TEST – ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΚΤΜ 250SX-F 2018 ΤΗΣ ΜΧ2 ΤΟΥ Ν.ΛΥΡΙΟΥ

To 2018 η ΚΤΜ SEE έδωσε μεγάλη βαρύτητα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross, συνεχίζοντας με μεγαλύτερη ένταση την προσπάθεια για την κατάκτηση όλων των τίτλων του πρωταθλήματος. Έχοντας μονοπωλήσει τα τελευταία χρόνια στις μικρές κατηγορίες ΜΧ65 και ΜΧ85  με υποστηριζόμενες από την αντιπροσωπεία αλλά και ιδιωτικές συμμετοχές, ευτύχησε φέτος να δει την επιστροφή της στην κορυφή της ΜΧ2 σε μια από τις ποιο δυνατές κατηγορίες του πρωταθλήματος. Η Ready to Race 250SX-F 2018 και ο Νίκος Λυρίου ήταν ο αχτύπητος συνδυασμός στην κατηγορία, καταφέρνοντας να κατακτήσουν αήττητοι τον φετινό τίτλο της ΜΧ2. Το πόσο Ready to Race ήταν η 250SX-F 2018 του Ν.Λυρίου μπορέσαμε να το διαπιστώσουμε αυτοπροσώπως, οδηγώντας την μοτοσυκλέτα  στα δικά μας λημέρια.

Μετά το πέρας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross 2018 στα μέσα Ιουνίου, μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε αρκετές από τις φετινές πρωταθλήτριες σε Ελλάδα και Κύπρο με την 250SX-F 2018 του Νίκου Λυρίου να ολοκληρώνει από ότι φαίνεται την σειρά αυτής της κατηγορίας των test. H ΚΤΜ περίμενε επτά ολόκληρα χρόνια για να επιστρέψει στην κορυφή της ΜΧ2. Επενδύοντας στον Νίκο Λυρίου, τον έβαλε επάνω σε μια 250SX-F 2018  δίνοντας του τα εργαλεία για να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο στην ΜΧ2, διαγράφοντας μια αήττητη, συναρπαστική χρονιά. Η συνεργασία είχε ξεκινήσει από την περσινή περίοδο και προς το τέλος του 2017, η ομάδα και ο Λυρίου άρχισαν να βλέπουν τα αποτελέσματα που αποτελούσαν μια καλή μαγιά για την επόμενη σεζόν. Με τον περσινό πρωταθλητή Γιάννη Τουρατζίδη να ανεβαίνει κατηγορία, όλα ήταν ανοιχτά στην φετινή ΜΧ2 καθώς κανένας από τους συμμετέχοντες δεν είχε κατακτήσει τον τίτλο της κατηγορίας στο παρελθόν. Η εκπληκτική χρονιά του Λυρίου ήταν φυσικά αποτέλεσμα των προσπαθειών του ίδιου αλλά και μιας δυνατής ομάδας που βρισκόταν στο πλευρό του, παρέχοντας του την σωστή υποστήριξη και τεχνογνωσία στις συνθήκες του αγώνα αλλά και στο σετάρισμα της 250SX-F 2018. Τον τρόπο που επέλεξαν να στήσουν την μοτοσυκλέτα, είχαμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε οδηγώντας την στις πίστες της Αττικής παίρνοντας μια δυνατή δόση πρωταθλήτριας.

