Test Ride – Οδηγούμε τα enduro ΚΤΜ 2015

Στο Off Road Days 2014 που διοργάνωσε η KTM SEE στα Ζήρεια μας περίμεναν τέσσερα enduro μοντέλα και ένα On Off για να τα οδηγήσουμε και να τα δοκιμάσουμε στο στοιχείο τους. Φυσικά η εμπειρία ήταν απολαυστική οδηγώντας τις κορυφαίες enduro μοτοσυκλέτες. 

0004

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια η KTM έχει εδραιωθεί στον χώρο του enduro κερδίζοντας κάθε χρόνο τίτλους σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο. Αυτή την αγωνιστική εμπειρία την έχει περάσει κατευθείαν στις μοτοσυκλέτες παραγωγής και το λογότυπο “Ready to Race” ανταποκρίνεται στις ικανότητες αυτών των μοτοσυκλετών που είναι πραγματικά έτοιμες για αγώνα. Για το 2015 η ΚΤΜ συνέχισε την αναβάθμιση των enduro μοτοσυκλετών της τροφοδοτούμενη από την αγωνιστική της δραστηριότητα, βελτιώνοντας στα σημεία τα μοντέλα της. Μπορεί να μην είχαμε για την νέα χρονιά ριζικές αλλαγές όμως είχαμε μια αναβάθμιση και βελτίωση των προηγούμενων μοντέλων που τουλάχσιστον εμφανισιακά είναι εντόνως αισθητή.

2015 exc new

Στα Ζήρεια είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε το EXC-F 250 και τα EXC-F Six Days 250/350 και 250 δίχρονο ενώ οι άνθρωποι της ΚΤΜ SEE μας παρακίνησαν να δοκιμάσουμε στην enduro διαδρομή που είχαν σχεδιάσει και μια On Off μοτοσυκλέτα το 690 Enduro R.

ΚΤΜ 250 EXC Six Days 2015
Κάτω από την τέντα της ΚΤΜ Off Road Days μας περίμενε και η μοναδική δίχρονη μοτοσυκλέτα του test ντυμένη στα χρώματα της Αργεντινής που προσδιορίζουν την ειδική έκδοση των EXC που λανσάρει η ΚΤΜ κάθε χρόνο τιμώντας τον μεγάλο enduro αγώνα το Six Days που φέτος πραγματοποιήθηκε που αλλού, στην Αργεντινή.  Το 250 EXC Six Days 2015 διαθέτει ένα σύγχρονο δίχρονο κινητήρα και φυσικά όλες τις πρωτοποριακές αναβαθμίσεις που έχει εισάγει η ΚΤΜ στα δίχρονα της με την μίζα, τον υδραυλικό συμπλέκτη, την πίσω ανάρτηση PDS ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα κορυφαία φρένα που διαθέτει της brembo. Επίσης τα επετειακά μοντέλα Six Days διαθέτουν 23 διαφορετικές αναβαθμίσεις από τα απλά EXC εκ των οποίων μόνο οι πέντε είναι εμφανισιακού χαρακτήρα.

Εξοπλισμός EXC Six Days 2015

» 4 CS Closed Cartridge WP πιρούνι
» Σέλα CAMEL
» Προστατευτικά κινητήρα (πλαστικά)
» Πορτοκαλί CNC πλάκες τιμονιού
» Μαύρο τιμόνι + SIXDAYS logo
» Συμπαγής πίσω δίσκος
» Προστατευτικό ψυγείου
» Εξωλκέας μπροστινού άξονα
» Πίσω γρανάζι Stealth
» Ζάντες Giant σε μαύρο χρώμα + SIXDAYS logo
» Βεντιλατέρ για όλα τα 4-χρονα
» Πορτοκαλί προστατευτικά ψυγείου
» Πορτοκαλί οδηγός αλυσίδας
» 2-χρονα carbon προστατευτικό σωλήνα
» Σιγαστήρες σε ανθρακί χρώμα + logo
» Νέος διακόπτης φώτων Leonelli
» Νέα ελαστικά Metzeler
» Νέο πεντάλ φρένου με σύρμα ασφαλείας
» Πλευστός δίσκος μπροστά
» Προστατευτικό μπροστινού φρένου
» Φίλτρο βενζίνης στην τάπα (4-χρονα μόνο)
» Αγωνιστικοί καθρέπτες
» Νέα SIXDAYS γραφικά

