Test KTM SX250 2016

Σε μια εποχή όπου οι τετράχρονοι κινητήρες δέχονται κάθε χρόνο αλλαγές και τελευταίας τεχνολογίας εξέλιξη, τα δίχρονα έχασαν το βάδισμα τους και περιορίστηκαν σε μετατροπές που απλά τους έδιναν πιο τετράχρονη λειτουργία. Αυτό όμως δεν συνέβη με το SX250 2016. Η ΚΤΜ του έδωσε ωμή δύναμη σε ένα σύγχρονο πακέτο υπενθυμίζοντας στο αγοραστικό κοινό τι σημαίνει δίχρονο.

Το βάδισμα τους στην ιστορία δεν έχασαν μόνο οι δίχρονες μοτοσυκλέτες αλλά και το αγοραστικό κοινό που ακόμα τρέφει συναισθήματα για αυτού του τύπου τις μοτοσυκλέτες κόντρα ίσως στην λογική των αριθμών. Ειδικά στο άθλημα του motocross οι τετράχρονοι κινητήρες κυριαρχούν σε όλους τους τομείς, περιορίζοντας το αγοραστικό κοινό στην επιλογή του δίχρονου σημαντικά. Μόνο οι νοσταλγοί του παρελθόντος, οι λάτρεις του δίχρονου κινητήρα ή αυτοί που επιθυμούν να είναι διαφορετικοί στον τετράχρονο συρφετό που αντικρίζουν σε κάθε πίστα, διατηρούν με τις αγορές τους την παραγωγή δίχρονων motocross μοτοσυκλετών. Αυτός ο ρομαντισμός έγινε μια αμφίδρομη σχέση αγοραστικού κοινού και εταιρειών παραγωγής χωμάτινων μοτοσυκλετών και χάριν αυτής έχουμε την εξέλιξη και παραγωγή δίχρονων μοτοσυκλετών σήμερα.

_U0B0167

Μια από της εταιρείες που στηρίζουν την παραγωγή δίχρονων κινητήρων είναι και η ΚΤΜ με τον κύριο όγκο να εστιάζει στις enduro μοτοσυκλέτες αλλά μέσα από αυτές να συνυπάρχουν και οι motocross αδερφές τους. Ανάμεσα τους είναι και η SX250 2016 μια μοτοσυκλέτα που δεν ακολούθησε τις αλλαγές της motocross σειράς του 2016, παραμένοντας ουσιαστικά όπως η περσινή έκδοση του μοντέλου. Η KTM βέβαια φρόντισε να φρεσκάρει το SX250 2016 με νέες τιμονόπλακες 22mm offset και συνεμπλόκ στις βάσεις του τιμονιού για καλύτερη συμπεριφορά και λιγότερους κραδασμούς στα χέρια του αναβάτη. Οι ακτίνες των τροχών είναι πιο ελαφριές κατά 100gr ενώ νέες είναι και οι δισκόπλακες των φρένων και φυσικά, το νέο μοντέλο είναι βαμμένο στα χρώματα του 2016. Όπως αναφέραμε οι μικρότερες δίχρονες SX125 & SX150 φέτος δέχτηκαν αλλαγές στα πρότυπα των SXF κυρίως λόγω ότι εκπροσωπούν την εταιρεία σε ειδικές δίχρονες κατηγορίες σε ευρωπαϊκά και παγκόσμια πρωταθλήματα ενώ το SX250 έχει μείνει μόνο του να αντιστέκεται κόντρα στα μεγάλα 450cc τετράχρονα αφού μόνο εκεί του επιτρέπουν οι κανονισμοί να αγωνίζεται. Θα έρθουν και σε αυτό οι νέες αλλαγές την επόμενη χρονιά.

_U0B0136

Καβαλώντας τον “Ταύρο”
Τα τελευταία χρόνια έχουμε συνηθίσει τα motocross δίχρονα να προσπαθούν να μιμηθούν την λειτουργία των τετράχρονων με ομαλή λειτουργία και ανοδική απόδοση σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο φάσμα στροφών. Κάτι τέτοιο περιμέναμε να αντιμετωπίσουμε και με το SX250 2016 αλλά δεν θα μπορούσαμε να κάνουμε μεγαλύτερο λάθος. Το SX250 2016 δεν μιμείται  κανένα τετράχρονο και από ότι καταλάβαμε δεν είχε εξ αρχής αυτές τις προθέσεις. Αυτό που κυριαρχεί πάνω στην μοτοσυκλέτα είναι η απόδοση του κινητήρα που είναι δίχρονη “old school” βγάζοντας όλη του την δύναμη σε συγκεκριμένο ύψος στροφών και για μικρή διάρκεια. Δεν υπάρχει στροφή,  άλμα, σαμάρι ή ευθεία που ανοίγοντας το γκάζι δεν εισέρχεσαι στον θαυμαστό κόσμο των δίχρονων. Οι σούζες και τα σπιναρίσματα διαδέχονται το ένα το άλλο και νιώθεις σαν τον cowboy που προσπαθεί να κρατηθεί πάνω στον ταύρο. Ο κινητήρας είναι τόσο δυνατός στο σημείο της ροπής του, που ακόμα και με μια ταχύτητα πάνω δεν δυσκολεύεται να εκτινάξει το στροφόμετρο στα ύψη και δεν είναι λίγες οι φορές που προσεύχεσαι ο κόφτης να έρθει λίγο πιο γρήγορα. Το SX250 2016 δεν είναι μια μοτοσυκλέτα για ομαλή οδήγηση τουλάχιστον στις εργοστασιακές ρυθμίσεις του κινητήρα.