Τι θέλει ο πρωταθλητής
Η ΚΤΜ 250SX-F είναι μια γνώριμη μοτοσυκλέτα σε εμάς γιατί μέσω της αντιπροσωπείας στην Ελλάδα οδηγούμε σχεδόν κάθε χρόνο τα νέα μοντέλα σε ειδικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται από την KTM SEE. Το φετινό μοντέλο 250SX-F 2018 έχει δεχτεί ελάχιστες αλλαγές από το περσινό, εστιάζοντας σε πιο μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων και βελτίωση της αξιοπιστίας σε συγκεκριμένα σημεία. Το 250SX-F 2018 παραμένει μια πολύ δυνατή μοτοσυκλέτα για την κατηγορία, είναι η πιο ελαφριά και διαθέτει ένα από τα καλύτερα συστήματα αναρτήσεων ενώ είναι εξοπλισμένη με ηλεκτρονικά βοηθήματα επιλογής χαρτογραφήσεων και το πρωτοποριακό Traction Control. Με τις επιτυχίες που στολίζουν το παλμαρέ της 250SX-F στην πρόσφατη δεκαετία του παγκοσμίου πρωταθλήματος αλλά και διαχρονικά στην ιστορία του θεσμού, μπορεί κάποιος να καταλάβει το DNA του πρωταθλητή που διακρίνει την εταιρεία της ΚΤΜ και κατ’ επέκταση της 250SX-F. Έχοντας αυτό κατά νου και την εμπειρία από την οδήγηση της μοτοσυκλέτας παραγωγής νωρίτερα μέσα στην χρονιά, γεννήθηκε η απορία στο τι μπορεί να ζητήσει παραπάνω ένας γρήγορος οδηγός του εθνικού μας πρωταθλήματος. Πριν ξεκινήσουμε την οδήγηση της μοτοσυκλέτας ρωτήσαμε τον Ν.Λυρίου για τις αλλαγές και τις επεμβάσεις που είχαν κάνει στην μοτοσυκλέτα για να την φέρουν στα μέτρα του. Κυρίως η μοτοσυκλέτα είναι stock, Έχει γίνει ένα revalving στις αναρτήσεις ώστε να γίνουν πιο σκληρές και ειδικότερα το πιρούνι για να εναρμονιστεί η μοτοσυκλέτα στην επιθετική οδήγηση του Ν.Λυρίου. Από εκεί και μετά οι ομάδα προσάρμοζε την μοτοσυκλέτα σύμφωνα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας αλλάζοντας το stock τελικό με ένα τελικό της FMF και παίζοντας με δύο επιλογές γραναζιών στην τελική μετάδση 14/51(stock) ή 13/50. Η μοτοσυκλέτα που οδηγήσαμε είχε stock εξάτμιση και τελική μετάδοση γραναζιών και αποτελούσε την μοτοσυκλέτα που ο Ν.Λυρίου αγωνίστηκε στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος στην Αρχ. Ολυμπία.

Ανεβαίνοντας στην φετινή πρωταθλήτρια της ΜΧ2 η πρώτη αίσθηση είναι εντυπωσιακά φιλική με το τιμόνι ελαφρώς προς τα πίσω και τα χειριστήρια ακριβώς εκεί που λέει το βιβλίο. Η μανέτα του φρένου είναι ρυθμισμένη στην τέρμα έξω θέση, ενεργοποιώντας το μπροστινό φρένο με το άγγιγμα του δεξιού δείκτη. Ο λεβιές ταχυτήτων είναι και αυτός τοποθετημένος στην προβλεπόμενη θέση με το ποδόφρενο να είναι ρυθμισμένο αρκετά χαμηλά ή τουλάχιστον αρκετά πιο κάτω από εκεί που μας βολεύει. Οι αναρτήσεις από το πρώτο κάθισμα στην 250SX-F 2018 του Ν.Λυρίου καταλαβαίνεις ότι είναι σκληρές και αργές και δεν σε προδιαθέτουν για ομαλή οδήγηση. Ωστόσο το πρώτο πράγμα που ξενίζει στα πρώτα μέτρα που διανύεις με την μοτοσυκλέτα είναι η ήπιο αίσθηση και σιγουριά που σου δίνει στις ανωμαλίες των σκληρών καλοκαιρινών τερέν της Αττικής. Δεν θα αργήσεις όμως να καταλάβεις ότι το πιρούνι είναι αρκετά σκληρό και τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίεργα όταν πατήσεις το μπροστινό φρένο, που η τέρμα έξω θέση της μανέτας, κάνει το πανίσχυρο φρένο της Brembo να προκαλεί σπιναρίσματα του μπροστινού τροχού ανεξάρτητα με τα χιλιόμετρα που κινείσαι. Από αυτό και μόνο καταλαβαίνουμε ότι ο Ν.Λυρίου χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό το μπροστινό του φρένο όταν φρενάρει και μάλιστα δείχνει να εξαντλεί τις δυνατότητες του. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι επίφοβο να τερματίσει η μπροστινή ανάρτηση και να διώξει τον μπροστινό τροχό εκτός πορείας και για αυτό ακριβώς το πιρούνι είναι αρκετά σκληρό, αποτρέποντας την χρήση ολόκληρης της διαδρομής του, τουλάχιστον κατά το φρενάρισμα. Από την άλλη αν περιμένεις να σταματήσεις με το πίσω φρένο καλύτερα να το ξεχάσεις γιατί δουλεύει τόσο βαθιά στην διαδρομή του που σίγουρα θα έχεις χάσει την στροφή μέχρι να το πατήσεις. Είναι ξεκάθαρο ότι ο Ν.Λυρίου βασίζει την οδήγηση του στον μπροστινό τροχό και εμείς δυσκολευτήκαμε αρκετά πάνω στην μοτοσυκλέτα του με αυτές τις ρυθμίσεις. Για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε την μοτοσυκλέτα στον δικό μας ρυθμό, μαζέψαμε την μανέτα του φρένου να πιάνει πιο αργά, μαλακώσαμε αρκετά το πιρούνι σε συμπίεση και τέλος βγάλαμε αέρα για μεγαλύτερο sag. Από εκεί και μετά παίξαμε μόνο με τις επαναφορές ρυθμίζοντας ανάλογα την πίστα που οδηγούσαμε.