Τα τελευταία χρόνια οι δίχρονες μοτοσυκλέτες δείχνουν να επανέρχονται στο προσκήνιο στην αγορά του enduro με ολοένα και περισσότερους οδηγούς να τις προτιμούν. Είναι γεγονός ότι το 250 EXC Six Days 2015 έχει ελαφριά αίσθηση και είναι πραγματικά ελαφρύ από την στιγμή που θα το κρατήσεις στα χέρια σου. Αυτό σε δύσκολες enduro καταστάσεις όπου ίσως χρειαστεί να σπρώξεις την μοτοσυκλέτα, μεταφράζεται σε εξοικονόμηση ενέργειας στις περισσότερες περιπτώσεις και σε εξοικονόμηση χρόνου σε άλλες.

0049

Συγκεκριμένα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με τις πολύ απαιτητικές extreme ειδικές η δίχρονη μοτοσυκλέτα έχει πλεονεκτήματα άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι τις προτιμούν στους extreme αγώνες enduro που γίνονται κάθε χρόνο, κορυφαίοι διεθνείς αναβάτες. Εκτός  από χαμηλό βάρος το 250 EXC Six Days 2015 διαθέτει και ένα ελαστικό κινητήρα μεταφέροντας αρκετή δόση ευστροφίας στον πίσω τροχό στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού αλλά και με γλυκιά ροπή χαμηλά που με μια ταχύτητα πάνω και την βοήθεια του συμπλέκτη σου επιτρέπει να έχεις τον απόλυτο έλεγχο του πίσω τροχού. Επίσης στον εξαιρετικό έλεγχο της μοτοσυκλέτας συμβάλουν τα κορυφαία φρένα που διαθέτει αλλά και η εκπληκτική μπροστινή ανάρτηση WP 4CS που σου δίνει εξαιρετική πληροφόρηση και εύκολο χειρισμό, ειδικά σε δύσκολες γλιστερές επιφάνειες με αρνητικές κλίσεις.

Συνολικά, στην enduro διαδρομή που οδηγήσαμε την 250 EXC Six Days 2015 σε υψόμετρο 1500 μέτρων μας εντυπωσίασε με τον χειρισμό της και ήταν από τις ευκολότερες μοτοσυκλέτες που πέρασαν από τα χέρια μας στο Off Road Days στα Ζήρεια. Δυστυχώς η έκδοση Six Days είναι για περιορισμένο αριθμό μοτοσυκλετών και το κενό που έρχεται να καλύψει η νέα σειρά EXC Factory Edition 2015  δεν διαθέτει την εκπληκτική νέα μπροστινή ανάρτηση της WP την 4CS.

Αλλαγές στους δίχρονους κινητήρες EXC 2015

» Κοντύτερη σχέση μετάδοσης στη μίζα των 250/300 EXC ασφαλέστερη εκκίνηση
» Βελτιωμένη ρύθμιση του power valve στα 250/300 EXC καλύτερη κατανομή της ροπής
» Βελτιωμένη καμπύλη ανάφλεξης στα 125/250/300 EXC και ρύθμιση καρμπυρατέρ στα 250/300 EXC βελτιωμένη κατανομή της ισχύος
» Νέα μπαταρία στα 200/250/300 EXC με 3 Ah(αντί για 4 Ah) μειωμένο βάρος
» Νέο κάλυμμα για τα πηνία της ανάφλεξης με νέα φλάντζα στα 250/300 EXC καλύτερη μόνωση
» Νέα φλάντζα στο εσωτερικό καπάκι του συμπλέκτη στα 250/300 καλύτερη μόνωση

