Νέα τεχνολογία ανάρτησης Showa SFF Air

H γνωστή εταιρία αναρτήσεων Showa, εξελίσσει τα τελευταία χρόνια τις μπροστινές  αναρτήσεις Separate Function Forks(Ξεχωριστής Λειτουργίας Πιρούνι), που έχουν γίνει ιδιαίτερα γνωστές με την εφαρμογή τους στο μοντέλο της Kawasaki KXF250 2011-2012. Αν και  η ιδέα δεν είναι καινούργια στον κόσμο των αναρτήσεων ωστόσο η Showa ετοιμάζει μια πρωτοποριακή εξέλιξη που ονομάζεται Separate Function Forks Air(Ξεχωριστής Λειτουργίας Πιρούνι με Αέρα) που όπως θα δείτε παρακάτω ήδη δοκιμάζεται στους αγώνες σε Αμερική και Ευρώπη.

Η νέα CRF450 του Akira Narita με σύστημα SFF Air για το πρωτάθλημα Ιαπωνίας.

Το Ξεχωριστής Λειτουργίας Πιρούνι(μπροστινή ανάρτηση) βασίζεται σε μια απλή ιδέα που θέλει το κάθε καλάμι της μπροστινής ανάρτησης να εξυπηρετεί διαφορετική λειτουργία και όχι όπως τις μέχρι τώρα γνωστές αναρτήσεις που μοιράζονται σε κάθε καλάμι τις ίδιες λειτουργίες. Συγκεκριμένα στο KXF 250 2011-2012 το αριστερό καλάμι είναι υπεύθυνο για την λειτουργία και ρύθμιση της απόσβεσης και της επαναφοράς μέσω του ενός και μοναδικού στην εμπρός ανάρτηση φυσιγγίου(cartridge)  ενώ στο δεξιό καλάμι βρίσκεται το ένα και μοναδικό στην μπροστινή ανάρτηση ελατήριο που σε σχέση με τους υπόλοιπους τύπους αναρτήσεων έχει επιπλέον εξωτερική ρύθμιση προφόρτησης του ελατηρίου.Εκτός από το πλεονέκτημα της επιπλέον ρύθμισης της προφόρτησης του ελατηρίου  η μπροστινή ανάρτηση τύπου SFF(Separate Function Forks) είναι ελαφρύτερη και αυτό γιατί δουλεύει με λιγότερα υγρά αναρτήσεων σε σχέση με τους άλλους τύπους  και έχει ένα ελατήριο αντί για δύο.

Η μοτοσυκλέτα του Evgeny Bobryshev για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και αυτή με SFF Air.

Ίσως σε πολλούς από εμάς να μην ακούγεται και πολύ δελεαστικό το γεγονός ότι μπορούμε να γλυτώσουμε κάποια γραμμάρια από το βάρος της μοτοσυκλέτας μας με μια καινούργια μπροστινή ανάρτηση. Όμως για τις αγωνιστικές ομάδες που ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ και δολάρια σε εξαρτήματα από ανθρακονήματα μέχρι βίδες τιτανίου για να μειώσουν το βάρος της μοτοσυκλέτας μόλις μερικά δεκάδες γραμμάρια, είναι κάτι το επαναστατικό. Ακόμα και για τις εταιρίες παραγωγής που είδαν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τους να ανεβαίνουν σε κιλά με την εξέλιξη της τροφοδοσίας ψεκασμού, η SFF ανάρτηση είναι ένας εύκολος τρόπος ελάφρυνσης χωρίς να βάζουν σε κίνδυνο την αξιοπιστία των μοντέλων τους, μειώνοντας βάρος από κάπου αλλού.

Στην Αμερική υπάρχουν πολλοί περιορισμοί στους κανονισμούς ωστόσο η μοτοσυκλέτα του Broc Tickle είναι και αυτή με ανάρτηση SFF Air.

Το νέο σύστημα της Showa δοκιμάζει στην Αμερική η Pro Circuit.

Βλέποντας η Showa αυτό το συντριπτικό πλεονέκτημα των SFF αναρτήσεων, χωρίς να θυσιάζεται κανένας τομέας της απόδοσης της ανάρτησης, προχώρησε στην περαιτέρω εξέλιξη της, μειώνοντας ακόμα περισσότερο το βάρος,  αφαιρώντας τελείως το ελατήριο και αντικαθιστώντας  την λειτουργία του με αέρα ή καλύτερο με άζωτο. Η ανάρτηση τύπου SFF Air όπως την ονομάζουν δεν έχει ελατήριο και την θέση του έχουν πάρει δύο θάλαμοι με άζωτο που δημιουργούν την ίδια αντίσταση που δημιουργεί και το κοινό ελατήριο. Οι δύο θάλαμοι εκτελούν ακριβώς την ίδια λειτουργία και είναι δύο για να μην καταρρεύσει η ανάρτηση στο ενδεχόμενο διαρροής του αζώτου. Η ανάρτηση τύπου SFF Air έχει ακόμα και την δυνατότητα προφόρτησης του ελατηρίου, προσθέτοντας ή αφαιρώντας άζωτο από τους δύο θαλάμους μέσω των δύο βαλβίδων που βρίσκονται στο πάνω μέρος του καλαμιού(φώτο).

Τα πλεονεκτήματα της ανάρτησης τύπου SFF Air, είναι φυσικά το μειωμένο βάρος που ανέρχεται στον εκπληκτικό αριθμό των 900 γραμμαρίων πιο ελαφριά  από τις υπόλοιπες γνωστού τύπου αναρτήσεις, οι μειωμένες τριβές αφού χρησιμοποιείτε αέριο αντί μετάλλων και η σταθερή απόδοση της ανάρτησης κατά την διάρκεια της λειτουργίας της, καθώς το ψυχρό άζωτο δεν ζεσταίνετε και δεν φθίνει στην καταπόνηση.

Σχεδιάγραμμα της ανάρτησης SFF(με ελατήριο) από το KXF250 2011-2012.

Όπως ακούγεται, και η Kayaba έχει προχωρήσει στην κατασκευή και εξέλιξη των αναρτήσεων τύπου SFF Air, με τις δύο εταιρίες Showa και Kayaba να δίνουν έναν αγώνα δρόμου για το ποια από τις δύο θα καταφέρει να τις προωθήσει πρώτη, σε μοντέλο παραγωγής.  Προς το παρόν η Showa προηγείται με την εφαρμογή του απλού SFF στο KXF250 και την εξέλιξη σε αγωνιστικό επίπεδο της SFF Air παγκοσμίως.

38 More posts in ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ category
Recommended for you
VIDEO – ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ STARK VARG…ΣΤΟ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΟ!

O Bryan Haskell είναι ένας χαρούμενος ιδιοκτήτης του νέου ηλεκτρικού motocross της Stark Varg, και...