Όταν η μοτοσυκλέτα ήρθε στα μέτρα μας αρχίσαμε να ανεβάζουμε ρυθμό προσπαθώντας να αποκομίσουμε περισσότερες πληροφορίες για την διαφορετικότητα της ως πρωταθλήτρια. Σημείο αναφοράς για την κατηγορία είναι ο κινητήρας του 250SX-F 2018 που όχι μόνο αποδίδει τα περισσότερα άλογα αλλά έχει και τον πιο γεμάτο σε γκάζι κινητήρα σε όλο το φάσμα στροφών. Άραγε τι θα μπορούσε να ζητήσει ο Ν.Λυρίου από τον ήδη εξαιρετικό stock κινητήρα της 250SX-F 2018; Σίγουρα από την προηγούμενη αγωνιστική εμπειρία του στην ΜΧ1, λίγη περισσότερη δύναμη δεν θα τον έβλαπτε. Από ότι φαίνεται όμως, η ομάδα και ο ίδιος κατάλαβαν ότι είχαν αρκετή δύναμη για να κερδίσουν αγώνες και περεταίρω βελτιώσεις ίσως να έβαζαν σε κίνδυνο την αξιοπιστία της μοτοσυκλέτας. Ο κινητήρας είναι και αυτός stock και στην πρώτη χαρτογράφηση έχει μια πιο ήπια λειτουργία με περισσότερη δύναμη στις μεσαίες στροφές από ότι στις υψηλές. Το γκάζι είναι γεμάτο σχεδόν παντού και δεν χρειάζεται να πηγαίνεις στο τέρμα των στροφών του κινητήρα για να κινηθείς γρήγορα. Ακόμα και στις χαμηλές στροφές, ο κινητήρας αντιδρά θετικά περιορίζοντας την χρήση του συμπλέκτη. Αυτός ήταν και ο αγαπημένος μας χάρτης στις σκληρές γλιστερές πίστες που δοκιμάσαμε την μοτοσυκλέτα, γιατί μας επέτρεπε να έχουμε καλό έλεγχο του πίσω τροχού μέσα στις στροφές.

Στην δεύτερη χαρτογράφηση, η ευστροφία του κινητήρα είναι αμεσότερη ξεκινώντας όμως από τις μεσαίες στροφές, προσφέροντας επιτάχυνση βαθιά στις υψηλές στροφές που αγγίζουν τις 14.000rpm.  Όποιος προσπαθήσει να παίξει με τον κόφτη του κινητήρα θα εκπλαγεί δυσάρεστα γιατί η μοτοσυκλέτα πραγματικά μαζεύει αρκετή φόρα βάζοντας την δύναμη κάτω, δίνοντας την αίσθηση ότι δεν πηγαίνεις γρήγορα. Όμως πηγαίνεις, και αν χάσεις το σημάδι σου στα φρένα, δεν θα μπορέσει πάντα να σε κρατήσει εντός πορείας το πανίσχυρο μπροστινό φρένο της Brembo. H δεύτερη χαρτογράφηση απαιτεί την χρήση συμπλέκτη για να ξυπνήσει ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές και κυρίως είναι καλός σε ανοιχτές πίστες με καλή πρόσφυση. Σε όποια χαρτογράφηση και να δουλεύεις, η KTM σου δίνει και την επιλογή του Traction Control που μπορείς να το ενεργοποιήσεις όποτε θέλεις ασχέτως αν είσαι εν κινήσει η σταματημένος. Σε ένα κινητήρα 250cc θεωρούμε ότι είναι κάπως υπερβολικό να χρησιμοποιήσει κάποιος Traction Control. Εμείς αν και γνωρίζουμε την εκπληκτική του λειτουργία οδηγώντας το 450SX-F 2018 στην περσινή παρουσίαση της μοτοσυκλέτας είναι μια καινούργια τεχνολογία που πρέπει να έχουν όλες οι μοτοσυκλέτες. Αφού το ενεργοποιήσαμε δοκιμαστικά για να δούμε ότι δουλεύει, δεν το χρησιμοποιήσαμε ξανά κατά την οδήγηση. Φανταζόμαστε ότι δεν χρειάστηκε να το ενεργοποιήσει και ο Νίκος Λυρίου την φετινή σεζόν πλην ελαχίστων περιπτώσεων με γλιστερά τερέν στους αγώνες του πρωταθλήματος. Σε αυτό βοηθάει και η απόδοση του κινητήρα του 250SX-F 2018 που βάζει την δύναμη κάτω, επιταχύνοντας χωρίς υπερβολές.