ΚΤΜ 250 EXC-F Six Days 2015
Η μοτοσυκλέτα στην απλή της έκδοση του 2014 είχε κερδίσει τις εντυπώσεις στην αντίστοιχη εκδήλωση της KTM SEE ανάμεσα σε δημοσιογράφους αλλά και αγοραστικό κοινό που συμμετείχαν στο Off Road Orange Days. Όπως ήταν αναμενόμενο ένα χρόνο μετά και με τις βελτιώσεις της έκδοσης Six Days η μοτοσυκλέτα συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο κερδίζοντας στο επίπεδο των εντυπώσεων και ακόμα παραπέρα. Αυτή την φορά η διαδρομή που είχαμε στην διάθεση μας ήταν πιο ανοιχτή από την περσινή αλλά σε καμιά περίπτωση δεν χρησιμοποιήσαμε το καινούργιο γρανάζι της έκτης που τοποθέτησε η ΚΤΜ για το μοντέλο του 2015 στοχεύοντας στην μεγαλύτερη τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.

_KP_0721

To 250 EXC-F Six Days 2015 έχοντας δεχτεί ελάχιστες αλλαγές από πέρσι παραμένει μια ευχάριστη μοτοσυκλέτα με ελαφριά αίσθηση και σχετικά ροπάτο κινητήρα που κρατάει την πρόσφυση του πίσω τροχού με ξεχωριστή ευκολία. Ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές διαθέτει ροπή που μπορεί να σε μπερδέψει πιστεύοντας ότι μπορεί να πάει με μια ταχύτητα πάνω αλλά αυτό συμβαίνει πραγματικά σε ελάχιστες περιπτώσεις. Όπως σε κάθε τετράχρονο 250cc η επιλογή της σωστής ταχύτητας είναι σημαντική για απροβλημάτιστη και γρήγορη κίνηση στο χώμα, ακόμα περισσότερο δε, όταν βρίσκεσαι σε υψόμετρο 1500 μέτρων με αρκετή υγρασία όπως ήταν τα Ζήρεια την ημέρα που την οδηγήσαμε, γεγονός που δεν βοηθούσε τους κινητήρες να πιάσουν την μέγιστη απόδοση τους. Και σε αυτήν την μοτοσυκλέτα ξεχωρίζει η εκπληκτική λειτουργία της μπροστινής ανάρτησης WP 4CS που σε συνεργασία με το εξαιρετικό μπροστινό φρένο της brembo βοηθούν τον μπροστινό τροχό να ακολουθεί με ακρίβεια στην βούληση του οδηγού. Στα πυκνά δύσκολα κομμάτια με στροφές αρνητικής κλίσης όπου η πρόσφυση των τροχών βρίσκεται στο όριο το 250 EXC-F Six Days 2015 ήταν εξαιρετικό ενώ είχε ουδέτερη συμπεριφορά στις ανοιχτές στροφές απαιτώντας μεγαλύτερη χρήση της διαδρομής του γκαζιού.

_KP_0536

Περιμέναμε το 250 EXC-F Six Days 2015  να μας εντυπωσιάσει ακόμα περισσότερο από ότι το περσινό απλό μοντέλο, όχι γιατί δέχτηκε την νέα χρονιά κάποια σημαντική αλλαγή, απλά λόγω της αναβαθμιοσμένης έκδοση Six Days που οδηγήσαμε. Παρέμεινε μια διασκεδαστική φιλική μοτοσυκλέτα και η πρώτη επιλογή για κάποιον που θέλει να κάνει enduro σε όλα τα τερέν και σε όλες τις καταστάσεις όμως ο κινητήρας σε 1500 μέτρα υψόμετρο και με υψηλή υγρασία δεν ήταν τόσο διασκεδαστικός όπως πέρσι στην Θεσσαλονίκη.

ΚΤΜ 350 EXC-F Six Days 2015
Η ποικιλία διαδρομών και ευρύτερος ορίζοντας που προσφέρει η ενασχόληση με τον enduro έχει κάνει τις εταιρίες να βγάζουν μεγάλη γκάμα enduro μοντέλων με βάση τον κυβισμό. Πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από την ΚΤΜ η οποία διαθέτει τέσσερα δίχρονα και τέσσερα τετράχρονα αγωνιστικά μοντέλα enduro. Μια από τις τελευταίες προσθήκες ήταν και το 350 EXC-F μια μοτοσυκλέτα όπου αρχικά είχε σχεδιαστεί για το motocross όμως το 2011 το αντίκτυπο που είχε το μοντέλο στην χωμάτινη αγορά έφερε τον κυβισμό και στο enduro.

