καύσης. Το μίγμα καυσίμου/αέρα που διαφεύγει κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας είναι αυτό που προκαλεί το κύριο μειονέκτημα των δίχρονων κινητήρων κατά το παρελθόν. Κυρίως όσον αφορά τις εκπομπές.

Τι συμβαίνει με τα χωμάτινα;
Το εύλογο ερώτημα που τόσοι πολλοί απαιτούν να απαντηθεί είναι γιατί δεν έχει χρησιμοποιηθεί στην αγορά μοτοσικλετών εκτός δρόμου, τροφοδοσία ψεκασμού; Φυσικά αυτό το ερώτημα είναι πολύπλοκο και μπορεί να δεχτεί πολλές απαντήσεις.

Μερικοί έχουν σκεφτεί ότι στα σκάφη και snowmobiles ο κινητήρας λειτουργεί με σταθερές στροφές και δεν απαιτεί ακριβή έλεγχο του γκαζιού. Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί υπόψη των πολλών, είναι ότι η εταιρεία που κατέχει τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας για το σύστημα άμεσου ψεκασμού, Orbital, ζητάει πολλά χρήματα για να χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία τους.

Μπορεί να υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δεν έχουν ακόμη αυτά τα μηχανήματα  εισαχθεί στην αγορά, αλλά αυτοί είναι οι κυριότεροι λόγοι που μονοπωλούν το μεγαλύτερο μέρος των απαντήσεων.

Η πρώτη εφαρμογή
Υπάρχουν μερικές εταιρείες που πραγματοποιούν κάποια πρόοδο στην άσκηση άμεσου ψεκασμού ή ψεκασμού καυσίμου για το κοινό. Μια τέτοια εταιρεία με την επωνυμία Enviro-fit, έχει αναπτύξει και δημιουργήσει ένα ΚΙΤ άμεσου ψεκασμού που προσαρμόζεται σε δίχρονο κινητήρα. Αυτό το πακέτο χρησιμοποείτε στα δίχρονα ταξί στην Άπω Ανατολή. Είναι χαμηλού κόστους, έχει βελτιώσει την χιλιομετρική απόδοση των οχημάτων και το πιο σημαντικό, οι εκπομπές ρύπων είναι πολύ χαμηλότερες από τα αντίστοιχα τετράχρονα.

Ο θάλαμος καύσης της Enviro - Fit.

Μια εταιρεία στο Wichita του Κάνσας, που ονομάζεται JSR Performance έχει μια εκτενή σειρά ανταλλακτικών για το Quad Yamaha Banshee η οποία περιλαμβάνει ένα ΚΙΤ άμεσου ψεκασμού. Αυτό το πακέτο εφαρμόζεται κατευθείαν σε όλα τα μοντέλα της Banshee, κάνοντας την ψεκαστή τροφοδοσία καυσίμου μια βιώσιμη επιλογή για όλους τους ιδιοκτήτες αυτής της εκπληκτικής μοτοσικλέτας.

Η Yamaha Banshee είναι ένα από τα πιο δημοφιλή τετράτροχα οχήματα,  δίχρονων κινητήρων. Είναι τόσο πρωτοποριακή που δεν έχει ανανεωθεί εδώ και 20 χρόνια. Αν και η Yamaha σταμάτησε την παραγωγή του Banshee το 2003, εξακολουθούν να κυκλοφορούν ακόμα πολλές χιλιάδες Banshee.

To Quad της Yamaha (Banshee) που απολαμβάνει aftermarket injection kit για τον δίχρονο δικύλινδρο κινητήρα του. Η αρχή έγινε.

Παρακολουθήστε στο video παρακάτω πως λειτουργεί το σύστημα ψεκασμού για δίχρονους κινητήρες της Envirofit.

38 More posts in ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ category
Recommended for you
VIDEO – ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ STARK VARG…ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ!

O Bryan Haskell είναι ένας χαρούμενος ιδιοκτήτης του νέου ηλεκτρικού motocross της Stark Varg, και...