Stock αλλά καλύτερο
Η 250SX-F 2018 του Νίκου Λυρίου είναι μια μοτοσυκλέτα που της αρέσει να κινείται γρήγορα και αποφασιστικά και αυτό συμβαίνει κυρίως για τον τρόπο που είναι σεταρισμένες οι αναρτήσεις. Το 2018 η ΚΤΜ αποφάσισε να μαλακώσει τις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις των SX-F μοντέλων της, κάτι που προφανώς δεν άρεσε στον Νίκο Λυρίου επαναφέροντας την σκληρότητα στις αναρτήσεις αλλά με διαφορετικό τρόπο από που ξέραμε από το 250SX-F του 2017. Αν και σκληρές, οι κραδασμοί δεν φτάνουν εύκολα στα χέρια αν διατηρείς έναν γρήγορο ρυθμό. Όταν κουραστείς όμως ή κόψεις ρυθμό για κάποιον άλλο λόγο, υπάρχουν σημεία που η μοτοσυκλέτα γίνεται υπερβολικά νευρική σε βαθμό που δεν είναι προβλέψιμη, αλλά για έναν προπονημένο αθλητή σαν τον Νίκο Λυρίου αυτό σίγουρα δεν αποτελεί πρόβλημα, γιατί σπάνια κινείται αργά σε μια πίστα. Η δουλειά που έχει γίνει στην μοτοσυκλέτα στον τομέα των αναρτήσεων είναι αισθητά καλύτερη από τις εργοστασιακές ρυθμίσεις τόσο του 2018 όσο και του 2017, εξαλείφοντας την μεταφορά κραδασμών και την νευρικότητα που είχαμε συναντήσει στα πρόσφατα stock μοντέλα 250SX-F. Η 250SX-F 2018 του Νίκου Λυρίου είναι κατά τα άλλα μια stock μοτοσυκλέτα, πολύ καλύτερα σετρισμένη αναρτησιακά.

Βελτιώσεις στην 250SX-F 2018 του Νίκου Λυρίου και η ομάδα πίσω από τον πρωταθλητή της ΜΧ2

  • Revalving αναρτήσεων MP
  • Εξάτμιση FMF(σε ορισμένους αγώνες)
  • Κάλυμμα σέλας CrossX Racing
  • Αυτοκόλλητα DXL Graphics
  • Ελαστικά Dunlop Milonidis Tyres
  • Λιπαντικά Motorex Powersports Δημητριάδης
  • Γρανάζια Pro-X
  • Ιγνάτιος Σαμιώτης  – Team Manager
  • Στάμος Λυρίου – Manager Νίκου Λυρίου
  • Μπάμπης Πλακετάς- Μηχανικός – Μηχ. Αναρτήσεων
  • Παντελής Καρίμαλης – Μηχανικός

Στην φετινή επιτυχία του Νίκου Λυρίου συνέβαλλαν πρωτίστως η οικογένεια του αλλά και οι Σόλων Κοντός, Γιάννης Δήμτσας(bigballsmx.com), Λευτέρης Ποιμενίδης(3P Racing Parts), Γιάννης Αθανασίου(Herbalife24), Άκης Κοσμάς(FOX-Shift,-Spy), Χριστίνα Ζουρνατζή, Νίκος Βαρδάκης(europecar), Πάρης Καραστέργιος(crossX Racing), Ντίνος Καλιαμπέτσος(DXL Graphics), Νίκος Μηλωνίδης(Milonidis Tyres), Βαγγελης Νίνης, Τάσος Κανάκης, Δημήτρης Σάγμαλης, Στάθης Φυσέκης, Νίκος Βογιατζής και το σωματείο ΙΚΑΡΟΣ ΡΟΔΟΥ.

 

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...