0077

Η λογική παραμένει ίδια με το motocross. Το 350 EXC-F Six Days 2015 είναι η τετράχρονη μοτοσυκλέτα που έχει έρθει να γεφυρώσει το χάσμα βάρους και ιπποδύναμης μεταξύ των 250cc και 450cc, των δημοφιλέστερων κυβισμών του enduro. Και όπως στο motocross, έτσι και στο enduro το 350 EXC-F Six Days 2015 έχει καταφέρει να είναι πιο ελαφρύ από το 450 και αρκετά πιο δυνατό από το 250. Στο Off Road Days στα Ζήρεια ήταν η ιδανική μοτοσυκλέτα να οδηγείς. Ανεπηρέαστο από καιρικές συνθήκες και υψόμετρο είχε πάντα διαθέσιμο γκάζι για να ανέβει τις ανηφόρες ενώ παρέμενε σβέλτο στα κατηφορικά σλάλομ με αρνητική κλήση. Στα ανοιχτά κομμάτια δεν είχε πρόβλημα να ανοίξεις τέρμα το γκάζι αφού διατηρούσε εύκολα την πρόσφυση του πίσω τροχού και διέθετε(όπως όλα τα ΚΤΜ)  δυνατά φρένα για να σε βάλουν στην επόμενη στροφή. Εξαιρετικό και στον αέρα χτυπώντας το μοναδικό άλμα της διαδρομής με σιγουριά και δίνοντας αίσθηση σταθερότητας κατά την πτήση. Η συνολική λειτουργία της μοτοσυκλέτας ήταν τόσο καλή που έκανε το εξαιρετικό νέο πιρούνι της WP 4CS να μην ξεχωρίζει και να είναι απλά ένα καλορυθμισμένο εξάρτημα ενός εξαιρετικού συνόλου.

2015 exc350

Το γεγονός ότι το 350 EXC-F Six Days 2015 ξεχώρισε στην προτίμηση μας ανάμεσα στις κορυφαίες enduro μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ που οδηγήσαμε στα Ζήρεια, λέει πολλά. Είναι εύκολο στον χειρισμό, έχει όση δύναμη χρειάζεται για να κάνει σχεδόν τα πάντα ενώ είναι εξοπλισμένο με ποιοτικά εξαρτήματα που δημιουργούν ένα εκπληκτικό πακέτο.

ΚΤΜ 250 EXC-F 2015
Την απλή έκδοση των EXC εκπροσώπησε το 250 EXC-F 2015 που κλήθηκε να τα βάλει με την ποιοτικότερη και καλύτερα εξοπλισμένη έκδοση των Six Days. Σίγουρα το Test Ride δεν είχε συγκριτικό χαρακτήρα αλλά ήταν από τις μοναδικές ευκαιρίες να οδηγήσουμε τις μοτοσυκλέτες την ίδια ημέρα στις ίδιες συνθήκες. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω το 250 EXC-F την περσινή χρονιά ήταν μια μοτοσυκλέτα που κέρδισε τις εντυπώσεις στο Off Road Orange Days και για την νέα χρονιά η σημαντικότερη αλλαγή που δέχτηκε ήταν ένα νέο γρανάζι έκτης για μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