_KF_0983

Η επιλογή γραμμών, η τέλεια είσοδος και έξοδος από κάθε στροφή είναι μια διφορούμενη έννοια που σε μπερδεύει ενώ το φρέναρε δυνατά, στρίψε όπως έρχεσαι και άνοιξε το γκάζι μοιάζει πιο λογική απόφαση οδηγώντας το SX250 2016.  Με αυτή την λογική δεν θα σας αντισταθεί κανένα μπερμ μέχρι να το ισοπεδώσετε, θα ξεριζώσετε  βράχους όσο καλά και να είναι πακτωμένοι στο έδαφος και κανένα πίσω ελαστικό δεν θα αντέξει για πολύ τις ακαριαίες επιταχύνσεις. Κάπου μέσα σε όλα αυτά υπάρχει ένα πλαίσιο, αναρτήσεις και τα εκλεκτά φρένα της Brembo που πρέπει να κάνουν καλά την δουλεία τους γιατί στην δίχρονη φρενίτιδα του κινητήρα σε κάνουν να επιβιώνεις ακόμα ένα γύρο. Βέβαια οι γύροι ενός κοινού θνητού δεν θα είναι και πολλοί γιατί το arm pump θα έρθει πολύ γρήγορα και ειδικά στην σκληρή πίστα της Πεντέλης που την οδηγήσαμε, πιστεύουμε ότι ακόμα και ένας προπονημένος οδηγός θα τα έβρισκε δύσκολα. Κάπου εδώ να πούμε ότι την μοτοσυκλέτα την οδηγήσαμε στην εργοστασιακή ρύθμιση χωρίς να επέμβουμε σε κινητήρα και αναρτήσεις. Σίγουρα ο δίχρονος κινητήρας της ΚΤΜ έχει την δυνατότητα πολλαπλών ρυθμίσεων, σε μείγμα, power και ηλεκτρονική και δεν νομίζουμε ότι είναι δύσκολο κάποιος να την φέρει γρήγορα και εύκολα στα μέτρα του εκτός κι αν, το εργοστασιακό πακέτο είναι αυτό που ζητάει.

_U0B1797

Η άλλη προσέγγιση
Τα οφέλη της εξέλιξης των τετράχρονων μοτοσυκλετών τα έχουν εδραιώσει στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού και η δίχρονη αγορά προσπάθησε να αντιγράψει την λειτουργία των τετράχρονων κινητήρων προσφέροντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα της δίχρονης γενειάς. Το SX250 2016 είναι προς την αντίθετη κατεύθυνση. Είναι η άλλη προσέγγιση. Δεν θέλει να έχει καμιά σχέση με την ομαλότερη τετράχρονη λειτουργία και παρουσιάζει ένα κινητήρα σύγχρονο και δυνατό με απόλυτα δίχρονα χαρακτηριστικά στην απόδοση του. Φυσικά δεν θα πει όχι στην εξέλιξη των αναρτήσεων του πλαισίου και των φρένων αλλά από εκεί και μετά εκδηλώνει με ξεχωριστό τρόπο το δίχρονο DNA του. Το SX250 2016 είναι ιδανικό για άμμο και βαριά τερέν όπου πραγματικά είναι απόλαυση να το βλέπεις να σκάβει βαθιά και να πετάει βεντάλιες χώματος πίσω του.

SX250 2016
Κινητήρας
Τύπος Μονοκύλινδρος, δίχρονος
Κυβισμός 249 cc
Διάμετρος/Διαδρομή: 66.4/72 mm
Συμπίεση:
Εκκίνηση: Μανιβέλα
Ταχύτητες: 5
Τροφοδοσία καυσίμου: Keihin PWK 36S AG
Έλεγχος: Εξάτμισης TVC
Λίπανση: Μίξη καυσίμου 1:60
Σχέσεις ταχυτήτων: 14:28  15:24 18:24
21:24  22:21
Αρχική Μετάδoση: 26:72
Τελική Μετάδοση: 13:48
Ψύξη: Υγρόψυξη
Συμπλέκτης:  Υγρός, πολλαπλών δίσκων, υδραυλικός(DDS)
Ανάφλεξη: Ψηφιακή – Kokusan
Πλαίσιο
Τύπος: Πλαίσιο κεντρικού δοκού
από χρωμιομόλυβδο
Υποπλαίσιο: Αλουμινίου
Τιμόνι: Neken, Αλουμινίου
Ø 28/22 mm
Εμπρός Ανάρτηση: WP-USD, Closed
Cartridge 48,
Πίσω Ανάρτηση:  WP-Monoshock
με μοχλικό
Διαδρομή Εμπρός /Πίσω Αναρτήσεων:  300/317 mm
Διάμετρος Εμπρός/Πίσω Φρένων: Δισκόφρενα 260/220 mm
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω στεφάνια τροχών: 1.60 x 21″; 2.15 x 19″ Excel
Διαστάσεις Εμπρός/Πίσω Ελαστικών: 80/100-21″; 110/90-19″
Αλυσίδα: 5/8 x 1/4″
Εξάτμιση: Αλουμινίου
Γωνία Στριψίματος Τιμονιού: 63.5°
Offset Τιμονιού: 22 mm
Μεταξόνιο: 1.495 ± 10 mm
Απόσταση από το έδαφος:  385 mm
Ύψος Σέλας: 992 mm
Χωρητικότητα Καυσίμου: 7 l
Βάρος Ready To Race: 95,9 kg

Φωτογραφίες: Χρήστος & Γιώργος Καραγιωργάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...