0004

Όπως σε κάθε αγωνιστική μοτοσυκλέτα των 250cc ο κινητήρας παίζει σημαντικό ρόλο και ειδικά στο enduro δεν αποτελεί κριτήριο πόση δύναμη βγάζει αλλά και πως την διανέμει στον πίσω τροχό. Στο υψόμετρο των 1500 μέτρων το 250 EXC-F 2015 δεν είχε στις χαμηλές στροφές την σπιρτάδα που το διέκρινε στο περσινό test σε χαμηλότερο υψόμετρο. Ήθελε σωστή επιλογή ταχύτητας σε κάθε στροφή και σε μερικές περιπτώσεις την βοήθεια του συμπλέκτη για να ανέβει αποτελεσματικά κάποια ανηφορικά κομμάτια. Από τις μεσαίες στροφές και πάνω η μοτοσυκλέτα έδειχνε να κινείται πιο άνετα, γεγονός που απαιτούσε πιο επιθετική οδήγηση. Με την σωστή ταχύτητα στο κιβώτιο και τις στροφές πάνω από τις μεσαίες το 250 EXC-F 2015 λειτουργεί αρμονικά σαν ενιαίο σύνολο έχοντας ελαφριά και ελεγχόμενη αίσθηση παρά την ελάχιστη υπερστροφία του πίσω τροχού στις στροφές και στις ανωμαλίες. Η διατήρηση της σταθερή πορείας πραγματοποιείται χάρη στις μαλακές αλλά λειτουργικές αναρτήσεις που προσφέρουν άνεση και σωστή πληροφόρηση στον αναβάτη.  Εδώ θα φανούν και οι πρώτες διαφορές από την έκδοση Six Days όπου η μπροστινή ανάρτηση του απλού 250 EXC-F 2015 είναι λίγο πιο νευρική σε στροφές και ανωμαλίες από το εντυπωσιακό πιρούνι WP 4CS της ειδικής έκδοσης.

0004

Όπως και στην έκδοση Six Days έτσι και στην απλή το 250 EXC-F 2015 δεν ήταν τόσο διασκεδαστικό σε μεγάλο υψόμετρο και αυτό γιατί η απόδοση του κινητήρα μειώνεται. Όταν συμβαίνει αυτό σε μια μοτοσυκλέτα 250cc είναι λογικό να επηρεάζεται η συνολική της εικόνα αφού απαιτείται μεγαλύτερη προσπάθεια από τον αναβάτη για να  κινηθεί στον ρυθμό του. Το καλό στήσιμο της μοτοσυκλέτας σε αναρτήσεις και πλαίσιο αλλά και το μικρό βάρος και διαστάσεις του 250 EXC-F 2015, θα βοηθήσουν αυτή η προσπάθεια να έχει το μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.

ΚΤΜ 690 Enduro R
Στην παρουσίαση υπήρχε και μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας On Off και μάλιστα των μεγάλων κυβικών στην οποία οι άνθρωποι της ΚΤΜ είχαν τοποθετήσει enduro λάστιχα και μας παρότρυναν να την οδηγήσουμε στην απαιτητική enduro διαδρομή που είχαν σχεδιάσει. Και πολύ καλά έκαναν γιατί παρά το γεγονός ότι στην αρχή το λάβαμε σαν αστείο, στην συνέχεια δικαιώθηκαν αφού το 690 Enduro R κατάφερνε να κινηθεί στην διαδρομή με αξιοπρέπεια, ακόμα και στις κατηφορικές στροφές με έντονη αρνητική κλίση. Φυσικά το μεγάλο βάρος και όγκος της μοτοσυκλέτας ήταν αισθητά και πέραν της απλής διέλευσης δεν υπήρχε νόημα να κινηθείς πιο γρήγορα, καθώς από εκεί και μετά έμπαινες σε αχαρτογράφητα νερά.

0111 (2)

Η ουσία είναι ότι κατάφερε να κινηθεί μέσα στην διαδρομή παρέχοντας ασφάλεια στον ρυθμό του, παρουσιάζοντας μια απρόσμενη ευελιξία και σταθερότητα για τον όγκο του και τα κιλά του. Είναι μια πραγματικά εξαιρετική all around μοτοσυκλέτα που μπορεί στην άσφαλτο να κινηθεί σβέλτα μέσα στην πόλη και να πάει ακόμα και ταξίδια σε άσφαλτο ή χώμα, αφού λίγα είναι τα εμπόδια που μπορούν να ανακόψουν την πορεία της.

 

_KP_1026

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ  EXC 2015

Τιμές μοτοσυκλετών KTM EXC 2015

2015 ktm timokatalog

 

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...